Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Januar


Snøfrost
 Share

Recommended Posts

Nå har jeg bestemt meg for at jeg fortjener pannekaker til middag i dag. Håper jeg rekker å lage det før jeg må dra på korøvelse, jeg er så innmari lite effektiv på kjøkkenet...

Også har vi fått beskjed om å ta med alt av kornoter på øvelsen i dag. Jeg vet jo ikke hvor de er i flyttekaoset, for vi har bare sunget julesanger etter at vi vant NM 10. oktober, og før NM sang vi bare på de tre numrene vi framførte under NM. Så hvor korpermen er??? Hvor lenge er det lov til å skylde på flyttekaos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk 5 på eksamen!  5!    

Sonen, hils på Lyn!  

Møtte en rosa goldendoodle på tur i dag. Den hadde tygget hull i en tube med konditorfarge, og husets femten år gamle datter hadde tatt ham i dusjen for å få det av. Men det kom ikke av, det bare ble

Posted Images

Guest Klematis

Timmy har vært litt (ekstra) streng i det siste, og jeg har lurt på om han har vondt.

Men, i dag tror jeg at jeg fant ut at det han driver med er oppdragelse av tenåringen vår.

Veldig ofte tar hun også poenget når lillemann sier fra at hun blir for slitsom. Han går jo sjelden stille i dørene når han er forsynt, så det er jo fint at hun faktisk har en viss respekt for småttisen.

 

Og nå må jeg si at jeg er lei av -22.5 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ganzie skrev:

Man skal høre mye før øra detter av:blink:
Tror de virkelig på dette selv? 

Det virket sånn - og det var en av "de store" i raseklubben der (jeg var bedt om å skrive et innlegg om HD til rasebladet deres - og det var besvart med det der :lol:). Nå har jeg sett en del briarder på både video og live som gjeter (eller "gjeter" - er vel et definisjonsspørsmål :lol:) og jeg har ennå til gode å se noen som har stått på bakbeina altså :lol:

Skal jeg snart avgårde på middagsmøte på Kløfta... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man endelig har funnet et fôr som funker, så er det like greit å dra nytte av 2 for 1, i dag ble det 4 for 2 :D Skal ikke klage på 60kg tørrfôr til 1500kr. Så får vi håpe Keo holder vekt og muskler i løpet av vinterdagene i år :ahappy: 

image.thumb.jpeg.eb7590b1a27c7b87e849b60

Fôrsekker er til å sitter på, hilsen gulingen :aww: 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, maysofie skrev:

Når man endelig har funnet et fôr som funker, så er det like greit å dra nytte av 2 for 1, i dag ble det 4 for 2 :D Skal ikke klage på 60kg tørrfôr til 1500kr. Så får vi håpe Keo holder vekt og muskler i løpet av vinterdagene i år :ahappy: 

image.thumb.jpeg.eb7590b1a27c7b87e849b60

Fôrsekker er til å sitter på, hilsen gulingen :aww: 

Hvor er det de har igjen av den kampanjen enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maysofie skrev:

Vestfold Dyrehospital avdeling Tønsberg hadde masse igjen :) 

Hmm, vet ikke helt hvor det ligger, men jeg må kjøpe fôr i morra, så det hadde vært greit å få med seg. De jeg pleier å handle hos er tomme for lenge siden, nemlig (det er jo egentlig jaktkampanje).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Hvilken ovcharka? Hm? Hæ? Hilsen hun som tror på reinkarnasjon bare fordi hun vil ha en sydrussisk O i neste liv.

Fra Russian Diamond, sa hun. Her er en av guttene fra samme kull, tatt i går

12493965_581126858708106_814645974276683

Oi, det ble digert, men siden du liker ovcharkaer så gjør det sikkert ikke noe :lol:  Nå skal jeg sitte på facebooken deres og snoke en liten time, tror jeg... :aww::wub:  

1 time siden, SFX skrev:

Nå har jeg bestemt meg for at jeg fortjener pannekaker til middag i dag. Håper jeg rekker å lage det før jeg må dra på korøvelse, jeg er så innmari lite effektiv på kjøkkenet...

