Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå August


Tricolor
 Share

Recommended Posts

Det tror jeg nok, det er vel litt temperament under den trauste trønderen du later som du er? :lol:

Nehhhhh... egentlig later jeg bare som... jeg er jo bare en liten pusekatt :lol:

Det er ikke forseint å snu enda? Jeg må bare kjøpe meg en sånn der ordentlig bikkje, så blir jeg sikkert bare ei sur kjerring i stedet? :twitch:

Det begynner å bli veldig for seint til å snu nå altså... men ok - kjøp deg skikkelig bikkje så er det håp :rolleyes:

5 kommandoer OG en stav? :no: Siri, du må ikke holde på med sånne avanserte greier som det!

Nei, jeg vet... det blir jo bare kaos :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Da har jeg kjøpt meg Sims 4! :aww:

Fyren er syk og nekter å gjøre noe annet enn å ligge i senga og stirre i taket(Det var jeg som smitta han, men han syntes ikke like synd i meg da jeg var syk. Da måtte jeg bare stå opp slik at vi kunne montere flatpakker fra IKEA og pakke ut flyttelass. Jeg kjenner jeg ikke har så veldig mye medlidenhet). Men nå har jeg iallfall noe å finne på, uten at jeg blir rastløs og irriterer han nok til at han må stå opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulledyret har våteksem i ansiktet. Sinksalve, sprit og potetmel funnet fram (tipper de som hadde henne før meg ikke har vært så flink med renholdet verken forann eller bak for det ble intimvask også i går).

Erfaring på hva som hjelper uteover det på tryne eksem? Det har alt tørket bra siden i går med behandlingen. Men det er liksom tilbake til min sch tid med våteksem, og fins muligens annet tispe (Vet om PH spray, men hun er bare her til fredag så det får de skaffe selv)

Det aller viktigste er å få barbert ned og renset gått med noe uttørrende (klorhexidin). Så pleier det å gå veldig greit. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AN har jeg laget stekte potetbiter i olivenolje, litt salt og pepper, har avokado til, og to bløtkote egg.
Og jeg må si at stekte poteter med avokado er utrolig godt altså! At ikke jeg har tenkt på det før :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fulle, offisielle jobbdag etter ferien unnagjort. Fin dag :) Men fikk en real overraskelse, så nå må det lages ny lokal læreplan for det ene faget mitt i løpet av en uke. Det blir litt hektisk :P Nå har jeg sofet en drøy halvtime, så da er det vel dags å skifte og komme seg ut på tur med småjentene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fulle, offisielle jobbdag etter ferien unnagjort. Fin dag :) Men fikk en real overraskelse, så nå må det lages ny lokal læreplan for det ene faget mitt i løpet av en uke. Det blir litt hektisk :P Nå har jeg sofet en drøy halvtime, så da er det vel dags å skifte og komme seg ut på tur med småjentene da :)

Nå fikk jeg hjertestans i to sekunder, var det i dag vi begynte? :P Men det var det jo ikke, vi begynner i morgen vi. Hadde dere studiedag i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrikket foten på turen i sted, og nå er den så vond at jeg omtrent ikke kan legge vekt på den. Ikke spesielt hoven da. Rart at det tok så lang tid før den ble vond, gikk jo resten av turen uten å kjenne noe som helst. Nå er det vondt selv når jeg ikke legger vekt på den. Håper det gir seg snart, jeg er dårlig på å ha vondt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og stemor holder på å flytte ut, så alt er kaos her. I kaoset så kommer stemor med en pose hundeting som hadde vært på vaskerommet, hvor jeg gjentatte ganger har bedt pappa lete. Der var både ISDS- og FCI-stamtavla, passet, vaksinasjonsbok, helseattester for både øyne og rygg, min kjære treningsvest og flere andre ting jeg har endevendt huset vårt etter :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var flink nok til å få sponsor, eller i det minste at jeg hadde masse penger. Å konkurrere med hundene er så sinnsykt gøy, og er det eneste som får frem bittelitt mestringsfølelse for meg. Men det er ikke så mange stevner i distriktet, og det er dyrt å reise langt hver helg.. Skulle ønske jeg plutselig fikk ubegrenset med midler for å reise rundt.

