Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå ble jeg forbanna. Ei på fb har lagt ut bilde av en rev i ei revesaks. For fanden altså, hvilken type mennesker er det som ikke har et fnugg av empati med andre levende vesener? **** så fæle mennesker kan være.:no:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

8 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har mange julegaver som ikke er kjøpt ennå. Vet hva jeg skal ha, bortsett fra en. Så bare jeg finner det jeg vet at jeg skal ha så går det greit. Men den ene, å hildrande du. Ung mann på 35 som har alt og ikke ønsker seg noe. Han ender alltid opp med en kjedelig, myk pakke fra tante Heidi.

Gavekort på Spotify + et par flasker med godt juleøl fra polet? Bare sånn for å variere litt. :P 

 

Jeg var egentlig ferdig med årets gaver, men så fikk jeg vite at ei venninne har kjøpt noe til meg, så da må vel jeg finne på en liten ting til henne også (jeg har ellers bare kjøpt til nærmeste familie). Og jeg har ikke så mye tid til å shoppe før jeg skal møte henne, så må bestemme meg på forhånd. Hm. Må pønske ut noe lurt der. Egentlig tror jeg hun kunne godt likt boka som jeg begynte å lese i går (og som jeg snart er ferdig med), men å gi en brukt pocketbok er litt stusslig. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg synes ikke det var noen fin måte å behandle pappaen sin på, og så rett før jul da!

Nå lo jeg så jeg omtrent tissa i buksa mi :D

Jeg er i full sving med å lage julemenn, men måtte ha en køpause - har bare to brett, og nå er et i ovnen, et står klart for steking, og på benken er det fullt av utstikkede bjeller. Men det er moro :D Det SKAL være syv slag til jul - men teller hjemmelaget godteri som et slag, eller er det kun det som er stekt som regnes som bakst?

1902791_10156223071290136_26440194380338

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, enna skrev:

Det viser seg at arbeidsgiver har i løpet av to siste år betalt meg ca 200 000 kr (brutto) FOR LITE.... og det å få dem til å gjøre noe med det har vært som å snakke til en vegg. Nå har de omsider registrert rett lønn på meg. Så gjenstår det å se om jeg får tilbakebetalt "manglende"....

Atte, hæ? Åssen går det an å ikke legge merke til det? Det er jo ikke akkurat småpenger? :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...feirer jeg med ballerinakjeks at jeg mest sannsynlig er ferdig med papirmølla hos nav. Alle julegaver er ordnet for lengst, det er fyr i ovnen, hundene ligger fordelt i stol og sofa og sover, og jeg har klementiner (må jo ha dessert etter kjeksen!). :ahappy:

Hadde det gått an å bevege seg utendørs uten fare for liv og helse for hundene også nå, så hadde egentlig alt vært ganske så bra. Det er fint nå også, da. :D

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt alenehjemme-helg+mandag. Mannen fikk ferie i dag og jeg må jobbe mandagen, så han pakket Thorvald og julegavene i bilen (og litt mer da) og er nå på vei til sørvestlandet. Er vel en plass nord i Sogn og Fjordane nå. Uvær i fjellet, så må kjøre kysten fra Trondheim til Sunnhordaland, er langt det. Jeg syns synd på ham som må kjøre helt aleine (Thorvald er ikke mye selskap :P ) og håper han er lur og hviler nok. Men jeg er litt glad jeg og babybumpen skal ta fly altså :P Så nå spiser jeg chips og ser på Frozen. Må jo nyte alenehelga mi litt. I morgen og søndag blir det husvask, tross alt, så i dag skal jeg kose meg :yes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg at arbeidsgiver har i løpet av to siste år betalt meg ca 200 000 kr (brutto) FOR LITE.... og det å få dem til å gjøre noe med det har vært som å snakke til en vegg. Nå har de omsider registrert rett lønn på meg. Så gjenstår det å se om jeg får tilbakebetalt "manglende"....

Fagforening er kjekke saker!!..

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoppenCamilla skrev:

Atte, hæ? Åssen går det an å ikke legge merke til det? Det er jo ikke akkurat småpenger? :P 

Jeg visste ikke om et spesielt tillegg jeg skulle ha. Jeg visste jeg skulle ha mer enn jeg fikk, fordi hovedtillitsvalgt gav beskjed til meg om det ca 1 mnd etter at jeg ble ansatt for to år siden. Men jeg visste ikke hvor mye.  Før det skulle ansettes en til, med samme funksjon, samme erfaring og samme kompetanse som meg. Da fant jeg ut at dette spesielle tillegget var på 100 000 kr/år. Og at jeg skulle ha hatt det fra dag 1. Jeg har mast om å få endret lønn til "riktig" i nesten to år, men har så og si blitt ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Tonje skrev:

Akkurat nå ble jeg forbanna. Ei på fb har lagt ut bilde av en rev i ei revesaks. For fanden altså, hvilken type mennesker er det som ikke har et fnugg av empati med andre levende vesener? **** så fæle mennesker kan være.:no:

Så det jeg å. Blir så sint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har mange julegaver som ikke er kjøpt ennå. Vet hva jeg skal ha, bortsett fra en. Så bare jeg finner det jeg vet at jeg skal ha så går det greit. Men den ene, å hildrande du. Ung mann på 35 som har alt og ikke ønsker seg noe. Han ender alltid opp med en kjedelig, myk pakke fra tante Heidi.

