Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekkhundtråden


Heidihj
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1.8k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Som regel klarer ikke jeg med mine kameraferdigheter å fange den fine stemningen av å kjøre hund med hodelykt. Men så.. har man flaks! Bilde fra treningstur i går- Tatt uten blits og på slutten av tre

SE på dette fantastiske spannet fra Vikerfjell-løpet da (mine hunder. Klippet vekk meg selv, er ikke meg som er viktig her) Kari Hope har tatt bildet.

Om han trekker og dere har tenkt å la han trekke så bør han jo ha en sele som er egnet for det synes jeg. Vet noen synes at trekkselen er bare for jobb (spann, sykkel, ski etc) men her i huset brukes

Posted Images

Eine begynner å få dreisen på å holde kanten nå :D Kan gå tilbake på kommando om han "glemmer" seg og er ellers flink å holde seg der. I dag greide han også å trekke i perioder og holde seg til høyre, så det kommer seg!

Må bare si at jeg er veldig fornøyd med mine nye klassiskski, det var noe helt annet med dem, ja!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det ok at en hund begynner å trekke kjetting, trekke på tur etc?

Funderer litt på når jeg skal få kjøpt trekksele til han. 

Bare til å begynne rolig tidlig. Begynner rolig med mine fra ca 6 mnd. med kjetting, kockbike osv. Tom kløv kan de ha på tidligere for tilvenning.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg skal lage en egen tråd til dette eller ikke... men... hvilke seler passer til en dalmatinerkropp, utover non-stop selen? Husker at jeg prøvde mange på ham da jeg lette etter sele for 6 år siden, og da var det bare freemotion som passet. Men må jo finnes andre?

Selen brukes til snørekjøring (ski), kickspark og kickbike, så trekkpunktet ligger forholdsvis langt oppe. Forslag? Gjerne en som ikke er alt for dyr og... selen er tross alt ikke en nødvenighet, jeg kan ikke helt forsvare å bruke 600kr på den nå.

Jeg tror @ceccy har nomesele fra Troll til sine prikkedyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakadal sledehundklubb gjennomførte 234 km Hakaslepp i strålede vintervær. Seier til Bjørnar Andersen i åpen klasse, Jørn Opheim på andre, og Lars Monsen på tredje. Klubben forlenget påmeldingsfristen slik at de som måtte bryte Femundløpet fikk mulighet til å delta. Ellers var løpet en gjennomkjøring for de som senere reiser til Finnmarksløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoshi har fått seg nome sele. Prøvde mange, og kom frem til at det var denne som satt best. Den sitter fint på Jatzy også, men til henne måtte jeg bestille, da butikken ikke hadde inne mer enn èn i den størrelsen.

10457464_10152965663695091_4877955401400

Veldig morro å se hvor frie og naturlige bevegelser han får i en slik sele. Noe helt annet enn mye annet som si har prøvd. HAn er flink til å trekke, men får ikke lov å trekke kjetting osv før han er rønknet.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fint sparkføre der vi pleier å gå på ski, men ikke like fint skiføre lenger, blir for hardt, og vanskelig for meg å bremse.... og det er skumelt :P

Fikk en fin tur i går, men når det er såpass hard snø som det er noen steder må jeg si at jeg ønsker meg en bremsematte eller noe annet lurt. Sliter sikkert på hælene å drive å bremse med de, og den type bremsing hjelper uansett ikke noe på glatta.

Ser dyrebutikken her selger en for 500kr, jeg synes det er drøyt. Finnes det noen lure gjør-det-selv løsninger? :)

lolapagolaSparktur-kanalen-2015-02-21-09

lolapagolaSparktur-kanalen-2015-02-21-00

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fint sparkføre der vi pleier å gå på ski, men ikke like fint skiføre lenger, blir for hardt, og vanskelig for meg å bremse.... og det er skumelt :P

Fikk en fin tur i går, men når det er såpass hard snø som det er noen steder må jeg si at jeg ønsker meg en bremsematte eller noe annet lurt. Sliter sikkert på hælene å drive å bremse med de, og den type bremsing hjelper uansett ikke noe på glatta.

Ser dyrebutikken her selger en for 500kr, jeg synes det er drøyt. Finnes det noen lure gjør-det-selv løsninger? :)

lolapagolaSparktur-kanalen-2015-02-21-09

lolapagolaSparktur-kanalen-2015-02-21-00

Jeg har alltid piggsko på når jeg drar på sparktur. Da er det bare å legge tyngden på og bremse med beina. Fungerer faktisk selv med Willy i toppfart mot ett eller annet kryss eller en eller annen ekkel sving (han har det jo med å dra på litt ekstra mot slike "morsomheter" :lol:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2-6 ukers leveringstid etter betaling og hun laget ingenting i desember. Er på uke fem nå. :P

@mushi , jeg hadde tatt kontakt! Jeg bestilte rundt 20. januar og hentet selen for en uke siden .. Så send henne en liten Mail og spør hvordan det ligger an med selen din ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid piggsko på når jeg drar på sparktur. Da er det bare å legge tyngden på og bremse med beina. Fungerer faktisk selv med Willy i toppfart mot ett eller annet kryss eller en eller annen ekkel sving (han har det jo med å dra på litt ekstra mot slike "morsomheter" :lol:).

Ja,men når har du IKKE på deg piggsko liksom?

:lol:

Men, sliter ikke dette veldig på skoene? Jeg hadde noen brodder en gang som jeg pleide gni ned i hard snø, fordi den gnikke-lyden var så deilig. Broddegreiene falt av en etter en. Men piggsko holder sikkert lenger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,men når har du IKKE på deg piggsko liksom?

:lol:

Men, sliter ikke dette veldig på skoene? Jeg hadde noen brodder en gang som jeg pleide gni ned i hard snø, fordi den gnikke-lyden var så deilig. Broddegreiene falt av en etter en. Men piggsko holder sikkert lenger da!

:lol: :lol: I vinter har jeg bare gått med piggsko, jeg, og innser at jeg har mistet evnen til å gå på glatt underlag uten piggsko :lol:

Ja, hun har de på fordi de aldri blir tatt av! (ref. julehistorien, hvis du ikke leste den). :ahappy: Bare fjas med andre ord.

happy-smiley58.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du fornøyd med selen så langt?
Veldig fornøyd! Sitter perfekt på og hunden synes den er veldig fin å dra i :) Stor forskjell på dralyst i denne kontra tursele fra Rukka. Har ikke funnet noen ferdige seler som har vært i nærheten av å passe, derfor jeg kjøpte etter mål. Den var dyr, 600 kr, men veldig god kvalitet. :) Verdt prisen synes jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...