Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, november


xxx12345
 Share

Recommended Posts

Baaah, jeg har kommet i lesemodus (SISTE INNLEVERING I BACHELORGRADEN MIN!!!) og fått en skikkelig stor dose energi til tross for at jeg sto opp kl 07:00 i dag. Sånn er det å være B-menneske!! Skal på jobb om 4 timer da, så egentlig burde jeg soooove! Lese nå og sove etter jobb? Eller sove nå og lese etter jobb?

Endret av HeleneFS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

Svigerfar er våken!

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

@Frida og fuglehundene, det minnet meg på da jeg var i praksis (eller, på jobb der jeg var i praksis. Vi spiste, og hun ene demente damen blir ekstremt fort sint. Hun hadde også en tendens til å gjøre masse rare greier, så de andre ble irriterte. Denne gangen sang hun, dunket fingrene i bordet og rapa. På den andre siden av bordet satt en dame som var relativt klar og "ordentlig". Da hun andre rapa utbrøt hun som var "klar" at "sånt gjør man virkelig ikke ved bordet!", noe som resulterte i at hun demente ble sur, ropte og bråka fælt. Skulle visst hente pistolen sin (som hun ikke hadde) etc. Så rapa hun igjen. Hun "klare" ble enda surere, og de begynte å rope til hverandre. Plutselig gadd ikke hun "klare" å sitte der mer, så hun reiste seg opp for å gå. Idet hun reiste seg opp slapp hun en skikkelig promp, og fikk kjeft av hun demente. "Må man så må man, ikke bli så sur" sa hun tilbake. :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mulig å bli så oppspilt over saft! Smaken av barndommens herlige sommerferie er nå endelig relansert :D Brænne saft er tilbake, og det passer så utrolig bra med tanke på rømmegraut og bryllup til sommeren! Herregud, må få folk til å hamstre nå! Tenk om dem slutter å produsere før sommeren!? :| Sender tante ut på det oppdraget!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Line skrev:

Ja, det er helt sant, men jeg hadde nok sjekka for å finne ut om det var noe galt. Småsnusere får jo som oftest sin første løpetid mellom 5 og 7 måneder. Audi på 17 måneder er jo ferdig med sin tredje :) 

Jeg har kanskje et overdrevent avslappa forhold til det der, men så lenge almenntilstanden er god, så ser jeg ingen grunn til å sjekke ei tispe bare fordi hun ikke har fått løpetid enda. For hva får man gjort liksom? Er det noe galt så hun trenger medisinering for å komme i gang med løpetider, så er det ikke en tispe jeg vil bruke i avl, og skal jeg ikke bruke henne i avl, så trenger hun heller ikke å ha løpetid for min del :P

6 timer siden, TonjeM skrev:

00:20 - still going strong, vært ute og tisset en gang til og bæsjet og i SUPERHUMØR! Hun har funnet knatreballen og driver nå og kaster den og løper etter.. :banana: Og Shy&Strider er::pinch:

Det er lov til å gjøre ting kjedelig for valper som egentlig burde sove, tror jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med feriedag for da kan man sove lenge må vite :pinch:

05 begynte maset *sukk* 

Sambo var fornøyd, han fikk frokost før han dro på jobb. Bikkjene har ikke våknet helt enda og ligger krøllet i sofaen på hver sin side av meg. Fininger :wub: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kom på at jeg skulle spørre her om noen tror at sporkurs en helg kan passe for en med dårlig bein?

Er det mye venting og pauser underveis, eller er det fullt kjør hele tiden?

Han skal helst ikke bruke beinet sitt i timevis, men elsker jo å bruke nesa si.

Jeg synes han fortjener å få være med på noe han også, men er usikker på om det blir for lenge.

Da jeg har vært på sporkurs har det vært en del venting for hundene.

