Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0


Kaja
 Share

Recommended Posts

Er frost-bursdag til 7-årsdagen barnslig? Hun vil det selv, altså, men jeg tenker litt på innholdet, for det er litt kjedelig om de andre jentene synes det blir barnslig :icon_redface: Når det er sagt så er de som regel mye barnsligere enn man tror ...

Jeg tenkte å lage tiaraer i dobbel filt som de skal få pynte selv med bling, og ellers blir det blått/hvitt bord og litt dekorasjoner med innslag av lilla .. Masse ballonger, for det er så lett å pynte med. Kanskje feste gulroten på Olaf-varianten av halen på grisen..?

Og taco .. det synes jeg er veldig spenstig av oss! Godt vi har en altetende hund ;)

Tanker/ideer? :flowers:

syns det hørtes gøy ut jeg.

Dekorere med snøkrystaller også? Sånt er gøy å være med å lage før bursdagen for bursdagsbarnet også :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 9.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Da var vi blitt foreldre Lillegutt kom til verden klokken 11.45 i formiddag etter en litt dramatisk fødsel som endte i akuttsnitt. Han veier 3580 gram, er 49 cm lang og selvsagt helt perfekt Mor,

Siden nærmeste familie nå er informert så får jeg snike meg sånn litt småoffisielt inn her

03:22 kom verdens skjønneste tass. Han fikk det veldig travelt på slutten og kom ut med superheltarmen først. Veldig effektiv og grei fødsel. Lystgassen var noe drit, ble bare kvalm og svimmel, så da

Posted Images

Takk for tips! Åh tenk så koselig å ta med barnet sitt på teater, også kanskje spise ute etterpå? :wub:

Sånne ting jeg har gledet meg til! :D

!

Vi har nå endelig kommet dit at vi faktisk har fått til å spise ute, uten å måtte hive i oss maten og reise derfra innen 15 min pga trass og tull og hyl og skrik. Og L syns faktisk det er stas. Ikke de mest eksklusive kafeene og restaurantene, men allikevel, å kunne gjøre sånne "store barn" ting er nok stas for både oss og henne

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh må sjekke kulturhuset her om det er noe teater eller noe for småtasser. Kino utgår, de har ikke babykino her.

Og jeg kom hjem til en frk. som har lært seg å snu med gåvogna endelig. Det vil si, hun løfter hele vogna opp og slenger litt på den til hun får den omtrent den rettningen hun hadde tenkt, før hun går videre. Noe sier meg at hun endelig egentlig er klar for å gå selv. :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine har vært på sin første jakt Trygt plassert i bæresele i bærejakka. Hørselverv og hun sov seg gjennom tiden vi gikk (2,5 time) Fasanjakt-003-2-1024x755.jpg
Oi, for en kjekk jakke! Sånn trenger jeg! Hva heter den og hvor får man tak i den? Edit: nå har jeg googla, og herregud så mange utrolig praktiske jakker. Jeg må jo ha en sånn, det har faktisk vært et stort savn. At jeg ikke har tenkt på at det finnes :D Takk, MonicaT!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha takk! For meg hørtes det likt ut som grisen, det var litt uventet. :lol:

Hvis du har lyst så kan du filme deg selv når du lager lydene. Så kan sonenmammaene vurdere om det er likt nok til at det kan læres bort videre til J. Bare som en hyggelig gest :ahappy::ahappy:

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo lenge siden jeg var syv år og kjente noen på syv år, men jeg synes dette hørtes veldig gøy ut jeg? Kan jeg komme?

Så hyggelig sagt! Selvsagt :D Du kan få være aktivitetsansvarlig ;)

syns det hørtes gøy ut jeg.

Dekorere med snøkrystaller også? Sånt er gøy å være med å lage før bursdagen for bursdagsbarnet også :)

:D Ja, bursdagsbarnet er i full gang med å klippe sånne snøkrystaller som man bretter mange ganger og så klipper, og som vi skal feste på vinduene. Hun er en skikkelig arrangør :sorcerer: Kanskje vi kan lage snøkrystaller til kaka av melis og noe (fondant?).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en kjekk jakke! Sånn trenger jeg! Hva heter den og hvor får man tak i den?Edit: nå har jeg googla, og herregud så mange utrolig praktiske jakker. Jeg må jo ha en sånn, det har faktisk vært et stort savn. At jeg ikke har tenkt på at det finnes :D Takk, MonicaT!