Vært på miljøtrening/sosialisering i sentrum. Først var det sinnsykt varmt, men plutselig kom regnet. Sikkert fordi jeg kjøpte meg regntøy i går :aww:

Har dere ikke to agilitystevner der oppe nå da, på en måned? Om to uker og i september en gang, samtidig som det er LP, eller er jeg fullstendig på bærtur? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, en tur på europris resulterte i dvdspiller til bil,filmer, moppesett (her er det bare støvsuger og langkost og klut, må ha mopp!) og alt for mye godteri. :aww: fikk og tak i 30kg rc 4800 til under 800 kr, så da sparer vi en sekk til vinteren og blander ut den andre, det er nemlig litt heftigere kaloriinnhold enn det mine trenger nå. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen får jeg møte alle de andre lærerne på skolen min! Jeg klarer ikke bestemme meg for om jeg gleder meg eller gruer meg mest. :lol:

Men nå som jeg kjører bil hver dag, så kjenner jeg at jeg får skikkelig dårlig klima-samvittighet! Nesten nok til å kjøpe meg en el-bil. :o (og jeg har ikke noe sted å lade den, jeg eier alt en bil, og Musikeren har ikke lappen... Så vi trenger ikke en el-bil :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

@JeanetteH

Vask godt med grønnsåpevann, tørk godt og dryss på potetmel. Og så kjøper du en pakke sesitive våtservietter og en pakke potetmel med dem hjem og ber de tørke furer hver dag og drysse på potetmel en til tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Random quote:

Jeg flydde til Berlin igår fra Bergen, via København. Og der gikk det fly til kangerlussuaq :D

"jeg søker om å få satt opp løpestreng til min hund der og der. Pga bla bla.

Mvh andelseier "

Ikke verre enn det?
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulledyret har våteksem i ansiktet. Sinksalve, sprit og potetmel funnet fram (tipper de som hadde henne før meg ikke har vært så flink med renholdet verken forann eller bak for det ble intimvask også i går).

Erfaring på hva som hjelper uteover det på tryne eksem? Det har alt tørket bra siden i går med behandlingen. Men det er liksom tilbake til min sch tid med våteksem, og fins muligens annet tispe (Vet om PH spray, men hun er bare her til fredag så det får de skaffe selv)

Hibiscrub! Gull verdt å ha i hus, veldig greit å vaske eksem/sår med. Inneholder bla klorhexidin. Fås kjøpt på apotek.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hibiscrub! Gull verdt å ha i hus, veldig greit å vaske eksem/sår med. Inneholder bla klorhexidin. Fås kjøpt på apotek.

Enig! Bruker det på jobb til å rengjøre med om det er våteksem.

Kom forresten også på at det finnes en mousse som heter duoxo pyo mousse som er fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehhhhh... egentlig later jeg bare som... jeg er jo bare en liten pusekatt :lol:

Det begynner å bli veldig for seint til å snu nå altså... men ok - kjøp deg skikkelig bikkje så er det håp :rolleyes:

Nei, jeg vet... det blir jo bare kaos :aww:

*flir* Ja, stemmer det, pusekatten Siri :lol:

Om jeg kjøper meg skikkelig bikkje, blir den sikkert uoppdragen og voldsom, men da kan jeg jo være tantete nok til å si at "han er bare snill altså, han er bare så glad i folk, skjønner du". Det tror jeg faktisk hadde kledd meg bedre enn å være småhundtante :lol:

Vi liker å gjøre det enkelt vi, da må de ikke komme med 5 hele kommandoer OG en stav!

Man kan bli religiøs av lunsjen på kursene hos @Gråtass.

11887533_10153390067375860_7510635698106

Fint skal det være vøtt! :D

--

Se, jeg har fått meg ny hund!

11866271_10153455531456327_3174753213803

Hun heter Gunilla og er veldig søt og uvanlig rolig og grei :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muh bhsom gnager "under armene" er det fasongen som er feil rett og slett? Passer ellers. :aww:

Dersom det er spilen som gnager er cupen for liten.

Fin tur, og var så fint vær at jeg fant ut at jeg skulle gå litt lenger. Freya forbanner meg for det, for da rakk vi ikke hjem før tordenværet kom med regn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er spilen som gnager er cupen for liten.

Fin tur, og var så fint vær at jeg fant ut at jeg skulle gå litt lenger. Freya forbanner meg for det, for da rakk vi ikke hjem før tordenværet kom med regn :P

Spilen ja, men den er ikke for liten, virker rett og slett som den kommer for langt opp?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...