Jeg fikk et veldig godt tips til de som har alt i dag! Må være folk med et snev av huslig interesse da, hvis de er grandiosa- og take-away-typen er det litt meningsløst, men altså knivsliper! Man får de ganske billig, og det er jo noe absolutt alle som kutter mer enn pappen på Fjordland-pakken trenger!

Jeg har vært på julegaveshopping i dag, og da blir jeg alltid litt forbanna på verden (og folk). Jeg går altså som en and for tiden, vagger rundt med bekkenløsning og i ca -0,5 km i timen, og ikke at jeg synes folk skal bære meg på hendene rundt, men det må jo være lov å ikke a) brøyte seg frem så jeg må hoppe til siden, b) dytte meg rundt, c) snike i køen og d) være fullstendig idiot sånn på generell basis. Neste gang utstyrer jeg meg med krykker som jeg kan slå med! MED sånn ispigg under! 

Jaja, det er fredag og håndballkamp i kveld - det er helt topp! Skal du se også @Wednesday :stalker:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er magisk! Jeg har vært så stresset/bekymret for noe i dag, selv om jeg strengt tatt vet at jeg blåser en relativt liten tabbe helt ut av proporsjoner. Etter en liten samtale med ham føles alt så mye bedre. Pappaer :wub:

@Raksha Håper det går bra med svigerfar :hug:

Endret av Mona
La til noe jeg glemte
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Aya skrev:

Jeg fikk et veldig godt tips til de som har alt i dag! Må være folk med et snev av huslig interesse da, hvis de er grandiosa- og take-away-typen er det litt meningsløst, men altså knivsliper! Man får de ganske billig, og det er jo noe absolutt alle som kutter mer enn pappen på Fjordland-pakken trenger!

Jeg har vært på julegaveshopping i dag, og da blir jeg alltid litt forbanna på verden (og folk). Jeg går altså som en and for tiden, vagger rundt med bekkenløsning og i ca -0,5 km i timen, og ikke at jeg synes folk skal bære meg på hendene rundt, men det må jo være lov å ikke a) brøyte seg frem så jeg må hoppe til siden, b) dytte meg rundt, c) snike i køen og d) være fullstendig idiot sånn på generell basis. Neste gang utstyrer jeg meg med krykker som jeg kan slå med! MED sånn ispigg under! 

Jaja, det er fredag og håndballkamp i kveld - det er helt topp! Skal du se også @Wednesday :stalker:

Opplever det til vanlig (er ikke gravid, bare en stk, vraltende tregost :P ) :/ folk er ikke ofte veldig hyggelig. Min søster opplever lite hjempsomhet fra folk når hun bruker krykker, må ut av landet for at folk skal bli hyggelig dessverre. 

Dettr gjelder Bergen, Trondheim og Oslo, så følet vi dekker landet greit nok :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Harry ser definitivt ut som Jo Nesbø, i større og råere utgave. Men siden vi snakker Hollywood her, så er Fassbender et særs utmerket valg :D

giphy.gif

 

Inne fra tur i regnet. Har satt på ovnen, så snart blir det middag :D 

:drool::drool::drool:

Vært å handlet nytt undertøysett (julegave fra C :D ) siste restene fra matbutikken vi trenger til jul (kommer sikkert til å handle en gang til uansett :P ) ruslet kveldstur (gikk overraskende greit idag og, gikk ikke på ræva en eneste gang!) pyntet med nisser og spist eplekake med is og drukket gløgg! :D Nå er det bare vente en time på at håndballkampen skal begynne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonen! 

Mamma har invitert en kollega til oss på julaften, siden han var aleine og grua seg til jul. :) Jeg kjenner ham ikke, men jeg tror ikke han har feira jul før (han er muslim), men jeg syns det er teit om han må sitte aleine og se på at vi pakker opp gaver, så jeg har lyst til å finne på noe til ham! Aaaaaaaaaaaaaner bare ikke hva. Noen idèer? Mamma har kjøpt ullsokker og vanter. Jeg tror han er i tredveåra, og jeg sjekka han på Facebook (hæsjtægg 2015-stalker, høhø). Vi hadde en felles venn utenom mamma og noen av kollegene hennes, og denne felles vennen sa at kanskje jeg kunne gi han en flaske med noe alkohol? Han er visst glad i å feste, sa hun. Men hva kjøper man, evt? Jeg har ikke peiling på sånt i det heeeele tatt, jeg liker "bare" øl og tequila eller drinker, og det er vel ikke sånt man gir bort i julegave, akkurat. :P Jeg skal lage hjemmelaga Baileys da, men jeg vet jo ikke om han drikker det. Hjeeeelp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Symra stjal noe som hun passet veldig godt på oppi sofaen, Pippin sto ved siden av og var kjempemisunnelig. Jeg hadde bange anelser om hva hun kunne ha fått tak i, hadde jeg glemt å legge julepålegget inn i kjøleskapet? Neida, hun hadde fått tak i et brukt snytepapir.