Så er det en som ikke skal bevege seg så altfor mye, så tror jeg det skal passe fint :)

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, TonjeM skrev:

Akkurat nå har vi besøk av en av verdens søteste skapninger.. Jeanettes Murphy, 11 uker liten kelpiefrøken. Bevares så søt og morsom hun er :wub: Shy var først pissredd henne men har etterhvert kommet til at Murphy er verdens kuleste leke - hun løper og hopper og så styrter de rundt og jeg må for første gang i mitt liv vurdere å si "vi leker ikke vildt inne" (alle våre hunder har fått lov til det før, men Shy og Murphy blir faktisk litt  mye :blink:, aldri skjedd at jeg har tenkt sånn før..!) 

Hun er om seg hun lille, når hun endelig sovner, faller de voksne hundene øyeblikkelig i koma - er ikke vant til så mye liv&røre de!

 

10 timer siden, Marie skrev:

...og vi har Talli og hun har fått Johanne til å slukne. :lol:
Det var visst veldig gøy med en kelpie til å bli rundslikket av. 

Nå har de fått maten sin og sluknet rundt meg i sofaen de og. :wub: 

 

 

 

10 timer siden, mokken skrev:

Talli har kommet til himmelen! :lol:

 

 

9 timer siden, Marie skrev:

Ja jeg tror faktisk litt det! :lol:

Kan trygt si at den hunden er veldig glad i barn. :wub:
Og når kjærligheten er gjengjeldt fra barnet så har det vært ganske koselig her ikveld og mye latter. :ahappy: 

:lol: Jeg har alltid spøkt med at livet til Talli hadde vært komplett med ett barn å gå etter hele dagen :lol: 

8 timer siden, 2ne skrev:

Lille dokka mi har fått sin aller første løpetid. Hun kan jo ikke det, hun er jo bare en bebi :heart: 

:o Eller eeee tok det så lang tid :P 

8 timer siden, TonjeM skrev:

Sluknet.. høres fint ut.. her har 1 stk ekornbarn våknet kl 23:15, vært ute og tisset og er nå veldig klar for BALUBA! Strider og Shy har lagt seg de, de vil absolutt ikke ha noe baluba.. og egentlig ikke jeg heller. Var det ikke noe med at disse her sov om natten?

 

7 timer siden, TonjeM skrev:

00:20 - still going strong, vært ute og tisset en gang til og bæsjet og i SUPERHUMØR! Hun har funnet knatreballen og driver nå og kaster den og løper etter.. :banana: Og Shy&Strider er::pinch:

Altså jeg bare går å legger meg jeg, murrer forbanna fra sengen om det er lyd der i fra. :P 

Hun klarer det når jeg kommer hjem fra jobb kl.23 og vi SKAL sove kl.24. Så jeg tror den bare benytter muligheten *fniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, JeanetteH skrev:

:o Eller eeee tok det så lang tid :P 

14 mnd er ikke "lang tid" :P

--

AN lurer jeg på om vi har mus i taket. Noe kravler og klatrer der oppe i hvert fall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, 2ne skrev:

14 mnd er ikke "lang tid" :P

--

AN lurer jeg på om vi har mus i taket. Noe kravler og klatrer der oppe i hvert fall :P 

 

Alle mine har vært rundt 7 mnd. Så det dobbelte av hva jeg er vant med :loL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, JeanetteH skrev:

Alle mine har vært rundt 7 mnd. Så det dobbelte av hva jeg er vant med :loL:

Ja, men du veit, pudlene bruker så lang tid på å utvikle seg de :aww: Det er derfor man anbefaler å vente til de er over 18 mnd med røntging også :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Pippin&Symra skrev:

Nå har jeg og pelstrynene en date med hodeputa mi, natta!

