Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg har en supernorsk baby som digger grøt, og brødskive er megafest! Pålegg er ikke så nøye, men en skive med bare brød er lik himmelen :lol: Grøt får han hver dag, fordi jeg syns det er praktisk, også får han en brødskive eller to i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som ammet; når og hvordan trappet dere ned på amminga?

Sent from my iPhone using Tapatalk

L trappet ned av seg selv fra 4 mnd. Da måtte jeg begynne med litt velling/mos fordi hun ikke la på seg så bra, og da endte det med at hun syns flaske og mat var bedre enn å amme. Vi ammet delvis fra 4 - 6 mnd, men da gadd jeg ikke å jobbe for å holde produksjonen oppe lenger (da hadde jeg pumpet en del også, og gitt melken på flaske av og til, fordi jeg ville hun skulle ha morsmelk og ikke mme. En eventuell neste gang er jeg nok mer avslappet til det :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L trappet ned av seg selv fra 4 mnd. Da måtte jeg begynne med litt velling/mos fordi hun ikke la på seg så bra, og da endte det med at hun syns flaske og mat var bedre enn å amme. Vi ammet delvis fra 4 - 6 mnd, men da gadd jeg ikke å jobbe for å holde produksjonen oppe lenger (da hadde jeg pumpet en del også, og gitt melken på flaske av og til, fordi jeg ville hun skulle ha morsmelk og ikke mme. En eventuell neste gang er jeg nok mer avslappet til det :P ).

Jeg har vært veldig avslappet til det hele, men nå begynner jeg nesten å bli litt lei fordi kroppen min produserer nesten nok melk til tøtta enda.. Hun spiser vanlig mat også, men fortsatt store deler melk også..

Men mye kan vel skje enda frem til jul ;p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi , så lenge hun vokser som hun skal, ville jeg ikke bekymret meg, og tatt avvendinger når det enn måtte passe. Jeg tror nok vi kommer til å ta en ganske naturlig avvending, ved å bare gradvis gi mer og mer annen mat, så det dermed blir mindre og mindre melk. Så får vi se hvordan det går da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Krutsi , så lenge hun vokser som hun skal, ville jeg ikke bekymret meg, og tatt avvendinger når det enn måtte passe. Jeg tror nok vi kommer til å ta en ganske naturlig avvending, ved å bare gradvis gi mer og mer annen mat, så det dermed blir mindre og mindre melk. Så får vi se hvordan det går da :P

Joda, det er sånn jeg egentlig har tenkt.. Men det er jo ikke vanlig å ha så mye melk når dem er 9 mnd, og så i tillegg måtte mamma ta tabletter for å roe ned melkeproduksjonen.. Så klarer ikke helt å gi blaffen :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sånn jeg egentlig har tenkt.. Men det er jo ikke vanlig å ha så mye melk når dem er 9 mnd, og så i tillegg måtte mamma ta tabletter for å roe ned melkeproduksjonen.. Så klarer ikke helt å gi blaffen :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg hadde bra med melk fortsatt når A plutselig ikke ville ha mer pupp ved 9 mnd alder og det var mildt sagt upraktisk :P

Jeg pumpet ut det verste og da gikk det gradvis nedover med produksjonen slik at jeg slapp brystspreng og lekkasje.

Men han var vel nærmere 3 år før det stoppet helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal sies, at eneste jeg bekymrer meg for er at jeg er redd for at melka mi ikke er så næringsrik som tøtta treng.. Men hun vokser som ugress, så egentlig er det vel ingen grunn til bekymring..

Sent from my iPhone using Tapatalk

Melken din inneholder sikkert næringsstoffer så det holder :)

.

Hos meg avtok melkeproduksjonen i takt med etterspørselen. De to mellomste ble fullammet til 6 mnd. Yngste til 9 mnd. (ja)!

Ville mye heller gitt morsmelk så lenge som mulig enn å måtte begynne med tillegg eller kumelk. Spesielt for antistoffenes skyld. Jeg hadde massive halsbetennelser da minstebarnet var 8-9 mnd. og ble "befalt" å fortsette amming for å beskytte henne mot smitte.

