Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

12 minutter siden, Alvira skrev:

Det er kanskje litt i kaldeste laget, men går nok helt greit :) Det viktigste er at han ikke er våt. Kattepels isolerer greit, men ikke når de er våte. Våre katter er også mye ute, og vi har ikke katteluke. Vi har derfor laget en liten hule til dem i utesofaen vår, med ull og pledd. De ligger mye der og holder varmen :) Kanskje noe å tenke på, så slipper du å bekymre deg? :) 

Ja har tenkt tanken flere ganger, men blir alltid glemt. Kan sette ut ene katteburet med ullteppe i, så har de hvertfallnoe å ligge i! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

24 minutter siden, Eplefe skrev:

Hvis det er vaselinbasert ville jeg sagt nei, petroleumsbasert kliss trekker ikke skikkelig inn i læret. Hvis den er lanolinbasert er det bare å kjøre på, hvis den er hardere enn lærbalsam eller tilsvarende er det bare å varme den litt med en hårføner og la det tørke godt før bruk.

Skal vi se, produktinfo:

 

"DeLaval sMOOth -Hudvennlig og drøyt spenefett. 1 liters praktisk bøtte. Inneholder ikke vann. God hudpleie for dyr, også fin for hundepoter. For god beskyttelse i et tøft klima. 

Vaselinbasert, inneholder ikke løsningsmidler eller alkohol Luktfri, inneholder kun farmasøytiske ingredienser. Myk struktur som gjør at den er enkel å smøre på. Drøy og meget hensiktsmessig ved beiteslipp og kald løsdrift."

 

Æsj. Da må skoene vente en dag eller to til :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Djervekvinnen skrev:

Måtte le litt da jeg hørte om en valpkjøper som klagde på at greyhounden sin var så liten, og så det ble tatt dna- test og det ble avdekket at det var kun 1 valp i det kullet som hadde den faren som var annonsert, mens de andre hadde en whippet far :P  Det har altså skjedd et uhell under løptiden og noen har ikke fulgt godt nok med. Så der sitter de med en blandingshund med ugyldig stamtavle, kjøpt til full pris, og en oppdretter som ikke vil ta ansvar..  For er drama :P

 

Og jeg plages med et kjøp på ebay,brukte mye penger på allergi middel og jeg mottok en ødelagt pakke og tom flaske. Etiketten hadde falt av pga fuktigheten, og det var et annet design på flasken under. Selgeren nektet for at hun hadde  slike flasker, selv med mange bilder jeg sendte. Hun sa at det desginet gikk ut av produskjon for 16 år siden, så det hele virker bare totalt merkelig. Uansett så blir jeg så provosert over å bli anklaget for løgn, og at noen ser på meg som en svindler. Jeg gir jeg ikke ,og idag sendte jeg flasken i retur, så håper jeg at ebay hjelper meg å få penger igjen.

Oi! Litt drama ja :o Litt surt å sitte med blandingshund når man sikta seg inn på greyhound... 

 

Åpne sak hos ebay ja. Lykke til! 

 

20 minutter siden, Bananen skrev:

Jøss! Fikk refundert hele summen for mobillommeboken da h*n ikke hadde det jeg ville ha. DET vil jeg gi en positiv review for, men jeg vet ikke, for jeg var jo misfornøyd med selve produktet?

Gi positiv review. Da har selger ordna opp, sånt gir jeg alltid positivt for uansett hvordan produktet har vært. 

 

Wee fikk røtter til akvariet i dag :D Bestilte en men fikk to. Så da så :lol: Blir kjempestilig! Må bare få dem til å synke litt først :lol:  

 

Våkna med migrene og herpa kropp, så etter å ha fått lillemor og gubben ut av døra gumlet jeg piller og imigran og slukna som et lyst, sikker på at jeg ikke har beveget en finger på to timer. Det var godt det. Vært oppe og fått i meg kaffe og kjenner at det letter litt i topplokket, så er vill og gal og prøver frokost. Så må jeg skrive lister over alt som skal gjøres til i morgen, bygdekvinnelagsmøte her. :| Her... i house of chaos...  Galskap. :aww: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 2ne skrev:

 

