Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Du får det refundert, ja. God bedring, Marie! :)

Ang. BH: jeg skulle tatt meg en tur og blitt målt igjen og fått riktig størrelse, men jeg synes de skal skvise meg inn i ubehagelig små omkretser. Hvis BH'en skal sitte riktig må jeg ofre å kunne puste...

Når blir det sosialt akseptabelt å droppe skiten? Og hvorfor skal det være så ille at brystvorten synes litt gjennom toppen? Ingen bryr seg hos mannfolka...

Jeg dropper ofte BH :) Orker ikke bry meg veldig om nippelen vises, men passer på at jeg ikke går med klær som er veldig gjennomsiktig :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Jeg har gått rundt i alle år med billige bh'er fra h&m, og aldri merket noe til at jeg har hatt dem på. Men så kjøpte jeg noen fra change, og da begynte de å gnage og være såpass ubehagelige at jeg må ta dem av når jeg er hjemme :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@JeanetteH

Vask godt med grønnsåpevann, tørk godt og dryss på potetmel. Og så kjøper du en pakke sesitive våtservietter og en pakke potetmel med dem hjem og ber de tørke furer hver dag og drysse på potetmel en til tre ganger i uka.

Gjort fra alt :) Våtservietter har de hjemme, men det er noe andre ikke hundefolk som har passet og antagelivis ikke forstått dette med å vaske bikkjen sine furer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper mine bh-er på Sparkjøp. Der har de nemlig noen helt enkle, svarte og hvite bøylebh-er som passer meg perfekt. Kjenner ikke at jeg har dem på, de er holdbare og koster nesten ittnå pæng! Skal faktisk fylle på samlingen med en svart og en hvit nå på lørdag.

Og nå skal jeg hoppe til køys. Spent på om jeg får sove, opp halv sju i morgen. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg med sikkerhet at jeg ikke har eid en bh som sitter riktig ever... Kjennes greit ut i butikken men hjemme blir det feil, enten dobbel, eller at det ser ut som de skal ramle ut når jeg bøyer meg, eller gnager eller.... Målt til 85e, men er stor forskjell på fasongen... Håpløst! Jeg trenger en personlig shopper :aww:

Pssst! Gå innom Veslas boutiqe i Grimstad. Flinker damer og ikke knalldyre bh'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen poser med fryst storfevom m/vitaminer fra Provit. Skal de lukte så ille? Mulig jeg er sart, men det lukta hekt forferdelig ekkelt?

Mine poser lukter overhodet ingenting, har de vært tint og fryst etc kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer bhen for langt opp har du enten feil størrelse, feil modell eller begge deler :P

(Litt generelt bh info:

Nye bher skal festes på ytterste hakket og ligge rett rundt ryggen i samme høyde som den gjør forran, du skal ikke trenge å stramme skulder stroppen så mye at de gnager ned i skulderene, det som holder bysten oppe er ryggbåbåndet og ikke skulderstroppene, man skal ikke få dobbelt pupp og spilene på cupene skal ligge inntil der hvor puppen starter og ikke noen cm nedenfor, da er den for slakk. Man skal få plass til max 5 cm når man drar ryggbåndet ut fra ryggen når man har festet hempene. De fleste har altfor stor omkrets og for liten cup str, de fleste kan gå ned en del str i omkrets og øke cupen, da får de en bh som sitter godt, ikke gnager og gir riktig støtte. Ogaå viktig å finne riktig modell for sin kropp og byste)

Edit: når bhen kryper opp over på ryggen er feilen oftest at den er for stor i omkretsen og for liten i cupen.

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvor er starten på en pupp?

