Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember

Recommended Posts

Skrevet
11 timer siden, Raksha skrev:

Takk! Det skal jeg gjøre. Sykehuset er i en annen kommune da, men de kan vel kanskje sette ting igang. 

Det er jo de færreste kommuner som har sykehus. De skal likevel ha ansvar for å koordinere hjelp i hjemmene når en innlagt pasient behøver det. Det er vel nokså tydelig at han trenger avlastning snart og kanskje trenger litt hjelp selv, om ikke annet så litt tilsyn og støtte. Så det bør sykehuset absolutt kunne ordne med. De har ikke akkurat ansvar for å ordne med hjelp til henne så lenge det ikke er hun som er innlagt, tror jeg, men det bør kunne være en begynnelse at han får tilsyn etter hjemkomst. Så vil hjemmesykepleien forhåpentligvis se hva slags behov det vil være for merhjelp i hjemmet. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere får hjelp med dette :) 

• Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

Skrevet
Akkurat nå, Tricolor skrev:

Det er jo de færreste kommuner som har sykehus. De skal likevel ha ansvar for å koordinere hjelp i hjemmene når en innlagt pasient behøver det. Det er vel nokså tydelig at han trenger avlastning snart og kanskje trenger litt hjelp selv, om ikke annet så litt tilsyn og støtte. Så det bør sykehuset absolutt kunne ordne med. De har ikke akkurat ansvar for å ordne med hjelp til henne så lenge det ikke er hun som er innlagt, tror jeg, men det bør kunne være en begynnelse at han får tilsyn etter hjemkomst. Så vil hjemmesykepleien forhåpentligvis se hva slags behov det vil være for merhjelp i hjemmet. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere får hjelp med dette :) 

Takk, nå ble det jo operasjon, så da er det jo ingen som tror på at han kan hjelpe henne så mye som før, hvertfall ikke i starten, så det må bare løses. :) Skal huke tak i en sykepleier om han sendes til sykehuset nærmest her før han kommer hjem, nå ligger han i trondheim. 

Skrevet
1 minutt siden, Caroline skrev:

Akkurat nå føler jeg at jeg er helt alene i landet om å ikke ha sett på håndball. :lol: 

Billett bestilt til Star Wars på søndag! Weee!

Du er ikke alene! :lol: 

• Like 2
Skrevet
5 minutter siden, Caroline skrev:

Akkurat nå føler jeg at jeg er helt alene i landet om å ikke ha sett på håndball. :lol: 

Godt det er flere med vettet i behold :D

• Like 3
Skrevet
4 minutter siden, Caroline skrev:

Her også! Vi blir fire personer som går og spiser Star Wars-burger og så går på kino. Gler mæ!

• Like 1
Skrevet
7 minutter siden, Caroline skrev:

Akkurat nå, Raksha skrev:

You are not alone :aww: 

Akkurat hva jeg hadde tenkt å si... og jeg kjenner det kanskje var like greit at jeg ikke så på - blodtrykket mitt hadde nok ikke likt det :D

• Like 2
Skrevet
22 minutter siden, Caroline skrev:

19 minutter siden, Wednesday skrev:

Du er ikke alene! :lol: 

16 minutter siden, Pringlen skrev:

Godt det er flere med vettet i behold :D

13 minutter siden, Raksha skrev:

You are not alone :aww: 

12 minutter siden, Siri skrev:

Akkurat hva jeg hadde tenkt å si... og jeg kjenner det kanskje var like greit at jeg ikke så på - blodtrykket mitt hadde nok ikke likt det :D

4 minutter siden, Snoffe skrev:

Jeg også trodde et øyeblilk at jeg var helt alenr om å ikkr se håndball :P 

Jeg så heller ikke noe håndball, og ikke er jeg interessert i den slags heller. Greit å vite at vi er flere :)

• Like 1
Skrevet

Melder meg inn i klubben "Hva? Har det vært håndballkamp i kveld? Hvem spilte?" :lol:

Du vet du savner julesnø når du nesten klarer å innbille deg at regnet høres ut som hagl. Slapsete hagl ville vært en millimeter i riktig retning.

Nå tar jeg med meg bedbugsen og hopper i seng.

• Like 3
Skrevet

Jeg skrev et langt innlegg, men det ble borte...

Jaja, da var det vel ikke viktig nok til å bli publisert. Men det ville blitt publisert på TV2 Livsstil, for der sender den en helt idiotisk film, som er kategorisert som komedie, og jeg har ikke en gang fnist litt inni meg.

Guest Christine
Skrevet

Terven syns snø er det beste som fins i verden. Når vi ikke har noe snø så måtte hun oppsøke det nest beste som fins: søledam!

Vann nesten opp til albuene, og trynet under vann. Det blir ikke noe bedre enn det :aww: 

image.jpg1_zpsgxduzybz.jpg

SÅ fornøyd etterpå da :ahappy: 

image.jpg1_zpsfwxiijsc.jpg

En skulle tro bildene ble tatt i september - ikke desember. Jeg vil ha snø :( 

Skrevet
27 minutter siden, Snøfrost skrev:

Jeg så heller ikke noe håndball, og ikke er jeg interessert i den slags heller. Greit å vite at vi er flere :)

Er ikke interessert i sånt jeg heller :) 

Vi har sett Narnia: Løven, Heksa og Klesskapet (2005) :) fin film! 

