Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Frak jeg er lei syke og skadde hunder... Nå er labbene til Noomi fri for furunkler og starter å kunne gå mer turer, og nå har hun vondt i en labb... :( hevelser i ledd...

:(:cry: håpe hun bare har slått seg!

..har jeg vært flink på sonen for en stund :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Kan det være en form for chert? Har hatt omtrent samme bruksområde som flint her i Norge.

Er litt usikker på formen, da. Jeg tenkte at den kan være sånn naturlig, men at det også kan være et vannrullet redskap... Stein og steinalder er litt utafor mitt fagområde, kan man si. :P

Flint har forresten sannsynligvis vært frakta oppover norskekysten av mennesker også, og ikke bare av isen. :)

Ai, chert lignet veldig på flint ja. Forma på steinen er ganske fascinerende, den har som sagt sagtakker på en av eggene, og når man bruker den som sag så ligger den veldig godt i hånda og har til og med en liten fordypning der man da må ha pekefingeren. Får vel bare vente å se hva de sier på arkeologisk avdeling på NTNU. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en form for chert? Har hatt omtrent samme bruksområde som flint her i Norge.

Er litt usikker på formen, da. Jeg tenkte at den kan være sånn naturlig, men at det også kan være et vannrullet redskap... Stein og steinalder er litt utafor mitt fagområde, kan man si. :P

Flint har forresten sannsynligvis vært frakta oppover norskekysten av mennesker også, og ikke bare av isen. :)

Jo, det er mulig den er for grovkornet. Men den er veldig hard, glansfull og finkornet til å ikke være flint, for å si det sånn. Spent på svar jeg også.

Chert har vel ofte samme hardhet som kvarts? I så fall kan man jo prøve å risse i kanskje-cherten/flinten om man har noe kvarts tilgjengelig. (Det har du vel? :lol: ) Evt med en kniv. Da kommer man en liten vei i hvert fall (har i så fall hardhet over ca 6).

Gjør det, gjør det!

Edit: Eller over 5. Det står litt forskjellig her og der, men over 5-6 i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hjemme fra agilitytrening og er i grunn ganske fornøyd! Treningsfrie uker hjalp på mye :)

Vegas har over tid blitt så glad i felthindrene, og jeg aner ikke hva som er så bra med akkurat de? I dag stakk han ut av slalomen, løp tvers over banen og opp på vippa hvor han gikk fram og tilbake flere ganger. Godt han er søt når han holder på :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har bror vært her og hentet snøfreser, gressklipper, trillebår, spader og annet hageutstyr, pluss et par skap som sto på gjesterommet. I morgen kommer det ei og henter den ene senga. Da er det nesten tomt i kjelleren unntatt det som står i bodene :)

Det nærmer seg! :banana:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått forbud om å spille mer Candy Crush i kveld, ettersom jeg har kommet til lvl 49 på fire døgn. Til og med jeg innser at det er litt ille. :lol: Så da får jeg vel like gjerne finne senga, da. God natt! Jeg kommer til å drømme om godteri som eksploderer.

Candy-Crush-Saga.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...
You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

Omg.. Det der var for drøyt! En så naturlig ting som løpetid blir reine fanden. Makan! :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

Alle veit jo at alle hannhunder blir helt mongis ved løpetid, samt en tispe blir jo bedekket bare en hannhund nyser.. Så det skulle jo bare mangle :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink i dag :) Var ute i 4 timer og trente spor og gikk tur, de to første sporene gikk ikke så bra, mens det siste gikk knallbra, da begynte poletten og dette ned.. Og hun liker det, kjempeivrig :) Sulla litt ute et par timer, kjøpte fleecepledd og har laga dra leke, Skulle ha laget to, men et pledd var ikke nok, så den andre får vente til i morgen. Nå er det kveld :)

Varga spiste en stor, død, illeluktende sjøstjerne i dag :x Lå mange av dem i fjæra og det var visst snadder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

*Flir* Får man ikke lov til å gå med løpetidstisper høylytt i gatene? :rofl:

Jeg synes bare at stavemåten til "allowed" var litt morsom. :aww:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser jeg formulerte meg dårlig. Det var ikke selve prisen som var grunnen til forundring, det var heller den abnorme verdien av noe så "lite verdifullt som et cert jeg reagerte på. Nå skal jeg ikke leke ekkel, men å få cert på min rase er vel ikke akkurat det samme som å få et cert på en berner. Hadde det derimot vært andre meritter som var tellende, hadde jeg forstått det mye bedre.