:lol: Nei, så rare er ikke hundefolk heller, tror jeg :) Jeg er litt av et forskningsprosjekt jeg, jeg er med på noe forskning pga MCTD også. Er så spesiell jeg vøtt, jeg gidder ikke å få sånne sjukdommer alle andre har :lol:  

Ikke noe poeng å ha det alle har :aww: 

 

55 minutter siden, Djervekvinnen skrev:

Måtte le litt da jeg hørte om en valpkjøper som klagde på at greyhounden sin var så liten, og så det ble tatt dna- test og det ble avdekket at det var kun 1 valp i det kullet som hadde den faren som var annonsert, mens de andre hadde en whippet far :P  Det har altså skjedd et uhell under løptiden og noen har ikke fulgt godt nok med. Så der sitter de med en blandingshund med ugyldig stamtavle, kjøpt til full pris, og en oppdretter som ikke vil ta ansvar..  For er drama :P

uuups!

Men veldig, veldig dårlig av oppdretter da!

 

34 minutter siden, Eplefe skrev:

<rosa goldendoodle>

:lol:  
må ha vært litt av et syn!

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TonjeM skrev:

Risikosport med Kongsvinger-banen nå om dagen.. De innstiller ekstraavgangene i rushtiden, har kuttet doble vognsett til enkle, og det som er igjen, detter sammen det og, eller det er signal feil. Og Kongsvinger-banen er overfyllt fra før av, det blir helt vanvittig med damp-pressing av passasjere når de kutter både avganger og togsett.. Igår brukte gubben 8 timer på reising til og fra jobb.. Jeg jobber hjemmefra om dagen, får hysterisk sammenbrudd hvis det er tull med togene når jeg skal hjem til bisker. Forhåpentligvis blir det bedre når kulda gir seg! Er ikke sikker på at det var et sjakktrekk av NSB å kjøpe italienske tog, om de har fått aldri så mange design-priser. Blir det kaldt så er ikke NSB/tog noe å stole på i det hele tatt.

Jaja, får fortsette med jobbing her..

 

Ja det er ikke noe moro. Har vært hysterisk i mange år. Men nå som vi har hunderom med hundegård er jeg ikke helt hysterisk lengre. Men en vil jo gjerne hjem når man skal uansett.

I dag skal jeg på foredrag hos Seleverkstedet, det gleder jeg meg til. Har egentlig lyst til å kjøpe nye seler til gutta, men sambo mener det er bortkastet. Vi har nonstop seler til de og ikke går vi så mye på ski at det forsvarer nye seler. Men jeg kjenner jeg fortsatt har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg tuung i ræva :aww: 

Vi var hos dyrlegen "vår" idag - altså henne vi har gått mest til med Sita sin spondylose og whatnot. Hun syntes hun så frisk og sprek ut (etter forholdene, da..), men vil ha henne opp minst en kg i vekt. Ikke ofte hun mener en mops er undervektig åpenbart. Så nå har vi innført lunsj, til dyrets store glede :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TonjeM skrev:

Klarer ikke dele siteringer jeg... men vedr Tommy, så var han en fin fyr som hund - men enda godt han ikke var menneske! (Og det gjelder en god del hunder, når jeg tenker meg om..)

Det er bare å gå inn i avsnittet du vil ha delt ut og trykke to ganger på enter :) Ja, Tommy var en fin liten gubbe han, men han hadde nok vært fengslet om han var en mann. Han ble kastrert etterhvert da, fordi han fikk gubbeproblemer (forstørret prostata), uten at jeg kan si at det forandret noe som helst :lol: 

4 timer siden, TonjeM skrev:

Det er verre på Kongsvinger-banen fordi den ikke er en del av intercity-triangelen. Det burde vært intercity-rektanglet i min mening, men det er det ikke - og det skyldes at diverse politikere fra områdene her, har samme forhold til veier som amerikanere har til sin rett å bære våpen - fri veiferdsel og krav om gode veier. De har fokusert på vei-utbygging (og krangel om traseen til E16.. djeeze.. Sør Odal feks, forlangte at den måtte gå om Skarnes istedenfor "korteste vei". I all sin naivitet så tror de at en Europavei rett inntil Skarnes, vil gi en oppblomstring og investering og bosetting på Skarnes.. det har gitt mye plunder, uendelige forsinkelser og vært enormt fordyrende). De burde heller ha fokusert på å bli inkludert i intercity-satsningen til jernbanen. Nå er det midler til vedlikehold (ikke verst det da..) men ikke noen større utbygging. Og det er ikke plass til flere tog på strekningen.Så kapasiteten er på max og enda overfyllt, og når været kommer og stikker kjepper i hjulet til varmekjære italienske togsett, (og jeg mistenker at de flytter tog fra Kongsvinger-banen til intercity-banene når italienerne begynner å skrante på intercity-banene), så blir det bare håpløst.

