Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August

Tricolor
 Share

Recommended Posts

Vel hjemme etter en slitsom dag, og hjemme ventet en svært opplagt hund- takk for klikkertrening. Mor kan sitte i sofan, og bikkja kan tenke :P

nå prøver jeg å finne noe å se på tv :)

Og på do ligger permen med rallyskilt og regler, nå skal det pugges :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Ahh ja da er det litt verre, kommunen skulle klippa ved roten ;):P

Han burde ikke få lov å ha hekk i det hele tatt, de gjør det der hver eneste sommer :P

Ukrutt forgår jo ikke så lett, så du overlever sikkert dette også :lol:

Sannsynligvis :lol:

Jeg får helt like merker når jeg sitter ute i solen med visse sorte klær som blir kokvarme! Pleier å gå over etter en dag... Jeg tror ihvertfall det er en mild form for brannskade...

Tviler på at det er en brannskade, men det er nok en reaksjon på varmen ;)

Det er sikkert klamydia :aww:

:lol: Ja, det er veldig sannsynlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bør man oppsøke veterinær ved gugg ut av tissen? Har brukt forhudsrens i fire dager nå. Er ikke noe bedre synes jeg. Er hvitt gugg med litt gult skjær i seg. Ser litt ut som sperm :lol: (i konsistensen altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN samler jeg oppskrifter til ny oppskriftsbok. Og sånt blir man jo sulten av :drool:

Åååå, det er skummelt å både lese om - og se på - matlaging!! Det er beste oppskriften for å bli sulten, det :D.

Når bør man oppsøke veterinær ved gugg ut av tissen? Har brukt forhudsrens i fire dager nå. Er ikke noe bedre synes jeg. Er hvitt gugg med litt gult skjær i seg. Ser litt ut som sperm :lol: (i konsistensen altså!)

Jeg har aldri vært hos veterinær med sånt. De fleste hannhunder har sånt i perioder av livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen på verksted for klutsjen er gåen... sukk...

På tur nå så fant Pigg ut at om man løper veldig fort ned en liten bakke og det er en dam nederst, er det veldig vanskelig å stoppe - så og si umulig faktisk. Hørte bare durundurundurunPLASK! Opp kommer våt glad kelpie :P
Han ble ikke fullt så glad når vi kom hjem og han måtte dusje, med såpe... Stakkars Turbo gikk med i dragsuget og ble vasket han også...

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å tørke med intimservietter etter tur når jeg ser de første tegnene og da pleier det å gå over ganske så raskt. Prøv å tørke hver gang han har vært ute og tisset i tillegg til forhudsrensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, det er skummelt å både lese om - og se på - matlaging! Det er beste oppskriften for å bli sulten, det :D.

Jeg har aldri vært hos veterinær med sånt. De fleste hannhunder har sånt i perioder av livet.

Jeg vet! Man bør være stappmett før man starter :P

Det var 4 timer siden jeg spiste, så jeg måtte lage meg noe :innocent:

Du er så genuint god! Jeg føler meg faktisk mer avslappet nå.

Jeg skal fjerne den lille konfetti-fabrikken som Glam har fått lage av en liten pappeske, støvsuge gulvene, og vaske her nede. De har ingenting med å gå inn på mitt soverom, egentlig, selv om de også kommer for å se hvordan jeg bor. Så da trenger jeg ikke støvsuge oppe om jeg ikke rekker, eller skifte på senga (laken blir aldri pene når det er røyteberner i hus...). Gjesterommet er derimot nyvasket, for jeg sov der i natt og Glam tisset inne i natt.

Og jeg har veldig lite igjen av baketing i hus, etter at jeg lagde pavlova og muffins i helga for å feire X'en. Så noe må jeg kjøpe. Jeg satser på at jeg rekker en gul Toro-pose av noe slag.

Jupp, min magre erfaring med dem også, at de suger.

Oj, for en forskjell! Masse god bedring til dem begge, og særlig til faren din!

...håper jeg det ventede besøket ikke er av typen som dukker opp før de skal, men at jeg faktisk har drøye to timer på meg. Jeg synes det er koselig å få besøk, altså, jeg bare stresser meg så sinnsykt opp på forhånd.

Vet nå ikke det da :icon_redface:, men jeg synes ikke det skal bli stressende for vertskapet at jeg kommer på besøk. Og jeg må ikke ha strøkent hus, jeg er sikker på at jeg aldri hadde tatt notis av om sengen var skiftet på eller ikke OM jeg i det hele tatt var på soverommet ;)

Hvordan gikk det? *spent* :D

Litt sent nå, men vaffelpose hadde jo vært noe. Eller enda enklere, langpanne-Toropose!

Håper det ble koselig :)

Nille og sikkert mange slike butikker som har det meste :D.

Fordi atte du vet atte... jeg fikk et sånn sår på armen også sjø :D. Det så bare ikke like dramatisk ut med blod og slikt, så det gadd jeg jo ikke å ta bilde av :lol:.