Bare hyggelig :)

Var ei venninne som tipset om bærejakke. Min er kjøpt på Bæreglede i Oslo og er fra merket Lenny Lamb. Koster litt men verdt det. Finnes en del ulike typer. Veldig deilig og det holder ungen både varm og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Ja, bursdagsbarnet er i full gang med å klippe sånne snøkrystaller som man bretter mange ganger og så klipper, og som vi skal feste på vinduene. Hun er en skikkelig arrangør :sorcerer: Kanskje vi kan lage snøkrystaller til kaka av melis og noe (fondant?).

jeg søkte på snøkrystall kake og wops! pintrest har jo masse boards for (amerikanske) tema bursdager jo! Noe av det ser jo unektelig både søtt og morsomt ut, men mye jobb.

Man får kjøpt kake "farge", mange steder nå (sett de selge det på jernia tilogmed), så du eventuelt kunne farget melisen blå for å lage snøkrystallene/frost på kaka.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg søkte på snøkrystall kake og wops! pintrest har jo masse boards for (amerikanske) tema bursdager jo! Noe av det ser jo unektelig både søtt og morsomt ut, men mye jobb.

Man får kjøpt kake "farge", mange steder nå (sett de selge det på jernia tilogmed), så du eventuelt kunne farget melisen blå for å lage snøkrystallene/frost på kaka.

Åh så mye fint! Det er jammen synd man å jobbe istedet for å bruke dagene til å lage pynt og planlegge bursdagen .. hehe. Jeg skal definitivt bruke noen av tipsene derfra. Snøkrystaller av lim høres enkelt ut, og jeg trenger visst ny blåfarge. Hvis jeg tegner krystallene på et bakepapir så kan 7-åringen lage fine krystaller.

Det spørs om det blir en tur på panduro. Jeg har bestilt utstikkere også, men det er ikke sikkert de rekker frem fra Kina i tide. Kjekt å ha :D

Nei, her tar vi ikke av i det hele tatt ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart jul! Og siden jeg er delvis sykemeldt, og trenger å gjøre og tenke på positive ting om dagen, tenker jeg å lage adventskalender. Er det noen som har noen smarte ideer til en (rundt juletider) snart 3åring? Både utforming og "gaver" (som helst ikke bare skal være juggel, og helst ikke for stort hver dag, hun blir helt over seg over et gult høstblad, så noe "meningsfylt" i treåringstandard). I fjor hadde vi bare gaver hengt opp med klyper på en tråd, og gavene var plastdyr, kjøpt på biltema (der har de sånne store "bøtter" med gårdsdyr og dyr fra savannen, litt over 24 dyr til sammen:)

Det er kanskje ikke så vanlig å ha kalender så tidlig, men jeg syns det er veldig koselig selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart jul! Og siden jeg er delvis sykemeldt, og trenger å gjøre og tenke på positive ting om dagen, tenker jeg å lage adventskalender. Er det noen som har noen smarte ideer til en (rundt juletider) snart 3åring? Både utforming og "gaver" (som helst ikke bare skal være juggel, og helst ikke for stort hver dag, hun blir helt over seg over et gult høstblad, så noe "meningsfylt" i treåringstandard). I fjor hadde vi bare gaver hengt opp med klyper på en tråd, og gavene var plastdyr, kjøpt på biltema (der har de sånne store "bøtter" med gårdsdyr og dyr fra savannen, litt over 24 dyr til sammen:)

Det er kanskje ikke så vanlig å ha kalender så tidlig, men jeg syns det er veldig koselig selv...

Da vår første var 3 år så laget jeg 24 små collager (Picasa, men kunne like gjerne brukt en fotobutikk for å fremkalle istedet) med bilder av henne og hele familien som jeg laminerte og pakket inn. Etterhvert som advent skred frem så ble det til et A5 fotoalbum (ved hjelp av hullemaskin og to ringer til å holde det hele sammen). Det var kjempepopulært og hun er fortsatt veldig glad i albumet sitt (og ønsker påfyll med nye bilder).

Jeg laget et til vår yngste også, men ta fremkalte jeg bare bildene og klippet de i ulike former som jeg festet på fargete ark som var delt til A5. Laminerte, laget hull og festet sammen med to ringer.

Jeg kunne tenkt meg å gjøre noe lignende igjen, men det kan tenkes at 24 ark blir litt mye når det er snakk om påfyll.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vår første var 3 år så laget jeg 24 små collager (Picasa, men kunne like gjerne brukt en fotobutikk for å fremkalle istedet) med bilder av henne og hele familien som jeg laminerte og pakket inn. Etterhvert som advent skred frem så ble det til et A5 fotoalbum (ved hjelp av hullemaskin og to ringer til å holde det hele sammen). Det var kjempepopulært og hun er fortsatt veldig glad i albumet sitt (og ønsker påfyll med nye bilder).