I dag så jeg denne videoen og måtte bare tenke på deg :lol: 

8 timer siden, TonjeM skrev:

00:20 - still going strong, vært ute og tisset en gang til og bæsjet og i SUPERHUMØR! Hun har funnet knatreballen og driver nå og kaster den og løper etter.. :banana: Og Shy&Strider er::pinch:

:lol: 

7 timer siden, Martine skrev:

@Frida og fuglehundene, det minnet meg på da jeg var i praksis (eller, på jobb der jeg var i praksis. Vi spiste, og hun ene demente damen blir ekstremt fort sint. Hun hadde også en tendens til å gjøre masse rare greier, så de andre ble irriterte. Denne gangen sang hun, dunket fingrene i bordet og rapa. På den andre siden av bordet satt en dame som var relativt klar og "ordentlig". Da hun andre rapa utbrøt hun som var "klar" at "sånt gjør man virkelig ikke ved bordet!", noe som resulterte i at hun demente ble sur, ropte og bråka fælt. Skulle visst hente pistolen sin (som hun ikke hadde) etc. Så rapa hun igjen. Hun "klare" ble enda surere, og de begynte å rope til hverandre. Plutselig gadd ikke hun "klare" å sitte der mer, så hun reiste seg opp for å gå. Idet hun reiste seg opp slapp hun en skikkelig promp, og fikk kjeft av hun demente. "Må man så må man, ikke bli så sur" sa hun tilbake. :lol: 

:lol::lol: 

42 minutter siden, 2ne skrev:

14 mnd er ikke "lang tid" :P

Alle mine tisper har fått løpetid sånn i 13-14 mnd alderen. Helt normalt det :D 

Lurer jeg på om jeg har stilt noen spørsmål her på jobb som kan resultere i en litt kjip situasjon for enkelte... jeg liker ikke å bli pillet på nesen :innocent:

Og nå er det kanskje litt i overkant mye reklame her... man trenger ikke å se samme reklamen flere steder på en gang liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 2ne skrev:

 

Det er lov til å gjøre ting kjedelig for valper som egentlig burde sove, tror jeg :P 

 

51 minutter siden, JeanetteH skrev:

 

 

Altså jeg bare går å legger meg jeg, murrer forbanna fra sengen om det er lyd der i fra. :P 

Hun klarer det når jeg kommer hjem fra jobb kl.23 og vi SKAL sove kl.24. Så jeg tror den bare benytter muligheten *fniser*

Dere hadde helt rett begge to.. halv ett og fortsatt high-fly og jeg tenkte pokker heller, så vi gikk og la oss vi - og det gjorde Murphy og.  Ble rent overrasket jeg - fra 100 til 0 på 30 sekunder!   Så den forbanna murringen har tydeligvis vært veldig effektiv. Og så sov hun helt til kl 8 :D  Lille englen. Men idag er det så fryktelig vær med isregn og sterk vind, at hun får pent bæsje&tisse inne inntilvidere.

 

God reise senere idag @JeanetteH! Og god reise lille Bailey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har barna mine tentamen i faget mitt! De er jo bare SÅ søte, de unge håpefulle. :heart: Og den klassen jeg ikke sitter vakt i, erklærte at det var urettferdig at de ikke også fikk ha meg. Det varmet lærerhjertet mitt.

 

Så blir det spennende å se hvor mye retting dette her blir... :lol: Jeg ser allerede nå, etter 20 minutter, at noen av disse tekstene kan bli voldsomt lange!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh sonen dere får meg til en le en :)

I går hadde jeg en kjempemorsom trening, og storkoste meg. Hadde bla fellesdekk i en gravemaskinskuffe:)

 

Og så må jeg bare spørre: har doggibag overtatt hundesonen? Minner mer om en invasjon. 

Nu stiger solen opp, jeg får gjøre meg klar til tur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Debbie skrev:

Og så må jeg bare spørre: har doggibag overtatt hundesonen? Minner mer om en invasjon. 

