Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Her er Vesla syk. Dag tre med feber. Hun er såpass ung at de sjekkes nøye. Vært hos legevakten både lørdag og søndag. Legetime etterpå. Håper lillemor snart blir frisk. Ikke noe moro med sykt barn. Snakk om å bli full av bekymring.

Åå god bedring! Jeg virkelig hater når de er syke. :hug:

Enig med deg @Wednesday, synes ikke det er noe hyggelig sagt! Virker som om du får en del lignende kommentarer innemellom. Håper det gir seg før ungene begynner å forstå disse kommetarene. Jeg vet ikke hva jeg hadde følt om noen sa til mamman min at det var synd på henne som hadde meg som datter.

I går var vi på dansen hus og så på forestilling! Jeg ble mildt sagt overrasket over opplegget. Jeg synes musikken og stemingen var som tatt ut av en psykolgisk thriller. Jeg tenkte at det kom til å være litt opp-tuned musikk og litt sånn glad-dans. Isa satt helt stille og stirret på de, på slutten satt hun med åpen munn mens tårene trillet. Det kom ikke en lyd fra henne, så det er det merkeligste gråten jeg har sett. Det ble bra igjen etterpå, for da fikk barna leke på scenen med rekvisittene.

Enig med deg, og det finnes da bedre måter å uttrykke sympati på isåfall. (Som uansett ikke trengtes.)

Hmm det høres egentlig ikke ut som noe jeg vil dra med Johanne på? Tror vi satser på "reisen til julestjernen" i Desember istedet. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Huff, får litt perspektiv på ting når barn nr to i "vårt"årskull får en syndromdiagnose.

Trøtt liten sendt i barnehagen. Skikkelig teit natt i natt. Hadde jeg ikke hatt avtale som hun ikke kan være med på så hadde hun blitt hjemme, selv om hun er frisk. Men hun smilte da vi kledde på og mens jeg sa hade og pappaen kledde på seg, så håper hun får sove godt i barnehagen og dagen blir bra.

Burde stolt på magefølelsen, kom varm og trøtt unge hjem fra barnehagen, selv om det vistnok hadde gått bra der da. Ble bare varmere og jada, feber.

Ny runde. Men, vi skal egentlig på foreldresamtale i barnehagen i morgen vi, men hun er jo syk... dra bare en av oss eller ringe og be om å få flytta samtalen? Begge har forsåvidt fri i morgen.

Jentene mine i dyp samtale. :wub:

10676261_10154835452975171_1751429619816779131_n.jpg?oh=15efc3e81c67e99d9394a41687a1f995&oe=54AE64E0&__gda__=1423867894_5158e6fded53cc92d844ae5da3530541

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å stille klokka passet perfekt for oss, med en liten natteravn og morgenslumrer. Natt til i dag sovnet han før 12 (!!), og vi sto opp 8.30 (!!) - slett ikke så værst :ahappy: I forrige uke var jeg i seng 01-03, og opp 10-11 :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora påtar seg rollen som storesøster veldig alvorlig :)

20141024-mari2-1.jpg

20141024-mari11.jpg

Taxi derimot synes hun er skummel og ekkel. Han vil ikke være i nærheten av henne og virker litt smådeppa :/ Men det går seg nok til :)

Noen flere bilder fra hun var 9 dager gammel:

20141024-mari4.jpg

20141024-mari9.jpg

20141024-mari10.jpg

Imorgen er hun 2 uker og her er det fortsatt bare kos :wub: Inatt sov vi i 11 timer kun avbrutt av et par ammepauser og bleieskift. M har de siste par nettene sovet i egen seng også. Jeg sover nemlig så fryktelig dårlig med henne i senga vår fordi jeg konstant bråvåkner for å sjekke at ikke jeg har slengt dyna mi over henne eller at hun har falt på gulvet, selv om spesielt det sistnevnte er helt tullete å tro at skal skje. Jeg var visst litt aggressiv mot samboer inatt da jeg tydeligvis i søvne ikke har fått med meg at hun sover i egen seng, så da han prøvde å rulle over midten av senga hadde jeg vært rask til å dytte han langt bort. Morsinnstinkt ass! :D

På trilletur:

20141025-tur.jpg

  • Like 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker , men jeg tror A tok en eller annen test når jeg hentet i går.

