Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

19 minutter siden, Siri skrev:

Pffft... latsabb :P 

Da er det nok bare å flytte til sivilisasjonen :P

Livsfarlig faktisk... Det er vel strengt tatt bare ekkelt og grisete - svært sjelden smittsomt. 

Det er litt mer alvorlig enn som så gitt...

Fortsatt dør det mennesker verden over pga dårlig kloakkhåndtering. Det er en grunn til at det er krise om man finner spor av avføring i drikkevann og det er også en grunn til at det faktisk finnes retningslinjer til hvor langt fra vann , bålplasser etc man skal grave grop og i hva slags jordsmonn man skal grave. 

Barn kan dø av e coli. Faren til A har hatt pasienter inne på langvarig dialyse pga ecoli. Det er litt mer enn bare ekkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Turb skrev:

Akkurat der så går man rett over veien og banker på hos den fine militærleiren og spør om å få låne do... :P 

Det er Forsvaret som leker krig som gjør det i skogen. Man avlyser ikke midt i øvelser, da lærer man seg å gjøre ting i kringvern. Altså alle sitter rundt deg og passet på imens du driter også fortsetter man krigen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, JeanetteH skrev:

Det er Forsvaret som leker krig som gjør det i skogen. Man avlyser ikke midt i øvelser, da lærer man seg å gjøre ting i kringvern. Altså alle sitter rundt deg og passet på imens du driter også fortsetter man krigen. ;) 

Ikke din side av sessvoll, men andre siden. Tror ikke de bæsjer der, det er rett ved inngangen til leiren og veldig trafikert med biler og rett ved veien. Tipper at det er folk på gjennomkjøring eller noe, ekkelt uansett. Kunne iallefall gravd det ned... sukk...
Jaja, ren og fin hund nå 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mud skrev:

Det er litt mer alvorlig enn som så gitt...

Fortsatt dør det mennesker verden over pga dårlig kloakkhåndtering. Det er en grunn til at det er krise om man finner spor av avføring i drikkevann og det er også en grunn til at det faktisk finnes retningslinjer til hvor langt fra vann , bålplasser etc man skal grave grop og i hva slags jordsmonn man skal grave. 

Barn kan dø av e coli. Faren til A har hatt pasienter inne på langvarig dialyse pga ecoli. Det er litt mer enn bare ekkelt. 

Det er mange former for coliforme bakterier - de fleste får ikke i seg slikt i norsk natur, det er ingen krise om en eller annen person driter i skauen. Det handler om å sette ting LITT i perspektiv liksom... Å sammenligne dette med at folk dør pga dårlig kloakkbehandling blir liksom litt overkill... 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg skrevet ferdig alle til og fra-lappene. Jeg skriver navnene med glitterlim, men det tar ei natt å tørke, så jeg må gjøre det nå og pakke inn gavene i morgen :P

Nå skal jeg lage kransekake, mens jeg hører på Hjemme Alene. Jeg kan forstå de som har TV på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist Fjordland juletallerken. Kjøpelefse og kjøpegome til dessert. Jærgome:D namnam. Var så ubehagelig å være altfor trett på jobb i dag, beboerne var også uvanlig trette. Nå legger jeg meg. Bare gir beskjed sånn at alle de beste soniser vet om det:aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, SFX skrev:

Da har jeg skrevet ferdig alle til og fra-lappene. Jeg skriver navnene med glitterlim, men det tar ei natt å tørke, så jeg må gjøre det nå og pakke inn gavene i morgen :P

Nå skal jeg lage kransekake, mens jeg hører på Hjemme Alene. Jeg kan forstå de som har TV på kjøkkenet.

Da tar man med PC'en på kjøkkenet og setter på Hjemme Alene på Netflix. :D 
Jeg har bakt idag jeg også. Nå er karamellene klare (må pakke inn siste halvpart), brune pinner, havreflarn og kransekakestenger. Ser mørkt ut for pepperkaker på juletreet i år, for det er ikke mulig å få tak i deig (og nei, jeg lager ikke deig selv for å lage kaker jeg ikke spiser). Kanskje jeg skal vurdere kakemanndeig istedenfor, og henge de på treet? I morgen lager jeg kokosmakroner og sjakkruter + gaffelkaker, så får det være bra med julebakst. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg plantet ræva godt ned i sofaen, og har ikke planer om å reise meg før jeg skal forflytte meg til senga. Sliten! Fått levert julegaver til slekta i Trondheim da, og fått handlet meg ei ny bukse og to nye gensere. Fant endelig ei bootcut-bukse som ikke var for høy eller for lav i livet. Har lett på ørten butikker etter det. I tillegg fikk jeg med meg en masse nybakte tjukklefser av onkelen min, så i morgen tenker jeg å få smurt de (smør, sukker og kanel - NOM!). Sliten kjenner jeg, og de nærmeste dagene blir ikke særlig mye roligere. Kommer til å slokne tidlig julaften tror jeg. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nathalie98 skrev:

