Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens Secret Santa gjettetråd


SandyEyeCandy
 Share

Recommended Posts

@maysofie - Det "instrumentet" kan også være en rain stick, en sånn greie som en snur oppned, og så høres det ut som et kraftig regnskyll. Sånn for å gjøre forvirringa komplett. :D

Jeg måtte søke etter didgeridoo i bilder for å se om jeg husket riktig - da kom akkurat samme bilde opp så jeg er ganske fastsatt på at det er det og vil ikke la meg forvirre :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 219
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ja, altså folkens. Ikke meningen å høres ut som en sur grinebiter, men folk har jo faktisk lagt ned en innsats både for å arrangere secret santa, og for å kjøpe fine gaver, lage hint og sende i posten

Jeg åpner alltid gavene fra venner aleine på julemorgenen, og fikk denne superfine julestrømpa full av deiligheter for både meg og jentene: Og følgende hint: To søte jenter og en kjekk mann All

bare hinter litt om at jeg har en papillon, en fuglehund og bor i Stavanger -nærmere bestemt i Hafrsfjord.. I tilfelle det kan hjelpe noen på glid Nå er jeg nemlig litt utålmodig.

Posted Images

Her er mine gaver! Et par varme (hjemmestrikkede?) sokker (dritfine, og passer superbra, tre pakker med te, lakris, kjærligheter, såpebobler og snop til hundene (de var superinteressert i pakken jeg fikk, skjønner hvorfor nå. :lol:

 

Alt sammen.

 

Postet bilde

 

Sokkene på!

 

Postet bilde

 

Hundene med litt av snopet, de fikk de to andre i dag tidlig, så de er ikke med på bildet, hehe.

 

Postet bilde

 

Hintet.

 

Postet bilde

 

Tusen takk for finfin gave, min hemmelige sonis - superfornøyd! Og goood jul!

Jeg trooor det er @Tekopp? Med tanke på tekopptegningen i hintet, og teen i pakken, åluss at hun liker strikking (snoket litt på profilen ...)? :)

Det var meg ja, og ja jeg strikka sokkene :)

Og såpebobler er gøy ute i kulda, bare så det er nevnt :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en helt fantastisk pakke! Og ikke minst innholdsrik! to bøker, godterier, hundegodis, et nydelig bilde som er tegnet av vedkomne og en fantastisk kalender! Med bilder fra min hjemmeside/blogg/etc. Det va helt supert og ble så glad. For en jobb og innsats! :) Den henger på kontoret mitt nå. Og tegningen henger pent på veggen på hunderommet. Samboeren min ble skikkelig overrasket også, og likte det godt han og! :)

Så tusen hjertelig takk!

Men jeg har tenkt mye på hvem det kan være ifra! Og jeg klarer ikke å finne det ut.. Du var ikke akkurat raus med hintene hihi. Men du skrev på dialekt, så antar det må være fra Sørlandet kanskje..? Og så skriver du: Eg er halvgamal, med to spreke hunder, den ene noko delt. Så da tenke jeg kanskje at du var voksen, og den ene hunden hadde kanskje sort/hvitt mønster i ansiktet (pga tegning i kortet) Sorry hvis jeg er på bærtur! :P

Uff, beklager men jeg kommer ikke på hvem det kan være. Noen andre som kanskje har tips? :)

post-41-0-25035000-1419440003_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en helt fantastisk pakke! Og ikke minst innholdsrik! to bøker, godterier, hundegodis, et nydelig bilde som er tegnet av vedkomne og en fantastisk kalender! Med bilder fra min hjemmeside/blogg/etc. Det va helt supert og ble så glad. For en jobb og innsats! :)  Den henger på kontoret mitt nå. Og tegningen henger pent på veggen på hunderommet.  Samboeren min ble skikkelig overrasket også, og likte det godt han og! :)

 Så tusen hjertelig takk!

Men jeg har tenkt mye på hvem det kan være ifra! Og jeg klarer ikke å finne det ut.. Du var ikke akkurat raus med hintene hihi. Men du skrev på dialekt, så antar det må være fra Sørlandet kanskje..? Og så skriver du: Eg er halvgamal, med to spreke hunder, den ene noko delt. Så da tenke jeg kanskje at du var voksen, og den ene hunden hadde kanskje sort/hvitt mønster i ansiktet (pga tegning i kortet) Sorry hvis jeg er på bærtur! :P

Uff, beklager men jeg kommer ikke på hvem det kan være. Noen andre som kanskje har tips?  :)

Åh for et flott bilde!! Tror jeg vet hvem det er, blir spennende å se om jeg tenker riktig :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-12267-1419449037,1551_thumb.jpg

Fikk dette! To mørke sjokolader, en kulepenn som skremte livet av meg, og en søt and :D Khal fikk noe tørket kjøtt, antageligvis kanin som falt VELDIG i smak! Han ville heller ha dem enn det svære beinet han fikk fra oss ;p

Utifra hintet som ligger hjemme, så tipper jeg det er fra @Raksha!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge ut bilder via tlf :angry:

MEN.. av min hemmelige sonen-nisse fikk jeg et koppehåndkle med stort motiv av en ulv, og en tavle med stilig tekst til kjøkkenet :D

Hintet var et utskrift av en boxershorts,og en boksehandske, med teksten "GIRA"..

