Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkhundtråden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som regel klarer ikke jeg med mine kameraferdigheter å fange den fine stemningen av å kjøre hund med hodelykt. Men så.. har man flaks! Bilde fra treningstur i går- Tatt uten blits og på slutten av tre

SE på dette fantastiske spannet fra Vikerfjell-løpet da (mine hunder. Klippet vekk meg selv, er ikke meg som er viktig her) Kari Hope har tatt bildet.

Om han trekker og dere har tenkt å la han trekke så bør han jo ha en sele som er egnet for det synes jeg. Vet noen synes at trekkselen er bare for jobb (spann, sykkel, ski etc) men her i huset brukes

Posted Images

2 timer siden, Meg skrev:

Kjære julenissen. Vi ønsker oss snø til jul.  hilsen trekkhunder på sentrale østlandet. 

 

 

Vi har resignert.  Vi gidder ikke bruke penger på kickspark i år. 

Vi får heller bruke akebrett hvis det plutselig skulle komme snø noen uker :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kristiin skrev:

Tips til trekksele til en 8 mnd gammel spinkelpinne av en pyrre? Hun tror hun er trekkhund til sinns, så kanskje hun kan få lov å begynne å prøve noe slikt :)

 

Jeg kjøpte nansen Nomesele fra non stop til min på 8 mnd :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare dele! Var på hytta i helgen med ei veninne som driver med hundekjøringa. Tok med tispa hun har nå som kun har løpt i spannet som ledertispe og mine to bak. Trodde Lupin (han svarte) ville trekke, men ikke han andre, men jommen meg tok han sin del og dro. Siste nedoverbakken måtte tispa kobles av så hun ikke dro pulken ut på veien. Og begge mine tok sin del og dro den opp en bakke og nedover mot bilen, superstolt! Nå venter vi på snøen så vi kan få testa skia i marka!

 

https://www.facebook.com/507397629275389/videos/1246855041996307/?theater

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.12.2015, 13.27.32, Meg skrev:

Kjære julenissen. Vi ønsker oss snø til jul.  hilsen trekkhunder på sentrale østlandet. 

 

 

Trekkhunder i trøndelag stemmer i.. Makan til dårlig vinter så langt :( 

På 14.12.2015, 16.57.05, Kristiin skrev:

Tips til trekksele til en 8 mnd gammel spinkelpinne av en pyrre? Hun tror hun er trekkhund til sinns, så kanskje hun kan få lov å begynne å prøve noe slikt :)

 

Troll om de har små nok?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Malamuten skrev:

Trekkhunder i trøndelag stemmer i.. Makan til dårlig vinter så langt :( 

Troll om de har små nok?

Må sjekke ut troll sine :)

Har bare en tanke om at det kan være vanskelig å finne sele som sitter bra når hun er relativt lang i alle retninger men også så spinkel! :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kristiin skrev:

Må sjekke ut troll sine :)

Har bare en tanke om at det kan være vanskelig å finne sele som sitter bra når hun er relativt lang i alle retninger men også så spinkel! :P

 

Hvor stor(liten) er hun? Ser de har bare en str mindre enn den vims har så det blir vell antagelig litt stort til deli?

30 minutter siden, Snusmumrikk skrev:

Dere får komme hit :D Her er det fin snø og både ski og sledeføre :D

Bare litt missunnelig på dere som har det sånn ja, men sånn er det. Blir forhåpentligvis flytting sørover neste år å da tror jeg vi skal forsøke å finne en plass som er både snøsikker på vinteren og relativt sentralt samtidig. :D Evt bare flytte til en plass uten vinter å kjøre barmark hele året :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Hvor stor(liten) er hun? Ser de har bare en str mindre enn den vims har så det blir vell antagelig litt stort til deli?

Bare litt missunnelig på dere som har det sånn ja, men sånn er det. Blir forhåpentligvis flytting sørover neste år å da tror jeg vi skal forsøke å finne en plass som er både snøsikker på vinteren og relativt sentralt samtidig. :D Evt bare flytte til en plass uten vinter å kjøre barmark hele året :P 

Totalt OT, men næh?! Så kult! Håper vi havner i nærheten av hverandre, planen vår er også lengre sør og veldig mye lengre mot øst :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tonje skrev:

Totalt OT, men næh?! Så kult! Håper vi havner i nærheten av hverandre, planen vår er også lengre sør og veldig mye lengre mot øst :P 

Hvor blir det da(nei, jeg kan ikke geografi) :P Tipper vi mest sannsynlig havner en eller annen plass i kjøreavstand til gardemoen, så E kan jobbe i forsvaret igjen, evt så ønsker jeg meg litt nedover i vestfold, drammen, tønsberg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malamuten skrev:

Da tror jeg ikke troll går nei. Jeg har sett noen søte små gresshoppa seler nomeish type på hund som hobby da :P 

Søte små :lol:

Her skal det være hardcore :lol:

Men ser minste troll er 40 i hals og 53 lang.. Hun bruker 40 i halsbånd. Men kun kan jo vokse enda litt mer, så spørsmålet er vell; døfødt og kjøpe sele som er litt stor (så hun kan vokse litt til)? 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

2 minutter siden, Malamuten skrev: Da tror jeg ikke troll går nei. Jeg har sett noen søte små gresshoppa seler nomeish type på hund som hobby da [emoji14] 

Søte små [emoji38]

Her skal det være hardcore [emoji38]

Men ser minste troll er 40 i hals og 53 lang.. Hun bruker 40 i halsbånd. Men kun kan jo vokse enda litt mer, så spørsmålet er vell; døfødt og kjøpe sele som er litt stor (så hun kan vokse litt til)? 