Han ble spurt om å navngi en hel haug med farger i hurtig tempo , gjenkjenne bokstaver, dyr ( A nektet på at pingviner var fugler fordi de ikke kunne fly og fikk som svar av pedagogisk. Led at alle dyr med vinger var fugler uansett, da sleit mamma med å holde kjeft :lol: ) , tall , former og forklare begreper som ved siden av / ovenfor / under etc.

Ped.led noterte masse i et skjema etterhvert som A svarte.

Jeg tror han klarte seg ganske bra ( bortsett fra det med fugler :lol: ) , men jeg reagerte litt på settingen.

Alle barna var ferdig med frukt og satt utålmodige og bråkete på samme bord som A og prøvde stadig å gripe inn..

JEG satt i garderoben 2 meter unna og var selvfølgelig forstyrrende bare ved mitt nærvær.

4 barn ble hentet i løpet av testen og foreldrene pratet jo med ped. Led + at barna kom for å si hadet. Samtidig måtte A svare så fort som mulig.

Jeg har en ganske god konsentrasjon , men tilmed jeg hadde slitt hvis jeg var A.

Nå hørtes det jo ut som han klarte seg bra , men jeg stusser litt hvis dette er en normal setting for å kartlegge norske 4 åringer...

konsentrasjonsevnen hans ble testet mye mer enn noe annet kan man si, med et barn som hadde dårligere konsentrasjon måtte jo testen vært omtrent ugyldig.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg også stusset over at jeg ikke fikk informasjon om hva som foregikk. Jeg regnet med jeg skulle få en informasjon når ped.led fikk tid, men han gikk og spiste.

A sier han var det eneste barnet som fikk "oppgaver ", men jeg anser ikke han som en bombesikker informasjonskilde. ....

Jeg får spørre i dag hva det der gjaldt, jeg ante ikke at han skulle testes ( igjen. .) , så jeg vet ikke en gang om det var en test.

Edit: og det var en helt fornuftig forklaring :lol:

A er jo i den gamle avdelingen sin når de andre har førskoleundervisning på tirsdager , men noen ganger får han oppgavene under frukten fordi han synes det er gøy :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberfri! Ok kjenner at hun blir varmere, men hun var fri et øyeblikk uten paracet :D sovet så tungt i natt at jeg har måtte sjekke flere ganger at hun puster. Godt for en liten slapp kropp det. Men mat er fremdeles oppskrytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberfri! Ok kjenner at hun blir varmere, men hun var fri et øyeblikk uten paracet :D sovet så tungt i natt at jeg har måtte sjekke flere ganger at hun puster. Godt for en liten slapp kropp det. Men mat er fremdeles oppskrytt.

Stakkars liten :-( Godt at feberen begynner å gi seg, selv om den har en tendens til å komme tilbake på kvelden. Vi har pleid å gi saftis og annen is når ungene er syke og ikke vil ha mat :icon_redface: Det er godt og kaldt for halsen. Fiskekaker og eggerør er også populært etterhvert som formen blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberfri! Ok kjenner at hun blir varmere, men hun var fri et øyeblikk uten paracet :D sovet så tungt i natt at jeg har måtte sjekke flere ganger at hun puster. Godt for en liten slapp kropp det. Men mat er fremdeles oppskrytt.

Ååå, så godt at hun er bedre :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten :-( Godt at feberen begynner å gi seg, selv om den har en tendens til å komme tilbake på kvelden. Vi har pleid å gi saftis og annen is når ungene er syke og ikke vil ha mat :icon_redface: Det er godt og kaldt for halsen. Fiskekaker og eggerør er også populært etterhvert som formen blir bedre.

Takk :) veldig godt å kjenne igjen barnet mitt, selv om tempoet er lavere og lunta kortere så er det enorm forskjell fra i går. Hun får smoothier, sånne på pose, det vil hun ha, så får så mye hun vil av det :)
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk vi surra oss på foreldresamtale. Veldig kos å høre det de forteller, og det styrker bare vårt intrykk av at hun storkoser seg i barnehagen. :ahappy: De har hatt en "kartlegging" av henne, og hun er der hun skal og vel så det på alle punkter. Veldig fint å se deres vurderiner.

Yngst på avdelingen, og den i den aldersgruppa som er desidert mest rundt omkring for å undersøke. :lol:

Turboknøtta :wub:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om hunder og sleiking på baby? Våre vil gjerne vaske hode og hender.

