Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

7 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. :)

 

Det har jeg lurt på også... Forrige telefonen hadde det, den her må jeg inn i notatene. 

Løsningen er post-it  lapper :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. :)

 

Jeg legger huskelapper i kalenderen på mobilen og huker av for påminnelse. Da plopper det opp til angitt tid. Jeg hadde ikke husket halvparten at det jeg skaø uten den ?

Akkurat nå spiser jeg frokost og venter på at det skal bli lyst. Skitur på planen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen gjorde jeg høylytt narr av kähler-vasene/skålene som alle med litt interiørinteresse skal ha for å vise at de har peiling. De der gull/sølvstripete skålene som man setter midt på bordet, i nærheten av Wegner-stolen sin. Sånn for å bevise at man har slik en "unik" smak :P

Gjett hvem som akkurat fikk en sånn skål til jul :P Og den er jo fin! Jeg bare kunne ikke kjøpt meg en selv... Jeg er litt hyklersk i dag. 

Vi pakket nemlig opp et par julegaver i går kveld, siden mannen jobber borte i jula. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ventet på å dra på juletrejakt i et par timer.  

Det viste seg at Baibai og hugin fra guttakrutt skulle komme på julemorgen,  og fordi NRKsuper kjenner sitt publikum kom de sent i sendingen og er der enda.  Det er helt absurd for min generasjon at man kan bli rik og berømt av å spille playstation.  Men for en 5 åring (som innerst inne synes minecraft er gøy i ca 10 min av gangen ) i 2015 er de rockestjerner.  Han sto og skreik i sofaen. 

For en bisarr verden . 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Haha typisk. Kjøpte 13 kg Acana for to dager siden.

Nå legger dyrebutikken ut at de har 25% rabatt på alle størrelser av den forrige Acana-sekken vi kjøpte, som også falt godt i smak i heimen. Så da må matmor vurdere om hun skal kjøre til byen og kjøpe den sekken også...

Egentlig hadde det vært en fin anledning for å gå tur i byen, men det er slitsomt å gå tur med to smittsomme hunder når noen eiere ikke spør før de slipper hunden sin bort for å hilse. Føler litt med de som faktisk bor slik at de ikke har noe annet valg.

Det er nok best at vi holder oss her på bygda frem til vi kan omgås andre.

Men jeg er vel ikke smittsom så vidt jeg veit, så jeg kan jo alltids ta meg en svipptur til sivilisasjonen.:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er jeg hjemme til jul! Nå er det frokost, så venter klipp av egne to pudler + avleggeren til Zelda, Kaos. Egentlig synes jeg det er litt for lenge før jul med tanke på at pels gror og blir skitten, men det er vel som med julekaker: idiotisk å ikke nyte før jul (for da orker man mer enn i jula). Skal ikke spise hundene, selv om de blir til å spise opp, da. Skal bare ha en ting mindre på lista og to velstelte julevenner!:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser Disneyjulefilmer (gode, gamle) på youtube. Har skjært opp karamellene jeg lagde igår, og er imponert over meg selv, for jeg har aldri lagd det før. Etter min mening ble de perfekte. Seige, men smelter i munnen. Nå er det en liten frokostpause, så skal vi ut og gå spor som mannen har lagt, før det er inn å fortsette julebaksten. Ja, og så må jeg huske å sende mannen på shopping etter cellofan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke veldig lyst å gå ut i dag, så later som jeg sover :P Casper er med på sovingen, han krøp under dynen for litt siden å bruker nå rumpen min som hodepute :lol: 

Hadde noen sagt for et år siden at jeg kom til å ha en whippet sovende under dynen min med hodet sitt på min rumpe, hadde jeg ikke trodd dere :aww: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet i dag av at jeg lå på skrå i sengen, hodet ved siden av puten og at jeg dunket borti nattbordet uansett hvordan jeg bevegde meg. Lady har da klistret seg mer og mer inntil meg i løpet av natten og jeg har flyttet meg bort.... og puten min var det hun som 'eide'. Da jeg forsiktig snudde meg på siden med ryggen til henne så flyttet hun seg helt inntil med en slik kraft at hun flyttet litt på meg. Da var det bare å stå opp før jeg datt utfor :aww:

Sengen min er da altså 180cm bred, så mesteparten av sengen var ikke i bruk :aww: 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ligger Taipa over fanget mitt, under teppet. Og jeg bruker henne som iPad-bord :aww: 

det er iskaldt i huset, 12 grader! :o skal på jobb om en time, så gidder ikke fyre i peisen. Står en vifteovn på full fyr, men den hjelper ikke såå mye når det er så kaldt..

på mandag kjører vi opp til mamma! Svipper hjem Taipa på veien, og få hilse på rottisbebisene der :wub: 

mamma var ikke heelt gira på 3 hunder og en katt sammen i jula. Iallefall ikke to drevere som vil at katten skal løpe.. :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. :)