Jeg var forøvrig på undertøysforretning med mammaen min ifjor sommer og fikk en BH til 1200 kr (nope, jeg kjøper ikke så dyrt undertøy!), sånn omtrent en måned før jeg begynte å rase ned i vekt. Vi kjøpte en bikini til 1500 kr samtidig. Har aldri brukt noen av delene, og ingen av de passer lenger.. Snakk om bortkasta penger, a..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hun ble ikke sur, hun ble lei seg :aww: Og ikke noe er så lei seg som en puddel som er lei seg (sant, @Belgerpia ? Den vesle din er nesten ikke bortskjemt hun heller? :lol: ). Og bebi kan jo ikke være lei seg, da blir selv kaldhjerta meg litt

Nei altså - puddelen min blir oppriktig lei seg henne ?. Og det er ikke fordi jeg på noen måte skjemmer henne bort eller menneskeligjør henne ?. Og trist puddel gjør vondt i hjertet, så da sørger vi for at den er minst mulig lei seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gjort fra alt :) Våtservietter har de hjemme, men det er noe andre ikke hundefolk som har passet og antagelivis ikke forstått dette med å vaske bikkjen sine furer :P

Å sånt er kjipt. Leverte frallen til mamma og pappa med instruksjoner og våtservietter, og heldigvis ble de fulgt til punkt og prikk. Viktig med rene furer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sånt er kjipt. Leverte frallen til mamma og pappa med instruksjoner og våtservietter, og heldigvis ble de fulgt til punkt og prikk. Viktig med rene furer.

De har glemt intimvasken også oppdaget jeg. Det var gusjent...

Men herregud jeg digger denne hunden til tross for alt dette :wub: selv om jeg aldri kommer til å syns slt dette er "normalt" å måtte gjøre på en hund. Men nok en gang: om alle hunder hadde gemyttet til den hunden :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men etter det blir det ikke noen ag-stevner her før til sommeren. Er rally samme helg som det er ag og lp i sept, så alt krasjer jo for den som driver med flere grener :P

Ahh, er ikne flere stevner her heller etter det :P kanskje jeg får dra å se stevne da!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

De har glemt intimvasken også oppdaget jeg. Det var gusjent...

Men herregud jeg digger denne hunden til tross for alt dette :wub: selv om jeg aldri kommer til å syns slt dette er "normalt" å måtte gjøre på en hund. Men nok en gang: om alle hunder hadde gemyttet til den hunden :wub:

Ja, ikke sant? Om alle hunder hadde sånt temperament så ville det ikke finnes problemhunder.

Jeg digger frallen min, men altså - jeg ser jo at det kanskje ikke er det mest funksjonelle hundedyret som finnes - temperamentet derimot går utenpå det meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si ifra om du er i nærheten av meg en gang da så skal jeg hjelpe deg :) har jobbet som undertøysansvarlig, jobber fortsatt med bher og har prøvd noen titals selv for å finne den perfekte størrelse og modell til litt knotete bh størrelse :lol:

Edit: kan også hende du må legge litt flere kroner i bhene også, kroppen min feks. Er såbn som bare passer inn i de litt dyrere bhene, må gjerne gi rundt 500,- om jeg ikke finner noe på salg. Jeg kan bare se langt etter bhene på jobben og andre sånne kjedebutikker med bher :P

Hvor i landet er du? Og ja, må nok det legge penger i det, men @Line, har vært i sånne fancy bhbutikker et par ganger i oslo, ene var ikke interessert i å hjelpe og andre hadde ikke over c-cup.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi jeg er nysgjerrig, hvor er starten på en pupp?

Jeg var forøvrig på undertøysforretning med mammaen min ifjor sommer og fikk en BH til 1200 kr (nope, jeg kjøper ikke så dyrt undertøy!), sånn omtrent en måned før jeg begynte å rase ned i vekt. Vi kjøpte en bikini til 1500 kr samtidig. Har aldri brukt noen av delene, og ingen av de passer lenger.. Snakk om bortkasta penger, a..