Doggiebag folka har kjøpt sonen ja, står endel om det "informasjon fra ledelsen".

ikke får jeg doggiebagreklame heller, bare masse tull om "meet senior russian women" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Siri skrev:

Alle mine tisper har fått løpetid sånn i 13-14 mnd alderen. Helt normalt det :D 

Ja, belgertisper får heller ikke løpetid før de er rundt året gamle. Nora var faktisk halvannet, men hun er jo noe for seg sjøl :lol: Hun løper ikke mer enn en gang i året heller, og knapt nok det - hun har nemlig løpetid nå, og det hadde jeg ikke fått med meg om det ikke var for at jeg klipte klørne hennes forrige helg, og så hvor hoven hun er *flir*

1 time siden, Siri skrev:

Lurer jeg på om jeg har stilt noen spørsmål her på jobb som kan resultere i en litt kjip situasjon for enkelte... jeg liker ikke å bli pillet på nesen :innocent:

Er du purke-Siri? :P 

1 time siden, Siri skrev:

Og nå er det kanskje litt i overkant mye reklame her... man trenger ikke å se samme reklamen flere steder på en gang liksom... 

Legger ikke merke til reklamen annet enn på nettbrettet, og da er det mest fordi at det tar halve skjermen :) 

1 time siden, TonjeM skrev:

Dere hadde helt rett begge to.. halv ett og fortsatt high-fly og jeg tenkte pokker heller, så vi gikk og la oss vi - og det gjorde Murphy og.  Ble rent overrasket jeg - fra 100 til 0 på 30 sekunder!   Så den forbanna murringen har tydeligvis vært veldig effektiv. Og så sov hun helt til kl 8 :D  Lille englen. Men idag er det så fryktelig vær med isregn og sterk vind, at hun får pent bæsje&tisse inne inntilvidere.

Hun er en enkel og grei valp, syns jeg. Ikke effektiv valpesjuke-kur i det hele tatt :ahappy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Tekopp skrev:

Doggiebag folka har kjøpt sonen ja, står endel om det "informasjon fra ledelsen".

ikke får jeg doggiebagreklame heller, bare masse tull om "meet senior russian women" :P

Frem til nå har jeg irritert meg litt over Doggiebag'ene som er totalt uinteressant for min del. 
Men når du sier at alternativet er eldre, russiske damer på sjekkern så setter jeg litt pris på Doggiebag kjenenr jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Martine skrev:

@Frida og fuglehundene, det minnet meg på da jeg var i praksis (eller, på jobb der jeg var i praksis. Vi spiste, og hun ene demente damen blir ekstremt fort sint. Hun hadde også en tendens til å gjøre masse rare greier, så de andre ble irriterte. Denne gangen sang hun, dunket fingrene i bordet og rapa. På den andre siden av bordet satt en dame som var relativt klar og "ordentlig". Da hun andre rapa utbrøt hun som var "klar" at "sånt gjør man virkelig ikke ved bordet!", noe som resulterte i at hun demente ble sur, ropte og bråka fælt. Skulle visst hente pistolen sin (som hun ikke hadde) etc. Så rapa hun igjen. Hun "klare" ble enda surere, og de begynte å rope til hverandre. Plutselig gadd ikke hun "klare" å sitte der mer, så hun reiste seg opp for å gå. Idet hun reiste seg opp slapp hun en skikkelig promp, og fikk kjeft av hun demente. "Må man så må man, ikke bli så sur" sa hun tilbake. :lol: 

Som igjen minner meg på da jeg var i praksis på en avdeling for demente. Vi spiste også, da han ene fiser en skikkelig høy en. De andre rundt bordene blir irriterte, og en dame utbryter fra andre siden av rommet "var det DU som feis?" og syndebukken svarer "ne´ei" i skikkelig barnehagestil, dette utvikler seg litt for raskt til å bli en sånn "ne´ei, det var IKKE meg!" "Jo, det var det! Jeg hørte det jo!" "nei" "jo" "nei! "jo!" til vi skjønte at vi måtte avlede dem, så dette ikke skulle utvikle seg. Det var da jeg forsto at et sykehjem til tider er barnehage for eldre:rofl:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...