Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

Personlig ville jeg jo heller jobbe med å få fvfen tettere, og alt generelt tettere, dette kommer ofte med tid, og det er også viktig å ikke gå etter hunden, min vingler lett ut og det er ikke rart da jeg ofte vingler etter hun, så jeg øver på å gå skrått mot høyre så hun trekker inn og jeg belønner posissjonen der.

Men så må du jo velge selv også, om du skal til elite eller bare kose dere og da hvor mye du vil legge i det :)

nå skal jeg straks på fysio! wrooooooom

Så fvfen kan bli tettere ved å gå skrått en periode? Er jo helt ny på akkurat det her, så må finne meg noen å trene med tror jeg, er så vanskelig å vurdere selv. Tror nok ikke vi kommer til å satse elite, men skal jo ikke se bort i fra at det skjer heller :) Tusen takk for tips :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Definitivt! Er jo ikke den store miljøforkjemperen selv heller, så bærekraftig samfunn med filosofi er kanskje ikke det helt store :P

Nå nærmer vi oss 1000 ord i dag og 10 sider totalt, så ikke så mye mer jeg må greie ut om i det minste :P

Men det burde i det minste være et tema du kan finne en del informasjon om? Eller var det dette som var et essay du skulle mene en del selv om?

Fnis, jentene mine har lært seg noen ting - nå var Glee-episoden jeg så på ferdig, og de reagerer når kjenningsmelodien kommer. Forstyrr ikke når jeg ser på min daglige Glee! Men nå kunne de, så de sto siden av hverandre foran TV'en, med hodet på skakke samme vei, og var så like hverandre i uttrykk og alt. Skulle ønske jeg fikk tatt bilde av dem. Noen ganger er det så åpenbart at de er mor og datter. Og andre ganger hadde jeg ikke trodd på slektskapet med mindre jeg så den ene bli dratt ut av den andres livmor...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er glutenallergiker, så nekter jeg å ta meg en bolle. :aww: Fordi glutenfrie boller smaker dritt, og jeg spiser ikke dritt. :P

Derimot skal jeg ha suppe til middag, og den er supergod. :ahappy: Beste suppa som finnes er jeg overbevist om. Og når folk prøver å invitere seg selv til suppemiddag hos meg, så får jeg anta at de også synes den er god. :P

Og etter å hatt en -omi hund til i hus i helgen, så har jeg funnet ut at jeg aldri skal ha hunder som har samme sluttendelse på navn. Eller like navn overhode, fordi det ble litt forvirring når jeg ropte på Noomi og Kiyomi. Særlig siden Noomi også heter alt som lønner seg. :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkafølelseslivtull..

Singel igjen..

Usj :(:hug:

Flere som skulle hatt kamera i dag. En diger grå katt stilte seg mitt i veien og sjøt rygg, på vår lille morgentur i dag. Jeg stopper opp fordi jeg har hatt gale katter sittende på hunderygger før og det er kjempeekkelt å møtte røske bort kloredyret. Den største hunden min lister seg bak meg og titter forsiktig fram (han sa at han ikke var redd, men bare fikk lyst til å stå der akkurat da *himle*), mens den lille lykkepilla blir kjempetøff i trynet og er på full fart mot katta. Jeg stoler som sagt ikke helt på sinnakatter, så vi gikk ned en sidevei, så kunne katta bare stå der å breske seg :lol: Virket litt kjedeligere enn det var, nå når jeg leste gjennom det, men nå har jeg skrevet det, så værsågod.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjente jeg at jeg ble ordentlig irritert, javel det er kanskje tull at jeg var så mye sammen med Tuva og valpene, men jeg hadde ikke en valp som var skadet! Nå må jeg bare spørre, for enten er jeg vranglært eller så er det noe galt! Er det ikke betryggende for en tispe som akkurat har født å ha en kjær person i nærheten?? Er det virkelig så ***** forstyrrende at eier sitter i samme rom og leser en bok eller sitter på pc'en?
Valp som var skadet? Noen som mener noe de ikke vet noe om eller? Jeg tror de setter pris på å ha oss inne med de, så lenge man ikke tvinger de til å gjøre noe de ikke vil liksom :) tror ikke du gjorde noe galt i det altså. Når Lorrie hadde valper var jeg i samme rom hele tiden...men kanskje pga det var stue, kjøkken og alt i ett da, så hun ble ikke kvitt meg uansett :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valp som var skadet? Noen som mener noe de ikke vet noe om eller? Jeg tror de setter pris på å ha oss inne med de, så lenge man ikke tvinger de til å gjøre noe de ikke vil liksom :) tror ikke du gjorde noe galt i det altså. Når Lorrie hadde valper var jeg i samme rom hele tiden...men kanskje pga det var stue, kjøkken og alt i ett da, så hun ble ikke kvitt meg uansett :)

