Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
27 minutter siden, Raksha skrev:

:lol: Brødre! 

Jo mer jeg leser til eksamen, jo mindre forberedt føler jeg meg... Lenge siden jeg hadde eksamen sist, er det normalt? *bite negler* 

Det er helt normalt, og litt sunt vil jeg påstå! Det er da man forstår hvor mye man egentlig burde kunne, og samtidig får en god foreståelse av det man skal kunne til eksamen!:ahappy:

• Like 1
  • Svar 3.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Svigerfar er våken!

Penny, aka bowlingkjeglen har bursadag i dag, 3 år. Dagen er feiret med mat og ro, siden hun trolig har livmorbetennelse.  Kjøpte take-away i dag, og hun var meget fornøyd når hun fikk sitte i bakset

JEG KOM INN PÅ PPU DELTID!  jEG ER SÅ GLAD AT JEG IKKE VET HVOR JEG SKAL GJØRE AV MEG ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ

Posted Images

Skrevet

Her hos oss har det virkelig regnet i dag, så litt glad det ikke var snø.

Men jeg gleder meg litt til snø jeg... sier det bare litt stille..

Og så jobber jeg med meg selv for å ikke være så skuffet over oss igår. Synes det er tåpelig at det er bare meg som skal ha skylda, Prima kan da for **** ta litt skyld ho også...knurr knurr....(lydighetstevne som gikk til hellll........)

mandag er snart over, og godt er det. 

• Like 1
Skrevet

@Raksha Helt normalt :lol: 

Elevene mine lurte på hvorfor de ikke kunne få karakteren på tentamen i dag. De hadde den på fredag. :ermm:  Jeg forklarte dem at jeg også hadde hatt helg, og til og med vært i 80-årsdag på lørdag. "Ja, men hva med søndag da?!" spurte de.

Jeg innså at det var litt dumt å si til 8. klassingene at da var jeg fyllesyk. :lol: Så jeg sa bare at nei, da hadde jeg også søndag. :P 

• Like 7
Guest Klematis
Skrevet

Det var ei firbeint ei som blei overlykkelig over snøen som kom i natt, hun tok nettopp en piruett av lykke ute på verandaen. Det er merkelig det der, hvor utrolig fascinerende hun synes alle tingene til Timmy er. Hun har godbitball selv i større størrelse, men det er hans lille godbitball hun foretrekker, stjeler, og  ligger å sutter på så fort hun får sjansen.

Og i dag meldte kollegaen min på puddelen sin til samme utstilling som jeg skal på, så dagen før det er vår tur, tar vi en tur for å se på henne, og på instruktøren vår.

Skrevet
Akkurat nå, Pixie skrev:

Ser på hundeannonser på Finn. Man selger bare ikke valper som "perfekte julegaver" :sint_01:

Mon tro om vi tenker på samme annonse...

Skrevet
4 timer siden, JeanetteH skrev:

:lol: nå jeg skal fortelle at det var norsk sommer på dagen i går her i Denver. 

Og at jeg har vært våken siden kl.4 på mannen på naborommet snorker noe sykt!! Men greit, jeg skal snu tilbake i natt/dag :P 

Det første høres digg ut, det siste irriterende :lol: 

3 timer siden, Siri skrev:

Du er jammen meg storforlangende også da :lol: 

Selvsagt. Fordi jeg fortjener det :aww: 

2 timer siden, puddellover skrev:

Etter å hatt besøk av broren min i helga, så kjenner jeg at det er noe som er blitt en "greie" for meg også! Broren min kommer inn i rommet og "introduserer" seg selv med eksplosjonsrap (med andre ord svært høyt og ikke minst ekkelt) og jeg skvetter like fælt hver gang:lol:

Jeg har en sønn som er sånn jeg. Noen har feila skikkelig i oppdragelsen av han :aww:

AN har de blitt ferdig med å levere garasjen, så da kan jeg dra på butikken :ahappy: 

Skrevet
3 timer siden, Debbie skrev:

Her hos oss har det virkelig regnet i dag, så litt glad det ikke var snø.

Men jeg gleder meg litt til snø jeg... sier det bare litt stille..

Og så jobber jeg med meg selv for å ikke være så skuffet over oss igår. Synes det er tåpelig at det er bare meg som skal ha skylda, Prima kan da for **** ta litt skyld ho også...knurr knurr....(lydighetstevne som gikk til hellll........)

mandag er snart over, og godt er det. 

:console:

Akkurat kommet ut fra en varm dusj. Det var deilig etter en time i øspøsende regn. Stakkar Felix fikk ikke signalisert nok med hele seg at dette, DETTE, syntes han ikke noe om! :P 

Samboern kommer straks hjem, da blir det chicken satay til middag og så "Jakten på kjærligheten" og "TWD". Liker mandager jeg :ahappy:

• Like 1
Skrevet

Idag lot vi verdens beste Lani slippe :cry::heart: Høsten har vært preget av sykdom og vi nå følte vi at det var nok for alle parter :cry::cry: Savner kelpietrollet mitt noe helt ille, så jeg spiser is og valpis spiser tyggeben :P 

12241296_10156217862715464_1893988446693

Skrevet
6 minutter siden, Anette skrev:

Idag lot vi verdens beste Lani slippe :cry::heart: Høsten har vært preget av sykdom og vi nå følte vi at det var nok for alle parter :cry::cry: Savner kelpietrollet mitt noe helt ille, så jeg spiser is og valpis spiser tyggeben :P 

:hug:

Skrevet
10 minutter siden, Anette skrev:

:hug::hug: 

Skrevet
12 minutter siden, Anette skrev:

:console:

Skrevet
1 time siden, Wednesday skrev:

Eeh. Fiksa middag til ungene, men glemte å lage til meg sjøl :| Lagde bare akkurat nok til dem. Det var jo smart.

*fnis* 

@Anette :hug: 

Skrevet

Hatt en fantastisk langhelg på hytta :D

Kom hjem til sikring som hadde gått på kjøkkenet da, var bare å kaste alt i kjøleskapet og fryseren...

11988428_10156318751360093_4637163408506356254_n.jpg

• Like 5
Skrevet
45 minutter siden, Anette skrev:

49 minutter siden, Anette skrev:

Nei, nei, for en trist historie :'(

:hug:

Skrevet

Nå har snekkermannen min vært her en tur, og mens vi satt og pratet kom det en liten musunge vimsende over gulvet! Jeg sa at jeg har tatt to store mus i felle i det siste, så jeg har nok drept mora til den musungen. Da sa snekkeren: Nå kommer jeg til å tenke på den stakkars musungen som ikke har noen mor resten av kvelden! Hvor søtt er ikke det når en tøff håndverker sier sånt? 

Vi avtalte at han skal gå over hele huset og gjøre det musesikkert i sommer.

• Like 8
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...