Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Vurderer å vaske bilen. Den er sykt skitten. Men samtidig ikke. Har matt sort bil og bor på landet langs en grus/jordvei som skaper en tornado av sand og dritt hver gang noen kjører forbi oss og bilen blir granantert brun i morgen igjen :lol:

Er så demotiverende å vaske bil også synes det ikke en gang :P

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Vært på telttur i skogen i varmen i helga, helt herlig :heart: nå sløver vi med goood samvittighet.

Trafikkulykke utenfor her nå, ekkelt, men sykepleiersamboer var med å sjekket og amk er varsla, og det gikk visst greit nok. Men guffent :(

Skrevet

Når du kommer hjem fra hyttetur med to bikkjer, et barn og masse stæsj og oppdager at du ikke har med husnøkkel...

DA er det kjekt med en gutt på 4 som klatrer som en apekatt og er totalt fryktløs på høyder. Han ålte den lille kroppen sin inn det lille vinduet , hoppet ned og låste opp :lol:

Innbruddstyver burde ha med småbarn , 2 år til og vi hadde måttet vente pent til sambo kom hjem en gang i kveld.

Han er stolt av seg selv nå :lol:

• Like 17
Skrevet

Kun stua igjen nå, så er huset prestentabelt nok til folk :aww: Og så må vi ha middag, og det må skjæres opp litt frukt til besøket. Og jeg trenger en dusj. Varmt! Bonden lå en time oppe med lillemor tidligere i dag, men hun skulle ikke sove. Opp og leke litt og får gjort det hun skulle i bleia, og vips ble det fort stille da han prøvde å legge igjen. Tror han sovnet han og da. :lol: Har han bare godt av. Kan være husmor i fred jeg.

• Like 3
Skrevet

Når du kommer hjem fra hyttetur med to bikkjer, et barn og masse stæsj og oppdager at du ikke har med husnøkkel...

DA er det kjekt med en gutt på 4 som klatrer som en apekatt og er totalt fryktløs på høyder. Han ålte den lille kroppen sin inn det lille vinduet , hoppet ned og låste opp :lol:

Innbruddstyver burde ha med småbarn , 2 år til og vi hadde måttet vente pent til sambo kom hjem en gang i kveld.

Han er stolt av seg selv nå :lol:

Haha! Sånn har jeg gjort noen ganger også. Enten klatret inn kjellervinduet eller soveromsvinduet mitt. Eventuelt brukt brekkjern på døra (hadde en gammel amerikansk dør med bare en nøkkel som ikke var mulig å få laget flere av). Min lillebror åpnet faktisk med en ståltråd formet som nøkkelen. Han var vel 6 eller 7 og kom seg inn uten problemer:p Godt den døra er byttet for lengst og ikke åpnes med nøkkel!

• Like 1
Skrevet

Ble bitt i hånden av en løs hund som kom bort... Er så sykt redd for sprøyter. Men det betyr vel stivkrampe da? Er det innen 4 timer? :(

Jepps og Jepps.. Avgårde med seg ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Ble bitt i hånden av en løs hund som kom bort... Er så sykt redd for sprøyter. Men det betyr vel stivkrampe da? Er det innen 4 timer? :(

Avgårde til legevakten! Kan love deg at stivkrampe er verre enn sprøyta :)

Skrevet

Vi har vært på fjelltur i nydelig vær. Nå har jeg et stk. valp som sover dypt. :P

e55c9ecf-cfdc-4034-8070-0790cc05b7d2_zps

:)

sakk1_zpsdibzm3ym.jpg

:ahappy:

b5a79b63-a33a-4a29-8a91-e173383d808a_zps

Nå hadde jeg planlagt å ha laks til middag, men i følge den der temperaturindikatorgreien så har den visstnok gått ut på dato. :ermm: Litt skeptisk til den greien der kjenner jeg. Nå ender jeg sikkert opp med å gi helt fin laks som hundefôr. :P

• Like 4
Skrevet

Bitt i hånden, men griner av sprøyten... lol. Har tatt noen valium. Og på vei ut. Samboer tvinger meg. Hjelp... ville vært ****** kjipt å få stivkrampe pga en random dustebikkje.

• Like 2
Skrevet

Haha! Sånn har jeg gjort noen ganger også. Enten klatret inn kjellervinduet eller soveromsvinduet mitt. Eventuelt brukt brekkjern på døra (hadde en gammel amerikansk dør med bare en nøkkel som ikke var mulig å få laget flere av). Min lillebror åpnet faktisk med en ståltråd formet som nøkkelen. Han var vel 6 eller 7 og kom seg inn uten problemer:p Godt den døra er byttet for lengst og ikke åpnes med nøkkel!

