Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Kaja
 Share

Recommended Posts

• Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Det er snart jul! Og siden jeg er delvis sykemeldt, og trenger å gjøre og tenke på positive ting om dagen, tenker jeg å lage adventskalender. Er det noen som har noen smarte ideer til en (rundt juletider) snart 3åring? Både utforming og "gaver" (som helst ikke bare skal være juggel, og helst ikke for stort hver dag, hun blir helt over seg over et gult høstblad, så noe "meningsfylt" i treåringstandard). I fjor hadde vi bare gaver hengt opp med klyper på en tråd, og gavene var plastdyr, kjøpt på biltema (der har de sånne store "bøtter" med gårdsdyr og dyr fra savannen, litt over 24 dyr til sammen:)

Det er kanskje ikke så vanlig å ha kalender så tidlig, men jeg syns det er veldig koselig selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart jul! Og siden jeg er delvis sykemeldt, og trenger å gjøre og tenke på positive ting om dagen, tenker jeg å lage adventskalender. Er det noen som har noen smarte ideer til en (rundt juletider) snart 3åring? Både utforming og "gaver" (som helst ikke bare skal være juggel, og helst ikke for stort hver dag, hun blir helt over seg over et gult høstblad, så noe "meningsfylt" i treåringstandard). I fjor hadde vi bare gaver hengt opp med klyper på en tråd, og gavene var plastdyr, kjøpt på biltema (der har de sånne store "bøtter" med gårdsdyr og dyr fra savannen, litt over 24 dyr til sammen:)

Det er kanskje ikke så vanlig å ha kalender så tidlig, men jeg syns det er veldig koselig selv...

Da vår første var 3 år så laget jeg 24 små collager (Picasa, men kunne like gjerne brukt en fotobutikk for å fremkalle istedet) med bilder av henne og hele familien som jeg laminerte og pakket inn. Etterhvert som advent skred frem så ble det til et A5 fotoalbum (ved hjelp av hullemaskin og to ringer til å holde det hele sammen). Det var kjempepopulært og hun er fortsatt veldig glad i albumet sitt (og ønsker påfyll med nye bilder).

Jeg laget et til vår yngste også, men ta fremkalte jeg bare bildene og klippet de i ulike former som jeg festet på fargete ark som var delt til A5. Laminerte, laget hull og festet sammen med to ringer.

Jeg kunne tenkt meg å gjøre noe lignende igjen, men det kan tenkes at 24 ark blir litt mye når det er snakk om påfyll.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår første var 3 år så laget jeg 24 små collager (Picasa, men kunne like gjerne brukt en fotobutikk for å fremkalle istedet) med bilder av henne og hele familien som jeg laminerte og pakket inn. Etterhvert som advent skred frem så ble det til et A5 fotoalbum (ved hjelp av hullemaskin og to ringer til å holde det hele sammen). Det var kjempepopulært og hun er fortsatt veldig glad i albumet sitt (og ønsker påfyll med nye bilder).

Jeg laget et til vår yngste også, men ta fremkalte jeg bare bildene og klippet de i ulike former som jeg festet på fargete ark som var delt til A5. Laminerte, laget hull og festet sammen med to ringer.

Jeg kunne tenkt meg å gjøre noe lignende igjen, men det kan tenkes at 24 ark blir litt mye når det er snakk om påfyll.

Det var god ide. L elsker jo å se bilder av seg selv og de hun kjenner, særlig fra hun var mindre (det morsomste hun vet er å se film av seg selv på mobilen min :P )

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppet masse på ebay til adventskalenderen.

Blant annet sokker, lekebriller, tog til brio togbane, sjiraffbamse, strutteskjørt (ja, han liker å kle seg ut :P) og klistremerker.

Bra tips:) klistremerker tenkte jeg på og. Eneste ulempen er vel at vi får de over hele huset etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill på 24 brikker, får en brikke hver dag? Kjenner at jeg ikke kan nok om unger til å vite om så små barn har glede av og tålmodighet til noe slikt, men. :lol: Det fins kanskje mulighet til å få laget puslespill med eget motiv, som f.eks. kan være et bilde av familien eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året med Sophia hadde vi aktivitetskalender. En aktivitet for hver dag, så hadde jeg printet ut et bilde av aktivitet, og skrevet på baksiden hva vi skulle, inn i en konvolutt pyntet litt med vinter og jul, og hengt opp på kalenderen :)

Hun var bare 10 mnd, så skjønte ingen ting men jeg hadde det morro :D I år skal vi ha annenhver dag med pakkekalender og aktivitetskalender.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill på 24 brikker, får en brikke hver dag? Kjenner at jeg ikke kan nok om unger til å vite om så små barn har glede av og tålmodighet til noe slikt, men. :lol: Det fins kanskje mulighet til å få laget puslespill med eget motiv, som f.eks. kan være et bilde av familien eller noe?

