Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Hm. Ny synsforstyrrelse. "Urolig" i farger i øyekroken. Eller hvordan jeg skal forklare det :lol: Fargene til en gjenstand flimrer når jeg ikke ser direkte på den. Nok øyetull nå vel?

Høres ut som noe migrene greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at øyelysningsattester på norskregistrerte hunder ikke legges ut på dogweb? @SFX @Belgerpia dere pleier å vite sånt :P Trodde øyelysning måtte ut på dogweb jeg..

Jeg vet absolutt ingenting om øyelysning, for det gjør vi ikke på vår rase. Jeg vet bare at en ikke bør gjøre det rett før en skal inn i utstillingsringen :P

Men om hunden samtidig HD-røntges vil vel eieren måtte ha med stamtavle? Er det som har skjedd, og eieren skylder på krangel med veterinær..

Nope, du må ikke ha med stamtavle for røntgenfotografering lenger.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Men jeg har ikke et sånt forhold til noen for øyeblikket. Eller noe, for den saks skyld :P

Men om hunden samtidig HD-røntges vil vel eieren måtte ha med stamtavle? Er det som har skjedd, og eieren skylder på krangel med veterinær..

Trodde øyelysing ble registrert rett på nett jeg, begynte de å krangle om diagnosen da, eller? :lol: Jeg tipper bikkja ikke er offisielt øyelyst, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig å ha migrene uten hodepinen, med "bare" synsforstyrrelser eller lammelse eller svmmelhet osv. :/

Ja. Men de andre synsforstyrrelsene jeg har skyldes ikke migrene. Dette som jeg fikk nå kan dog kanskje det. Med mindre den har en sammenheng med de jeg har fra før. Skal til lege om noen dager uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Men jeg har ikke et sånt forhold til noen for øyeblikket. Eller noe, for den saks skyld :P

Trodde øyelysing ble registrert rett på nett jeg, begynte de å krangle om diagnosen da, eller? :lol: Jeg tipper bikkja ikke er offisielt øyelyst, jeg :)

Er det jeg og tipper, men føler jeg må ha belegg for å kunne faktisk konfrontere :P er jo ingen grunn til at en konflikt med veterinæren skulle gjøre at bare 1-2 attester er lagt ut på dogweb per hund de siste årene hvor hun har påstått at hun øyelyser årlig, er 4-5 ulike bikkjer også. Og den øyelyseren legger ut attester rett på nett på alle andre bikkjer jeg kjenner (dvs, hun ville ikke si navnet på øyelyseren, men den øyelyseren som er på de få attestene som faktisk er lagt ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om hunden samtidig HD-røntges vil vel eieren måtte ha med stamtavle? Er det som har skjedd, og eieren skylder på krangel med veterinær..

Må ikke ha stamtavle for røntgen nei. Men høres merkelig ut. Tipper den ikke er øyenlyst av autorisert person, for normalt legger de ut resultater med en gang, og man får med en attest mener jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke ha stamtavle for røntgen nei. Men høres merkelig ut. Tipper den ikke er øyenlyst av autorisert person, for normalt legger de ut resultater med en gang, og man får med en attest mener jeg.

Jepp, klarer liksom ikke komme på mange årsaker til å ikke legge ut attesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg skrevet dødsfall og alvorlig sykdom forsikring. Når jeg ser hvor stor "glede" vi har av det og hvor mye det letter alt som har med gjeld etter avdøde o.l. Anbefales å tenke på det (skjønte ikke betydningen av det før nå, selv om jeg har tenkt på det en million ganger sikkert at det var lurt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du sier det, så gjør det vel det. Men har aldri migrene da.

Kan ha migrene med hodepine, hodepine + aura eller kun aura. Kun aura er veldig sjeldent, slik at annet nevrologisk bør utelukkes. Min søster har migrene med kun aura. Veldig sjeldent anfall. Selv har jeg vanlig migrene med og uten aura. Og flimring eller at deler av synsfeltet slutter å fungere er veldig vanlige synsforstyrrelser.

http://www.migrene.no/diagnose/migrene-uten-hodepine

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg skrevet dødsfall og alvorlig sykdom forsikring. Når jeg ser hvor stor "glede" vi har av det og hvor mye det letter alt som har med gjeld etter avdøde o.l. Anbefales å tenke på det (skjønte ikke betydningen av det før nå, selv om jeg har tenkt på det en million ganger sikkert at det var lurt)

Ja, vettu.. Det bør alle ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...har jeg skrevet dødsfall og alvorlig sykdom forsikring. Når jeg ser hvor stor "glede" vi har av det og hvor mye det letter alt som har med gjeld etter avdøde o.l. Anbefales å tenke på det (skjønte ikke betydningen av det før nå, selv om jeg har tenkt på det en million ganger sikkert at det var lurt)

Er veldig bra ja. Jeg får ikke tegnet slikt (prøvd flere ganger) :P men har ordnet til mannen da :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Er veldig bra ja. Jeg får ikke tegnet slikt (prøvd flere ganger) :P men har ordnet til mannen da :P

Alle får tegnet forsikring ved dødsfall, men ved sykdom og uføre kreves legeattester. Man kan få forsikring for dette også, men da gjelder det ikke for de sykdommene man har. I tillegg til at det må betales ågerpris da.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får tegnet forsikring ved dødsfall, men ved sykdom og uføre kreves legeattester. Man kan få forsikring for dette også, men da gjelder det ikke for de sykdommene man har. I tillegg til at det må betales ågerpris da.

De hadde ingenting jeg kunne få når vi var hos banken i høst.

Hjelper lite med forsikringer med klausuler på sykdommer da alt kan linkes til de :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovna etter jobb. Tydeligvis helt utslått av all informasjonen kombinert med varmen som har vært... Så da er jeg veldig våken nå, og alarmen min ringer om 5 timer :P

Oppdatering; det er nå 3 timer til alarmen min ringer, jeg har ikke sovet noe mer, jeg er sulten OG Thea har løpetid, så hun står utenfor døra til soverommet og hyler :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er hunder luftet og foret. Prøvde innkallingen på huskien på jordet her, og den var fantastisk! Helt til han luktet jordrotter. Da var det slutt.

Har øvd mye på tur og erfart at han krever mer enn godis for at det skal bli stas.

Litt kos og tøys er tingen.

Nico trenger sårt en kloklipp, men saksa ligger igjen i campingvogna som står i Kongsberg *sukk* Hun var heldig med den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...