Gå til innhold
Hundesonen.no

*Hemmelig Julenisse * Ønskelister


Symra&Pippin
 Share

Recommended Posts

DENNE TRÅDEN ER KUN FOR ØNSKELISTER, ALT ANNET SKRIVES HER:

http://hundesonen.no/forum/topic/71604-hemmelig-julenisse-paameldig/

Moderator Kaja

Jeg er med!

Ønskeliste

* Liten hund i porselen (sjekk bruktbutikker og ting- og tangbutikker). Pakkes godt inn! :P

* En fin godteskål (eksgubben stakk av med den forrige, den var lilla og i tjukt glass).

* Lysestaker/telysholdere, jeg har så mange vinduskarmer ...

* Alt mulig som har bilde av øyenstikker, det samler jeg på

* Løper eller putetrekk, gjerne lilla eller med øyenstikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Yay! Jeg er med. Ønskeliste: - Liker sånne armbånd Khela liker. Linker til det samme bildet, jeg! Her. - Iskaffe, i pulverform - Vanter, får aldri nok vanter - Tyggeting til hundene - Leker

Ønskeliste:

- Sjokolade! Aldri feil med sjokolade. Elsker melkesjokolade uten rart fyll. Bergene Melk er nom!

- Vannskål

- Godis/bein til Ozu

- Løper til stuebord (brun, svart, mørkegrønn eller grå. Liker klassisk og mørke farger)

- Neglelakk (enten hvit/gjennomsiktig eller jordfarger som ovenfor med løperen. Elsker brun neglelakk)

- Telys i mørke farger (som løper og neglelakk :P )

- Hvis dere får tak i - superkult med sånn slips/tversoversløyfe til Ozu. Vet Ozzy har en sånn. :lol:

- Digger kule krus.

- Drikker ikke mye te, men er glad i ulike typer kaffe. Kan også være kaffebønner da vi har egen kaffekvern

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste :)

* Ting og tang meg ugler på - eller uglefigurer. Jeg ELSKER ugler :D

* Pynteputer - dyre/blomstermotiv eller klassiske duse farger (ikke rosa :P) Jeg ELSKER pynteputer også - nesten ikke plass til meg i verken sengen eller sofaen :P

* Øredobber

* Telysholdere

*Lakris! :D

* Oksepenis til gullebarnet :)

Ellers blir jeg glad for alt som har med hund å gjøre - feks bøker :)

Ikke så lett dette, men jeg blir glad for absolutt alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste-ish

- Glad i lilla-, burgunder-, brune-, turkise- og sølvfarger

- Liker godt slike armbånd

- Røkelse (IKKE rose, vanilje eller mynte) - foretrekker pinner, men har brennere/holdere til alt

- Samler på morsomme/stilige/fine krus

- Øyenskygger (jeg har blå øyne og veldig lys, nordisk og kald hudtone)

- Garn

- Kule t-skjorter/topper, str M

- Alt som har med hund å gjøre :rofl:

- Chunky skjerf

- Liker ikke te, og vil helst ikke ha noe søtsaker/godis. Khela kan gjerne få noe godis, da :) (lett å dele opp eller veldig små biter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste:

Ønsker meg en liten ting til Ida, hun blir fire mnd 5. desember. Så er ikke så stor. Klesmessig ligger hun på mellom 56 og 62 nå. Klær har hun egentlig nok av, men nevner det likevel. :lol: Jeg er glad i pastellfarger på ting til henne. Hun er lita og feminin. Hun er veeeldig glad i lys og skrape farger.

Ellers har jeg jo tre hunder, en langhårssaluki (Lupin), en korthårssaluki (Hottie) og en basenji (Kasko). Tre frysepinner med andre ord. Langhåren er på ferie, men kommer hjem over jul engang. Tyggeting med mye smak i er de glade i, og ikke bortskjemte med. Halsbånd og kobbel har de nok av, men refleksting får vi aldri nok av.

Har tre pusekatter, som går inn og ut som de vil, leker har de ikke det store behovet for, men kanskje gobiter hadde falt i smak?

