Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Lite vellykka skitur på morningen da det hadde smeltet mye mer enn jeg hadde trodd. Vi fikk skiløypene for oss selv for å si det sånn.  Måtte gå over flere parti med bare gress, og det var såpass dårlig føre at det ikke gikk veldig raskt. 2 timer på 9,5 km med ski :P 

Etterpå ble det julegaveshopping og nå er vi ferdige! Fikk også handlet litt klær til meg selv. Greide å glemme to poser i et prøverom og oppdaget det ikke før jeg var hjemme, så da måtte jeg dra ned igjen da. Heldigvis hadde betjeningen tatt vare på de :) Nå skal jeg farge håret og så blir det sofa resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

5 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg lurer på om de har utstyr på Svalbard til å ta hånd om to alvorlig skadde barn? Hvor lang tid tar det å fly til fastlandet? :shocked:

Google maps anslår 1 time og 40 minutters flytid fra Longyearbyen til Tromsø, vil tippe de får ambulansefly eller helikopter, vet ikke hvor mye raskere det evt går. Så dreven er jeg ikke på fly :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg lurer på om de har utstyr på Svalbard til å ta hånd om to alvorlig skadde barn? Hvor lang tid tar det å fly til fastlandet? :shocked:

Jeg er også skikkelig bekymra :shocked: Ikke bare for de to barna, men for om det er skredtatte i området som ennå ikke er reddet ut. Fly til Tromsø tar forresten ca 1,5 timer (ordinært rutefly).

Red: Sjekket nå i lokalavisa, og Universitetssykehuset i Nord Norge har sendt flere team til Svalbard (blant annet et operasjonsteam), og noen av dem er allerede fremme. Det er visst foreløpig ikke snakk om å sende skadde ned til Tromsø

Endret av Mona
La til noe
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Siri skrev:

De andre kunne jo komme til å selge valpene billigere vøtt, og da vil de jo sikkert vært nødt til å senke prisen sin også... 

Kan jeg anbefale mobilt bredbånd? :whistle: 

 

2 timer siden, Annik skrev:

 

Enig med Siri. Men da mobilt bredbånd fra NetCom, kvote opp til 200GB :aww: 

Mobilt bredbånd krever at man har signal til slikt.. Og det har vi, noen få steder i huset, og da ikke nok til å få sjekket Facebook raskt.. 

Såhe :P 

1 time siden, Pixie skrev:

"Problemet" med Telenor er opplæringen 99% av de som svarer på kundeservice har fått. De har blitt opplært til å følge en mal med spørsmål der de bare merker av hva kunden svarer og dermed blir loset frem til et slags svar. Dermed er de hjelpeløse når de støter på ting ikke malen kan løse. Det er dessverre få igjen av dem som fikk skikkelig opplæring på teknisk kundestøtte og feilsøking. I tillegg har flere av systemene de kunne bruke til feilsøking blitt fjernet, så selv de som kan sakene sine har færre hjelpemidler enn de liker. Men uansett skal de jo selvsagt ikke legge på røret!

Hadde de enda spurt meg om en del standardspørsmål, så er det greit. Men når de ikke engang er interessert å høre hva som egentlig er problemet og sjekke, istedenfor å bare konkludere med at "klarer du ikke å installere det selv, må vi bestille montør til deg..." 

Problemet var jo at det var ikke Internett inn i huset, ikke selve monteringen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Krutsi skrev:

Mobilt bredbånd krever at man har signal til slikt.. Og det har vi, noen få steder i huset, og da ikke nok til å få sjekket Facebook raskt.. 

Såhe :P 

Tja.. Jeg har veldig dårlig mobildekning her jeg bor, men IceNet leverer utmerket signal til nett :D. De skryter jo av at de dekker norges avhøl.... (bortsett fra akkurat der min far bor - der er det skikkelig avhøl tydeligvis :lol:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske greit utstyrt på Svalbard, så jeg tror det skal gå greit - det de trenger mest ekstra av er bemanning for å håndtere MANGE akutttilfeller samtidig. Vanligvis skjer det bare "en og en" akutte hendelser, det være hjeretinfarkt eller brukne bein. Derfor er personell viktig.