:lol: :lol:

Sånne små kropper er praktiske!

Jeg har en skjødehund.

I motsetning til pulien synes huskyen det er helt på sin plass å krype oppi fanget. Han liker også å bli løftet *ler*

20150823_110625.jpg

• Like 9
Skrevet

Effektiv idag! Ryddet og vasket kjøkken, bad og soverom. Gjort en del oppgaver og lest pensum.

Typen er hos en kompis og hjelper med noe oppussing. Spart igjen noe rydding til han også, for han får ikke sluntre unna denne gangen. Blir han sen så får han være oppe til han har ryddet stue og gang, for jeg synes han kan prioritere litt husarbeid hjemme også, ikke bare stikke til andre å hjelpe.

Nå skal jeg henge opp en maskin med klær, gå ned med søpla, finne meg mat og slappe av litt! :)

• Like 1
Skrevet

*Tromme fingre*

NKK var lynrask og gav meg svar dagen etter, NRL derimot :lol:

Utålmodig, hvem jeg? Nei, finnes ikke! *Sette seg på fingrene igjen*

Skrevet

Bitt i hånden, men griner av sprøyten... lol. Har tatt noen valium. Og på vei ut. Samboer tvinger meg. Hjelp... ville vært ****** kjipt å få stivkrampe pga en random dustebikkje.

:hug:
  • Like 1
Skrevet

Huff. :(

Hvorfor ble du bitt?

Skrevet

Fant ut at vi skulle kjøre en annen vei hjem fra hytta siden det er mye vegarbeid og sansynligvis mye kø fra sørlandet.... Og det var jammen meg vegarbeid og øatyerlig lange køer på den veien vi valgte også :bha:

Skrevet

Jeg digger utrykket hans @Mud! Han ser så utspekulert ut :lol:

Kom sunnhet her skal du motstand finne! Jepps, en slik dag.... Oreokake, kringle, litt bryllupskake, kransekake og litt twist til nattmat/frokost, kringle til lunsj, ikke så gæli middag da selv om vi spiste ute, miks grillspyd med bulgur, potetbåter, nanbrød og tzatsiki, is til dessert og dere kan banne på at det blir litt potetgull og sjokkis til kvelds.... Tror uka er på vei, sinnsykt vondt i ryggen og. Hvorfor jeg har det i sammenheng med det aner jeg ikke :lol: Typisk når vi skal på hotelltur til helga liksom, ikke det at det hadde blitt noe action uansett med hver sin seng og bikkje :whistle: Ja, vi bestiller alltid twinroom med separate senger fordi det blir så trangt i en liten dobbeltseng med bikkjene :teehe:

Skrevet

:hug:

Takk. :) Tatt sprøyten nå. Gikk greit. Selv om jeg gråt som et barn. Alle lo da, inkludert meg selv, så var god stemning i det minste :P:lol:

Huff. :(

Hvorfor ble du bitt?

Den kom bort til meg, snuse på meg og logret. Så tok jeg hånden bort til den, og så beit den... Liten hund, så er ikke store greier. Blødde en del, men overfladisk. Ikke noe som trengs å sys eller noe. Eier tok ansvar og la seg helt flat og ville betale legevaktregningen. Og så gav jeg beskjed at hun ikke kan ha sånne hunder løs. Det var vist ikke første gang den hadde bitt folk sånn.

Skrevet

Håper sprøytestikket var mindre skummelt enn fryktet @Elisabeth00 , veldig dumt av eier å ha en slik hund løs...

Nå skal jeg straks fotografere 3 uker gamle gryntepølser som har blitt til babyvalper :)

• Like 6
Skrevet

Jeg digger utrykket hans @Mud! Han ser så utspekulert ut :lol:

Jeg skal innrømme at jeg alltid blir litt overrasket når jeg ser bilder av han, han fremstår som litt mer godslig i rl når man ser kroppsspråket :lol:

Svogeren min er hyggelig og alt det der, men han lever "litt" i sin egen verden og når vi gikk tur med bikkjene og møtte på sau syntes han det var helt naturlig å begynne å følge etter sauene og si "se Toddy, se sauen!"

Han er jo umulig å få kontakt med og etter å ha prøvd å stoppe han to tre ganger sa jeg "Nei, Toddy, kom her! " hvorpå skumle huskyen bråsnur med svoger på slep og kom rett til meg :|

WTF??? :o

Han var typ 4 meter fra sauen, Nico hadde IKKE hørt.