Har og to hester, begge to er matvrak uten like. De har i grunnen det meste av det de trenger de og, men de blir nok ikke lei seg om de får en liten oppmerksomhet - en gulrot på deling? :lol:

Vi bor midt på et fjell, i en knøtt liten leilighet, så pynteting har jeg ikke plass til, men jeg er veeeldig svak for kule kopper, gjerne med litt morsom skrift på. (Ikke si det til Bonden, skapene er fulle :aww: ) Jeg er fryktelig dårlig på sminke og kremer og sånt, så det blir stort sett bare liggende på badet. Men en god hårbørste eller hårstrikker er aldri å forakte. Vanter/ullsokker/lue/hals/skjerf ol kommer alltid godt med. Størrelse M på hanser 39 - 40 på sokker. :aww:

Sånn, da håper jeg min hemmelige nisse har noe å gå utifra. Jeg er lett å glede. :ahappy: Og jo, sjokolademons. Vanlig stratos og melkesjokolade er alltid en slager. Og cuba og hobby. Spiser ikke ting som inneholder gluten forøvrig.

Edit: oppdatert litt med størrelser og sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, kan begynne med at jeg elsker farger. Gjerne sterke farger som orange, grønn, rosa, lilla o.l. men ikke NEON.

Grytelapper

Spesielle kopper/krus.

Fleec pledd

kjøleskap magnet med slagord (ikke klissete)

Julepynt til tre som ikke er som "alt annet"

Kjeleunderlag

1/2 eller 1.liter mål.

Ja det var det jeg kom på. Ikke så veldig spennende kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Veldig usikker på ønskeliste, ønsker meg ikke så mye :P

Duk/løper til stuebordet.

Hundeting til Gira, ei boxertispe på ca 30kg. Har allergi da, så helst ikke noe snop, men heller leker/halsbånd osv.

Enkel men pen lue.

Boxerartikler, f.eks figur, krus, t-skjorte(L) osv.

Og i jula er det aldri feil med snop, liker sjokolade (uten nøtter!) Og surt snop :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste:

- Til superstrikkerne- rotta ønsker seg ullgenser! Han er typ 30-31 cm fra nakke til halerot, og 46 cm rundt brystet, 28 cm rundt halsen. :innocent: (ps. husk plass til tissefanten..)

- Tykt garn som ikke klør i fine farger- rosa, blått (ikke vanlig kjedlig, kald blå :P), turkis, korall, ja, alt av fine farger. Grønn for eksempel.

- God te, jeg liker litt syrlige og/eller søte frukt te'er. ikke så glad i sånn kanel og rariteter. (Evt også da ei te "sil", til løsvekt te)

- Fine pyntegjenstander- har INGEN! Leiligheten er lys, med hvite vinduskarmer. farger som går igjen er lys rosa, litt skarp rosa (fuchsia) og koksgrå. Har masse lys, men kunne tenkt meg noe fint å ha i en vinduskarm, på hyller osv. Rammer og sånt er også fint :)

Er ikke så glad i pyntenisser, engler osv. :PFår alltid noen til jul, og tar de aldri frem.. Det er vel greit å fortelle i disse juletider :P

- Halsbånd til Aro. Helst 1,5 - 2 cm bredt. Helst med klips, men hull fungerer også. Gjerne regulerbart da jeg aldri blir helt klok på cm rundt halsen, men han er vel en sånn 27-28 cm. 30 blir alt for stort. Der er farger ett fett, savner bare et halsbånd som er lett å ta på og av, ikke er så smalt og ikke tres over ørene.

Ellers så er jeg glad i sminke og annet nips. ELSKER farger, gjerne sterke! Rosa, korall, blå, turkis, gul, grønn. Man får ALDRI for mye negllakk :D MEn da ønsker jeg meg noe som ikke er rosa, turkis eller gull. Dette har jeg masser av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Det er ikke sånn at jeg blir fornærmet for å ikke få noe fra ønskelsiten altså, men dette er ihvertfall ting jeg hadde blitt veldig glad for :) :

- votter (litt tynne og små, men varme)

- bra leppomade - kan aldri få mange nok av sånne som carmex!