Haha, vanskelig å forklare, men noen kunder kjøper bher som ikke sitter inntil der puppen starter fra brystveggen (?) men kjøper bher som spilen ligger litt nedenfor og da ikke gir riktig støtte. Noen har jo litt mer hengete pupper enn andre og som tar litt mer plass, her er det en del som ikke kjøper bh som sitter inntil men heller litt nedenfor. Vet ikke om det ble lettere å forstå? Får ikke forklart det så mye bedre tror jeg :P

(Har også hatt kunde som mente bhen ikke passet fordi hun ikke fikk ned seg grevinnehenge inn i cupen :blink: , jepp, mye rart i bh verdenen :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet er du? Og ja, må nok det legge penger i det, men @Line, har vært i sånne fancy bhbutikker et par ganger i oslo, ene var ikke interessert i å hjelpe og andre hadde ikke over c-cup.

Må ikke ha fancy butikker, må ha kjerring butikker :lol: hender de har noe lekkert innimellom stativene da :)

Er vel La Lalina i Oslo som har rn del ordentlig og fint tror jeg.

Jeg bor i Vestfold, midt i mellom Sandefjord, Tønsberg og Larvik sånn ca :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt dum når jeg har kjøpt en ekstra dyne og skifter på den hver uke så bikkja kan sove der... Jeg kunne jo bare ha skiftet på en!

*mumle noe om at jeg hater å skifte på senga, spesielt når jeg burde ha sovet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig valp @SFX :wub:

Tusen takk!

Vi kom endelig hjem, og Glam har inntatt Gardemommeby med den største selvfølge. Han fikk hilse på hundene i hagen først (og på det tidspunktet var det fire hunder hjemme, inkludert Foenix som har vært med til Finland), og bare satt helt rolig mens de sjekket ham ut. Så tøffet han inn, sjekket ut stua, drakk litt vann, fant et bein og hoppet opp i sofaen med det. Han bor her, han.

Han ville leke med sankten til hundepasseren, men det satte jeg en stopper for, det blir litt mismatch i størrelse og belastning. Gloria, som jeg passer ei uke, har lært ham å grave i gressplenen, og hun fant en sekk med gammelt gress på vei til dynga som hun fikk hull på, så nå har begge grønne poter og snuter :P X'en later som om han ikke er her, mens Foenix ser ut til å ha inkludert ham. Akkurat nå sover de inntil hverandre under stuebordet, mens X'en og Gloria er i sofaen. Jeg må ha større sofa.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må handle bh på Change, eller steder som f.eks Freya, men det er ikke alle modellene der som passer meg, den som sitter aller best er full cup t-shirt hos Change og hos Freya kan jeg bruke balconettene.

Nå bruker jeg nokså smalt rundt og stor cup, 65H og det er ikke en standard str hos de store kjedebutikkene ( selvom det strengt tatt burde vært det da minst 4 jeg kjenner også bruker den, og vet om et par som burde brukt den :P )

Vi (Lindex) har begynt å få inn en del gode bher i litt større cup, men kun F og noen av de begynner faktisk på 65 (de selger vi innmari mye av faktisk). Så hvilken butikk som er å anbefale for deg avhenger av hvor "vanskelig" str du må ha :)

Bruker 95d, skal jeg ha spile må jeg opp i E. Har funnet en spilebh på kappahl,XLNT, den er i enkelt stoff og går godt opp så ingen ting faller ut? Men den gnager av og til under brystene fordi stoffet rundt spilene vrir seg. Jaja, får holde meg til slapsebhene. Frislipp ikke aktuelt. Vil ha de over navlehøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 95d, skal jeg ha spile må jeg opp i E. Har funnet en spilebh på kappahl,XLNT, den er i enkelt stoff og går godt opp så ingen ting faller ut? Men den gnager av og til under brystene fordi stoffet rundt spilene vrir seg. Jaja, får holde meg til slapsebhene. Frislipp ikke aktuelt. Vil ha de over navlehøyde.

Vet ikke om du har prøvd de hos oss Lindex, men vi har et lite utvalg i bh i de str med og uten spiler, og med og uten vatt i cupen.

Og det er nokså vanlig å ha litt forskjellige str i forskjellige modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...