Okay, da kjører jeg med mamma og pappa til Kløfta til det ikke er iskald vinter lenger jeg, og satser på at italienske tog går bedre når det blir mer italienske temperaturer :ahappy: 

:lol: Ja, ikke noe er som en europavei gjennom et sentrum.. Det er vel bare bensinstasjonene på Skarnes som tjener på at E16 går gjennom Skarnes? Det har aldri slått meg at jeg bør stoppe der for noe annet enn bensin og brus i hvert fall :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Er det ikke bare å klippe ned da??? :P Jeg synes du skal ha et stort spann pudler altså :D 

Det frister veldig, men da blir det dårlig med utstilling da :P 

3 timer siden, Siri skrev:

Trønderer og bilkjøring altså... :aww:            :P 

:teehe: 

43 minutter siden, Snøfrost skrev:

Ikke noe poeng å ha det alle har :aww: 

Nei, jeg liker å være noe for meg sjøl jeg :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet meg hjem, sagt hei til hund, luftet hund, åpnet pakken jeg hentet på posten, prøvd sko, digget skoene, så glede seg til neste pakke kommer, og prøve gjøre Øvingen som skal inn idag. Øving ja, lese litt da :rofl: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuva er visst mer berørt av kulden enn jeg trodde, selv når hun fikk gå løs nå så bare luntet hun avgårde og stoppet og tittet på meg hele tiden.... Jaja, er jo spådd mildere neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stine skrev:

Tuva er visst mer berørt av kulden enn jeg trodde, selv når hun fikk gå løs nå så bare luntet hun avgårde og stoppet og tittet på meg hele tiden.... Jaja, er jo spådd mildere neste uke.

Koser seg. 

20160110_141840-1.jpg

Just sayin' :aww: 

@2ne Tommy høres ut som en fin gutt han.  Og det er litt typisk veike mannfolk å gå etter unge damer :lol: 

 

Bekkenet har gått helt i oppløsning.  For mye sjauing på jobb, for kaldt etc.  Jeg erklærer meg krøpling og dropper turen i dag. Mulig sambo tar ansvar når han kommer hjem, men nå som Nico ikke er hormonella mer tar bikkjene lett ut energien på hverandre ute i hagen..

De har løpt frem og tilbake 100 ganger allerede.  Jepp , vi har liten hage. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Djervekvinnen skrev:

Og jeg plages med et kjøp på ebay,brukte mye penger på allergi middel og jeg mottok en ødelagt pakke og tom flaske. Etiketten hadde falt av pga fuktigheten, og det var et annet design på flasken under. Selgeren nektet for at hun hadde  slike flasker, selv med mange bilder jeg sendte. Hun sa at det desginet gikk ut av produskjon for 16 år siden, så det hele virker bare totalt merkelig. Uansett så blir jeg så provosert over å bli anklaget for løgn, og at noen ser på meg som en svindler. Jeg gir jeg ikke ,og idag sendte jeg flasken i retur, så håper jeg at ebay hjelper meg å få penger igjen.

Ebay hjelper deg helt sikkert :) Jeg handler "alt" på eBay og det er mange ganger ting ikke dukker opp/er skadet etc. Har bare hatt positive opplevelser med eBay money back guarantee :) 

 

Var på arbeidsutprøving i dag, og herregud jeg gleder meg til neste gang. Pga sykdommene mine orker jeg ikke stort, men det hjelper veldig, veldig, veldig når de andre som er der er i samme båt og jeg på toppen av kransekaka får drive med nøyaktig det jeg elsker - hest! Hun som er leder der var også veldig klar på at jeg ikke skulle slite meg ut, og til slutt var det hun som sendte meg hjem. Ikke så veldig flink til å begrense meg, nei :P Glad jeg kjøpte kjeledress, det var helt vanvittig deilig. Nå mangler jeg bare pannebånd, hansker og sko, men tror faktisk jeg har både vinterstøvler til ridning og "stalljobb" og pannebånd og ridehansker og vinterridehansker hjemme hos foreldrene mine, så får bare hente det. :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, for et snøvær. Samboern måkte inngangspartiet vårt i går, men han må nok ut og gjøre det igjen... I tillegg har brøytebilen lagt igjen en haug. Sjuklingen nekter å gå ut av døra i dag, men bidrar med ferdig middag til mannen kommer hjem. 