- kubbelys/t-lys-holdere (eller hva det heter)

- gryteklut i sånn ildfast gummi eller i tekstil

- en god hvitløkspresse

- "fake" perleøredobber, fordi jeg alltid mister bakdelen

- sammenleggbar vannskål i gummi

- negllakk

- tyggeting til hundene (okseører, lammeknoke, grisehale, oksepenis etc)

- sjokolade (boble!) eller lakris

- visp (til matlaging)

- kjøkkenkniv

- en spennende bok

Jeg har ingen ting i mot brukte ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med :D

Ønskeliste

  • Te - jeg liker søte fruktteer, jeg liker overhode IKKE Earl Grey, så ikke noe som smaker som den
  • Sjokolade - jeg liker nesten all sjokolade utenom de med marsipan og kokos. Gjerne en litt spesiell sjokolade
  • Kjøleskapspoesi! Alltid ønsket meg!
  • Håndsåpe dispenser - slik at ingen ser at jeg bruker billigsåpe. Helst i blad/gressgrønn farge.
  • Svarte sokker str 39 - kjedelig ting å kjøpe, men jeg trenger det til jobb, har hull i nesten alle sokkene mine :lol: Samme om det er vanlige eller ankelsokker
  • Tyggegodt til hundene - så små at en liten papillon kan tygge de (eks grisehale eller andre "tynne" saker)
  • Klikker - jeg finner ikke igjen min ene klikker som jeg har hatt i 8 år, påtide å få seg en til?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er med!

Men aner ikkje kva eg ønsker meg da. :lol: Vaskehjelp kanskje. :ahappy:

Har to bikkjer, bc (8mnd) og labradorblanding (13 år). Begge likar snop og fine halsband. Sjølv er eg ein godt vaksen student med eit evigvarande husoppussingsprosjekt, likar bøker, handarbeid og eh.. snop. (Egentlig lavkarbo, men er ikkje så nøye i jula. :D) Drikker ikkje te/kaffe med mindre eg må, ikkje særleg glad i pyntedill og "damegreier" men likar (og treng) bilder til veggane. Har over gjennomsnittet mange elefanter men samlar egentlig ikkje på noko som helst. Ønsker meg kanskje fine strikke/hekleoppskrifter?

Edit: Er veldig glad i brukt og heimelaga forresten, og er strengt tatt veldig lett å glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har meldt meg på.

Jeg ønsker meg gode varme ullsokker jeg kan bruke innendørs, men dem skal helst ikke klø/stikke da.
Jeg er veldig glad i ting til å henge på juletreet mitt. Ingen preferanser, men ikke "kjedelige" greier. Fargerike blingbling ting er moro, og engler, og nisser, og julehund hadde vært midt i blinken.

Jeg er ego, så bikkjene ønsker seg ingen ting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! :)

Ønskeliste er vanskelig syns jeg! Blir glad for det meste, men har ikke så mye behov for julepynt, kopper, kar og andre pyntegjenstander ettersom jeg har alt for mye av slikt fra før. Leiligheten min renner snart over. :lol: Ting som er mer å regne som forbruksvare - slik som lys og servietter - er derimot koselig å få! Favorittfargene mine er grønn og oransje. Samtidig syns jeg det er veldig artig med litt spesielle ting, type kronprinsparetkjøkkenklut fra DesignTorget. Så slike artige ting til hus og hjem er det "lov" å kjøpe. Jeg er dessuten svak for en del gamle ting fra bruktbutikker. En fin, stor og koselig kakaokopp mangler jeg dessuten - gjerne en ordentlig fin, brukt en fra Stavanger-Flint, Egersund e.l. (Pakk godt inn!)

Jeg holder på med et hekleprosjekt hvor jeg skal lage lappeteppe av bestemorruter. Alle rutene er i ulike nyanser av grønn, turkis og lilla, så bidrag i de fargene til garnsamlingen setter jeg pris på. :)

Ellers liker jeg bøker, blir glad for en film, har mer enn nok av kaffe&te, jeg er glad i god øl (men det er kanskje litt upraktisk å sende), spekemat er godt, jeg liker brettspill og jeg blir glad for et engangskamera - eller kanskje et album som jeg kunne lime inn bilder i (har en del bilder liggende som jeg vil få satt i album snart).

Nå har jeg vel ramset opp nok ting her tror jeg? :lol: Men sånn kort: 22 (snaaart 23!) år gammel jente. Bor på Ås og studerer by- og regionplanlegging (noe jeg syns er veldig spennende, så om noen klarer å finne på noe lurt å gi som har med det å gjøre blir jeg superhappy! Et magasin eller noe for eksempel). Har en kelpiehann på 1,5 år som stort sett har det han trenger av utstyr. Er trønder (elsker barter og savner bartesmykket mitt som gikk i stykker i sommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig med!

