Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

God morgen, det er kaldt og vakkert.

Og jeg er litt sånn...:| Prima vil ikke ut på tur, hun bare kikket på meg og tuslet inn igjen. Det er -17 her, men :|

Hvor er det blitt av gale Prima??? Har alt snakket her på Sonen gjort henne voksen? 

Nå skal jeg jobbe litt, og så skal jeg på butikken for jeg skal ha fiskekaker til middag:) 

Men først fyre. 14 grader inne var i kaldeste laget.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Akkurat nå, Siri skrev:

De fikk komme inn i varmen en god stund før jeg skulle legge meg altså :ahappy:

:teehe:

Jeg var så forberedt på at det liksom skulle være litt varmere i dag, jeg (gudene vet hvorfor?), at jeg ble litt sånn UPS da jeg så på gradestokken og den fortsatt viste -20... kan hende det var fordi det bare var rundt -10-12 i går kveld da jeg la meg? 

Haha, den overraskelsen der har jeg og fått noen ganger :teehe: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Aslan skrev:

Haha, den overraskelsen der har jeg og fått noen ganger :teehe: 

Fort gjort altså :lol: 

Ellers synes jeg det er helt fantastisk å se bilder og videoer av alle de briardene som ble reddet i helgen. De har en egen side på FB der de legger ut oppdateringer og sånt - og disse hundene er bare sååå glade og lykkelige, noen har nok noen utfordringer, men når jeg ser at de løper rundt og leker med de andre hundene i familien, så er det så godt å se :) 

  • Like 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg fått en påminning om hvorfor jeg byttet veterinærkontor. Skulle ta blodprøver av Smula (progtest) og fant ut at jeg bare kunne stikke bort til nærmeste. Hva jeg er vant til når det gjelder blodprøver: Lag midtskill i beinhåra, sett på årepresse, stikk og gjennomfør på samme måte som på mennesker. Hva jeg opplevde i dag: Barbere, sette veneflon, jeg står og klemmer i albuen og slipper etter beskjed fra veterinær, masse blodsøl. Det gikk helt fint altså, men for noe strul da! Og prisen? 1700,- takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Artemis skrev:

"Hei, er det du som har hund i lasterommet?"

:vegg:

 

Blir visst ikke flere flyturer på oss, men vi måtte jo nesten komme oss hjem igjen også... ? 

:lol: Hva har han gjort nå? 

 

 

En kopp kaffe til, så skal jeg fjerne julesanger fra spillelista på wimp og sette i gang å få huset iorden før folk kommer i kveld (er ikke så ille altså, bare jeg som gruer meg.. så da blri man ørlitegranne perfeksjonist, til man blir sliten nok og gir f :aww:  :lol: ) Skal rekke å slite ut hunder og sove litt også før de kommer. Selv om jeg la meg kvert på ti i går så er halv 7 litt tidlig å stå opp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Artemis skrev:

"Hei, er det du som har hund i lasterommet?"

:vegg:

Blir visst ikke flere flyturer på oss, men vi måtte jo nesten komme oss hjem igjen også... ? 

Ikke akkurat den beskjeden du hadde ønsket deg nei? Ups liksom.... 

26 minutter siden, Line skrev:

AN har jeg fått en påminning om hvorfor jeg byttet veterinærkontor. Skulle ta blodprøver av Smula (progtest) og fant ut at jeg bare kunne stikke bort til nærmeste. Hva jeg er vant til når det gjelder blodprøver: Lag midtskill i beinhåra, sett på årepresse, stikk og gjennomfør på samme måte som på mennesker. Hva jeg opplevde i dag: Barbere, sette veneflon, jeg står og klemmer i albuen og slipper etter beskjed fra veterinær, masse blodsøl. Det gikk helt fint altså, men for noe strul da! Og prisen? 1700,- takk...

Åååååå så arg jeg hadde blitt!!!

9 minutter siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

:(:(:( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Justisia skrev:

Engelsk Bulldog?
Det var veldig høye tall ...

Ja Engelsk Bulldog...

Syns det er trist, for hadde mange raser hatt halvparten av gemyttet den har. :wub: og det gjør meg også ekstra trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

Hørte fra Sverige at når SKK startet HD programmet gikk EB med, røntget under 50 hunder og oppdaget at de fleste hadde HD. Klubben gikk ut av programmet fordi de mente at det ikke var relevant for rasen, de hadde jo ikke noen problemer med det alikevel... :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkk, låsen i ytterdøra fryser fast. Vi har sett det før at det legger seg rim på låskassa når det er skikkelig kaldt ute, altså sirkelen bak vrideren på innsida av døra. De siste dagene har det veksla mellom sol og 7-8 minusgrader på dagtid og -16 på kveld/natt, og vrideren har blitt treigere og treigere. I går kveld satt den bom fast da vi skulle legge oss, og den satt bom fast da vi sto opp i dag. Får tint den med å legge varm rispose rett på metallet en stund så vi får låst/låst opp, men tør  jo ikke låse døra med mindre en av oss er inne og kan låse opp. Har fylt på låsespray til bil nå, sånn avisingsspray, og håper at det sammen med sola vil gjøre at vi slipper samme styret til kvelden. Føler meg veldig feminin akkurat nå uten en eneste hårføner i hus :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

AN har jeg fått en påminning om hvorfor jeg byttet veterinærkontor. Skulle ta blodprøver av Smula (progtest) og fant ut at jeg bare kunne stikke bort til nærmeste. Hva jeg er vant til når det gjelder blodprøver: Lag midtskill i beinhåra, sett på årepresse, stikk og gjennomfør på samme måte som på mennesker. Hva jeg opplevde i dag: Barbere, sette veneflon, jeg står og klemmer i albuen og slipper etter beskjed fra veterinær, masse blodsøl. Det gikk helt fint altså, men for noe strul da! Og prisen? 1700,- takk...