Dra å prøve da vel. Det er jo troll-butikk i Trondheim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kristiin skrev:

Søte små :lol:

Her skal det være hardcore :lol:

Men ser minste troll er 40 i hals og 53 lang.. Hun bruker 40 i halsbånd. Men kun kan jo vokse enda litt mer, så spørsmålet er vell; døfødt og kjøpe sele som er litt stor (så hun kan vokse litt til)? 

Vims er 23 kg og har str over så jeg tror ikke det går, men det er jo butikk på tempe så det er jo bare å dra ned å prøve :) Måtte måle nå, vims er ca 42 rundt halsen og 53 i ryggen, så kanskje det går likavell da :) Og til spm, jeg kjøper alltid sele til de som unghunder, gjerne litt stor så de har litt å vokse i, men ikke så stor at den sitter helt feil. Så er det bare litt som mangler så er det ikke nødvendigvis dødfødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Malamuten skrev:

Vims er 23 kg og har str over så jeg tror ikke det går, men det er jo butikk på tempe så det er jo bare å dra ned å prøve :) Måtte måle nå, vims er ca 42 rundt halsen og 53 i ryggen, så kanskje det går likavell da :) Og til spm, jeg kjøper alltid sele til de som unghunder, gjerne litt stor så de har litt å vokse i, men ikke så stor at den sitter helt feil. Så er det bare litt som mangler så er det ikke nødvendigvis dødfødt.

Men du kan no tenke deg da, hvor rar fasong det er på henne når hun bare er 3 cm kortere i rygg og kanskje 5 cm rundt hals, men hele 10 kg lettere!

Men vi får dra å prøve :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kristiin skrev:

Men du kan no tenke deg da, hvor rar fasong det er på henne når hun bare er 3 cm kortere i rygg og kanskje 5 cm rundt hals, men hele 10 kg lettere!

Men vi får dra å prøve :D 

 

Haha, ja, jeg fikk det over hodet ikke til å stemme da du oppga mål så jeg måtte gå å måle vims :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Snusmumrikk skrev:

Dere får komme hit :D Her er det fin snø og både ski og sledeføre :D

Vi har det på østlandet og, folk må bare lete :P Fra jeg forlot Brummundal til jeg kom opp i høyden ved Øvre åstbru gikk jeg fra høst til skikkelig vinter! Kom en del hundekjørere opp for å trene mens vi var der, hørte de på laaaang vei! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnnChristin skrev:

Vi har det på østlandet og, folk må bare lete :P Fra jeg forlot Brummundal til jeg kom opp i høyden ved Øvre åstbru gikk jeg fra høst til skikkelig vinter! Kom en del hundekjørere opp for å trene mens vi var der, hørte de på laaaang vei! :D

men det regna der så den vanlige løypa er bare sorgen

 

...lyden er vel grunnen til at hundekjørere er så lite populære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Meg skrev:

 

...lyden er vel grunnen til at hundekjørere er så lite populære :)

OT men: Skulle ønske de lagde mer lyd i løypene jeg :lol: Det kjører jo noen spann her på mogreina og det var greit med de to voksene de bare *bikkjer på jobb, ikke noe bry seg om*. Men lille er jo ikke helt erfaren enda, og spannene klarer faktisk snike seg innpå oss i skogen. Så jeg blir litt bekymret iblant da jeg ikke helt vet hva småtten kan finne på enda :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

OT men: Skulle ønske de lagde mer lyd i løypene jeg :lol: Det kjører jo noen spann her på mogreina og det var greit med de to voksene de bare *bikkjer på jobb, ikke noe bry seg om*. Men lille er jo ikke helt erfaren enda, og spannene klarer faktisk snike seg innpå oss i skogen. Så jeg blir litt bekymret iblant da jeg ikke helt vet hva småtten kan finne på enda :lol: 

Vi hadde faktisk en hundekjører nordpå som brukte små bjeller langs lina, man hørte de lang vei! Koselig i disse tider da, hørtes nesten ut som julenissen, eventuelt en illsint kuflokk på sommeren :lol: 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2015, 17.24.44, Meg skrev:

men det regna der så den vanlige løypa er bare sorgen

 

...lyden er vel grunnen til at hundekjørere er så lite populære :)

 

Aha, var greit der i helga, vi gikk litt på ski, men ble stoppa av for lite snø i området hvor det er myrer på sommeren, hadde gått, ble bare litt vått :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...