Jeg har ikke hund for tiden så må bli noe til meg eller datteren min :)

Jeg elsker overraskelser så har veldig lyst å skrive surprise me! Men skal få noen ønsker siden jeg er så grei :P

Vi flytter i ny leilighet til helgen så pynteting er nice! Alt fra lysestake til stearinlys osv. Møbler går stort sett i brunt. Er også noen fondvegger i brunt i leiligheten. Jeg er veldig glad i lilla og turkis.

Ellers er min datter på 8 veldig glad i pakker :) hun har laaangt hår så dilldall for å temme det er kjekt :)

Jeg elsker lys sjokolade. Jeg drikker ikke kaffe. Kakao og solbærtoddy er nam. Te er også godt :)

Forrige runde fikk jeh kjøkkenkniv og det var helt konge! Så har du noe must haves til kjøkken så del gjerne det med meg :D vi mangler så utrolig mye greier på kjøkkenet nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Ønsker:

Alt som gjør meg varm! Fryser hele vinteren, både ute og inne.

Røykevotter (Vott med avkappa fingre på en hanske under så jeg kan brette vekk votten for å røyke)

Godis (Liker det meste, men spesielt lakris og stratos spragleknas)

Tangle Teezer børste :P

Varme sokker i 38-ish. Gjerne fargerike.

Singletter i str S

Ozzy ønsker seg noe som gjør han synlig i snøen, noe spiselig (men han er kjempesær og liker bare ting som smaker MYE og som stinker) eller leker. Han elsker ting med pip, og spesielt den myke lille fotballen med pip og "bomull" inni som jeg kastet!

Ellers blir jeg egentlig glad for det meste bare det ikke er noe jule-relatert eller pynte-ting. :) Bruk gjerne fantasien også! :D
Hjemmelagde ting er også koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også med :)

Jeg er interessert i alt som har med greyhound å gjøre/ greyhound på.

Mynte har lyst på et halsbånd med leopardmønster i naturtro farge! ( minst 2,5 cm bredt og minst 35 cm og må kunne utvides til 45-50 cm)

Begge hundene kunne også tenkt seg noe godt tygge på i naturlig stoff ( oksemuskel,hale, råe bein ol.) Tørket (frysetørket) lever/tørrfisk godbiter.

Jeg ELSKER sjokolade. Favoritter: kinder, after eight/fazer mint, toffefee, banansjokolade, dumle, smørbukk. Nidar favoritter BLÅ pose. nam nam. :wub:

Sokker i str. 38-39

Neglelakk i lys farge.

Firkantet stueduk i ca 80 * 80 cm ( eller 90 eller 100 hehe) i lyse farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er selvfølgelig med!

Det er så masse rart jeg ville blitt glad for, jeg kan være ganske lett å glede, egentlig.

Servietter, enten helårs i lillatoner, eller jule-servietter. Jeg elsker både engler og nisser, i grunnen.

Telys

Lilla eller sorte eller sølv kubbelys, men de er jo forskrekkelig dyre å sende.

Jeg har en stor glassbolle med kubbelys jeg vil bytte ut lyssanden i, kunne tenkt meg sølvfarget. Fondveggen i stua er sort med lilla og sølv, derav fargevalgene mine.

Isskje

Tennbriketter til vedovnen

Spork (skje, gaffel og kniv i ett for turbruk)
Lysslukker
Fyrstikkesker med gammeldagse motiv

Jeg ønsker meg så veldig denne pungen.

Det samme med dette lommespeilet.

Jeg forsøker å bygge opp en bokserie av Terry Pratchett som heter Discworld, men de må være illustrert av Ted Kirby/Paul Kidby, og i pocket. Foreløpig har jeg bare den boka som heter Soul Music...

Jeg har ti banankasser med julepynt, så der bør jeg nok ikke ønske meg mer. Det er et problem hvert år å få plass til alt...

Jeg drikker verken kaffe eller te, men koser meg gjerne med en kopp kakao og minimarshmallows.

Hvis noen klarer å lage det hjerteformede bokmerket som det ble linket til i tråden om billige julegavetips, blir jeg skrekkelig glad for det.

