Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Tror det er en regel med makshøyde på 50cm ved utkjørsel, så det burde jo egentlig ikke være noe problem.

Personlig skal jeg ikke ha thuja, men vil ha noe eviggrønt, men sliter skikkelig med å finne noe... godt det er et år til vi begynner å plante og slik.

Hekk?

Sjekk ut agnbøk. Ikke grønn hele året, men beholder bladene på hele året.

Ellers er faktisk granhekk vakkert synes jeg. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stua kål ja :D. Man koker kålen mør (delt i små biter) i saltvann, også lager man hvit saus med litt salt og pepper - OG muskattnøtt - og blander det hele :). Noe helt annet enn kålrabistappe (som også er supergodt da :D).

Kålstuing og Kålrabistappe er ikke det samme nei :)

http://www.matprat.no/oppskrifter/tradisjon/kalstuing/

*skrive på middagslista*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket ringer.

"Jeg er ved en rundkjøring."

Well, good for you :D

"GPS'en sier jeg skal svinge til høyre, skal jeg det da?"

Antagelig.

"Glem det, det kommer en mann gående, jeg spør ham."

Like greit, høres det ut som.

Det er godt jeg har filter av og til, og kan bruke hodestemmen min :D

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ga opp Trondheim prosjektet mitt hehe. Selvom 27 spotter på skinne låt veldig digg ut! Ble litt vanskelig å få fraktet hit også!

.. Gjør jeg forberedelser for å dra på Ahus imorgen. Hundene har fått trene søk på stabbur og lekt på jordet etterpå. Alle veldig happy. Unntatt Emma som mistet sine lange lokker på ørene :lol:

Var det fra en dyrebutikk som har gått konkurs? I så fall kan jeg muligens hjelpe med å fikse noe :P

Er det fra andre enn dyrebutikken, så er det ikke mye jeg får gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*skrive på middagslista*

Det er himmelsk godt til pølser, kjøttkaker eller stekt flesk :D.

Visste dere det at et er veldig lurt å slå på lysbryteren for å sjekke at ei lampe fungere? Ikke bare sette i kontakten :aww:

Krutsi har vært et veldig bra kinderegg i dag hun :aww:

Høres nesten ut som meg, dette.... som opplevde at plenklipperen plutselig stoppet uten at jeg greide å få liv i den igjen. Jeg konkluderte kjapt med at den var kaputt. Da ny gressklipper heller ikke virket med samme ledning, begynte det å ane meg at det kanskje ikke var gressklipperen det var noe i veien med :aww:. Jeg er nå lykkelig eier av TO velfungerende gressklippere :aww:.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det fra en dyrebutikk som har gått konkurs? I så fall kan jeg muligens hjelpe med å fikse noe :P

Er det fra andre enn dyrebutikken, så er det ikke mye jeg får gjort :)

jeg kan få hele dyrebutikken idag ja :lol: men rekker ikke kjøre opp og hente alt før kl 19 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besøket ringer.

"Jeg er ved en rundkjøring."

Well, good for you :D

"GPS'en sier jeg skal svinge til høyre, skal jeg det da?"

Antagelig.

"Glem det, det kommer en mann gående, jeg spør ham."

Like greit, høres det ut som.

Det er godt jeg har filter av og til, og kan bruke hodestemmen min :D

Kjøre i møte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er himmelsk godt til pølser, kjøttkaker eller stekt flesk :D

 

Høres nesten ut som meg, dette.... som opplevde at plenklipperen plutselig stoppet uten at jeg greide å få liv i den igjen. Jeg konkluderte kjapt med at den var kaputt. Da ny gressklipper heller ikke virket med samme ledning, begynte det å ane meg at det kanskje ikke var gressklipperen det var noe i veien med :aww:. Jeg er nå lykkelig eier av TO velfungerende gressklippere :aww:

Jeg holdt på å bli eier av to verandadører i fjor jeg pga dette.. Håndtaket begynte å bli skikkelig tregt og vondt å åpne/lukke.. Så kom det reklame i posten på tilbud på dører, så jeg hev ungen i bilen og kjørte på butikken..

