Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå September


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 3.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Too late! Jeg overtar dette 1. desember

I dag har livet tatt en ganske stor vending! Har vært planlagt en stund, men gikk ikke helt opp for meg før i dag; jeg har kjøpt meg dyrebutikk!

Hei Sonen, hils på Pelle - pappaen til B-gjengen i Pied Piper

Posted Images

Valpen sover, katten sover, fyren er ute(hjemme om 2 timer liksom... det er 3 timer siden han skulle vært hjemme i følge den der) og jeg lurer på om jeg skal spise meg i hjel på godteri, eller om jeg skal begynne med is [emoji14]

Gratulerer med dagen, @Krutsi :flowers:

Tusen takk :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den taktikken kjører Nora og Leah også, men Ali piper, hopper mot meg, hopper mot kjøkkenet og gjør så mye ut av seg. Jeg tipper at om vi spør henne, så har vi og et aldri så lite kommunikasjonsproblem :P 

:lol: Det er nok et tøft liv å være dokka til mor når man har så dårlig kommunikasjon :lol:  

Det burde du være :ahappy: Gratulerer igjen! 

Tusen takk :ahappy:. Jeg vet jeg er shallow, men det er morsomt med titler altså :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er valpen tilbake hos oppdretter og vi har renska huset for hundeting. Skal gå gjennom alt og legge ut for salg i morgen, sliten nå. Blir her på sonen til ting er solgt, i tilfelle noen har bruk for noe av det :-) 

Valpen storkoste seg med å treffe søsken igjen, de lekte og herja kjempefint. Han la knapt nok merke til at vi gikk, og godt er det. Hadde han klynka og sutra da hadde jeg vurdert å sette igjen gubben og ta med meg valpen hjem :P

:hug:

Jobber jo fulltid som lærer, så det kan bli litt vanskelig i ukedagene! :lol: Får ha en taus høstferie neste uke... :aww::lol: 

Er det ikke det filmer er til for?

Det sitter en katt på toppen av stolryggen og dasker meg i nakken med halen sin, og jeg er pittelittegranne redd for om jeg plutselig får noen klør et eller annet sted. Er ikke sånn piskelogring med halen et dårlig tegn hos katter? Har jeg tatt stolen hans?

Kanskje jeg ikke bør ha katt i nyhuset likevel...

Glam er en snåling. Nå har jeg tre ganger denne uka oppdaget at han spretter rundt på gulvet, som en liten bompibjørn med fjører i tredeputene, og fekter med noe på gulvet. Hver eneste gang er det en av tennene hans :blink: Han er skrekkelig søt, og åpenbart veldig lykkelig for å miste tenner. Kanskje HAN er tannfeen??? Fairy.gif

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg sendt avgårde min første mail til hannhundeier med spørsmål om hannen er tilgjengelig for avl. Skummelt, enda jeg kjenner eieren litt. :lol: Mailen ble alt for lang med for mye informasjon. Ble litt overivrig. :whistle:

Og så kjenner jeg at jeg er kjempefornøyd med helga, Bris og jeg har hentet hjem vårt andre Cert i rally. Bare ett igjen så er hun sånne derre champion. :D Håper vi rekker det før hun skal ha kull neste år.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ned til høstferie. Bare en uke igjen. Skal bli så veldig veldig godt. Selv om ca halvparten går til retting av prøver.
Men da kanskje jeg også rekker å få igjen stemmen og slutte å hoste så mye :)

Pigg og jeg skal iallefall hjem til a mor en tur også har jeg bestilt privattime hos instruktør i slutten av uka :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Glam er en snåling. Nå har jeg tre ganger denne uka oppdaget at han spretter rundt på gulvet, som en liten bompibjørn med fjører i tredeputene, og fekter med noe på gulvet. Hver eneste gang er det en av tennene hans :blink: Han er skrekkelig søt, og åpenbart veldig lykkelig for å miste tenner. Kanskje HAN er tannfeen??? Fairy.gif

Neida, men han har jo hørt om tannfeen, og vet at når han mister tenner så vanker det noe bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg anbefale Top of the Lake, les Revenants, Boradchurch, The Killing sesong 3 (trenger ikke se de andre først) og How to make it in America. 

Likte veldig godt Top of the Lake. Anbefaler The Fall!

Miniatyr-storfe (miniatyrfe? :P).. Galloway, Skotsk høylandsfe og Hereford.

Den dagen jeg tar over gården... :aww:

12027753_804889226288049_591464516117178

 

 

Da har vi fler dyr på listen til jeg får meg lite hus med (etterhvert veldig!) stor hage. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men han har jo hørt om tannfeen, og vet at når han mister tenner så vanker det noe bra :D

Jeg er en dårlig matmor... Jeg har glemt å legge tennene hans under puta. De ligger i lommeboka, de han har mistet mens vi er husvakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksredning! Symra sto plutselig i sofaen og brakk seg, selvsagt akkurat der det ikke ligger et pledd. Jeg klarte å rive av meg bomullsskjerfet og legge det foran henne akkurat idet hun spydde. Nå ligger det skjerfet i vaskemaskina, og sofaen er like fin. Pjuh.

Jeg skal på et politisk møte i morgen som jeg gruer meg litt til. Tenk om ordføreren oppdager at det er veldig mye jeg ikke kan/vet/har greie på/ ikke engang visste at jeg burde ha greie på? Hva kan jeg lese for å forberede meg tro, politisk historie etter middelalderen + alle partiers programmer + statsbudsjettet og alt som finnes av politisk teori?