Jentene ønsker seg alltid godbiter. Tyggesaker er ingen vits i, for det varer korte sekunder og minutter her, så de får koteletter og margbein når de skal ha noe å kose seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Litt om meg, og mine interesser:

Jente, 23, veterinærstudent som basically tenker på dyr og politikk 24 timer i døgnet. Fryser alltid på hender og føtter, så ullsokker/ullvotter er fiint. Liker turkis og lilla. Elsker garn. Har alt for lite pynteting (og ønsker meg ting i turkis og lilla). Liker ikke godteri/sjokolade sånn ekstremt mye, men elsker te. Liker ugler og griser.

EDIT: Og så er jeg hundeløs for øyeblikket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg godteri til meg og hundene (smågodt til oss alle, ikke store tygge- ting)

Tøfler (dyrt det, kanskje)

Nå loddent og varmt til kalde tær til å ha på inne.

Ullsokker

Laaaaaaaaaaaaaaange ullstrømper

Doble stikk-kontakter (hihi, trenger det, da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste :)

* Ting og tang meg ugler på - eller uglefigurer. Jeg ELSKER ugler :D

* Pynteputer - dyre/blomstermotiv eller klassiske duse farger (ikke rosa :P) Jeg ELSKER pynteputer også - nesten ikke plass til meg i verken sengen eller sofaen :P

* Øredobber

* Telysholdere

*Lakris! :D

* Oksepenis til gullebarnet :)

Ellers blir jeg glad for alt som har med hund å gjøre - feks bøker :)

Ikke så lett dette, men jeg blir glad for absolutt alt! :)

Tatt ut av kontekst; " Hva fikk dere til jul da?"

"..næh, guttungen fikk en oksepenis blant annet"

:lol:

Men altså jeg er med!

Ønskeliste:

- En litt stor og god kaffe-/tekopp

- Kaffe har jeg, men kanskje noe attått til kaffen :P (hint; Sjokolade! Eks. Alt fra Freia gir vann i munnen, og After Eight, Twist osv. Ikke Nidar :aww: )

- En pocket bok (en bra story, gjerne engelsk men ikke et must)

- Mykt pledd som hundene kan ha i Biabed'en

- Passomslag til hundene (grønn og orange om de har, ellers er farge ikke viktig) Jeg har faktisk passomslag til mitt pass, i råsa skinn med fly på og tilsvarende i bagasjelapp-ting. De er ganske tøffe :aww:

- En god håndkrem for hender som alltid er tørre på denne tiden av året. For veldig tørr hud.

- Hundeleke type ball med snor på, og gjerne noe som piper med snor på, draleke osv.

- Lue

- Vanter

- Gjerne noe hjemmelaget

Eller som en viss person sa; "bare ta med det som faller ned på nesen din du"

:lol:

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg vil være med!

Ønskeliste:

Alt med pingviner.. uansett hva det er fra hårstrikker til porselen.

Ellers liker jeg alt som er strikket, sjerf, vanter, votter, gensere, stilongs, sokker- hva enn... Jeg liker farger som blå, lilla, grønn, turkis, svart, grå og brannbilrød.

Servietter og lys er aldri feil heller. Men trenger en sånn skål til kubbelys.

Drikker ikke kaffe og har mengder av te, så det ønsker jeg meg ikke. Heller ikke godteri, da jeg jobber hardt for å slutte med det. Men jeg elsker julebrus..

Jeg sier som Borderen, trenger ikke være nye ting, blir glad for brukte også (kanskje med unntak av serviettene da... :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

Ønskeliste:

Glad i lilla, sølv og nøytrale farger egentlig men også rosa og andre litt knalle farger i rette settingen.

Duk/løper til salongbordet

Snop

Alt av ting til Lady

Aner egentlig ikke så mye mer, men alt av interesse??? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mange som samler på dyreting her inne! Jeg ønsker meg, som sist runde, alt som har med frosker å gjøre. Jeg ønsker meg også over-knees i tykt stoff (ikke ull hvis det er sånn klø-ull), i beige/jordfarger/grått. Dessuten ønsker jeg meg øyenskygger i mørke, fine farger, neglelakk i plommefarge, tøfler som er formet som dyr (hadde noen fantastiske kanintøfler en gang ... size 37/38). Jeg ønsker meg ringer, armbånd og smykker, store og statementaktige! (De trenger ikke være ekte, billigsaker fra HM er topp, men ikke øredobber - da faller øreflippene av. Nesten). Jeg ønsker meg dessuten The help på film, en vinholder jeg har sett på Ting, som ser ut som et tau som holder vinflasken oppe (den er driiitkul og MAGISK) og ting med elger på. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...