Jeg laget et til vår yngste også, men ta fremkalte jeg bare bildene og klippet de i ulike former som jeg festet på fargete ark som var delt til A5. Laminerte, laget hull og festet sammen med to ringer.

Jeg kunne tenkt meg å gjøre noe lignende igjen, men det kan tenkes at 24 ark blir litt mye når det er snakk om påfyll.

Det var god ide. L elsker jo å se bilder av seg selv og de hun kjenner, særlig fra hun var mindre (det morsomste hun vet er å se film av seg selv på mobilen min :P )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har shoppet masse på ebay til adventskalenderen.

Blant annet sokker, lekebriller, tog til brio togbane, sjiraffbamse, strutteskjørt (ja, han liker å kle seg ut :P) og klistremerker.

Bra tips:) klistremerker tenkte jeg på og. Eneste ulempen er vel at vi får de over hele huset etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snart jul! Og siden jeg er delvis sykemeldt, og trenger å gjøre og tenke på positive ting om dagen, tenker jeg å lage adventskalender. Er det noen som har noen smarte ideer til en (rundt juletider) snart 3åring? Både utforming og "gaver" (som helst ikke bare skal være juggel, og helst ikke for stort hver dag, hun blir helt over seg over et gult høstblad, så noe "meningsfylt" i treåringstandard). I fjor hadde vi bare gaver hengt opp med klyper på en tråd, og gavene var plastdyr, kjøpt på biltema (der har de sånne store "bøtter" med gårdsdyr og dyr fra savannen, litt over 24 dyr til sammen:)

Det er kanskje ikke så vanlig å ha kalender så tidlig, men jeg syns det er veldig koselig selv...

Puslespill på 24 brikker, får en brikke hver dag? Kjenner at jeg ikke kan nok om unger til å vite om så små barn har glede av og tålmodighet til noe slikt, men. :lol: Det fins kanskje mulighet til å få laget puslespill med eget motiv, som f.eks. kan være et bilde av familien eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året med Sophia hadde vi aktivitetskalender. En aktivitet for hver dag, så hadde jeg printet ut et bilde av aktivitet, og skrevet på baksiden hva vi skulle, inn i en konvolutt pyntet litt med vinter og jul, og hengt opp på kalenderen :)

Hun var bare 10 mnd, så skjønte ingen ting men jeg hadde det morro :D I år skal vi ha annenhver dag med pakkekalender og aktivitetskalender.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puslespill på 24 brikker, får en brikke hver dag? Kjenner at jeg ikke kan nok om unger til å vite om så små barn har glede av og tålmodighet til noe slikt, men. :lol: Det fins kanskje mulighet til å få laget puslespill med eget motiv, som f.eks. kan være et bilde av familien eller noe?

Har tenkt på puslespill, men vi er på 6-brikkersnivået fortsatt;p men akkurat det husker jeg vi hadde da jeg var liten (men litt større), så jeg venter bare noen år:)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første året med Sophia hadde vi aktivitetskalender. En aktivitet for hver dag, så hadde jeg printet ut et bilde av aktivitet, og skrevet på baksiden hva vi skulle, inn i en konvolutt pyntet litt med vinter og jul, og hengt opp på kalenderen :)

Hun var bare 10 mnd, så skjønte ingen ting men jeg hadde det morro :D I år skal vi ha annenhver dag med pakkekalender og aktivitetskalender.

Noe sånt går jo an. Det er jo en del ting jeg vet hun syns er morsomt, men som vi gjør bare av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt går jo an. Det er jo en del ting jeg vet hun syns er morsomt, men som vi gjør bare av og til...

Planen er å ha ting som å lage julepynt, bake småkaker, svømmehallen tur, aketur, dra på tur og spise pølser, dra på biblioteket låne bok og lese den, lage julekort til besteforeldre, dra på juleteater i oslo, spille spill, pakke inn gaver, stå på skøyter, bake lusekatter, pynte pepperkakehus osv osv. Merker jeg gleder meg i år :D

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg blir helt wow her altså - så flinke dere er! Høres helt fantastisk ut Lill! :D

Nå begynte jeg å lure på om Johanne skal få adventskalender også. Hun merker det jo ikke hvis hun ikke får, men tenk så koselig.
Gårdsdyr hadde vært en hit her. Og kanskje noen aktiviteter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...