@Aslan - you are right, tar drøyt halvannen time å fly til Svalbard, litt avhengig av medvind/motvindskomponent. Det går to fly opp til Svalbard i dag, flyplassen var stengt i går pga ekstrem vind og det er derfor veldig fulle fly. Forøvrig ingen problemer å fly ambulansefly TOS-LYR, men spørsmålet er jo hva slags alvorlig skade det er snakk om. Brannskader ville f.eks blitt flydd ned, men i skredulykke er det vel mest klem/bruddskader. Noe jeg tror de er greit utstyrt for mtp all den vinteraktiviteten som skjer der oppe :)

 

EDIT: Ja der kom det fram at et par barn og voksne flys ned til Tromsø, tror de flyr med rutefly for jeg har ikke sett noen ambulansefly enda.... 

Helt drøyt hvordan et så "lavt" snøskred kan ha hatt så stor kraft. Flaksnøskred deluxe...?! Flere venner og bekjente er evakuert. Taket på gammelhybelen min blåste av i natt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første batch med julekaker ferdig, pepperkakedeigen står i kjøleskapet til i morgen. Skal lage enten noen flere kaker eller karameller i løpet av kvelden. Og så nærmer jeg meg slutten på juleduken. Den har tatt meg noen år siden jeg bare tar den frem rundt jula hvert år.
 

Akkurat spist middag og ser på Harry Potter and the Chamber of Secret

 

Liker å ha juleferie jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotet fram et bilde fra 2013. Huset er ganske tomt uten pelsene. Jula blir feiret hos yngstemann med familie og nyttår hos eldstemann hos hans familie. Første jul og nyttår utenfor heimen på den tid jeg kan huske,

1048930_10153629277840860_25967689357552

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kaja skrev:

Hva ellers skal man gjøre om man må drite i skogen @Turb ? :P 

Man graver det ned og legger stein over.  Det er slik jeg er "oppdratt " og det er sånt jeg lærer poden. 

Menneskebæsj skal IKKE ligge åpent   

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, jeg trodde det var fredag i dag, og antok derfor at butikkene var åpne til åtte. De var ikke det, så jeg mangler fremdeles to julegaver... Men jeg fikk kjøpt juletre, noen dingser på Jula, og middag. 

Nå skal jeg spise nevnte middag, før jeg rydder ferdig ballsalen til julemiddagen. Jeg har innsett at jeg kan faktisk pakke inn julepakker og lage ferdig julesnopet hos pappa, jeg må ikke stresse med det her. Så da er skuldrene litt mer senket.

Har noen tilgang til Hundeweb i Danmark? Jeg så bilde av en pen berner, og vil sjekke om han i det minste er røntget og hva slags foreldre han har før jeg gransker noe mer. Og Google gir meg veldig lite, for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mud skrev:

Man graver det ned og legger stein over.  Det er slik jeg er "oppdratt " og det er sånt jeg lærer poden. 

Menneskebæsj skal IKKE ligge åpent   

Nei men når det er bånntæla så får man ikke gravd ned. Hundene finner ting under steiner * ser strengt på Kua* ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, SFX skrev:

Sukk, jeg trodde det var fredag i dag, og antok derfor at butikkene var åpne til åtte. De var ikke det, så jeg mangler fremdeles to julegaver... Men jeg fikk kjøpt juletre, noen dingser på Jula, og middag. 

Nå skal jeg spise nevnte middag, før jeg rydder ferdig ballsalen til julemiddagen. Jeg har innsett at jeg kan faktisk pakke inn julepakker og lage ferdig julesnopet hos pappa, jeg må ikke stresse med det her. Så da er skuldrene litt mer senket.

