Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

40 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Da er det ikke okseøre...

Kan du ikke legge ut et bilde av det da? Du vet - sonen har jo svaret på alt :D 

37 minutter siden, Raksha skrev:

Oppdatering: Han føler seg bra, er sendt til st.olavs for utredning. :)

Godt å høre :) 

24 minutter siden, Aslan skrev:

Jeg har og vært på st Olav i dag! Men jeg har fått sett på en liten guttetass som vinket og sprellet fra innsiden av magen min :wub: Herlighet for en spennende tid fremover :heart: 

Gratulerer så mye :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

AN er jeg hjemme igjen fra tur nr 2 til Årnes i dag. Første turen var for å handle julegave til bestefar og litt menneske-mat, andre runde var for å hente bikkjemat, som jeg ikke visste at kunne være på Årnes i 12-tiden da jeg var på Årnes i 11-tiden :P 

Så ler jeg litt av NAV, som oppfordrer oss "brukere" til å kontakte de på nettsiden deres i stedet for på telefon når man ringer de, så det gjorde jeg her om dagen. Eller, jeg sendte de et spørsmål den 12, den fikk jeg svar på i dag. Svaret jeg fikk i dag er at forespørselen min er sendt til saksbehandleren min, og at jeg får svar innen 2 arbeidsdager.. Jeg har altså venta 5 arbeidsdager på å få vite at jeg må vente 2 arbeidsdager til.. Ække rart det er kø på telefonene deres støtt vøtt..

Jeg skjønner ikke helt hvorfor saksbehandleren min må svare på det jeg spurte om heller, jeg spurte om et generelt spørsmål ang det å søke om å få beholde AAP om jeg drar på ferie til utlandet. Jeg skjønner det at hun må vurdere saken min, men jeg har ikke søkt, jeg spurte om noe ang det å søke, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Siri skrev:

Kan du ikke legge ut et bilde av det da? Du vet - sonen har jo svaret på alt :D 

Godt å høre :) 

Gratulerer så mye :) 

Men det er jo nesten spist opp :P 

Sånn ser det ihvertfall ut nå, siden var lengre til å begynne med og uten hvite merker ;) 

 

 

DSC_0225.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Betty skrev:

Ikke noe poeng å være nervøs lengre, Tj har prestert å legge igjen bilnøklene i bilen JEG har og står strandet. Jeg har ikke sjans på få gitt han nøklene pga særdeles lite fleksibel jobb, så da blir det ikke fiksa før jul. Jeg tenkte på om jeg skulle ta av mine nøkler å legge dem igjen i dag, men gjorde det ikke.

Fy så sur jeg er nå. Da blir det ikke før langt uti januar ...

Åh, så kjedelig, føler med deg! Når en har forberedt seg på slike helsetester, så vil en jo ha svaret nåh. Jeg later som om jeg ikke røntget to tisper om mandag, så jeg slipper å ha vondt i magen til uti januar :p

3 timer siden, Siri skrev:

Samme treet :D. Sånn er det når man har plasttre... nøyaktig likt pyntet som i fjor også. Jeg satte det jo bare, ferdig pyntet, ut i stallen etter jul i fjor :lol:. Det kalles effektivisering (også hater jeg å pynte juletre). Hundene har vært særdeles lite gavmilde da, de har ikke gitt gave til noen, de... Kanskje de får være med på gaven fra meg til sine to-beinte søskenbarn :D 

 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol::lol: Jeg sto faktisk tittet på ett selv her. Men venter til jeg ikke har en 4 mnd gammel valp :P 

:blink: :icon_cry:

Men hva med lukten, jenter?

10906100_10155003409045136_5146333573513

21 minutter siden, 2ne skrev:

Så ler jeg litt av NAV, som oppfordrer oss "brukere" til å kontakte de på nettsiden deres i stedet for på telefon når man ringer de, så det gjorde jeg her om dagen. Eller, jeg sendte de et spørsmål den 12, den fikk jeg svar på i dag. Svaret jeg fikk i dag er at forespørselen min er sendt til saksbehandleren min, og at jeg får svar innen 2 arbeidsdager.. Jeg har altså venta 5 arbeidsdager på å få vite at jeg må vente 2 arbeidsdager til.. Ække rart det er kø på telefonene deres støtt vøtt..

Jeg skjønner ikke helt hvorfor saksbehandleren min må svare på det jeg spurte om heller, jeg spurte om et generelt spørsmål ang det å søke om å få beholde AAP om jeg drar på ferie til utlandet. Jeg skjønner det at hun må vurdere saken min, men jeg har ikke søkt, jeg spurte om noe ang det å søke, liksom. 