Casper har løpt tulling ute på golfbanen i dag, deilig å ha en hund som liker å aktivisere seg selv :D Typen trente litt sitt, ligg og kom med han, og det gikk overaskende bra (så lenge casper så godbiten :lol: ). Litt overasket over at han la seg på det søkkvåte gresset :o hadde jeg faktisk ikke trodd :P 

Vi er ferdig med alt som heter julegavehandel, og alt er pakket inn :ahappy: juletreet blir nok kjøpt på søndag eller mandag, litt usikker på hvor lenge jeg tør å vente :P 

Gleder meg veldig til å pynte treet! :ChristmasTree::santa-s-sleigh::santa-smiley-ho-ho-ho:

Jo, må huske å kjøpe en fin blomsterbukett til typen sin bestemor. Vet ikke når det er lurt å kjøpe det da.. skal ikke se dem før 1.juledag, så bør vente så lenge som mulig.

Skrevet

Jeg er så sliten og vondt i kroppen! Men er ferdig med stuen utenom listingen, og den er det noen andre som tar på mandag og ferdig med halve kjøkkenet. Tilbake imorgen og få hele ferdig, også organisere litt mer og fylle bilen med esker og diverse :)        På søndagen tenkte jeg å ta turen igijen med juletre og julepynt bare for å pynte stuen og treet med ungene :P Det blir godt. Og så utrolig fornøyd med meg selv, og hva jeg har klart til tross for at jeg virkelig ikke trodde jeg kom til å klare å pusse opp selv, spesielt etter så mye styr som det har vært.

• Like 18
Skrevet

Jeg har lenge ønsket meg en hoodie med kengurulomme, en sånn real kosegenser til å gå i hjemme. Jeg har alltid gått mye i singleter, men her i huset er det for dårlig isolert til at det går, så ønsket om en slik genser har økt, siden garderoben min har lite langermede plagg.

Så dumper det en nyhetsmail inn i innboksen fra en av mine favoritter, som skal slippe sin første single, og i den anledning tilbyr hoodie, long-sleeve eller t-skjorte med hele teksten på ryggen og logoen på brystet. Så da ble det 40-dollars julegave til meg selv - da får jeg hoodie OG single, og støtter en lovende artist.

• Like 9
Skrevet
3 minutter siden, SFX skrev:

Jeg har lenge ønsket meg en hoodie med kengurulomme, en sånn real kosegenser til å gå i hjemme. Jeg har alltid gått mye i singleter, men her i huset er det for dårlig isolert til at det går, så ønsket om en slik genser har økt, siden garderoben min har lite langermede plagg.

Så dumper det en nyhetsmail inn i innboksen fra en av mine favoritter, som skal slippe sin første single, og i den anledning tilbyr hoodie, long-sleeve eller t-skjorte med hele teksten på ryggen og logoen på brystet. Så da ble det 40-dollars julegave til meg selv - da får jeg hoodie OG single, og støtter en lovende artist.

Ekstratips om du ønsker deg flere og bor i nærheten av en slik butikk. Hoodie "jakke" med teddyfleece inni hos New Yorker for 250kr. (Og hetta har ører :lol: ) Måtte ha den selv, sååååå myk, varm og god! :D 

Skrevet

Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. :)

Skrevet
Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. [emoji4]

Forrige Samsungen min (4 år siden) hadde slikt. Men aner ikke om de har det enda. Ble brukt flittig her, ihvertfall. Små, gule lapper på skjermen.

Guest Christine
Skrevet
19 minutter siden, maysofie skrev:

Hvordan få video fra PC til iPhone uten iTunes?

Dropbox

Skrevet
1 time siden, Rocket skrev:

Ekstratips om du ønsker deg flere og bor i nærheten av en slik butikk. Hoodie "jakke" med teddyfleece inni hos New Yorker for 250kr. (Og hetta har ører :lol: ) Måtte ha den selv, sååååå myk, varm og god! :D 

Takk for tips, den butikken har jeg aldri hørt om, men jeg ser den er i Hamar. Har de store størrelser? 2/3 av alle klesbutikker går jeg rett forbi, fordi jeg i så fall må kjøpe et skjørt til hvert lår om jeg skal ha på meg noe derfra :P

Skrevet
2 minutter siden, SFX skrev:

Takk for tips, den butikken har jeg aldri hørt om, men jeg ser den er i Hamar. Har de store størrelser? 2/3 av alle klesbutikker går jeg rett forbi, fordi jeg i så fall må kjøpe et skjørt til hvert lår om jeg skal ha på meg noe derfra :P

Ikke helt sikker hvor store størrelser de har, men denne genser/jakken er i hvertfall opp til XL. (Er det jeg har, ca 160 høy og noen og 80kg. Kunne hatt L også, men foretrekker at man ikke  får helt pølseskinn feeling. :P ) :) 

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...