Har noen tilgang til Hundeweb i Danmark? Jeg så bilde av en pen berner, og vil sjekke om han i det minste er røntget og hva slags foreldre han har før jeg gransker noe mer. Og Google gir meg veldig lite, for en gangs skyld.

Du kan kjøpe tilgang til hundeweb for en dag, uke eller måned av gangen :) Det gjør jeg hver gang jeg finner noe jeg må nerde i DK. Koster 25 DKK eller noe for en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Caroline skrev:

Du kan kjøpe tilgang til hundeweb for en dag, uke eller måned av gangen :) Det gjør jeg hver gang jeg finner noe jeg må nerde i DK. Koster 25 DKK eller noe for en dag. 

Ooh, takk for tips, da kan jeg ta meg et prosjekt i romjula.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Tja.. Jeg har veldig dårlig mobildekning her jeg bor, men IceNet leverer utmerket signal til nett :D. De skryter jo av at de dekker norges avhøl.... (bortsett fra akkurat der min far bor - der er det skikkelig avhøl tydeligvis :lol:). 

Icenet er testet tidligere, uten noe særlig hell.. Vi bor liksom så fint til mellom noen fjell og slikt :P 

her er det nemlig helt standard at folk enda har fasttelefon, for mobildekningen er ikke mye å skryte av bestandig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har overlevd en flytur til, fra Værnes til gardermoen. Vi fant frem og de to som kom med buret hjalp til med å stable bur og koffert på trallen :) 

Jeg ønsker meg forresten traller som er lengere, sånn at man kan putte buret på langs på så man kommer gjennom portene og buret ikke tipper :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Kaja skrev:

Nei men når det er bånntæla så får man ikke gravd ned. Hundene finner ting under steiner * ser strengt på Kua* ?

Mitt generelle inntrykk er at folk flest ikke gidder prøve en gang liksom. Det irriterer meg grenseløst.  De burde holde seg unna skogen :P 

Der det ferdes folk bør det ikke ligge menneskeavføring åpent og der man selv befinner seg kan andre plutselig befinne seg. 

Sånt var en selvfølge når jeg vokste opp , det virker som folk har blitt verre på det området.  Hva bikkjer uten tilsyn kan finne på å grave opp har ikke så mye med det å gjøre. Mennesker bør ikke utsettes for andre late menneskers avføring.  Det  er livsfarlig.  Selv de mest primitive kulturer graver ned avføring,  men ikke nordmenn på skogstur. Eller polakker. 

 

 

Vi har fått hentet hjem juletreet i dag!  Skuffende lite snø i kongsberg,  men ungen fikk akt litt og bikkjene løp galematias i et par timer. 

Toddy sovnet sittende etterpå.  Trekkhunden sin det :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaja skrev:

Jeg er ikke gira på å bære avføringen min om jeg er ute på mer enn dagstur ass :P 

Pffft... latsabb :P 

34 minutter siden, Krutsi skrev:

Icenet er testet tidligere, uten noe særlig hell.. Vi bor liksom så fint til mellom noen fjell og slikt :P 

her er det nemlig helt standard at folk enda har fasttelefon, for mobildekningen er ikke mye å skryte av bestandig :P 

Da er det nok bare å flytte til sivilisasjonen :P

4 minutter siden, Mud skrev:

Sånt var en selvfølge når jeg vokste opp , det virker som folk har blitt verre på det området.  Hva bikkjer uten tilsyn kan finne på å grave opp har ikke så mye med det å gjøre. Mennesker bør ikke utsettes for andre late menneskers avføring.  Det  er livsfarlig.  Selv de mest primitive kulturer graver ned avføring,  men ikke nordmenn på skogstur. Eller polakker. 

 

Livsfarlig faktisk... Det er vel strengt tatt bare ekkelt og grisete - svært sjelden smittsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...