Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Innlegget mitt fra hentet fra ett forum i Australia. Vet ikke helt hvilken del hun bodde i som skrev det, men virket ikke som det innlegget var noe å reagere på når det kom til løpetid liksom.

• Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Skrevet
Vet du hva det kommer av? Forøvrig, nok en quote jeg ikke fikk varsel om.

Nope, aner ikke, men hun har nå levd i alle år med det uten issues. Hun har alltid snørret litt / væske som kommer ut av nesen i ny og ne. Anser det bare som "svette", men hadde jo vært interessant å fått vite hva det er spesifikt.

Skrevet
Når beslutninger er tatt og fullført, gjør det vondt. Veldig vondt, selvom jeg vet det er det beste, hvertfall for nå.

Hva skjer? :hug:

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Hva skjer? :hug:

Sent from my GT-I9100

Jeg slo opp med kjæresten idag, det er noe ***** dritt.. Føler meg bare litt ensom her jeg sitter helt alene.

Skrevet

Off synn.. Sånt er skikkelig ugreit når det skjer :( du får ta me deg hundene og begynne me isspisingen og teite jentefilmer :P

Sent from my GT-I9100

Skrevet
Jeg slo opp med kjæresten idag, det er noe ***** dritt.. Føler meg bare litt ensom her jeg sitter helt alene.

:console:

Skrevet

Jasså, er flere nattugler her :)

Jeg sitter oppe å leser og skriver så smått på bacheloroppgave. Kjenner det er litt vanskelig å komme skikkelig igang, og lurer litt på om jeg har tatt meg vann over hodet ang valg av tema :P

Skrevet
Jasså, er flere nattugler her :)

Jeg sitter oppe å leser og skriver så smått på bacheloroppgave. Kjenner det er litt vanskelig å komme skikkelig igang, og lurer litt på om jeg har tatt meg vann over hodet ang valg av tema :P

Hva er temaet da? Sitter og fjotler med artikler. Sikker på jeg har lest 50 artikler til oppgaven min nå. Det er sikkert nok, men det er alltid noen som refererer til noen, og så mååå jeg bare lese... :whistle:

Skrevet
Jeg har tatt meg av isspisingen. :aww: det er nemlig blitt issesong nå. :-D

Evt istid... 10 minus på vei til jobb nå. Ikkeimponert.no :getlost:

Siste arbeidsdag på jobb denne uka. I morgen og fredag er det samling på veilederstudiet. Godt med avbrekk i hverdagen, og på fredag overtar jeg leiligheten min :ahappy:

Skrevet

I dag har jeg våknet med dette humøret: grogne.gif Hvilket jeg helt sikkert kommer til å angre på senere i dag, men nå driter jeg i det og lar ting stå som de står.

• Like 1
Skrevet
Evt istid... 10 minus på vei til jobb nå. Ikkeimponert.no :getlost:

Siste arbeidsdag på jobb denne uka. I morgen og fredag er det samling på veilederstudiet. Godt med avbrekk i hverdagen, og på fredag overtar jeg leiligheten min :ahappy:

Foretrekker da den isen man spiser. :P Og den var god for tenk. :aww:

Er det forresten noen steder folk kan sjekke betalingsanmerkninger på seg selv? Noen jeg kjenner som har plutselig fått beskjed om at h*n har en anmerkning, men klarer ikke å skjønne hvorfor...

Skrevet

Vi er veldig seine i dag, men samtidig er det litt kos når jeg har en gutt som snorker på ene siden av meg og en snorkende hund på andre siden :wub: nei, sette i gang med vekking og kjefting... Sent from my HTC One S using Tapatalk 2

Skrevet

Oppdaget at jeg har glemt lommeboka i dag. Godt jeg kjøpte nøtter i går som jeg har her.

Noe knekkebrød tror jeg det står i hylla også, så da overlever jeg vel dagen :P

Skrevet
Jeg så bildet på facebook først, og trodde det var et gammelt valpebilde!

Når man ikke har kapasitet til ny valp så får man lage en av det man har fra før vet du.

Jeg spiser frokost på jobben og er klar som et egg til en dobbeltime norsk.

• Like 1
Skrevet

Ugh. Klar for å stå opp, men ikke helt våken. Har ikke sovet godt i natt og vært våken flere ganger.

Men sola skinner og vi skal på skitur :D Jeg rekker hvertfall å gjøre litt småtteri her hjemme først da.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...