Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Jeg jobber jo på lekebutikk. Folk har begynt å kjøpe til adventskalendere nå.

klistremerker, sånne "stjerner som lyser i mørket" til å ha i soveromstaket/veggen, trappetroll, Jojo'er, dukkeklær er ting jeg kommer på nå som er populært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før når ungene var mindre så pleide de å få hver sin liten pakke hver dag, ofte bare et par sjokoladekuler, eller pokemonkort eller slikt, men det viktigste var at jeg gjemte pakkene etter de var lagt seg, slik at morgenen var det rundt og lete etter de. Selv når de ble så store at de ikke samlet på små leketing lenger og det stort sett bare var sjokolade jeg puttet i uansett, så spurte de etter adventskalender der de fikk lete hver morgen. :D Nå vil guttungen som fortsatt er hjemme bare ha mest mulig sjokolade servert på sengen :aww: Ja, liksom :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventskalender er gøy :) Jeg har tre søsken, vi fikk pakke på omgang, men på julaften fikk vi alltid ett brettspill. Så familietradisjonen er å spille det spillet (og andre brettspill) hele jula :heart:

Den ideen skal jeg knabbe med brettspill, jeg elsker å spille og både jeg og bonden er gode tapere :lol: Må bare vente et år til, tror jeg.

Hvor nøye er dere på alder og leker? Får deres småttiser leker som det står at ikke er bra for barn fra 0-3 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, adventskalender. Jeg vokste opp med kombinert pakke/aktivitetskalender hvert år. I ukedagene var det gave hver tredje dag (tre søstre, så vanligvis var det bare en som fikk), i helgene var det aktivitet på lørdag og pakke til hver på søndag. Aktivitetene var nesten det beste - julekakebaking, spill, kinotur - osv. Det var helt greit å ikke få pakke hver dag også, da fikk vi heller littegrann finere ting enn en blyant (ikke snakk om store dyre ting altså).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir visst Jul på Månetoppen på barne TV i år. Håper det fenger!

Jeg gleder meg til å se på med L:) Jeg tror i år blir den første jula hvor hun faktisk har får glede av jula fullt ut (liten nok til å glede seg over de små tingene, og stor nok til å tenke på nisser og adventskalender), og jul gjennom barneøyne er alltid best:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Irenen : Jeg misunner deg SÅ den perioden du er i nå :) Kos dere.)

Så nydelig hun er @Irenen, rene drømmebabyen! :wub:

Så nydelig hun er Irene! Kos dere masse, det er faktisk sant at det går fryktelig fort.

Så utrolig fin hun er :) Ser ut som hun har alveører :wub:

Herlighet så fin hun er, @IreneN :wub:

Gratulerer @Irenen, hun var nydelig :wub:

Tusen takk for alle kommentarer :heart:

*advarer mot skryteinnlegg*

Mari er blitt åtte dager gammel og hun er fortsatt like enkel å ha med å gjøre; spiser ca hver 3. time gjennom hele døgnet og sover og tisser og bæsjer resten av tiden. Også ligger hun endel våken og bare titter på oss og rundt omkring :) Hun har gjerne en periode på kvelden hvor hun er litt vanskeligere å få mett og fornøyd, men skal ikke klage :D Idag har hun fått seg et bad og det syntes hun var helt fantastisk, søte jenta :wub::ahappy:

Idag har også helsesøster vært her på hjemmebesøk og hun var veldig fornøyd. Annet enn at bakhodet var litt skeivt fordi hun har en favorittside å ligge med hodet så var alt tipp topp. Jeg er superfornøyd med veiingen. Ved fødsel var hun 3444g, ved hjemreise fra sykehuset tre dager gammel veide hun 3350g mens hun nå fem dager senere veier 3615g :D

20141022-mari5.jpg

  • Like 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, var dere på sånn fødselsforbedrende kurs? Snakket akkurat med mamma som lurte på om vi skulle det, det hadde hun vært på når hun ventet meg og mine brødre.

Jeg har ikke tenkt noe på det, har heller ikke sett eller hørt noe om det. Prøvde å søke opp på google, men fant ikke noe særlig om det da heller.

Er det noe som man "må", eller var det vanligere før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, var dere på sånn fødselsforbedrende kurs? Snakket akkurat med mamma som lurte på om vi skulle det, det hadde hun vært på når hun ventet meg og mine brødre.

Jeg har ikke tenkt noe på det, har heller ikke sett eller hørt noe om det. Prøvde å søke opp på google, men fant ikke noe særlig om det da heller.

Er det noe som man "må", eller var det vanligere før?

Vi var på det, eller, det var bare en kveld. Det inneholdt litt om fødsel, litt om bekkenbunnstrening mm (med en fysioterapeut) og en egen del som var litt sånn "parterapi" (hva er det greit å være obs på når det kommer en liten baby inn i familien osv). Ble arrangert av helsestasjonen og var gratis, og med flinke folk:) Syns det var et veldig nyttig kurs jeg, kanskje særlig den par- greia, i tillegg til at vi traff et annet par hvor hun endte med å bli dagmamma til L (etter at vi også var i barselgruppe sammen)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål, var dere på sånn fødselsforbedrende kurs? Snakket akkurat med mamma som lurte på om vi skulle det, det hadde hun vært på når hun ventet meg og mine brødre.

Jeg har ikke tenkt noe på det, har heller ikke sett eller hørt noe om det. Prøvde å søke opp på google, men fant ikke noe særlig om det da heller.

Er det noe som man "må", eller var det vanligere før?

Jeg var ikke på det, men de arrangerte det på sykehuset. Var et som pågikk da jeg var på barsellhotellet og det virket veldig populært :) Jeg angret egentlig litt på at jeg ikke gikk det, tror det kunne vært nyttig.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde de veldig kjekt fødselsforbredelse kurs på sykehuset, man ble omvist på sykehuset, fikk beskjed om hvor ting var, hva man hadde muligheter til med smertelindring, hva man kunne forvente seg når man kom inn, rommene og litt om barselsperioden, fødselsforløp, ammehjelp og litt sånt

Her også :) synes det var veldig greit! :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...