Sånn ser det ut utenfor hos oss, sett fra vinduet. Og ja, ræva kvalitet. Sånn går det når man knuser kameraet på telefonen...

569f99ee7c49b_2016-01-2015.16.48.thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Trøndere og bilkjøring ja.. Kommet en del snø de siste dagene, og folk kjører som om de aldri har sett snø før :aww: Jepp, man skal tilpasse farten etter forholdene, men man trenger ikke ligge midt i veien i ca 50 km/t på tofelts motorvei.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var ei som var glad for å få løpe løs på tur i dag! Det var vanskelig å få henne til å posere, for hvem har tid til det når det er så mye spring i beina?

12565580_10156335558410136_6883500357881

Juletreet er kastet ut (og plantet med foten påi snøen, for det er et pent tre, så da kan det stå som hagedekorasjon til jeg vet hvor jeg skal pælme det...), og jeg forsøker å lage islykt. Ikke helt sikker på hvordan jeg går fram, men jeg har en plan, så får vi vurdere suksessraten i morgen... Etter basing og fjasing på ukjente stier (jeg tror ikke det alltid var stier heller, når jeg må klamre meg fast til trærne i en loddrett vegg for ikke å rutsje nedover, da har hundene fulgt sporene til en fjellgeit...) skal jeg nå kose meg med kakao og lussekatter jeg fant i fryseren. Jeg skal bare ta meg sammen og få støvsugd barnålene etter juletreet, det skvatt av litt da jeg dro det ut :P 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, en av favorittwhiskeyene mine er skikkelig fornuftig priset på Gardermoen, og Musikeren skal ta med hjem. :D 

På den mørke siden mistet han flyet han skulle ta videre fra Tyskland, så istedenfor å være hjemme for en time siden, har han boarding nå snart... :getlost: Jeg er sliiiiten, jeg hadde håpet han skulle være hjemme så vi kunne kose på sofaen.

Gud så lei jeg er av å være sliten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, puddellover skrev:

Hva i huleste er en gummidome?:P

Det lurte jeg også på.

Ferdig å måke snø, og hunder er turet. Tror ikke jeg orker å spise noe før jeg drar på møte, håper magen ikke lager høye lyder av sult utover kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SFX skrev:

Åh, det var ei som var glad for å få løpe løs på tur i dag! Det var vanskelig å få henne til å posere, for hvem har tid til det når det er så mye spring i beina?

12565580_10156335558410136_6883500357881

Juletreet er kastet ut (og plantet med foten påi snøen, for det er et pent tre, så da kan det stå som hagedekorasjon til jeg vet hvor jeg skal pælme det...), og jeg forsøker å lage islykt. Ikke helt sikker på hvordan jeg går fram, men jeg har en plan, så får vi vurdere suksessraten i morgen... Etter basing og fjasing på ukjente stier (jeg tror ikke det alltid var stier heller, når jeg må klamre meg fast til trærne i en loddrett vegg for ikke å rutsje nedover, da har hundene fulgt sporene til en fjellgeit...) skal jeg nå kose meg med kakao og lussekatter jeg fant i fryseren. Jeg skal bare ta meg sammen og få støvsugd barnålene etter juletreet, det skvatt av litt da jeg dro det ut :P 

Egentlig en tilfeldig quote, men jeg har bare lyst å si at det er så hyggelig å lese om dere nå for det virker som at dere er så glade og lykkelige og trives så godt i nytt hus og det sier vi HURRA for :D

 

Nesten 3-timers tur i strålende sol og gnistrende vakkert snølandskap, med innlagt gærneløpings for skrangleverkene og kakao for oss på to bein. Deilige, deilige vinteren :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...