Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Herregud, det er så mye insekt og edderkopper her :frantics: Det satt et hittil ukjent (for meg) eksemplar av sistnevnte på bilen min da jeg var ferdig med å handle, enn om den hadde kravla inn vinduet?? :cry:

Samboern mener jeg kommer til å bli kurert for fobien min mens vi bor her, men jeg freaker bare mer ut av dette her jeg altså...

De er overalt!

Hundene fikk en litt kortere tur i dag, men med nok av oppoverbakker, som vanlig...I morgen har jeg planer om å bestige en topp borti her. Ikke lange biten, men det er visst heftig bratt. Der også :P Så niste skal med så vi kan slappe av litt på toppen før vi kaver oss ned igjen.

• Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Woho, jeg fikk drømmejobben!!!! :D :banana:

Måå bare dele! Se, pappa smiler!! Har ikke sett han smile siden før hjerneslaget for 5-6år siden!

Ups, jeg skal gifte meg neste år jeg

Posted Images

Skrevet

Når man overhører naboene snakke om hundeoppdrett og den ene sier "innavl fører til sterkere gener"... :blink:

Skrevet

Jeg har fått ett vikariat på en stilling jeg søkte på jobb, men ikke fikk. Men da får jeg iallefall sjangsen til å vise litt de neste 8 ukene foreløpig og muligens forlengelse (noens langtidssykemelding er andres brød eller noe? )

Skrevet

Sitter og ser på "hundeeiere på godt og vondt" eller noe, og wow.. Bare i USA man finner sorggrupper for å miste kjæledyrene sine..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skrevet

Brune cockere er så vakre. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Er det mye pelsstell på dem? Altså mye som i MYE?

Det er en del pelsstell på cockerne, men jeg er alt for dårlig til det så jeg klipper min i stedenfor :P får lett floker i armhulene og bak, men ellers får han ikke noe særlig floker. For at han skal se ok ut så må han klippes jevnlig, men jeg klipper han aldri sånn som cockerne skal klippes. Ikke nå lenger.
  • Like 1
Skrevet

Refleksvest er en av de nye punktene de sjekker på EU-kontroll nå :) Mener jeg i hvert fall :P

Men atte, krever virkelig NAF at du skal ha en ren og ryddig bil, når du leverer den på EU-kontroll??? :| Er ikke det å være litt vel pirkete?

NAF er dyrere enn vanlige verksteder ja, derfor velger jeg heller et godkjent verksted innen en verkstedkjede :) Jeg hadde min på Sjekkpunkt-verksted, er veldig fornøyd med dem jeg brukte :) Super service og hyggelige folk :)

Handler vel helst om at bilen ikke skal være søppeldynge inni tenker jeg.

Inne fra tur. Var ruskete når jeg gikk hjemmefra, men så kom sola og da ble det jo en lengre tur enn først tenkt :) Nå er vi ferdig turet, og mette alle tre :ahappy:

Skrevet

I aller verste fall kan jeg sikkert hjelpe til :) Jeg har ikke fotografert sånne arrangementer før, men det er sikkert bedre enn ingenting.

Vet du hva, det takker jeg faktisk gjerne ja til :) Kan avtale mer privat ;)

Ja, det var det visst det het ja. Noen som har erfaring med det?

Ei venninne bruker det på chihuahuaene sine, funker fint, men noen av de har tendenser til å gni dem av seg, da funker det ikke så bra lenger.
Skrevet

Mannen har dratt på butikken for å kjøpe ostepop for det fikk jeg akutt lyst på!

I dag har vi satt deadline på å finne navn til lillebror. Jeg tror Isabel tror at han heter "Babyen". Dessuten har jeg et ønske om at han skal få plass på navnefest seremoni i år og det begynner å bli fullt. Man kan ikke melde på navnefest uten navn :aww: Burde neste lage navnetråd evt poll her på sonen for det er nærmest umulig å bli enige om hva han skal hete.

Vet jeg kommer litt sent inn i BH debatten, men jeg er enig i at Change har en veldig "trang" anbefaling på BHene sine. Jeg liker de best en størrelse større i omkrets enn hva de anbefalte meg. De beste change BHene jeg har er faktisk fra Brittney Spears kolleksjonen. Andre BHer jeg har prøvd fra Change har spiler som går langt opp mellom puppene og deler kløfta så den ikke blir så fin og jeg får gnagsår mellom der.

Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg henger etter på 70-tallet.... :aww:... men når jeg tenker meg om, så har jeg vel ratt kaspler her hjemme allerede *ler*.