Jeg hadde egentlig ventet at jeg hadde hatt melk til henne lenge utover ettårsalder, men det gikk veldig hurtig ned med produksjon når hun begynte å spise annen mat. Så da hun var 13 mnd. reiste vi på ferie mens en tante passet henne. Kunne nok fortsatt amming når vi kom hjem etter 5 dager, men da ble det naturlig å stoppe og melkeproduksjonen opphørte uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en brystbetennelse da hun var 4 måneder tok ikke melkeproduksjonen seg opp igjen. Helsesøster var superbekymret for treg vektoppgang så jeg orket ikke maset fra dem og gikk over på mme. Gikk helt fint uten spreng eller lekkasjer. Jeg er helt sikker på at om jeg får fler barn vil jeg ikke bli stressa over amming i det heletatt. Magefølelsen stemmer nesten alltid og det å gi flaske er ingen krise eller nedelag!!

I dag har jeg shoppet masse på ebay! wall stickers med julemotiv! Jeg har til og med kjøpt et svært juletreklistremerke fordi jeg tror ikke et ekte juletre vil få stå i fred. Jeg gleder meg til jul! Jeg har fortrengt at jeg må være alene i jula fordi jeg jobber og at mann og barn reiser til hans familie :( F*ck turnus jobbing!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ...

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

Tanker/ideer? :flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har vært på forestilling på dansens hus med små barn? De har en forestilling som går nå for barn fra 0-3 år. Jenta mi er veldig glad i sang, musikk og dans, men jeg lurer på om hun er for liten.

Høres perfekt ut :) Unger blir som regel helt stille når mørket senker seg og forestillingen kan begynne. Det blir sikkert en super opplevelse, og hvis ikke så går det jo an å gå ut igjen-

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig  :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ... 

 

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt  som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

 

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

 

Tanker/ideer?  :flowers:

Da jeg var 7, var høydepunktet å drikke blanda brus.. Tida forandrer seg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 7, var høydepunktet å drikke blanda brus.. Tida forandrer seg :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, ikke sant, og å lage grøt av potetgull, is og brus (det var bare ett sted vi fikk lov til det). Jeg er ikke på superbloggmamma-nivå altså, vi prøver å gjøre det enkelt, for jeg har lært at ungene ikke legger merke til detaljer uansett .. og den utrolig fantastiske regnbuestripete geleen som tok 5 timer å lage til den første barnebursdagen var ingen suksess hos ungene (men derimot hos de voksne :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har vært på forestilling på dansens hus med små barn? De har en forestilling som går nå for barn fra 0-3 år. Jenta mi er veldig glad i sang, musikk og dans, men jeg lurer på om hun er for liten.

Vi har vært på en del forestillinger på kulturhuset her for 0-3 år. Stor suksess:) Tror vi var der første gang da hun var halvannet år. det varer stort sett i en halvtime bare (helt passe) og er mye dans og bevegelser og musikk. Nå er L 2 1/2 år, og nå merker vi at der faktisk begynner å bli på tide med litt mer viderekommende teater;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, ikke sant, og å lage grøt av potetgull, is og brus (det var bare ett sted vi fikk lov til det). Jeg er ikke på superbloggmamma-nivå altså, vi prøver å gjøre det enkelt, for jeg har lært at ungene ikke legger merke til detaljer uansett .. og den utrolig fantastiske regnbuestripete geleen som tok 5 timer å lage til den første barnebursdagen var ingen suksess hos ungene (men derimot hos de voksne :D

Jeg har stor tro på at det enkle er ofte det beste.. Jeg synes det var stor stas når mamma ordna iskake.. Hun snudde en tress-is på et fat og strødde non stop over. Var hun virkelig vill og gal, så hadde hun litt saus over :lol:

Å så gøy nå vil vi også på teater :)

Noen som vet hva reinsdyra sier? Det er noen i boka og alle de andre dyrene har lyder...

Jeg vet hva bukkene sier under parringstiden.. Men det vil du kanskje ikke lære bort :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sånn gryntende rauting? :lol:

Haha takk! For meg hørtes det likt ut som grisen, det var litt uventet. :lol:

@Marie : De har en del sånne forestillinger på Asker kulturhus også, det er vel ikke så langt fra dere...

Takk for tips! Åh tenk så koselig å ta med barnet sitt på teater, også kanskje spise ute etterpå? :wub:

Sånne ting jeg har gledet meg til! :D

Idag har vært en skikkelig bra dag. Hun sov i barnehagen og har lekt så fint både med meg og alene hjemme. Elsker når hverdagen er kos istedet for bare stress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ...

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

Tanker/ideer? :flowers:

Det er jo lenge siden jeg var syv år og kjente noen på syv år, men jeg synes dette hørtes veldig gøy ut jeg? Kan jeg komme?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...