Det var både klønete og dyrt - jeg har aldri opplevd barbering på prog-prøver. Jeg betalte 445 kroner for ei prøve på en søndag, og det var halv pris fordi resepsjonisten på lørdag sa at de leste av prøver i helga, mens da jeg kom på klinikken leste de ikke av i helgene likevel, så da fikk jeg rabatt siden avlesningen ble forsinket. På veterinærhøyskolen tror jeg at jeg har betalt cirka 2.500 kroner for tre prøver, når jeg ser på tallene fra sist kull.

1 time siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

Jeg mener en EB-dame sa en gang at rasen var konstruert så det var umulig å få gode hofter, men de var også konstruert så de ikke kunne få problemer med HD. Ehh... På en så framtung rase ville jeg uansett vært mer opptatt av skuldre og albuer...

Nå skal jeg lage meg ei liste over ting jeg skal gjøre i dag, og gjøre det. Nyttårsforsett er å sette meg daglige overkommelige mål, i stedet for å tenke at denne uka eller denne måneden må jeg bli ferdig med at sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Det var både klønete og dyrt - jeg har aldri opplevd barbering på prog-prøver. Jeg betalte 445 kroner for ei prøve på en søndag, og det var halv pris fordi resepsjonisten på lørdag sa at de leste av prøver i helga, mens da jeg kom på klinikken leste de ikke av i helgene likevel, så da fikk jeg rabatt siden avlesningen ble forsinket. På veterinærhøyskolen tror jeg at jeg har betalt cirka 2.500 kroner for tre prøver, når jeg ser på tallene fra sist kull.

Det er greit at det blir litt dyrere her, i og med at det må sendes med ekspresspost, men det var litt mer enn forventet likevel kan man si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SFX skrev:

Jeg mener en EB-dame sa en gang at rasen var konstruert så det var umulig å få gode hofter, men de var også konstruert så de ikke kunne få problemer med HD. Ehh... På en så framtung rase ville jeg uansett vært mer opptatt av skuldre og albuer...

Å, det minte meg på en diskusjon jeg hadde med noen i Danmark for mange år siden, der HD selvsagt var tema. Der fikk jeg vite at briarden faktisk er konstruert sånn at den skal kunne gå på to bein når den gjeter, DERFOR skal de ha litt HD faktisk, for det var mest optimalt når de stod på to bein... Det var da jeg skjønte at her nytter ingen argumentasjon.... :|

Edit: og der kom det en helt feil smiley... den jeg satte inn så da ikke sånn ut... 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på langtidsvarselet og blir smådeprimert. De to neste dagene blir ikke morsomme - 18 ikveld og -20 imorgen. Men neste  uke skal det bli mildvær... ikke så for + grader heller altså. Hva er feil på - 5 og sol? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

Det er helt ekstreme tall!

Etter å ha sett noen sett med røntkenbilder av EB så er jeg veldig lite overrasket, men det er så utrolig trist for en rase med så mange herlige individer. Tror alle de jeg fikk se bilder av hadde deformert femur etter feilbelastning :hmm: 

 

AN ligger hunden og sover med en ullsokk i munnen :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

I dag fant jeg ut at jeg skulle være litt sånn morgenfugl. Så når det begynte å lysne i 8-tiden tok jeg på meg ullen og fikk hudene ut i bilen. 
Må jo nyte det kalde, vakre vinterværet så lenge det varer :)

Kaldt er det jo, men hvordan kan man IKKE like vinter når det er så vakkert å se på? :wub:

20160121_084846.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JeanetteH skrev:

Damen til min bror lurte på HD røntge EB og om det var noe poeng. Gikk inn for å sjekke på dogweb og tror vi kan ta høyde for at den bare har HD og AD jeg. 44 stk HD røntget igjennom tidene, 1 HD A (fra '88) og 1 HD B (med avlsperre) og resten har HD. AD så er det 14 stk undersøkt, 4 er fri. 

De har brukt 50000,- på den hunden innen den ble 1 år og selv om det er i mot det meste av mine prinsipper så har jeg faktisk sagt de kan drite i å gjøre det og heller bruke penger på selve bikkjen og begynne forebygge leddproblem.

:huh: jeg burde vel ikke bli sjokkert, men jeg bli nå det. 107 stk EB hd röntgen i Finland... 2% er fri. 

:hmm:

Var det dem du advarte mot å kjøpe EB? Eller husker jeg feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Pixie skrev:

Føkk, låsen i ytterdøra fryser fast. Vi har sett det før at det legger seg rim på låskassa når det er skikkelig kaldt ute, altså sirkelen bak vrideren på innsida av døra. De siste dagene har det veksla mellom sol og 7-8 minusgrader på dagtid og -16 på kveld/natt, og vrideren har blitt treigere og treigere. I går kveld satt den bom fast da vi skulle legge oss, og den satt bom fast da vi sto opp i dag. Får tint den med å legge varm rispose rett på metallet en stund så vi får låst/låst opp, men tør  jo ikke låse døra med mindre en av oss er inne og kan låse opp. Har fylt på låsespray til bil nå, sånn avisingsspray, og håper at det sammen med sola vil gjøre at vi slipper samme styret til kvelden. Føler meg veldig feminin akkurat nå uten en eneste hårføner i hus :innocent:

Låsspray tørker ut låser og vil gjøre mer skade enn gagn på sikt. Dytt inn godt med låsolje, så har du større sannsynlighet for at låsen oppfører seg bra. Gjelder også låser på bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...