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen soniser som har vært i Praha vinterstid/tidlig vår, typ tja, alt i mellom desember - april? Lurer på været, hvor kaldt deg er på vinteren, og om det er stor sjanse for relativt tørt/sol, eller heller grått og surt på vinteten? Og sånn ca når det begynner å bli vår der nede.. Har utrolig lyst på kjærestetur, men ikke sjans før romjul eller over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på et politisk møte i morgen som jeg gruer meg litt til. Tenk om ordføreren oppdager at det er veldig mye jeg ikke kan/vet/har greie på/ ikke engang visste at jeg burde ha greie på? Hva kan jeg lese for å forberede meg tro, politisk historie etter middelalderen + alle partiers programmer + statsbudsjettet og alt som finnes av politisk teori?

 

Ordføreren i Malvik er jo 29 år, så det er helt sikkert masse du kan som hun ikke kan :)

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den taktikken kjører Nora og Leah også, men Ali piper, hopper mot meg, hopper mot kjøkkenet og gjør så mye ut av seg. Jeg tipper at om vi spør henne, så har vi og et aldri så lite kommunikasjonsproblem :P 

Det burde du være :ahappy: Gratulerer igjen! 

--

Kveldens foring er unnagjort, og i teorien burde Nora få nok mat, hun får rundt 400 gram 2 x daglig. Det er mye for ei tervtispe på rundt 20 kg, syns jeg, vi er ikke så aktive. Men Ali får 250 gram 2 x daglig og er tynn hun og (7 kg), så de er åpenbart mer aktive enn jeg tror de er. Lurer på om de driver med noen greier når jeg sover? 

Men at Nora plutselig trenger så mye mat, syns jeg er rart altså. Normalt sett så har hun fått 500 g om dagen. Teite terv, hun kan da ikke brenne så mye mer energi på å være valpete og barnslig? 

hørtes ekstremt mye ut? Mine har blitt feite på 250 gram om dagen på sitt mest aktive :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksredning! Symra sto plutselig i sofaen og brakk seg, selvsagt akkurat der det ikke ligger et pledd. Jeg klarte å rive av meg bomullsskjerfet og legge det foran henne akkurat idet hun spydde. Nå ligger det skjerfet i vaskemaskina, og sofaen er like fin. Pjuh.

 

Mens jeg tenkte at jeg hadde kippet pelsen ned på gulvet i stedet for å ofre et skjerf...

Mannen lager middag, jeg brygger på en forkjølelse kjennes det ut som.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke lest noe i kveld nei, sitter fremdeles og prøver å få liten til  å sovne, så er det hunder som skal luftes og fores, så skal jeg helst rydde bort litt av bevisene på at vi har et aktivt barn og det er dårlig vær. Så må jeg legge meg siden jeg skal opp halv syv i morgen. *gjesp* Før det bør jeg rekke å spise noe også. Hmmh.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens jeg tenkte at jeg hadde kippet pelsen ned på gulvet i stedet for å ofre et skjerf...

 

Mannen lager middag, jeg brygger på en forkjølelse kjennes det ut som.

 

 

Sent fra min D5803 via Tapatalk

 

 

håper det bare er forkjølelse... 

Blaze har fått 500 meter tur og ble vist endelig forstått. Jeg er utslitt og legger meg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jeg skyte vaskemaskinen for å få den til å holde kjeft når den er ferdig? Jeg klikker av slik piping. Har funnet bruksanvisningen og gjort som beskrevet i den, men den piper likevel! :gaah: Jeg blir stressa og rett og slett forbanna av slike lyder. Samme med ryggesensorer i bil, de blir skrudd av før jeg kjører. Er jo mye større risk for å kræsje MED en sånn enn uten, fordi jeg skvetter så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du, ikke få deg katt.... :lol:

Det har jeg konkludert med, etter å ha sett et program på TV hvor familiekatten drar firfisler inn i huset. Yuk!

Jeg skal på et politisk møte i morgen som jeg gruer meg litt til. Tenk om ordføreren oppdager at det er veldig mye jeg ikke kan/vet/har greie på/ ikke engang visste at jeg burde ha greie på? Hva kan jeg lese for å forberede meg tro, politisk historie etter middelalderen + alle partiers programmer + statsbudsjettet og alt som finnes av politisk teori?


Facebookstalke vedkommende for utpressingsmateriale, er det ikke sånn slikt fungerer?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en stk. pasient i hus. Ene bikkja ble angrepet av en annen hund. Så da måtte det sys etpar sting. Fått antibiotika. Vi lurte også innpå en Metacam. Godt det ikke er en lettskremt hund. Nå lurer jeg på hvor mye av bandasjen som er intakt i morgen tidlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Det er nok et tøft liv å være dokka til mor når man har så dårlig kommunikasjon :lol:  

Det er nok hardt å være dokka til mor ja, mye hardere enn en skulle tro :lol:  

Tusen takk :ahappy:. Jeg vet jeg er shallow, men det er morsomt med titler altså :ahappy:

Klart det er! :ahappy: 

hørtes ekstremt mye ut? Mine har blitt feite på 250 gram om dagen på sitt mest aktive :blink:

Ja, jeg syns også det er mye, til begge to. Leah får 200-250 gram om dagen, og det syns jeg er mer normalt, de løper jo en del, disse pudlene. Ali er unghund, så at hun er litt tynn regner jeg med at er alder og aktivitet enn noe annet. Men at Nora får så mye mat og allikevel er så tynn at vi kjenner ribbein, hoftebein og ryggrad godt, det syns jeg er rart. Kanskje de burde fått en markkur igjen, hele gjengen, for sikkerhets skyld? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...