Også har vi fått beskjed om å ta med alt av kornoter på øvelsen i dag. Jeg vet jo ikke hvor de er i flyttekaoset, for vi har bare sunget julesanger etter at vi vant NM 10. oktober, og før NM sang vi bare på de tre numrene vi framførte under NM. Så hvor korpermen er??? Hvor lenge er det lov til å skylde på flyttekaos?

I et år, minst. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tinkie skrev:

Fra Russian Diamond, sa hun. Her er en av guttene fra samme kull, tatt i går

12493965_581126858708106_814645974276683

Oi, det ble digert, men siden du liker ovcharkaer så gjør det sikkert ikke noe :lol:  Nå skal jeg sitte på facebooken deres og snoke en liten time, tror jeg... :aww::wub:  

I et år, minst. :aww: 

Det er vel en kaukasisk ovtcharka det der. Herreminhatt for en koseklump! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos dyrlegen for litt behandling. Casper halter jo veldig på ene forbein, men det har blitt mye bedre etter jul, det så veterinæren og. Og så koselig å høre at han er morsom å behandle fordi han er så anatomisk korrekt og i perfekt hold :D Fine muskler og ledd har han og, bortsett i de to berørte områdene såklart. Godt å vite at resten av kroppen er i god form, den må jo ta litt ekstra belastning og. Hun viste meg hvordan jeg kan massere selv, så nå skal jeg bli flink til å følge opp på hjemmebane og. Var egentlig bakparten hun likte minst nå, han er ganske stiv i venstre bakbein, og det ser man godt nå som det er snø på bakken, er sånne slepespor etter ham :P Skal bli flink til å ta på back on track dekken etter tur og, det har visst en effekt bare man har det på en halvtimes tid, og det skal vi da alltids få til. Han fikk litt laser og, så forhåpentlivis merker han litt av dagens behandling. De er så koselige der, er så trivelig med veterinærer som virkelig viser at de er glad i dyr :)

Har og fått resept på annen smertestillende, og skal vente 3 dager før han begynner på det. Men hvis jeg ikke merker noen forskjell på disse dagene skal jeg bare la vær med å gi noe til han evnt. viser tegn på å trenge det igjen. Jeg har jo faktisk gitt alt for lite i kanskje flere måneder, jeg trodde han veide 29 kg, det gjorde han da jeg veide sist. Men nå veier han visst 34 kg. Så det er og positivt, at han har fungert så bra på lavere dose :) Nå krysser jeg bare fingre for at han faktisk er såpass stabil nå at han ikke har behov for medisin hver dag. Ingenting hadde gjort meg gladere :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har aldri opplevd noe annet enn at de barberer ned og setter veneflon (er vel det det heter på dyr og?) for å ta blodprøve, jeg. Både på hunder og katter. Og det har blitt noen prøver oppigjennom :lol: På forskjellige klinikker også. 

Edit: har riktignok aldri betalt noe så sykt som 1700 kr. Betalte 2000 for pusen, men det var fullspektrum (???) blodprøve. Tror de bare tok 500 (og noe) for helsesjekk og å ta selve blodprøven, og dette er egentlig en ganske dyr klinikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigg har dratt meg rundt nabolaget - han har sykt arbeidsmoral i trekk. Og han har lært kommandoen Feil side (alle mine lærer seg den av en eller annen grunn), og legger seg da innerst på fortauet istedet for ut mot bilene. Han vil av en eller annen grunn helst gå til høyre på fortauet og det funker innimellom dårlig...

Spist lompe med laks, fetaostrøre og ruccola mmmm...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Det er vel en kaukasisk ovtcharka det der. Herreminhatt for en koseklump! :wub:

Sant det, kaukasisk, ikke syd-russisk. Googlet syd-russisk nå, det er jo noe helt annet :lol:  Men jeg vedder på at de er like søte valper. :heart: FY som jeg gleder meg til å møte den! Selv om Kuro kanskje må bli hjemme, tror det er dumt om det blir noen "misforståtte signaler" imellom der :whistle::lol:  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Animail har svart, jeg er ikke imponert. Måtte ta bilde av esken jeg mottok på mandag, men alle tingene oppi der har jo blitt tatt i bruk. Skal jeg virkelig pakke alt i originalforpakning, finne pappesken i søpla og pakke alt oppi igjen? Det mangler jo ting som sammen ikke hadde fått plass i en stor pappeske, så hvordan skulle den da fått plass i denne? Argh! Jeg svindler dem ikke akkurat for 5kg erteflak, en reflekssele, dyrestrø og litt annet småtteri. 