Jeg har to ganger snakket med NAV for å orientere dem om at jeg har flyttet, og fått beskjed om at det oppdateres automatisk med folkeregisteret. Og det har jeg jo forlengst fikset. Jeg forsøker denne uka å få tak i min nye saksbehandler i Stange, men guess what, i NAV-systemet bor jeg fortsatt i Ullensaker! I går gikk garantien ut, i forhold til å bli kontaktet innen 2 arbeidsdager, så jeg ringte opp igjen i dag, til en på sentralbordet som var supersnøt og hjelpsom, og skulle sende en purring. Jeg glemte å spørre om jeg får gratis pizza eller hva som skjer når de ikke ringer innenfor garantien :D Men altså, hvor lett er det for MEG å sørge for at jeg har ny aktivitetsplan innenfor tidsfristen, når DE ikke klarer å flytte saken min til nytt kontor? Jeg gjør alt jeg blir bedt om, men må jo gjøre det tre-fire ganger før det sitter...

Er det trygt å kjøre bil i dag, tror dere? Jeg har traktorspor på gårdsplassen, så jeg antar noen har strødd. Kanskje jeg skal forsøke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Meg skrev:

fått med meg cane corso, men hva går doberman endringene ut på?

Ingen store endringer ut fra det jeg kan se, med unntak av kupering da. Det utgår der som hos CC.
Det kan være ting i standarden jeg har gått glipp av altså, så nøye har jeg ikke lest noen av dem. Men ser folks fokus i hovedsak ligger på ører og hale.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snart juleferie her. Vi skal bare spise litt kake og drikke litt kaffi først :-) Så er det middag og julekonsert med svigermor etterpå. Vurderer å ta en svins innom byen og kikke på litt tøy i mellom jobb og middag, gidder ikke å stå i kø både hjem og ned igjen for å rekke fem minutter innendørs i heimen før jeg må gå igjen. Mannen skal ut i annen retning, så bikkja skal være hos snill nabo. Sånt er kjekke saker!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nathalie98 skrev:

Men det er jo nesten spist opp :P 

Sånn ser det ihvertfall ut nå, siden var lengre til å begynne med og uten hvite merker ;) 

DSC_0225.JPG

Næææhhhhhh.... så rart ut :lol: 

12 minutter siden, SFX skrev:

Men hva med lukten, jenter?

10906100_10155003409045136_5146333573513

Jeg overlever fint uten den lukten... den kan man fikse på andre måter vet du (jeg har f eks nå vært ute med hundene i "lunchen" og klippet greiner av gran og einer som skal brukes til ymse ting på stua :D 

6 minutter siden, Justisia skrev:

Ingen store endringer ut fra det jeg kan se, med unntak av kupering da. Det utgår der som hos CC.
Det kan være ting i standarden jeg har gått glipp av altså, så nøye har jeg ikke lest noen av dem. Men ser folks fokus i hovedsak ligger på ører og hale.

Selvsagt er det slike viktige ting som ører og hale som er fokus... det er vel det eneste folk ser av eksteriøre ting... vinkler, proporsjoner, overlinjer, kryss m.m. er jo ikke så viktig, for det greier man jo ikke å se uansett vøtt... :aww:. Vi har forresten bedt om at tegningen av briard på rasestandarden byttes ut med en uten kuperte ører... 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleferie!

Hadde en kjempekoselig kveld på julebord med klassen igår. Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal ta bussen 14.50 inn til Knarvik for å handle. Men da må jeg gå et stykke, månok ut døra 14 isåfall, og det regner fælt og formen er litt så som så. Mer fristende å vente til 4, da kan jeg ta bussen herfra. Men da får jeg ikke ordnet alt jeg hadde tenkt.. vanskelig valg altså :P Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pippin&Symra skrev:

Gutt første gang og jente neste gang er perfekt @Aslan, grattis! ( :aww:).

Og god bedring til svigerfar @Raksha

Juleavslutning for elever ferdig, kolleger stakk ut for å kjøpe øl til juleavslutning for lærere. Kaffe og te liksom, sa de, og føyk ut. Jeg har bil, så jeg får ikke være med på moroa.

Joda, du kan sette igjen bilen og hente den i morra. Sara kjører deg sikkert :D 

 

Juleferie da! :banana: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

Det høres jo litt håpløst ut dersom du ikke får særlig hjelp av veileder. Har du vurdert å få en ekstern veileder? Jeg har fungert som veileder/diskusjonspartner for enkelte mastergradsoppgaver, og det er egentlig ganske uproblematisk. Om du sender meg en PM ang mulig problemstilling og sånt, så kan det hende jeg kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen... og kan få ballen til å rulle? Evt bare for å finne noen å diskutere litt med, noen som har litt praktisk erfaring? 