Er det i Danmak som i Norge, at de får cert uten jakt- eller bruksmeritter? For i så fall er jeg ikke helt imponert. Greit å skille på CK-kvalitet og ei, men om det også der er 1-2 påmeldte, er det jo liten praktisk forskjell på CK og cert...

Noen oppdrettere jeg har snakket med mener for eksempel at om en hund ikke blir champion, har den ingenting i avl å gjøre. Det må jo da gjelde raser med så få påmeldte at alle hunder som er gode nok blir championer. Men jeg kan være enig i at en avlshund bør være av CK-kvalitet, særlig på raser uten særlig andre krav til avlsklarering.

Forøvrig, dagens spørsmål. Har noen av dere andre hunder som skummer i nesa når de jobber litt effektivt fysisk, eller går spor?

155697_10152720322330191_401912448_n.jpg

Hmm, tror ikke jeg har oppdaget det på X'en før - hun kan sikle seg fram til sporslutten, og hun har sporet seg til neseblod på et jorde, men det er vel ikke rart om nesa snørrer litt etter å ha jobbet så hardt?

I dag fløy det første gåsetrekket over Enebakks skoger bird-watching-smiley-emoticon.gif

Måtte du lete lenge etter den smileyen?

Og siden jeg nå hadde kameraet framme, her er Symra som later som hun beundrer solnedgangen, men egentlig følger hun med på en flat som er frekk nok til å gå på veien vår:

Flint008.jpg

Jeg så bildet på facebook først, og trodde det var et gammelt valpebilde!

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

Hvor er dette? For i Australia har jeg fått inntrykk av at mange pets rutinemessig kastreres, og da forsvinner jo løpetiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Danmak som i Norge, at de får cert uten jakt- eller bruksmeritter? For i så fall er jeg ikke helt imponert. Greit å skille på CK-kvalitet og ei, men om det også der er 1-2 påmeldte, er det jo liten praktisk forskjell på CK og cert...

Noen oppdrettere jeg har snakket med mener for eksempel at om en hund ikke blir champion, har den ingenting i avl å gjøre. Det må jo da gjelde raser med så få påmeldte at alle hunder som er gode nok blir championer. Men jeg kan være enig i at en avlshund bør være av CK-kvalitet, særlig på raser uten særlig andre krav til avlsklarering.

De har ingen krav til jaktmeritter nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg overrasket over Danmark sine priser på bruk av hannhund.

Ser du skrev senere at det var pga cert osv,men kan jo fortelle at på sheltie betaler man 14.000 for en parring hvis det kommer valper og 18.000 på aussie..

Møkkafølelseslivtull..

Singel igjen..

:hug:

derfor man har viaplay og netflix :P

Hvem er best egentlig?

I dag har jeg trekt en betent tann hos tannlegen og bedøvelse hjalp ikke.Så det er vel første gangen jeg har sitti i tannlege stolen og svettet av smerte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I would never take a bitch to a show in season, I respect other exhibitors...

You are not aloud to walk any bitch on season in the streets, so why are we allowing them to show?

Og det sies vi har strenge regelverk i Norge :|

Hvor? Må være kastreringsland. Der er jo løpetid noe "unormalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skrev senere at det var pga cert osv,men kan jo fortelle at på sheltie betaler man 14.000 for en parring hvis det kommer valper og 18.000 på aussie..

Det er i Danmark man betaler 18 000 for en parring på Aussie?

SYKE priser!!!!!!

Lurer jeg på hvorfor jeg kan gå med jentene løse på hundetrening rundt alle de andre hundene uten at de løfter på ett øre. Men møter vi en hund på tur går man helt bananas :| Kjære vakre vene, vi møtte da en hund på tur i fjor sommer også :P:teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i Danmark man betaler 18 000 for en parring på Aussie?

SYKE priser!!!!!!

Lurer jeg på hvorfor jeg kan gå med jentene løse på hundetrening rundt alle de andre hundene uten at de løfter på ett øre. Men møter vi en hund på tur går man helt bananas :| Kjære vakre vene, vi møtte da en hund på tur i fjor sommer også :P:teehe:

Ops glemte og skrive at det gjaldt Danmark :innocent:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...