My Precious liksom :D 

1 time siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har mange julegaver som ikke er kjøpt ennå. Vet hva jeg skal ha, bortsett fra en. Så bare jeg finner det jeg vet at jeg skal ha så går det greit. Men den ene, å hildrande du. Ung mann på 35 som har alt og ikke ønsker seg noe. Han ender alltid opp med en kjedelig, myk pakke fra tante Heidi.

Kanskje han egentlig begynner å bli for gammel til å få gave fra tante Heidi? :D 

Vi har vært på skogstur, og det var en litt våt fornøyelse kan man si... Jeg visste ikke at det regnet i kveld jeg, da jeg gikk ut, for himmelen var skyfri og månen lyste, men da vi kom inn i skogen regnet det skikkelig fra trærne, så jeg var søkkvåt etter turen. 

Nå skal jeg lage is (Grønsvebakken spesial med rørte tyttebær og pepperkaker) og karameller (m After Eight). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til de som sliter eller har kjære som er syke.

 

Jeg må bare få rable litt:

En bekjent har nå kjøpt seg valp fra Sverige, en cockapoo. Den kosta 11000, var nesten ren rase for begge foreldrene var jo ren rase, det var ikke sånn blandingsbikkje som hadde parra seg med en annen blandingsbikkje for tenk. Og foreldrene var 11 og 9 år gamle, og så søte ut på bilder fra oppdretter. Begge hundene hadde aldri vært syke, og de hadde ingen papirer for oppdretter synes  SKK var så utrolig dumme. Og hun lovet at den var allergivennlig.

Og visste dere at: Cockapoo er nydelig, herlig og fantastiske hunder, absolutt ikke det samme som disse syke, gale doodlene...Så vett dere det!!!!!

:hmm::icon_confused::no:

Ellers prøver jeg å kose meg, men kroppen min mente det var helt unødvendig. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SoppenCamilla skrev:

Sonen! 

Mamma har invitert en kollega til oss på julaften, siden han var aleine og grua seg til jul. :) Jeg kjenner ham ikke, men jeg tror ikke han har feira jul før (han er muslim), men jeg syns det er teit om han må sitte aleine og se på at vi pakker opp gaver, så jeg har lyst til å finne på noe til ham! Aaaaaaaaaaaaaner bare ikke hva. Noen idèer? Mamma har kjøpt ullsokker og vanter. Jeg tror han er i tredveåra, og jeg sjekka han på Facebook (hæsjtægg 2015-stalker, høhø). Vi hadde en felles venn utenom mamma og noen av kollegene hennes, og denne felles vennen sa at kanskje jeg kunne gi han en flaske med noe alkohol? Han er visst glad i å feste, sa hun. Men hva kjøper man, evt? Jeg har ikke peiling på sånt i det heeeele tatt, jeg liker "bare" øl og tequila eller drinker, og det er vel ikke sånt man gir bort i julegave, akkurat. :P Jeg skal lage hjemmelaga Baileys da, men jeg vet jo ikke om han drikker det. Hjeeeelp! 

Har ikke polet sånne småflasker, så kan ha få litt av alt? Altså, type 50 ml-flasker.

14 minutter siden, Debbie skrev:

Jeg må bare få rable litt:

En bekjent har nå kjøpt seg valp fra Sverige, en cockapoo. Den kosta 11000, var nesten ren rase for begge foreldrene var jo ren rase, det var ikke sånn blandingsbikkje som hadde parra seg med en annen blandingsbikkje for tenk. Og foreldrene var 11 og 9 år gamle, og så søte ut på bilder fra oppdretter. Begge hundene hadde aldri vært syke, og de hadde ingen papirer for oppdretter synes  SKK var så utrolig dumme. Og hun lovet at den var allergivennlig.

Og visste dere at: Cockapoo er nydelig, herlig og fantastiske hunder, absolutt ikke det samme som disse syke, gale doodlene...Så vett dere det!!!!!

:hmm::icon_confused::no:

Ellers prøver jeg å kose meg, men kroppen min mente det var helt unødvendig. 

Oh wow, så hun har ikke en gang hilst på foreldrene for å få bekreftet hvor perfekte de er? Jeg håper i hvert fall mora er den på ni år, og ikke førstegangsfødende...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min liker enchillada :o:jump:  Den var bare litt for sterk, så da må jeg lage den litt mildere neste gang :D 

Og så har jeg fått verdens skjønneste julegave i dag! Jeg har en familie som låner med seg Lady på tur jevnt og trutt, så de får hundeselskap og jeg slipper dårlig samvittighet. I dag kom de med gave, vin, sjokolade og noe snacks til Lady og et nydelig julebrev der de takker for at de får låne henne og med masse flotte bilder fra turene deres. Jeg ble så rørt av alle de fine ordene :heart: 

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...