Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Er jeg ferdig med julegavene.. håper jeg... om det ikke dukker opp noe uforutsett. Det gikk egentlig kjapt og greit... dessverre var jeg litt løssluppen med lommeboka i dag, så da ble det visst noen julegaver på meg selv også :aww:. Nysteikepanne, to store spekepølser og speket svinekam - og tre krimbøker... fordi jeg fortjener det :aww:

Nå skal jeg ut på jordet med hundene. Jeg antar at det er svinglatt på skogsbilvegene rundt her, og jeg liker ikke å gå på isveger med grus heller, så da blir det bare jordlek i dag. De overlever nok. Skal bare sette ribba i ovnen. Jeg synes jo det er litt interessant at sånn julemat har holdbarhetsdato som går ut mange dager FØR julaften :lol:. Ikke at jeg bryr meg veldig, men det er vel greit å få stekt opp denne ribba egentlig. Jeg synes forresten kald ribbe er godt, jeg, nesten bedre enn varm :).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

 Skryte litt hemningsløs av tropehagen.no jeg. Måtte bytte ut akvariet, det gamle begynte å bli slitent og begynte å få nye laaange riper på frontglasset (les: starten på at hele frontglasset har tenkt å gi etter). 150 liter vann utover stuegulvet frista lite og jeg har endelig funnet gleden med akvarie igjen, så da måtte vi ha nytt. Fant et på tropehagens nettbutikk, bestillte det og venta. Etterlyste info om levering etter noen dager. Da kom det beklagelse, feil i nettbutikken, så de hadde ikke det karet på lager likevel, men om jeg ville ha et annet så jeg kunne få det til jul. Noe jeg sa at det går ikke , for jeg må ha et kar til den prisen, men jeg kan vente jeg bare jeg vet at det kommer. Da fikk jeg tilbud om et litt mindre kar, som koster nesten 2000 kr mer, med masse utstyr, til samme pris som det jeg egentlig bestilte "det er jo jul" :o  :|  :ahappy: I dag kom sporingsnr på mail, så om ikke postnord driter seg ut så har vi nytt stort akvarie til jul :blissysmile:

 

  • Like 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Fri Dec 18 2015 13:04:07 GMT+0100, SFX skrev:

Åh, så kjedelig, føler med deg! Når en har forberedt seg på slike helsetester, så vil en jo ha svaret nåh. Jeg later som om jeg ikke røntget to tisper om mandag, så jeg slipper å ha vondt i magen til uti januar :p

 

:blink: :icon_cry:

Men hva med lukten, jenter?

10906100_10155003409045136_5146333573513

Ja, jeg skulle helst hatt resultatet FØR hun ble undersøt, så følelsene svinga litt ett øyeblikk. :P Heldigvis fiksa TJ lånebil så vi fikk både øyelyst og gentesta henne. Distichiasis dessverre (ikke uvanlig på toller) men hannhund er heldigvis fri så slapp å styre me bytte av hannhund! 

Her MÅ det være ekte tre. Det er ikke jul uten lukt av gran og granbar overalt.:ahappy:

13 timer siden, Christine skrev:

Terven syns snø er det beste som fins i verden. Når vi ikke har noe snø så måtte hun oppsøke det nest beste som fins: søledam!

Vann nesten opp til albuene, og trynet under vann. Det blir ikke noe bedre enn det :aww: 

image.jpg1_zpsgxduzybz.jpg

SÅ fornøyd etterpå da :ahappy: 

image.jpg1_zpsfwxiijsc.jpg

En skulle tro bildene ble tatt i september - ikke desember. Jeg vil ha snø :( 

Hun og Decoy har felles interesse ser jeg. :p

3 timer siden, Siri skrev:

Jeg finner det litt morsomt at Drøbak Hundehotell faktisk går ut og advarer mot useriøse aktører i markedet :lol: 

Redd for konkurranse i det markedet kanskje? :lol:

Akkurat nå sitter jeg på toget på vei til Trondheim. Skal levere litt julegaver og litt forskjellig. Har ikke planer om å bli så veldig lenge. 

Har forresten fått oppdatert hjemmesiden med planlagt kull nå. Gleder meg til 2016! :ahappy:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sint som jeg har vært i dag, kan jeg ikke huske sist jeg var.. Det kokte bra over da den x-antall kundebehandleren jeg snakka med på Telenor la på røret til meg.. 

Etter 2-3 telefoner til, kom jeg endelig til en som faktisk var interessert i å gjøre jobben sin og fant ut at problemet var ikke hos meg, men hos dem.. No shit Sherlock! 

Så på mandagen skulle ting bli fikset ble jeg lovt (og så truet jeg med at hvis ikke, så kom jeg til å sende hele driten i oppkrav til de :P )... 