:)

Jeg ønsker meg forresten traller som er lengere, sånn at man kan putte buret på langs på så man kommer gjennom portene og buret ikke tipper :P 

Det har jeg tenkt på hver gang jeg har vært ute å flydd også... :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Betty skrev:

Akkurat nå har jeg plantet ræva godt ned i sofaen, og har ikke planer om å reise meg før jeg skal forflytte meg til senga. Sliten! Fått levert julegaver til slekta i Trondheim da, og fått handlet meg ei ny bukse og to nye gensere. Fant endelig ei bootcut-bukse som ikke var for høy eller for lav i livet. Har lett på ørten butikker etter det. I tillegg fikk jeg med meg en masse nybakte tjukklefser av onkelen min, så i morgen tenker jeg å få smurt de (smør, sukker og kanel - NOM!). Sliten kjenner jeg, og de nærmeste dagene blir ikke særlig mye roligere. Kommer til å slokne tidlig julaften tror jeg. :lol: 

Hvor fant du? Er litt på utkikk jeg også. Fant ei fin på VIC i dag, men synes den var litt i dyreste laget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anette skrev:

Hvordan få fornærmet hund? klipp klør :aww: slår aldri feil liksom. Den hunden må slutte å være langsur :P 

Høres kjent ut :lol: Han sitter forsåvidt i ro, men jo lengre vi kommer ut i kloklippen jo mer grumpy cat blir han :teehe: 

Det uttrykket

grumpy-cat-600x450.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Hvor fant du? Er litt på utkikk jeg også. Fant ei fin på VIC i dag, men synes den var litt i dyreste laget..

Cubus (på Torget), heter bootcut blake. Kostet 399, og de hadde både mørk og lys i den typen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Teppetroll. Fikk pakken med det jeg kjøpte av @Anette idag [emoji23] Tror muligens 50 i BOT ble litt stort. Jaja, var perfect lengde fra nakke til halehull da, men han får ikke ha på seg dette når han må drite. :lol:

 

23212413f833e1e1478616e72b3f7c26.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Betty skrev:

Cubus (på Torget), heter bootcut blake. Kostet 399, og de hadde både mørk og lys i den typen. :)

Den prøvde jeg i dag faktisk! Likte den, men likte den på vic bedre og da var jeg så lei av å handle at jeg ikke orka å gå tilbake til cubus :P Men det blir nok en slik hvis jeg ikke finner noe tilsvarende :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aslan skrev:

Høres kjent ut :lol: Han sitter forsåvidt i ro, men jo lengre vi kommer ut i kloklippen jo mer grumpy cat blir han :teehe: 

Det uttrykket

grumpy-cat-600x450.jpg

Ble påminnet om at jeg måtte ta Pigg sine også. Tar enten bakbein eller frambein i en gang også tar jeg andre paret etter en god pause (nå tipper jeg jeg tar frambeina imorgen). Han har akkurat det uttrykket og mener jeg er ond, unaturlig og sadistisk...

Oooo nå var faktisk kjeksene han fikk etterpå bedre, enn skrekken - kom og tigde mer kjeks. Oftest ligger han på andre siden av stua fra meg i et par timer etterpå...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og Skip gått tur med Jonas (whippet) og Svea (irsk ulvehund). SÅ kos! Syns godt han kunne vært sliten litt lenger. :lol: 

Jeg har også kjørt Fredrik på julebord, og mens jeg venter på å hente ham igjen har jeg laga marsipan, risboller og Baileys. Jeg har brukt kremfløte til nå, men jeg har en god del mer fløte som må brukes opp. Det er matfløte, da. Tror dere jeg kan bruke det? 