Men siden hun nevnte rødt "gråpapir", i AN-tråden..har jeg visst med 99% sikkerhet at min hemmelige nisse er @laikamor ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@maysofie - din hemmelige venn er jo superenkel :P Bare å legge sammen den ene hunden + utvalget av utstyr som minner fryktelig om noen som har tilgang på mye...

@Vims FAAAAKK for en fin håndskrift du har! Lenge leve løkkeskrifta :wub:

@Djervekvinnen - for et fint bilde! Og hvilken sonis det er ... jammen ikke sikker sjæl. Men den dialekta er IMO bergenser/hordaland...? Ikke sørlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge ut bilder via tlf :angry:

MEN.. av min hemmelige sonen-nisse fikk jeg et koppehåndkle med stort motiv av en ulv, og en tavle med stilig tekst til kjøkkenet :D

Hintet var et utskrift av en boxershorts,og en boksehandske, med teksten "GIRA"..

Men siden hun nevnte rødt "gråpapir", i AN-tråden..har jeg visst med 99% sikkerhet at min hemmelige nisse er @laikamor ? :lol:

Riktig :)

Orker ikke styre meg gjetting,og bilder osv nå, så legger nok ut i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpnet sååå koselig pakke :DEn flaske sherryeddik, et glass caponata og to små, søte krydderkrukker! Tusen takk :wub:Hintet sto det helt stille på en stund, men etter å ha forsket litt mer på det, så tipper jeg @AstridN ???

Stemmer :)

Jeg har fått en kjempefin pakke, med en superfin kalender med engelsk springer spanieler (åååhh... elsker den!), og pipeleke og grisehale til Derek :D Tuuusen takk! (Har dessverre bare mobil, så får ikke lagt inn bilde nå). Men fra hvem? Har prøvd å lete meg fram til antall hunder og hunderaser blant deltakerne, men nå går hjernen min i kryss etter en lang julaften, så jeg får tenke mer i morgen... Men takk, i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så mye det var i min pakke!

Masse godis til både meg, Ozu og kattene. Samt en Aloe Vera leppepomade. For en kjekk gave! Sjokoladen jeg fikk (posen med uglen på) har jeg aldri i mitt liv sett før, så det blir spennende å smake!

Et nydelig julekort, og hintet var:

"Vi er en veldig stor familie, men mesteparten av familien går på fire ben".

Så da gjetter jeg at min nisse er @Paranomia ?

Riktig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk så fin gave av min hemmelige venn - deilige pulsvarmere, julehefte og godteri til hundene - som går opp i fem, så koselig å tenke på valpene også!

DSCN1184.jpg

DSCN1186.jpg

DSCN1185.jpg

Hintene er jeg for trøtt til å ta akkurat nå - mitt første gjett er @SoppenCamilla, fordi det kan være bilde av en ca de bou og det er sopper i Mario-spillet...

Jeg føler litt at jeg deltar i Beat For Beat, og må bruke alle fire hintene for å finne løsningen, men finner en tekst hvor to av ordene er med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fikk så fin gave av min hemmelige venn - deilige pulsvarmere, julehefte og godteri til hundene - som går opp i fem, så koselig å tenke på valpene også!

DSCN1184.jpg

DSCN1186.jpg

DSCN1185.jpg

Hintene er jeg for trøtt til å ta akkurat nå - mitt første gjett er @SoppenCamilla, fordi det kan være bilde av en ca de bou og det er sopper i Mario-spillet...

Jeg føler litt at jeg deltar i Beat For Beat, og må bruke alle fire hintene for å finne løsningen, men finner en tekst hvor to av ordene er med :D

nææ, det hintet var da lett :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også åpnet gave!

10407104_882014535176218_316259132729602

Oooog en Jumbone som Pluto fikk før bildet ble tatt :P Utrolig mye godt! Ligger også en pakke med kjempekule servietter under dropsene. De sugerørene der har vi faktisk fra før av, så de kommer alltids godt med. Det blir brukt masse av de her :) Gutta fikk de porsjonsboksene med nommenom mens vi feiret julaften, og det gikk ned på høykant. Schmakos'ene ble knertet like før bildet ble tatt, og pus likte det også!

10881519_882014541842884_441019545854647

1013865_882014545176217_3843002323341273

Pluto med Jumbone og Bjørn med den andre nammenammen.

På kortet sto dette:

God jul!