Ikke bare bare når man skal ha seg bredbånd på bygda tydeligvis... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa ringte og spurte om vi ville komme på ballmiddag imorra, eeeegentlig litt opptatt men ball sier man ikke nei til! :D Skal bare en tur på hytta å hive av noen greier å hugge juletre da, rekker det før fire liksom :P Stille klokka på halv 8 i morra så man kommer seg ut av senga...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stine skrev:

Pappa ringte og spurte om vi ville komme på ballmiddag imorra, eeeegentlig litt opptatt men ball sier man ikke nei til! :D Skal bare en tur på hytta å hive av noen greier å hugge juletre da, rekker det før fire liksom :P Stille klokka på halv 8 i morra så man kommer seg ut av senga...

Joda, ball takker man nei til - hver gang. Samme med spørsmålet om man vil få ball til å fikse middag hjemme hos seg selv. Det er ikke godt :P 

Inne fra tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anette skrev:

Valpis oppdaget en skrubb på veggen idag. Den dreper små border collier emoji14.png

Og hvorfor vekke meg for at vi skal sette oss i sofaen og sove mer? :yawn:

 

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

 

 

Hva i all verden er en skrubb? Jeg googlet og fikk opp sopp, ulv, såpe med sandkorn i og en fisk. Ingen av dem passer liksom til å sitte på vegger og skremme hunder. Bildet i hodet mitt er et lite monster av noe slag.

3 timer siden, Malinka skrev:

Jeg våknet i dag av at jeg lå på skrå i sengen, hodet ved siden av puten og at jeg dunket borti nattbordet uansett hvordan jeg bevegde meg. Lady har da klistret seg mer og mer inntil meg i løpet av natten og jeg har flyttet meg bort.... og puten min var det hun som 'eide'. Da jeg forsiktig snudde meg på siden med ryggen til henne så flyttet hun seg helt inntil med en slik kraft at hun flyttet litt på meg. Da var det bare å stå opp før jeg datt utfor :aww:

Sengen min er da altså 180cm bred, så mesteparten av sengen var ikke i bruk :aww: 

Min seng er også 180 cm bred, og jeg ligger alltid helt ytterst på kanten med to hunder helt inntil meg som skubber og presser. Det er plass til to personer og fem hunder på den delen av sengen som aldri er i bruk. (Heldigvis er den ikke i bruk av to personer og fem hunder da).

Jeg hadde mange planer for dagen i dag, men kan ikke akkurat skryte av at jeg har gjort så mye hittil. Får vel komme igang hvis det skal bli jul i stua.

Ellers er jeg bekymret for Timo the cat. Han ble overkjørt av en bil da han var veldig ung. Brakk noe på hofta, men det ble holdt på plass av muskler og sener sånn at det grodde pent uten inngrep. Nå synes jeg han har blitt veldig krum på bakparten og lurer på om det henger sammen med den gamle skaden. Han har også blitt mer mjauete i det siste. Jeg er redd for at han har smerter i bakparten i sin alderdom, han er snart seksten år gammel. Er stygt redd for at han ikke blir med hjem igjen hvis vi tar turen til veterinær. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Hva i all verden er en skrubb? Jeg googlet og fikk opp sopp, ulv, såpe med sandkorn i og en fisk. Ingen av dem passer liksom til å sitte på vegger og skremme hunder. Bildet i hodet mitt er et lite monster av noe slag.

En slik man skrubber ryggen med :P den hang i dusjen og valpisen oppdagen den først idag :lol:

10-098eks.jpg.16feed3292ddb39d7e3b6a20c7

 

 Nå har jeg gitt opp å gjøre noe fornuftig pga smerter, så da skal jeg og vapsen se på tv og smårydde i huset. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

En slik man skrubber ryggen med :P den hang i dusjen og valpisen oppdagen den først idag :lol:

10-098eks.jpg.16feed3292ddb39d7e3b6a20c7

 

 Nå har jeg gitt opp å gjøre noe fornuftig pga smerter, så da skal jeg og vapsen se på tv og smårydde i huset. 

Aha, da forstår jeg. :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Betty skrev:

Redd for konkurranse i det markedet kanskje? :lol:

De andre kunne jo komme til å selge valpene billigere vøtt, og da vil de jo sikkert vært nødt til å senke prisen sin også... 

1 time siden, Krutsi skrev:

Ikke bare bare når man skal ha seg bredbånd på bygda tydeligvis... 

Kan jeg anbefale mobilt bredbånd? :whistle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Krutsi skrev:

Så sint som jeg har vært i dag, kan jeg ikke huske sist jeg var.. Det kokte bra over da den x-antall kundebehandleren jeg snakka med på Telenor la på røret til meg.. 

Etter 2-3 telefoner til, kom jeg endelig til en som faktisk var interessert i å gjøre jobben sin og fant ut at problemet var ikke hos meg, men hos dem.. No shit Sherlock! 

Så på mandagen skulle ting bli fikset ble jeg lovt (og så truet jeg med at hvis ikke, så kom jeg til å sende hele driten i oppkrav til de :P )... 