Har tenkt på puslespill, men vi er på 6-brikkersnivået fortsatt;p men akkurat det husker jeg vi hadde da jeg var liten (men litt større), så jeg venter bare noen år:)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året med Sophia hadde vi aktivitetskalender. En aktivitet for hver dag, så hadde jeg printet ut et bilde av aktivitet, og skrevet på baksiden hva vi skulle, inn i en konvolutt pyntet litt med vinter og jul, og hengt opp på kalenderen :)

Hun var bare 10 mnd, så skjønte ingen ting men jeg hadde det morro :D I år skal vi ha annenhver dag med pakkekalender og aktivitetskalender.

Noe sånt går jo an. Det er jo en del ting jeg vet hun syns er morsomt, men som vi gjør bare av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt går jo an. Det er jo en del ting jeg vet hun syns er morsomt, men som vi gjør bare av og til...

Planen er å ha ting som å lage julepynt, bake småkaker, svømmehallen tur, aketur, dra på tur og spise pølser, dra på biblioteket låne bok og lese den, lage julekort til besteforeldre, dra på juleteater i oslo, spille spill, pakke inn gaver, stå på skøyter, bake lusekatter, pynte pepperkakehus osv osv. Merker jeg gleder meg i år :D

• Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg blir helt wow her altså - så flinke dere er! Høres helt fantastisk ut Lill! :D

Nå begynte jeg å lure på om Johanne skal få adventskalender også. Hun merker det jo ikke hvis hun ikke får, men tenk så koselig.
Gårdsdyr hadde vært en hit her. Og kanskje noen aktiviteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber jo på lekebutikk. Folk har begynt å kjøpe til adventskalendere nå.

klistremerker, sånne "stjerner som lyser i mørket" til å ha i soveromstaket/veggen, trappetroll, Jojo'er, dukkeklær er ting jeg kommer på nå som er populært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før når ungene var mindre så pleide de å få hver sin liten pakke hver dag, ofte bare et par sjokoladekuler, eller pokemonkort eller slikt, men det viktigste var at jeg gjemte pakkene etter de var lagt seg, slik at morgenen var det rundt og lete etter de. Selv når de ble så store at de ikke samlet på små leketing lenger og det stort sett bare var sjokolade jeg puttet i uansett, så spurte de etter adventskalender der de fikk lete hver morgen. :D Nå vil guttungen som fortsatt er hjemme bare ha mest mulig sjokolade servert på sengen :aww: Ja, liksom :aww:

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventskalender er gøy :) Jeg har tre søsken, vi fikk pakke på omgang, men på julaften fikk vi alltid ett brettspill. Så familietradisjonen er å spille det spillet (og andre brettspill) hele jula :heart:

Den ideen skal jeg knabbe med brettspill, jeg elsker å spille og både jeg og bonden er gode tapere :lol: Må bare vente et år til, tror jeg.

Hvor nøye er dere på alder og leker? Får deres småttiser leker som det står at ikke er bra for barn fra 0-3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, adventskalender. Jeg vokste opp med kombinert pakke/aktivitetskalender hvert år. I ukedagene var det gave hver tredje dag (tre søstre, så vanligvis var det bare en som fikk), i helgene var det aktivitet på lørdag og pakke til hver på søndag. Aktivitetene var nesten det beste - julekakebaking, spill, kinotur - osv. Det var helt greit å ikke få pakke hver dag også, da fikk vi heller littegrann finere ting enn en blyant (ikke snakk om store dyre ting altså).

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir visst Jul på Månetoppen på barne TV i år. Håper det fenger!

Jeg gleder meg til å se på med L:) Jeg tror i år blir den første jula hvor hun faktisk har får glede av jula fullt ut (liten nok til å glede seg over de små tingene, og stor nok til å tenke på nisser og adventskalender), og jul gjennom barneøyne er alltid best:)

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...