Alternativet er makrell i tomat. Dekker behovet for vitamin d og omega3

Skrevet

Nei det får vel bli en minibulle eller noe etterhvert, er litt forelsket i "Byttingen" også kjent som "steinskallen" da hun greide erte på seg alle tre kelpiene flere ganger i sin "jeg er 7 mnd gammel bulle som er HELT utstlitt men vet det ikke selv enda" raptus :lol:

11850543_10155917873785072_8877278504150

11838603_10155917874395072_2558356457865

Skrevet

Fått noen timers kulturell påfyll av NRKs pensjonerte naturfotograf Arild Hagen som sammen med sin kinesiske kone eier Norges eneste autentiske kinesiske silkevev. Mer interessant enn hva jeg trodde det skulle bli.

11870664_10153393898275860_6014727866151

Til helga blir det en annen form for kultur. Workshop i bitearbeid dvs IPO og mondioring. Det siste vet jeg ilite om så det skal bli interessant å få gjennomgått reglementet og se praktisk trening.

Skrevet

Da har vi siste kvelden i huset på Sørlandet. Tre uker er lenge nok og litt til, men vi har kosa oss masse. Blir noen fine minner med hjem fra en veldig lite planlagt ferie. Blir godt å komme hjem til kaniner og hester igjen :) spent på hvordan det blir å ha med lillemor på laaaaaang kjøretur, forventer det verste men håper på det beste.

• Like 2
Skrevet

Er det mulig...

Tidligere i dag skrev jeg om eu kontroll og at det ikke var noen feil på den som vi kunne komme på.

Vel. Nå starter den ikke! Det har aldri vært noe tull med den! Skiftet til nytt batteri i vinter. Den er ikke død, men kommer ikke helt igang. Aargh!

Guest Christine
Skrevet

Ja, det var det visst det het ja. Noen som har erfaring med det?

Jepp. Sikkert greit om det funker, men ikke kult når bikkja tisser med den på. Kom hjem til hund som måtte rett i dusjen for å si det slik.

@Lola Pagola - Jeg leverte inn bil på EU med setene nede(bilen full av hundebur), og det var null stress. (Eller, jeg fikk kjøreforbud, men fikk ingen kommentar på setebelter osv.)

Nettopp vært på kino å sett Max. Syns det var en søt film jeg :ahappy:

Skrevet

Jepp. Sikkert greit om det funker, men ikke kult når bikkja tisser med den på. Kom hjem til hund som måtte rett i dusjen for å si det slik.

@Lola Pagola - Jeg leverte inn bil på EU med setene nede(bilen full av hundebur), og det var null stress. (Eller, jeg fikk kjøreforbud, men fikk ingen kommentar på setebelter osv.)

Nettopp vært på kino å sett Max. Syns det var en søt film jeg :ahappy:

Ja, det er i grunnen det jeg tenker også. Sikkert greit for å få hunder til å slutte å markere, de småskvetter jo bare. Men hvis problemet er at Pippin ikke klarer å holde seg i åtte timer så kommer han jo til å tisse mye i magebeltet. Jeg får se det litt an. Det er bare av og til han har laget en dam når jeg kommer hjem, men jeg begynner å se merker på noen møbler, og det er jo ikke holdbart! :no:

Skrevet

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Skrevet

Jeg lurer på noe:

Jeg har kjøpt et regnbuefarget halsbånd til hunden min, fordi jeg elsker fargene, og fordi det minner meg om jakten på gullgryta når jeg var liten.

Gikk tur med en venninne og hun sa: Før likte jeg regnbue, men ikke etter hva det symboliserer nå, har ødelagt alt for meg. Håper ingen tror vi er lesbiske.

Det var ikke før hun sa det at det kunne falle meg inn. Er jeg naiv, eller har hun rett?

Det tviler jeg på noen tenker, og dessuten er jo regnbuefarger positivt, er det ikke?

Jeg heier ihvertfall på homofiles rett til ekteskap og barn, så jeg hadde ikke brydd meg om noen hadde trodd det var det halsbåndet sto for :ahappy: .

Man tror ikke to personer er lesbiske pga det, se bare på kampanjen på fb der "alle" endret bildet til å bli regnbuefarget. Majoriteten av de folkene var jo ikke homofile selv, men viste bare at de støttet homofili.

Uansett, det er en hund, ingen legger merke til halsbånd på en hund!

• Like 6
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...