• Like 2
Skrevet

....sitter jeg tenker på om jeg skal flytte i enebolig neste år, og da kommer jo selvsagt tanken på en maskot inn også. Inni hode mitt er alt fra minibull-sheltie-husky :lol:

Skrevet

Har vært på lang, fin tur på nytt sted :D Det er morsomt når man har bodd et sted i ca 5 år og fortsatt finner nye stier/veier å gå :D :D Den runden vi gikk i dag, skal definitivt gåes flere ganger :D

• Like 1
Skrevet

Nå har jeg fått nok sol for i dag kjenner jeg h078.gif , så da er det greit å trekke inn. Kanskje jeg skulle begynt å tenke på noe middag også. Har tatt ut en kotelett, men jeg må jo ha noe mer. Fløtegratinert sellerirot og stekt sopp kanskje? Ja, det høres ut som en plan :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
    • Flyttet til Trening og adferd, forumet "Treningsutfordringer" er for  utfordre hverandre til å trene på ulike ting. - moderator Dette er et kjent og vanlig problem. Og det vil IKKE bli bedre av seg selv. Hvis hunden har fått "øve" seg på dette i 18 mnd så har dere en jobb foran dere. Du finner mange tråder om passeringsproblematikk på forumet her, jeg anbefaler å søke opp og lese dem for ulike erfaringer, vinklinger og råd. Generelt. Se an hunden. Noen hunder er sosiale, andre ikke. Uansett har alle, spesielt valper og unghunder, godt av sosialisering med andre, trygge hunder dere kjenner. Dette betyr ikke nødvendigvis hilsing eller lek, men tur, trening, og bare være sammen med og i nærheten av andre hunder. Mitt inntrykk er at bcer ofte er mer opptatte av mennesker enn andre hunder, men de trenger uansett trening på å være rundt andre hunder.  Jobb med kontakt, samarbeid og lydighet generelt. Uten dette grunnlaget kommer man ingen veier. En BC er en aktiv og arbeidsom hund, og hvis de ikke får brukt seg nok blir problemadferden større. Med en bc mener jeg man burde drive aktivt hundesport, med mindre man faktisk bruker den til gjeting. Man må ikke konkurrere, men en bc MÅ ha mental aktivisering utover tur. Bruk kontakt og alternativ adferd i passeringer. Ser han en annen hund, skal han umiddelbart tenke at "jobben" er å gå ved siden av deg. Kanskje bære en leke du har med? Det begrenser også mulighet for knurring og bjeffing, MEN vær sikker på at den andre hunden ikke kan komme for nærme med tanke på ressursforsvar.  Noe jeg brukte mye på en av mine hunder var "søk" og kaste ut en neve godbiter. Da var han opptatt med å finne dem mens den andre hunden gikk forbi. Ikke veldig bra hvis det er en løs hund som kan komme bort, men i andre situasjoner kan det funke fint. Hvis dere jobber konsekvent med dette blir det en del av prosessen med å bli voksen, og vil forhåpentligvis gå over. Men alt arbeidet dere legger ned nå, også som ser ut til å overhodet ikke funke i hormontåka, vil vise seg på den andre siden.
    • Hei. Har en bc hannhund på 18 mnd som har begynt å bli ekstremt vanskelig når det gjelder passeringer av andre hunder. Lydig og lettvin, snill, rolig inne og veldig miljøvant generelt. Er med på det meste. Problemet har blitt merkbart fra ca 16-17 mnd alder. Han piper, drar og er helt vill i bånd når vi møter hunder på tur. Ved ett tilfelle så møtte vi en rottweiler vi kjenner, da var det knurring og han sto i båndet. Han har møtt den rottweileren ett par ganger som valp også, og det har egentlig aldri gått særlig bra. Rottweileren er snill og rolig som dagen er lang, men mye usikkerhet hos min hund. De aller fleste hundemøtene er det bare piping og frustrasjon fordi han ikke får hilse. han har heller aldri vært særlig begeistret for hunder. Om han har vært løs som valp å han har hilst på hund og menneske, så er det ofte menneske han vil gi oppmerksomhet og ble fort irritert på den andre hunden om de snuste mer enn han ville. Han har aldri ved noen omstendigheter fått hilse på tur eller i bånd heller. Jeg skjønner treningsopplegget og at en må trene på avstand. Skjønner at det ofte ikke går over av seg selv, men det er jo en del biologi også. Så vil det blir bedre når han blir noen mnd eldre og hormoner osv blir mer stabilt? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...