Ikke bare bare når man skal ha seg bredbånd på bygda tydeligvis... 

 

1 minutt siden, Siri skrev:

De andre kunne jo komme til å selge valpene billigere vøtt, og da vil de jo sikkert vært nødt til å senke prisen sin også... 

Kan jeg anbefale mobilt bredbånd? :whistle:

Enig med Siri. Men da mobilt bredbånd fra NetCom, kvote opp til 200GB :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, fikk tilbud som ringevikar i svømmehallen! :D Det var virkelig på tide, etter å ha søkt etter en liten deltidsjobb vedsiden av skolen i snart 1 år! Det har ikke bare vært lett å finne noe når jeg bor på en liten plass med få jobbmuligheter. Nå satser jeg på at jeg får jobbet en del fremover, selv om jeg bare er ringevikar. Hadde vært herlig med litt ekstra i lommeboken! :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaaaaaaaaaaa :gaah:

Pigg rullet seg i bæsj på tur. Tror det var menneske. Nå er hunden skrubbet med shampoo to ganger, halsbånd, refleksvest og alt som var i bilburet kastet og bilburet skrubbet... 
Hvorfor, hvorfor må mennesker bæsje i skogen? :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaver i boks :banana: For en lettelse.. fra 0 julegaver imorges til alle innkjøpt, da blir det ingen desperat handling på bensinstasjon på juleaften (ja.. det har skjedd meg en gang.. )  Dro til Kongsvinger og handlet på Kongssentret.. og det var jo helt fantastisk, ingen sill-i-tønne eller stress i det hele tatt! 

Men julekort har jeg ikke klart å fikse i år.. sukk. Dårlige samvittigheten gjør at jeg synes det er skrekkelig å få julekort i år.. 

Ikke ble det noen ordentlig juleferie i år, var satt opp med 2 uker fri, men akk.. det får vente. Dog skal jeg ikke klage for mye, jeg jobber hjemmefra og behøver ikke følge vanlig arbeidstid så full frihet på det ihvertfall, da blir det gode turer i dagslys med biskene hver eneste dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Krutsi skrev:

Så sint som jeg har vært i dag, kan jeg ikke huske sist jeg var.. Det kokte bra over da den x-antall kundebehandleren jeg snakka med på Telenor la på røret til meg.. 

Etter 2-3 telefoner til, kom jeg endelig til en som faktisk var interessert i å gjøre jobben sin og fant ut at problemet var ikke hos meg, men hos dem.. No shit Sherlock! 

Så på mandagen skulle ting bli fikset ble jeg lovt (og så truet jeg med at hvis ikke, så kom jeg til å sende hele driten i oppkrav til de :P )... 

Ikke bare bare når man skal ha seg bredbånd på bygda tydeligvis... 

"Problemet" med Telenor er opplæringen 99% av de som svarer på kundeservice har fått. De har blitt opplært til å følge en mal med spørsmål der de bare merker av hva kunden svarer og dermed blir loset frem til et slags svar. Dermed er de hjelpeløse når de støter på ting ikke malen kan løse. Det er dessverre få igjen av dem som fikk skikkelig opplæring på teknisk kundestøtte og feilsøking. I tillegg har flere av systemene de kunne bruke til feilsøking blitt fjernet, så selv de som kan sakene sine har færre hjelpemidler enn de liker. Men uansett skal de jo selvsagt ikke legge på røret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Turb skrev:

Gaaaaaaaaaaaa :gaah:

Pigg rullet seg i bæsj på tur. Tror det var menneske. Nå er hunden skrubbet med shampoo to ganger, halsbånd, refleksvest og alt som var i bilburet kastet og bilburet skrubbet... 
Hvorfor, hvorfor må mennesker bæsje i skogen? :sint_01:

:barfy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusene har oppdaget fugler... Skulle tro det var en meis eller spurv de gikk etter, men neida en forbanna svarttrost! Fjør overalt! Og fugledritt og blod. Blir bjelle på Luna igjen nå ja, vist jeg finner den igjen. (Hun får dem på mirakuløst vis av, enten bare bjella eller hele halsbåndet) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, TonjeM skrev:

Julegaver i boks :banana: For en lettelse.. fra 0 julegaver imorges til alle innkjøpt, da blir det ingen desperat handling på bensinstasjon på juleaften (ja.. det har skjedd meg en gang.. )  Dro til Kongsvinger og handlet på Kongssentret.. og det var jo helt fantastisk, ingen sill-i-tønne eller stress i det hele tatt! 

Jeg greide også alle julegavene på kort tid i dag - og det var overraskende lite folk på CC Stadion også... 

Nå har Willy fått kloklipp, jeg har pakket inn alle julegavene - og laget en ny batch med karameller. Denne gangen tror jeg de ble litt mer vellykka enn dem i går. Ingenting ble brent, det lukter godt - og ser bra ut :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...