Heldigvis! Er jeg innimellom veldig pratsom i butikken, og når jeg står der og ser på dører forteller jeg butikkmannen om døra mi.. Så spør han om jeg har smurt låsen.. Min automatiske respons var "Hæh??!!"..

Og tror du ikke det at det var bare å spraye litt olje i låsen, så ble døra som god som ny :aww:

Jeg tror ikke gubben hadde blitt imponert hvis jeh hadde spontankjøpt den døra da dog :P:lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er himmelsk godt til pølser, kjøttkaker eller stekt flesk :D.

Høres nesten ut som meg, dette.... som opplevde at plenklipperen plutselig stoppet uten at jeg greide å få liv i den igjen. Jeg konkluderte kjapt med at den var kaputt. Da ny gressklipper heller ikke virket med samme ledning, begynte det å ane meg at det kanskje ikke var gressklipperen det var noe i veien med :aww:. Jeg er nå lykkelig eier av TO velfungerende gressklippere :aww:.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å bli eier av to verandadører i fjor jeg pga dette.. Håndtaket begynte å bli skikkelig tregt og vondt å åpne/lukke.. Så kom det reklame i posten på tilbud på dører, så jeg hev ungen i bilen og kjørte på butikken..

Heldigvis! Er jeg innimellom veldig pratsom i butikken, og når jeg står der og ser på dører forteller jeg butikkmannen om døra mi.. Så spør han om jeg har smurt låsen.. Min automatiske respons var "Hæh??!"..

Og tror du ikke det at det var bare å spraye litt olje i låsen, så ble døra som god som ny :aww:

Jeg tror ikke gubben hadde blitt imponert hvis jeh hadde spontankjøpt den døra da dog :P:lol:

Hahahahhahaha, noen ganger er det greit at skravla går ja :lol:

:lol:

Fort gjort altså :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en bruker tråd som når en lager sylteflesk :D

Neida, men midja blir smalere når man har mindre mat i systemet liksom. Jeg går opp minst en buksestørrelse bare jeg spiser en haug til middag noen dager på rad, også krymper jeg tilsvarende hvis jeg ikke gjør det. Andre deler av kroppen er ikke så responsiv, hvis det er noe som heter responsiv. Det burde det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havresuppe er undervurdert! :D

Nå begynner jeg å komme i boks med at jeg skal gjøre til ikveld. Greit jeg hadde på klokka, for ellers hadde jeg vel ikke klarte det.... Men nå er kyllingspyd til ca 20 pers puttet på spyd og halvstekt, sopp,løk,søtpotet,paprika og squash ferdig kokt/stekt. Foccaciaen står til avkjøling på benken og briochen står akkurat nå i ovnen :D Så når den er ferdig er det ut å ture hunder før jeg må hoppe i dusjen og sette nesa mot Nes og 50 årslag til mamma :D Håper C rekker hjem før jeg drar, ellers må han komme etter.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en regel med makshøyde på 50cm ved utkjørsel, så det burde jo egentlig ikke være noe problem.

Det stemmer nok det, men når hekke-eier gir **** så hjelper det fint lite at den egentlig ikke skal være over 50 cm. Den ble både en meter og halvannen med jevne mellomrom den, og da kom det en dude fra kommunen med kantklipper og snaua hjørnet på hekken. Det ble ikke spesielt pent, men vi så i det minste noen meter i en uke eller fem da :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte opp 8.15 idag, i god tro om at vi skulle ha første forelesning i faget. Fikk tildelt hver vår oppgave (gruppeoppgave), med beskjed at den skal fremføres om halvannen time. Såå, fremføring idag også, altså, uten at vi har fått noesomhelst innføring i faget. Visste det var hrdt, men var da måte på. Heldigvis gikk det greit nok, da :)

Nå er det noen timer med gruppearbeid med oppgaven som skal fremføres på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...