Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Havresuppe er undervurdert! :D

Det ER det :D. Husker forresten at havresuppe var en av spesialitetene på skistua når jeg var ung. Da gikk man langt på ski, kom inn på hytta og fikk seg god og varm havresuppe :). Skikkelig tradisjon!

Haha ja, det er veldig greit egentlig :lol:

Uff.. Burde klippe klør på galskapen her.. Tiltak! :P

:lol:

Også har jeg alltid lurt på hvorfor det skal være sånn tiltak å klippe klør? Det er det her i heimen også, selv om det går veldig fort og greit når vi først er i gang (og jeg har fått fanget inn han som gjerne rømmer inn i dusjen for å slippe unna :lol:).

Klipp

Men se positivt på det! Nå har du fått fiksa i heimen, du har plutselig 200 kr ektra, du SLIPPER å bruke mye av dagen på vedkommende og kan heller gjøre noe morsomt med hundene - eller andre nødvendige ting :D. Noe sier meg at dere kanskje hadde litt ulike forventninger til dette besøket - og at kommunikasjonen ikke var helt på plass på forhånd.

Have fun - dig a hole :D.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh glemte fortelle, når jeg uansett var hos veterinær i dag så sjekket jeg Blaze. Ingen forandring på hjerte enda siden 2013 grad 2-3, ingen avvik på puls, ikke noe på lungene, men har en irritasjon i de øvre luftveiene ved palpering. Så rett og slett en mild sommerforkjølelse som har satt seg i de øvre luftveiene. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN lurer jeg på hvorfor jeg har digre røde utslett på lårene, så nå googler jeg både varmeutslett og elveblest. Det ser ikke ut som noen av delene :P

Men da må du legge ut bilde her da vøtt - vi kan jo alt her, så du skal sikkert få en diagnose av oss :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh glemte fortelle, når jeg uansett var hos veterinær i dag så sjekket jeg Blaze. Ingen forandring på hjerte enda siden 2013 grad 2-3, ingen avvik på puls, ikke noe på lungene, men har en irritasjon i de øvre luftveiene ved palpering. Så rett og slett en mild sommerforkjølelse som har satt seg i de øvre luftveiene. :ahappy:

Ahhhhhhh, en fin beskjed å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :hug: må være noe slektskap med min mor der. Hun kjefter og klager på at hun ikke ser oss nok, men komme innom når de uansett kjører Østerdalen oppover til budal? Nei, det er for mye pes. :aww:

Nå sitter jeg i et tomt klasserom og venter på klassen min. De er på tur så kunne godt ta litt tid. Helt i orden, er dønn stille her. Bare ei klokke som tikker. Og ikke for varmt.

Returnert skoa til lillemor da, kjøpte ikke nye, får bruke lunsjen i morgen til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg funderer på om det er lurt å betale ut eller store deler av studielånet mitt?

Jeg har muligheten, men alltid blitt fortalt at det er dumt. Ingen god forklaring på hvorfor det er så lurt å ha det 10-15 år til. Hmmm..

Noen kloke råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Travle dager. Vi bygger vinterstue, MYE arbeid når alt gjøres selv, men fy så mye jeg har lært meg. Alt fra å støpe grunnmur til å legge heller. Kjempe artig :) Nå er alle heller lagt, og det virkelig "kjekke" kan begynne :D Sånn etter 1000 turer på bossplassen først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg funderer på om det er lurt å betale ut eller store deler av studielånet mitt?

Jeg har muligheten, men alltid blitt fortalt at det er dumt. Ingen god forklaring på hvorfor det er så lurt å ha det 10-15 år til. Hmmm..

Noen kloke råd?

Hvis du også har boliglån lønner det seg heller å betale ned det, fordi studielånet har bedre rente enn alle andre lån. Derfor sier alle at man skal la studielånet være.

Men har du ingen andre lån, og har penger til å betale ned studielånet så lønner jo det seg. Det koster jo å sitte med lån.

Men, når det er sagt, med de latterlig lave rentene som finnes nå, er ikke nødvendigvis boliglånrenta lavere enn studielånrenta...

Betal ned på det lånet med høyest rente du :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

...sitter jeg funderer på om det er lurt å betale ut eller store deler av studielånet mitt?

Jeg har muligheten, men alltid blitt fortalt at det er dumt. Ingen god forklaring på hvorfor det er så lurt å ha det 10-15 år til. Hmmm..

Noen kloke råd?

