Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Siden jeg bare får til å quote en om gangen på mobil

Han er ikke fra noen imponerende stamtavle. Dame midt ute i skogen som har noen valper nå og da :P alt av papirer ligger igjen i bilen, så jeg husker faktisk ikke mor/far i farta :P

Regner bare med den er i slekt med Keo, nemmelig :lol: Må lete opp i morgen, hilsen nysgjerrig :D
  • Like 1
  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Regner bare med den er i slekt med Keo, nemmelig :lol: Må lete opp i morgen, hilsen nysgjerrig :D

Som mangeårig dvergpincher-eier, så er det iallfall utrolig deilig å ha en hund som faktisk fokuserer på meg, og ikke bare det bladet som blåste forbi 10 meter unna :D

Tror han blir fin å prøve ut litt forskjellig med :ahappy:

Skrevet

Som mangeårig dvergpincher-eier, så er det iallfall utrolig deilig å ha en hund som faktisk fokuserer på meg, og ikke bare det bladet som blåste forbi 10 meter unna :D

Tror han blir fin å prøve ut litt forskjellig med :ahappy:

Hihihi! Bare vent til unghunden setter inn :lol:

Lykke til med Lille og gratulerer med valp, håper vi ser mer til dere :D

Skrevet

I dag kom det en liten andunge hit :wub:

https://scontent-

-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t34.0-12/11920469_10153476425180734_1334064726_n.jpg?oh=3293deb4939a96bdbf6c5ae257300253&oe=55DCE5A5

Bare si fra hvis du blir lei av ham. Jeg kan overta? har bare to fra før, og han hadde passet godt inn i flokken? Flere bilder, takk?

Skrevet

Bare si fra hvis du blir lei av ham. Jeg kan overta? har bare to fra før, og han hadde passet godt inn i flokken? Flere bilder, takk?

:lol:

Kommer flere bilder i morra. Tenkte jeg skulle ta med kamera ut og ta noen ordentlige bilder :D

Skrevet

@Enits det er jo rett med oss (meg og embla altså) syns det er litt vått opp der, finere opp Telleviksfjellet og litt (veldig) mindre trafikkert opp så embla tusler og vitser som hun vil opp der.

Hvor gikk dere opp ifra? Den trondhjemske postveien kanskje?

Vi gikk opp fra vikaleitet :) var noen våte partier men kom meg tørrskodd opp, verre ned igjen :P var ikke veldig mye folk heller synes jeg, noen nå og da :)

Skrevet

Trodde jeg var flink som gjorde masse oppgaver igår, som forberedelse på denne forelesningen vi skal ha nå. Viser seg at jeg har gjort oppgaver til et annet fag enn dette :P Jaja, ikke barebare å holde orden i begynnelsen.

Skrevet

Ser på tilbakeblikk på facebook. 2 år siden er det bilder av Casper på Besseggen. 1. år siden er det bilde av pappa sin hjemmesnekrede bilrampe så Casper skal komme seg opp i bilen. I dag blir det kanskje bikde av Casper inne i en CT-maskin. Håper neste års bilde av noe koseligere.

Var på øvrevoll og norsk derby i går. Zzz... gøy i begynnelsen, men så ble det så ****** varmt, ikke noe skygge. Og hestene så man jo nesten ikke, løp så fort forbi og løpene var over på et blunk. Morsommere med hundeutstilling!

Sent fra min SM-T525 via Tapatalk

Skrevet

*sukk* den store vente dagen/uken, jeg venter på:

HD og AD resultat på Skessa

AD resultat på Liz

valper

rørlegger

Elkjøp som skal levere ny tv og fryser

også må jeg vente med å hente pakke på posten og gå trene pga det over :P

Skrevet

Var på øvrevoll og norsk derby i går. Zzz... gøy i begynnelsen, men så ble det så ****** varmt, ikke noe skygge. Og hestene så man jo nesten ikke, løp så fort forbi og løpene var over på et blunk. Morsommere med hundeutstilling!

Hver gang folk har snakka om derby i det siste har jeg trodd det var roller derby de snakka om :P

(litt ulik crowd blant annet)..

• Like 1
Skrevet

Ser på tilbakeblikk på facebook. 2 år siden er det bilder av Casper på Besseggen. 1. år siden er det bilde av pappa sin hjemmesnekrede bilrampe så Casper skal komme seg opp i bilen. I dag blir det kanskje bikde av Casper inne i en CT-maskin. Håper neste års bilde av noe koseligere.

:console:

Yasmine har fått gjort det hun synes er aller morsomst her i verden i helgen :).

11953496_1166742723352935_56115987276456

• Like 12
Skrevet

Sitter på toget til Oslo, så langt har jeg kommet meg til Drammen.

Hjemme igjen vil jeg være i 2345 tiden, etter noen timer på jobb. Hvis jeg kommer hjem da.. Bilen krangler litt

Skrevet

Jeg tror også høsten endelig har kommet :jump: Litt gule blader, også har noen bønder endelig begynt å ta kornet :D Synes regnet kan holde seg unna til etter Støren i helga da, men men. Man kan aldri bli helt fornøyd med tingenes tilstand :P

Skrevet

Hjemme igjen etter å ha blitt bråvekket 6.30 fordi bussen kjørte fra sønnen min. Jaja. Bare 14 mil å kjøre i delvis våken tilstand. Alt for ungene. Nå legger jeg meg og håper på etpar timers søvn så jeg skal være klar i toppen til aftenvakt.

Skrevet

Gratulerer med søt valp @Annik! :Det

Det som er kjedelig med forhenværende spannhund er at de ikke stopper når de bæsjer.

Det sprer seg liksom "litt"..

Skrevet

Nettopp levert en død katt til dyrlegen jeg fant langs veien. Heldigvis chippet så eier fikk beskjed. Jeg synes egentlig det var litt ekkelt jeg, å kjøre rundt med en død katt i bilen.. Men bedre at den ligger i veikanten.

• Like 6
Skrevet

Levert casper til veterinær.... virker som han er veldig dyktig, og ikke minst hyggelig, så føler meg trygg på at vi får den beste hjelpen der. Han mente det var nakken, så tar av den og rygg... prognoser der er ikke gode på operasjon. Skal tilbake om noen timer, det blir spennende. Håper jo nesten de finner noe i nakken, hvis ikke kan det fortsatt være noe der som man bare ser på røntgen med kontrast. Og det innebærer en risiko så ville helst slippe det.

Sent from my LG-P880 using Tapatalk

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...