Jeg er ikke fanatisk, men de får ikke stå og sleike på henne, siden jeg vet hvor tunga har vært før det. Men det går mest på at jeg synes det er guffent, på samme måte som hvis de sleiker på meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora påtar seg rollen som storesøster veldig alvorlig :)

20141024-mari2-1.jpg

20141024-mari11.jpg

Taxi derimot synes hun er skummel og ekkel. Han vil ikke være i nærheten av henne og virker litt smådeppa :/ Men det går seg nok til :)

Noen flere bilder fra hun var 9 dager gammel:

20141024-mari4.jpg

20141024-mari9.jpg

20141024-mari10.jpg

Imorgen er hun 2 uker og her er det fortsatt bare kos :wub: Inatt sov vi i 11 timer kun avbrutt av et par ammepauser og bleieskift. M har de siste par nettene sovet i egen seng også. Jeg sover nemlig så fryktelig dårlig med henne i senga vår fordi jeg konstant bråvåkner for å sjekke at ikke jeg har slengt dyna mi over henne eller at hun har falt på gulvet, selv om spesielt det sistnevnte er helt tullete å tro at skal skje. Jeg var visst litt aggressiv mot samboer inatt da jeg tydeligvis i søvne ikke har fått med meg at hun sover i egen seng, så da han prøvde å rulle over midten av senga hadde jeg vært rask til å dytte han langt bort. Morsinnstinkt ass! :D

På trilletur:

20141025-tur.jpg

For en nydelig baby :):wub:

Vi hadde baby-besøk på jobb idag og alle vi "gamle damer" hang som klegg rundt vogna :)

Blir "jobb" med barn hele kvelden her - av litt eldre årskull :ahappy: - hund og barn. Dvs opplæring av barn ift hund. Kynologikurs for barn mao. Håper ungene får en fin kveld og sitter igjen med fornuftig kunnskap. Og større glede i å omgås hund. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke fanatisk men det hender hun får et sleik eller to før jeg får fjernet de.

I stad kom yngste hunden og snuste på henne (vi lå på ryggen og trente litt) og da snudde hun seg mot hunden og strakk hendene mot han. Første gang jeg har sett hun nysgjerrige på hundene. Hun fikk noen sleik på ene hånda mens hun dasket han med den andre. Tydelig morsom å ta på. Vasket hendene etterpå siden hun spiser en del på. Var så søtt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, var å skulle kjøpe ny bh i dag, de gamle var blitt så ubehagelige, selv med sånn forlenger.. I hvertfall så var jeg ganske sikker på at jeg bare måtte opp i omkrets siden skålen/cupen liksom har passet, de har bare blitt trangere rundt.. Endte opp med 2 størrelser større rundt i omkrets og 2 størrelser større i cupen :lol: samboer sa bare "hva sa jeg" :P han har nemlig ment at de er blitt større :P

Ooooooog, i dag er det "bare" 99 dager igjen til termin :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: og det var en helt fornuftig forklaring :lol:

A er jo i den gamle avdelingen sin når de andre har førskoleundervisning på tirsdager , men noen ganger får han oppgavene under frukten fordi han synes det er gøy :lol:

...rakk nesten å hisse meg opp en stund der. :lol:

Feberfri! Ok kjenner at hun blir varmere, men hun var fri et øyeblikk uten paracet :D sovet så tungt i natt at jeg har måtte sjekke flere ganger at hun puster. Godt for en liten slapp kropp det. Men mat er fremdeles oppskrytt.

:hug:

Da fikk vi surra oss på foreldresamtale. Veldig kos å høre det de forteller, og det styrker bare vårt intrykk av at hun storkoser seg i barnehagen. :ahappy: De har hatt en "kartlegging" av henne, og hun er der hun skal og vel så det på alle punkter. Veldig fint å se deres vurderiner.

Yngst på avdelingen, og den i den aldersgruppa som er desidert mest rundt omkring for å undersøke. :lol:

Turboknøtta :wub:

Så bra! Godt å høre. Men all denne kartleggingen altså...

Utrolig godt at hun er bedre! :)

Hva tenker dere om hunder og sleiking på baby? Våre vil gjerne vaske hode og hender.

Helt ok, her i huset syntes vi det er koselig. Vet at hundene ikke har vært på noe ekkelt. :)

Og jeg har hørt en påstand om at hunder har noe desinfiserende i spyttet sitt, så de faktisk er veldig rene av seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...