 

Jeg kan legge til sånn "notat-widget". Har LG, tror jeg kunne på samsungen og. Men da kommer det opp som en sånn post-itlapp på startskjermen :) Se gjennom widgets, så finner du sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kristiin skrev:

Jeg føler dere er litt altvitende, så slenger ut en spørsmål til dere, førstemann til å svare! :lol:

Jeg er litt småglemsk av og til, så om kvelden når jeg ligger i senga kommer jeg gjerne på noe jeg skal huske til dagen etter! Skriv det opp på mobilen? Lurt! ..Neste morgen har jeg glemt det, å sjekker ikke noe på mobilen. Noen som vet om en slags notisapp der valgt notat legger seg på forskjermen/startsiden? Så jeg ser det når jeg låser om mobilen? Husker jeg hadde det på en gammel-gammel mobil, genialt etter min mening! Btw, android her i gården. :)

 

 

2 timer siden, Nathalie98 skrev:

Det har jeg lurt på også... Forrige telefonen hadde det, den her må jeg inn i notatene. 

Løsningen er post-it  lapper :sleep:

Jeg bruker ColorNote. Da vises deler av huskelappen når skjermen aktiveres + at den står oppe i statusbaren hele tiden "pin to status bar" er da påminnelsen jeg har brukt, kan ogå bruke alarm o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig drittur! Den runden vi pleier å bruke 1 t og 40-45 min på brukte vi over 2 timer på idag.... Trodde det hadde smeltet såpass at det gikk fint å gå uten brodder, det hadde det ikke..

Fikk også brev fra legen om at det er celleforandringer i dåsa på meg, så da må jeg søren meg inn til Ahus for utvidet prøve, blææææ! Dreiv med den dritten der for mange år siden og, var inne 1 gang i året for å følge med helt til jeg ikke gadd mer :P  Håper humøret bedrer seg betraktelig snart! Skal i diamantbryllupsfest til besteforeldrene til C, og det er greit å være i godt humør til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper var ikke lite frekk da vi var på vei ut. Han løftet på foten inne i fellesgangen :sint_01: kom ingen ting ut, da jeg så hva han tenkte på å fikk tatt han ganske kjapt. Håper for hans skyld at han ikke gjør det igjen, for da blir jeg mer sint enn hva jeg ble i dag. 

Snakket med en nabo som fortale at det er en stor hjorteflokk i skogen bak blokken. Hjorten som bor der er vist veldig agresiv, og har angrepet en hund (sparket den). Syntes det er litt skummelt.

Akkurat nå koser jeg meg med adventste og Amalies jul :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aslan skrev:

Jeg har litt problemer med å stå opp :teehe: 

image.thumb.jpeg.b2af9f2e9af562095bd674b

*skrur av mobilen*

Da var jeg ferdiglest for denne gang :cry: Åh, jeg griner meg alltid igjennom de siste kapitlene. Alltid. Slår aldri feil det der :icon_cry:Huff, får begynne å gjøre noe fornuftig snart. Snaart.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Aslan skrev:

Da var jeg ferdiglest for denne gang :cry: Åh, jeg griner meg alltid igjennom de siste kapitlene. Alltid. Slår aldri feil det der :icon_cry:Huff, får begynne å gjøre noe fornuftig snart. Snaart.

Huff, griner nesten bare jeg tenker på det. :icon_redface:

Nå er hundene ferdig sporet (og de gikk veldig bra alle tre!), og jeg har tatt fram smør til temperering til en deig, så får jeg vel lage en annen deig i mellomtiden. Kokosmakroner eller havreflarn, elle, melle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hentelapp i posten, så da blir det nok en bytur i dag også, og da kan jeg jo samtidig handle det jeg ikke fant i går. Hvorfor skal julegaven til treåringen være det vanskeligste? Jeg må bare skjære gjennom og finne noe, klær er jo alltid forbruksvare, i det minste. Men først skal jeg få skrevet flest mulig julekort, så jeg kan poste de. Rydding kan jeg gjøre i kveld når postkontoret er stengt. Jeg har igjen litt bakst og snopmekkin, må pakke inn gavene som skal leveres i morgen, tømme ballsalen så jeg kan sette opp spisestuebord, rydde plass til juletre, og litt sånn. Jeg har to kjøkkenvinduer, men bare ett med gardin. 

For øvrig forsøkte jeg å få GPS'en til å lede meg til et postkontor på Stange i går, og den stoppet meg foran et begravelsesbyrå. Er det en metafor for hva som skjer med postvesenet? Jeg måtte selvfølgelig i en post-i-butikk, jeg hadde fortrengt at rene postkontor ble lagt ned for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...