Håper tingene faller i smak! Den store er ment for Pluto, og den lille til Bjørn. Eller så kan de dele. Esken de kommer i er en del av hintet! Stor hilsen fra hemmelig venn m/mann, dronningen, skeptikeren, idioten og den store lille i paraplybyen :D

Dermed gjetter jeg på @Wachita

Tusen takk for en utrolig flott gave :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til min hemmelige sonis! Som jeg er ganske sikker på at er @Vims ? :D

Det stemmer nok det, ja. :)

Jøss @Kangerlussuaq , det tror jeg du er den aller første som har sagt. :lol: Takk! Begge foreldrene mine var lærere, så jeg hadde aldri noe valg. :P Er glad for det nå da, selv om det var fryktelig ukult på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si unskyld til nissebarnet mitt, ser at hintene mine var ALT for lette. :lol:

Så til min! Kjempefornøyd!

15911510230_e6ef14cef5_c.jpg

2 store sjokolader (delegert den ene videre til Bonden, han elsker kviklunsjmelkesjokolade), en haug med reflekser, to fleeceleker, et fantastisk herlig teppe og tre økologiske stooore grisehaler (?)

Hundene har allerede okupert teppet :aww: Jeg har ikke hjerte til å si nei siden det er 28 minus ute og kjølig inne..

15476536864_8cfb4e68f9_c.jpg

16096886761_b4356cbf70_c.jpg

Den kuperte gaven falt absolutt i smak! Ingen grunn til bekymring. :ahappy:

Hintet måtte jeg tenke en gang og tre over - men jeg troooor jeg kom frem til at jeg følte meg litt sett på - stirret på - stirrekålli - @maysofie ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til min! Kjempefornøyd!

*klipp*

2 store sjokolader (delegert den ene videre til Bonden, han elsker kviklunsjmelkesjokolade), en haug med reflekser, to fleeceleker, et fantastisk herlig teppe og tre økologiske stooore grisehaler (?)

Hundene har allerede okupert teppet :aww: Jeg har ikke hjerte til å si nei siden det er 28 minus ute og kjølig inne..

*klipp*

Den kuperte gaven falt absolutt i smak! Ingen grunn til bekymring. :ahappy:

Hintet måtte jeg tenke en gang og tre over - men jeg troooor jeg kom frem til at jeg følte meg litt sett på - stirret på - stirrekålli - @maysofie ?

Så bra den falt i smak likevel, for jeg er veldig glad ingen var i nærheten når jeg så at vaskemaskina hadde tatt knekken på de fine heklede vottene :lol: Selvfølgelig er det meg med gule stirrekållisen :ahappy:

Ypperlig at teppet kom til nytte også (selv om jeg ikke ser noen hund :lol:)! Jeg er faktisk usikker på om det er gigantiske grisehaler eller storfehaler, de er kjøpt av en økologisk farmer på vestlandet en plass som produserer selv og venninna mi har kjøpt både gris og storfe uten at jeg har holdt følge på hvilke som var spist opp :P

Kos dere fult synlig på tur når gradestokken bli snillere - god jul og godt nyttår! :flowers:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradisjonen tro får jeg lov til å åpne en pakke om morgenen på julaften, og da ble det selvfølgelig sonen-pakka, som inneholdt dette:

Postet bilde

Deilig votter og skjerf :heart: Boka har jeg ikke lest, så det gleder jeg meg til når jeg finner tid! (Melkerullen er allerede spist...). Tusen takk! På baksiden av julebildet av hesten stod dette:

Postet bilde

Dessverre klarer jeg ikke tyde alt;

"Til Maria. God jul og godt nytt år til deg! Håper gaven faller i smak. Hint: ... Hjertelig hilsen din hemmelige venn"

Basert på bildet av hesten, vil jeg alikevel gjette på @Tavi ?? :)

Det stemmer! Så synd at pennen har blitt smudget :/ godt du ble fornøyd med pakken likevel! ;)

Hintet var noe sånt som at hesten på bildet er min, og jeg har to hunder av forskjellige raser :)

Andrea, på ipad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bilder herfra heller, for jeg har druknet telefonen min :P

Jeg fikk fritidsgarn i rosa og rødt, som sikkert blir til gode varme tovavotter etterhvert. Og en leke som Flink mente var mest til henne.

Hintet sa meg INGENTING, et kart og klistremerker fra turistforeningen og tegning av en hval... Men så forsket jeg litt og snublet over en "tre ting du ikke visste om meg"-tråd fra 2012 og har funnet ut at min gave er fra @Heidihj

Tuuuusen takk :) Veldig, veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :D Jeg åpnet i går, men ikke fått tid til å legge inn. Nå har jeg sneket meg til en data her :)

Jeg fikk kjempe fin gave :D Akkurat det jeg trengte. Hele 3 leker til rotta. Sånne uten innhold men med pip :D De er populære. Så fikk jeg skum goddis :D

Hintet

c47d526abfdfbaf3e48b970e02946eac_zpse891

Fikk bare til å legge opp hintet :(

Jeg tror min hemmelige venn er @Belgerdama ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...