I følge lageret dems skulle alt vært i samme eske - men det er jo ikke fysisk mulig!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lola Pagola skrev:

 :P Skal bli flink til å ta på back on track dekken etter tur og, det har visst en effekt bare man har det på en halvtimes tid, og det skal vi da alltids få til. 

 

Så godt at han er litt bedre :) Kan du ikke bruke dekkenet på tur også? Har vel litt høyere effekt under aktivitet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Lola Pagola skrev:  [emoji14] Skal bli flink til å ta på back on track dekken etter tur og, det har visst en effekt bare man har det på en halvtimes tid, og det skal vi da alltids få til. 

 

Så godt at han er litt bedre [emoji4] Kan du ikke bruke dekkenet på tur også? Har vel litt høyere effekt under aktivitet [emoji4] 

Ja det er deilig at det ikke er en negativ utvikling :D jo det er sant det, men jeg har nettingdekkenet, og tror det blir litt tynt i 19 minus. Kunne hatt det under ett annet dekken, men han kan jo ikke bruke halsbånd og har ikke stor nok sele [emoji14] litt klumpete og sikkert [emoji14]

Sent fra min SM-G903F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mud skrev:

Turen ble på fattige 40 min i dag og det var bare meg og Toddy.  Det var rett og slett for kaldt til at Nico ville. Egentlig for kaldt til ar jeg ville også , men skaffer man seg husky...

Det der med hunder som ikke vil på tur syns jeg er fascinerende. Enda ikke opplevd det. Har opplevd at de har snudd i døren ut i hagen pga øsende regn. Men tur er tur, og tur er vist noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det der med hunder som ikke vil på tur syns jeg er fascinerende. Enda ikke opplevd det. Har opplevd at de har snudd i døren ut i hagen pga øsende regn. Men tur er tur, og tur er vist noe helt annet.

Ikke jeg heller,  før jeg fikk meg sånne selskapshunder :P 

Merkelig nok synes Nico det er veldig stas å herje i hagen og på jordet. Men båndtur i så kaldt vær er hun ikke lysten på. Og det er enda verre hvis vi kler på henne.  Da henger hun etter og depper hele veien.  Det gidder jeg ikke.. Vil hun ikke så vil hun ikke :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Ikke jeg heller,  før jeg fikk meg sånne selskapshunder :P 

Merkelig nok synes Nico det er veldig stas å herje i hagen og på jordet. Men båndtur i så kaldt vær er hun ikke lysten på. Og det er enda verre hvis vi kler på henne.  Da henger hun etter og depper hele veien.  Det gidder jeg ikke.. Vil hun ikke så vil hun ikke :P 

Ja men selv mine 2 tibetanske spaniel ble med på tur :P De er vel enda mer selskapshund enn Pulien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det der med hunder som ikke vil på tur syns jeg er fascinerende. Enda ikke opplevd det. Har opplevd at de har snudd i døren ut i hagen pga øsende regn. Men tur er tur, og tur er vist noe helt annet.

Samme her! Til og med whippetene er med ut uansett vær hvis vi skal på tur, men varierende hvor lenge det går før de begynner å vise tegn på at de er kalde da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

Ja men selv mine 2 tibetanske spaniel ble med på tur :P De er vel enda mer selskapshund enn Pulien.

Kanskje hun har sterkere meninger :P 

Det plager meg faktisk veldig lite at hun ikke vil være med. Stort sett  tvinger vi henne med , men jeg  får ofte litt dårlig samvittighet når hun mistrives så tydelig.  Det verste jeg har gjort var vel å bruke hanefot på henne og Toddy når det regnet som verst :lol: 

Det var så slemt mot stakkars moppen , Toddy kastet seg jo uti hver vanndam ..

Prøver hun å krabbe under sofaen for å gjemme seg når vi skal ut er det en god indikasjon på at hun kommer til sture med halen ned hele veien.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...