Takk for tilbud! Men jeg kjenner at jeg trenger å rydde litt mer i egne tanker før jeg evt tar kontakt med noen fremmede for hjelp. :P 

Jeg har skiftet tema ganske mye etter at jeg fikk tildelt veileder, så hun har ikke så fryktelig mye kompetanse på det jeg konsentrerer meg om nå. Så det er forsåvidt forståelig at hun ikke kan hjelpe meg så veldig mye med akkurat det jeg lurer på. Dermed må jeg stort sett forme oppgavens innhold selv (men hun kan jo etter hvert hjelpe meg med å vurdere hva det faktisk er relevant å diskutere, hvordan jeg skal håndtere dataene jeg samler inn osv), noe jeg egentlig setter pris på. Jeg har venner som har fått levert tema og problemstilling rett i hånda av veileder, og det er jo mye enklere på dette stadiet i alle fall. Men jeg tror og håper at jeg vil føle det er verdt det når jeg står på gradsdagen om et halvt år og har gjort "alt" sjøl. :) 

Uansett! Det er god kompetanse på dette på instituttet, men folk er jo så opptatte og har stort sett mer enn nok med sine egne masterstudenter + emneundervisning og -forberedelser + forskning. Jeg har satt meg opp på "veiledning" hos mine foreldre i jula, da. Jeg er jo heldig nok til å ha foreldre med kompetanse når det kommer til samfunnsforskning og byråkratipraksis, og evne til å se og forstå problemstillinger. Selv om de ikke er eksperter på byutvikling er de veldig gode samtalepartnere når det gjelder å diskutere fag likevel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Krelise skrev:

Når du står å gynger fra side til side etter at du har lagt ned barnet, og når "Alle fugler" går på repeat i hodet ditt på vei til butikken uten barn.. Jaja :lol:

Høres kjent ut! Eller når du har tatt babyen i bæreselen, men fortsetter å trille på vognen :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er alle minus en sendejulegave klar til sending. Nå høres det ut som jeg skal sende en hel haug, det skal jeg ikke :aww: Har heldigvis få venner som får julegaver :lol:  og familien får gavene på etterskudd når vi møtes fremfor at vi styrer med sending.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ingvild skrev:

Takk for tilbud! Men jeg kjenner at jeg trenger å rydde litt mer i egne tanker før jeg evt tar kontakt med noen fremmede for hjelp. :P 

Jeg har skiftet tema ganske mye etter at jeg fikk tildelt veileder, så hun har ikke så fryktelig mye kompetanse på det jeg konsentrerer meg om nå. Så det er forsåvidt forståelig at hun ikke kan hjelpe meg så veldig mye med akkurat det jeg lurer på. Dermed må jeg stort sett forme oppgavens innhold selv (men hun kan jo etter hvert hjelpe meg med å vurdere hva det faktisk er relevant å diskutere, hvordan jeg skal håndtere dataene jeg samler inn osv), noe jeg egentlig setter pris på. Jeg har venner som har fått levert tema og problemstilling rett i hånda av veileder, og det er jo mye enklere på dette stadiet i alle fall. Men jeg tror og håper at jeg vil føle det er verdt det når jeg står på gradsdagen om et halvt år og har gjort "alt" sjøl. :) 

Uansett! Det er god kompetanse på dette på instituttet, men folk er jo så opptatte og har stort sett mer enn nok med sine egne masterstudenter + emneundervisning og -forberedelser + forskning. Jeg har satt meg opp på "veiledning" hos mine foreldre i jula, da. Jeg er jo heldig nok til å ha foreldre med kompetanse når det kommer til samfunnsforskning og byråkratipraksis, og evne til å se og forstå problemstillinger. Selv om de ikke er eksperter på byutvikling er de veldig gode samtalepartnere når det gjelder å diskutere fag likevel. :) 

Jeg er sikker på at du fikser dette på en utmerket måte uansett, så jeg er ikke bekymret for deg :D. Vi har trua altså!!!! 

Nå raser det is fra taket her - og Yasmine må selvsagt bjeffe på disse rare lydene, mens Willy bare står og gloooor på meg med ørene skikkelig lagt bakover og halen logrende litt sånn småertende.. og jeg lurer litt på hva som foregår i skolten på ham når han står sånn... for det gjør han rett som det er, og det provoserer tydeligvis Yasmine veldig, for nå slo hun over fra å bjeffe på isen fra taket til å bjeffe på Willy *ler*. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...