Bilder for oppmerksomhet :P 

12371025_10153632144191072_4608973700018

 

12377697_10153632140731072_4130521854184

 

  • Like 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tonje skrev:

Den prøvde jeg i dag faktisk! Likte den, men likte den på vic bedre og da var jeg så lei av å handle at jeg ikke orka å gå tilbake til cubus :P Men det blir nok en slik hvis jeg ikke finner noe tilsvarende :) 

Jeg likte den veldig godt, men de mange andre buksene jeg har prøvd før den har vært sånne superskinny som har vært så trange i leggen at blodtilførselen omtrent stopper opp, eller hadde teite liv. Bukser er vanskelig altså, og de beste er som gjernest svindyre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rocket skrev:

Haha! Teppetroll. Fikk pakken med det jeg kjøpte av @Anette idag emoji23.png Tror muligens 50 i BOT ble litt stort. Jaja, var perfect lengde fra nakke til halehull da, men han får ikke ha på seg dette når han må drite. :lol:

 

23212413f833e1e1478616e72b3f7c26.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahahaha.. du hadde trengt dachs varianten! ;) Pi er jo like lang og har meeedium i bot dachs :) Fungerer jo til å ligge osv i bil da. Pi hadde nemlig den varianten før jeg fikk tak i dachs variant :P 

21 minutter siden, Aslan skrev:

Høres kjent ut :lol: Han sitter forsåvidt i ro, men jo lengre vi kommer ut i kloklippen jo mer grumpy cat blir han :teehe: 

Det uttrykket

grumpy-cat-600x450.jpg

Hun nekter å komme nær meg liksom, sist varte det i to dager sålenge vi var i området hvor vi klipte klørna. Dustehund :blink: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rocket skrev:

Haha! Teppetroll. Fikk pakken med det jeg kjøpte av @Anette idag [emoji23] Tror muligens 50 i BOT ble litt stort. Jaja, var perfect lengde fra nakke til halehull da, men han får ikke ha på seg dette når han må drite. :lol:

 

23212413f833e1e1478616e72b3f7c26.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hahahaha.. du hadde trengt dachs varianten! [emoji6] Pi er jo like lang og har meeedium i bot dachs [emoji4] Fungerer jo til å ligge osv i bil da. Pi hadde nemlig den varianten før jeg fikk tak i dachs variant [emoji14] 

21 minutter siden, Aslan skrev:

Høres kjent ut :lol: Han sitter forsåvidt i ro, men jo lengre vi kommer ut i kloklippen jo mer grumpy cat blir han :teehe: 

Det uttrykket

grumpy-cat-600x450.jpg

Hun nekter å komme nær meg liksom, sist varte det i to dager sålenge vi var i området hvor vi klipte klørna. Dustehund :blink: 

Haha ja, det er ikke alltid like lett å være lang i ryggen og kort i beina. :lol:

Veldig fornøyd da, nybadet, så nå ligger han sovende i sofaen med dekken på. :D Perfekt timing å få det idag. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua er dampvasket etter alle kunstens regler - tilogmed skinnsofaen og gyngehestene fikk  en runde. :aww: Støvsuget og da. Rydda meg til bunns i vedkassen, og kasta to papirsekker med div raskt - lurer på når den vedkassen ble tømt sist. :lol: Så nå er det faktisk plass til ved i den! Kluter er til vask så jeg kan dampvasket kjøkken og ganger i morgen, litt overflaterydding, litt mer pynt, noen gardinstenger og gardiner, et juletre med pynt, og div pakker -  så tror jeg jammen meg vi er klare til jul. :ahappy: 

 

Svigerfar kommer til tynset i morgen, hvis alt går etter planen. Bonden skal prøve å huke tak i en sykepleier og høre om hjemmesykepleoe osv. hvis ikke han får noe fornuftig svar eller ikke finner noen han tør prate til, så får jeg ringe på mandag. Jeg vil ikke ha hjem svigerfør før ting hvertfall er satt i gang. Vi kan alltids hjelpe med det som skal hjelpes med en liten stund, men det går ikke bli en hvilepute så de plutselig  "ikke trenger hjelp fordi de har jo oss". 

Dagene til den hvite pelsballen er nok talte. Jeg har så vondt av han, hadde han vært min så hadde han blitt avlivet nå før jul, men han virker overraskende lite smertepåvirket, bare kroppen som ikke helt henger med. Så det er vel strengt tatt forsvarlig å vente en uke eller to til... Ironien er jo at sist svigerfar fikk hjerteinfarkt så fikk ene hunden hjerneblødning samme dag... Ikke helt bra for hundeholdet der i heimen når han blir sjuk tydeligvis. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...