HAr ikke fulgt med i renteutviklingen i de senere årene. Men før i tiden var det det lånet som svingte minst og hadde lavest rente. Altså billigst å ha stående. SÅ betal ut eller ned på det med høyest rente er lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må du legge ut bilde her da vøtt - vi kan jo alt her, så du skal sikkert få en diagnose av oss :lol:

Alt for deg, Siri!

11870798_10153472667856327_4499198541762

Det er på lårene, og kom etter at jeg satt ute på verandaen, derfor gjetter jeg på varmeutslett, men det ser ikke sånn ut på bildene til google :P Det klør ikke, så da er det vel neppe elveblest, helvetesild, allergi eller annen moro heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@SFX :hug: Enig med de andre her som sier kos deg! Det fortjener du etter den skuffelsen der.

@JeanetteH Studielånet har i tillegg en del 'forsikringer' innebygget, slik at du kan få avdrag/rentefritak dersom det trengs, det er personlig så det slettes dersom du dør.

Det er varmt i dag! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg funderer på om det er lurt å betale ut eller store deler av studielånet mitt?

Jeg har muligheten, men alltid blitt fortalt at det er dumt. Ingen god forklaring på hvorfor det er så lurt å ha det 10-15 år til. Hmmm..

Noen kloke råd?

Prioriter alltid andre lån å betale ned enn studielånet, siden studielånet er et "snillt" lån som bl.a. slettes om du dør (andre lån går i arv til dine arvinger). Ville faktisk også heller spart enn å betale ned studielånet, siden det er så lite negativt med det annet enn det avdraget du betaler hver måned.

Får frysninger når jeg tenker på en luksusfellen-episode hvor ei jente tok opp KREDITTLÅN for å betale ned studielånet, "er så greit å slippe å ha lån" sa hun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...sitter jeg funderer på om det er lurt å betale ut eller store deler av studielånet mitt?

Jeg har muligheten, men alltid blitt fortalt at det er dumt. Ingen god forklaring på hvorfor det er så lurt å ha det 10-15 år til. Hmmm..

Noen kloke råd?

Sier som de andre: betal ned på det lånet med høyest rente. Også er det som Malinka sier - studielånet forsvinner dersom du dør - evt blir ufør (mener i hvert fall at det kan slettes dersom du skulle bli ufør).

Alt for deg, Siri!

11870798_10153472667856327_4499198541762

Det er på lårene, og kom etter at jeg satt ute på verandaen, derfor gjetter jeg på varmeutslett, men det ser ikke sånn ut på bildene til google :P Det klør ikke, så da er det vel neppe elveblest, helvetesild, allergi eller annen moro heller :P

Så lenge det ikke klør, ikke svir - og du føler deg i fin form - så er det helt sikkert ikke noe å ta på vei for :lol:. Hilsen Doktor Siri :D.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Takk til idioten som hadde olje på asfalten,så samtlige biler i rundkjøringen og videre langs veien fikk problemer med å holde kontroll på bilen. Det var like før jeg sklei av veien og havna i grøfta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for deg, Siri!

11870798_10153472667856327_4499198541762

Det er på lårene, og kom etter at jeg satt ute på verandaen, derfor gjetter jeg på varmeutslett, men det ser ikke sånn ut på bildene til google :P Det klør ikke, så da er det vel neppe elveblest, helvetesild, allergi eller annen moro heller :P

Sikkert varmeutslett. Men det ligner også veldig på utslett jeg fikk en gang jeg tok en antibiotika som jeg reagerte på. Husker ikke om det klødda, mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som de andre: betal ned på det lånet med høyest rente. Også er det som Malinka sier - studielånet forsvinner dersom du dør - evt blir ufør (mener i hvert fall at det kan slettes dersom du skulle bli ufør). 

 

Så lenge det ikke klør, ikke svir - og du føler deg i fin form - så er det helt sikkert ikke noe å ta på vei for :lol:. Hilsen Doktor Siri :D

Helt eller delvis ufør så blir deler eller hele slettet.

.. Sitter jeg på Ahus og venter :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke klør, ikke svir - og du føler deg i fin form - så er det helt sikkert ikke noe å ta på vei for :lol:. Hilsen Doktor Siri :D.

Næsj, ingen andre symptomer på noe som helst, så jeg er sikkert ikke noe sjukere enn jeg pleier :lol:

Sikkert varmeutslett. Men det ligner også veldig på utslett jeg fikk en gang jeg tok en antibiotika som jeg reagerte på. Husker ikke om det klødda, mange år siden.

Det er neppe det her, jeg går ikke på nye medisiner, og jeg går ikke på antibiotika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...