Sånn er jeg også! Jeg bryr meg i grunnen ikke om hvordan det ser ut hjemme hos folk jeg kommer på besøk til, men jeg vil gjerne selv ha det litt strøkent når det kommer besøk til gards :lol:.

:lol:

:lol:

Du må si fra når du kommer til Norge igjen så skal det vel bli kålstuing skal du se :D.

Har jeg spist to grove brødskiver med sardiner i tomat. Til lunch blir det havregrøt - igjen. Lurer på om jeg greier å holde på den gode trenden slik at jeg går ned nok kg til å komme inn i den drakten til EDS... Motivasjonen er der - det spørs bare på gjennomføringsevnen :aww:.

Vi er like der :D

Jeg skal si fra, gjett om! :drool::drool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke det da :icon_redface:, men jeg synes ikke det skal bli stressende for vertskapet at jeg kommer på besøk. Og jeg må ikke ha strøkent hus, jeg er sikker på at jeg aldri hadde tatt notis av om sengen var skiftet på eller ikke OM jeg i det hele tatt var på soverommet ;)

Hvordan gikk det? *spent* :D

Litt sent nå, men vaffelpose hadde jo vært noe. Eller enda enklere, langpanne-Toropose!

Håper det ble koselig :)

Det jeg hadde forstått som minst et par timers besøk av et kjært familiemedlem jeg ikke har sett på 14 måneder på grunn av geografisk avstand, viste seg å være et ti minutters stopp i døra for å avlevere noe før ferden gikk videre for vedkommende.

Skuffa. ****** skuffa. Selv om jeg stressa og sukka litt, så gledet jeg meg også. Føler meg uviktig og skikkelig nedprioritert, og jeg skulle ønske familie ikke hadde slik emosjonell makt over en når en har passert tredve.

Jag hittar inte... :no:

Visst skall jag kunna söka upp utställningar på norsk dogweb precis som på svensk eller har jag drömt detta? Jag hittar inte!

De kommer under oppdateringer - men du kan ikke søke etter en konkret utstilling eller dommer, slik som du kan i HundData.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde ikke få lov å ha hekk i det hele tatt, de gjør det der hver eneste sommer :P 

Sannsynligvis :lol: 

Tviler på at det er en brannskade, men det er nok en  reaksjon på varmen ;) 

:lol: Ja, det er veldig sannsynlig :P 

Det kan jo tydeligvis komme av mye rart shø :lol:

http://www.dailystar.co.uk/showbiz-tv/hot-tv/434255/The-Jeremy-Kyle-Show-guest-caught-chlamydia-car

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Timmy sjarmerte kiropraktoren sin i dag. Hun synes han er så søt og hyggelig, og hun pleier visst ikke å bli så sjarmert av småhunder.

Han liker henne også, hun er jo dama med lommene fulle av snacks,selv om han blir livredd og begynner å skjelve i det vi trår over dørstokken. Gjemte seg under stolen på venterommet i dag, og hoppet opp i armene mine når hun ville undersøke han. Kan ikke akkurat klandre han for det, han som har tilbragt så mye tid av livet sitt hos diverse veterinærer.

Han fikk laserbehandling, og kiropraktisk behandling, nå er det ikke mer Metacam fram til vi skal dit igjen i september, så får vi se om jeg likevel ser en forskjell på han.

Hun sa at det er vanskelig å få smertelindra disse små godt nok, fordi enten kan ikke tablettene deles tilstrekkelig, slik at de får for høy dose, eller de kommer ikke i flytende form.

Rimadyl er hardere for magen enn Onsior, det var en av de som ikke skulle deles eller knuses, men hun skulle prøve å finne ut av det til neste gang. Altså Onsior neste gang, selv om den ligner litt på Metacam, så da kan det hende den ikke virker heller, men vi får bare prøve oss fram.

Han har gått opp 200 gram, men må opp mer. .

Så nå er det flere øvelser, balansepute, og å prøve å få han til å strekke ut bakbeina sine.

Da vi kom hjem fikk han løpe litt løs, og nå klarer han omtrent ikke å få med seg venstrebeinet mens han løper i det hele tatt.

Så han får sjelden gleden av det lenger, men han skal fortsatt få lov til å herje og leke med Bizi så lenge han selv vil.

Bizi var med, og hadde ro-trening på venterommet. Hun var flink, og har SÅ godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk sen kveldstur i singlett. Det er så varmt og deilig ute nå at jeg har lyst til å danse naken på plena i stedet for å køye. Men man kan ikke holde på sånn vøttu. Sara sendte sms og spurte om vi skulle gå ned og bade, men da hadde jeg akkurat fått sms fra søsteren min som ville sitte på verandaen min og se på solnedgangen. Denne augusten er ikke til å tro. :ahappy:

Må vel køye likevel da, pliktene kaller i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legges ikke ut om ikke eier har med original stamtavle. Mener jeg.

Men om hunden samtidig HD-røntges vil vel eieren måtte ha med stamtavle? Er det som har skjedd, og eieren skylder på krangel med veterinær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...