Det er en oppdretter som har en 4 dager gammel valp som var blitt litt skadet av mor, og dem sa at dem måtte sittee inne hos dem 24 timer i døgnet hvis det var det som skulle til for å passe på. Og da spurte jeg om det ikke var vanlig å sitte inne hos små valper hele tiden, det var det visst ikke for da ødela vi morsrollen, og det var greit å bare titte inn til dem av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg overrasket over Danmark sine priser på bruk av hannhund.

Nja, på GD er det vanlig med kun parringsavgift, ikke noe valpepris el i tillegg. Så da blir feks ikke 8000 så ille om kullet er stort (6 el flere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... er jeg overrasket over Danmark sine priser på bruk av hannhund.

Positivt eller negativt?

Det kan jo fort lønne seg for tispeeier. I min rase er det vanlig å ta et spranggebyr, og deretter 10 prosent av valpeinntektene. Så med 1500 i sprang og 14.000 i valpepris, er det ikke mange valpene det skal fødes før du har de samme beløpene som du nevner. Et gjennomsnittkull på seks valper gir hannhundeier 9.900 kroner.

Jeg synes det er rarere at det ikke tas høyere pris for en hannhund med bruks-/jaktmeritter, med tanke på hva slags rase du har.

Er det gratis omparring om tispa går tom?

Møkkafølelseslivtull..

Singel igjen..

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser det ut som Mezzi skal flytte til oss!!!! :frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics::frantics:

Yaaaaay! :D Gleder meg til å se han! :D Lage tråd med en gang! :yes:

Nå står pizzaen i ovnen.. Middag alene idag og.. Sjeldent jeg spiser pizza men i dag fikk jeg veeeldig lyst på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye før ørene detter av........

Står pent og pyntelig langs gangveien med mine vakre jenter når det kommer en kjekkas krypende bortover med ørene lukket for eiers plystring. Brått hadde han tredd nesegrevet sitt langt oppi rompa på Mocca som da seff ble en smule irri og snakket høyt om det. Kjekkas bakker unna, men prøver seg igjen og eier kommer og fisker han med seg. Ingen skade skjedd og alt ble greit igjen. Da smeller det fra en av de jeg sto sammen med at jøsses så sinna hun ble da, det er jo helt vanlig at hunder hilser på hverandre ved å lukte i rompa. Je rait, du hadde sikkert syntes det var greit at en fremmed mann hadde kastet seg rundt halsen din og gitt deg et smask midt på truten sånn helt uten videre. Men det var ikke det samme mente hun. For det er nemlig helt vanlig og helt greit at hunder hilser på hverandre på denne måten, det måtte jeg da skjønne........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye før ørene detter av........

Står pent og pyntelig langs gangveien med mine vakre jenter når det kommer en kjekkas krypende bortover med ørene lukket for eiers plystring. Brått hadde han tredd nesegrevet sitt langt oppi rompa på Mocca som da seff ble en smule irri og snakket høyt om det. Kjekkas bakker unna, men prøver seg igjen og eier kommer og fisker han med seg. Ingen skade skjedd og alt ble greit igjen. Da smeller det fra en av de jeg sto sammen med at jøsses så sinna hun ble da, det er jo helt vanlig at hunder hilser på hverandre ved å lukte i rompa. Je rait, du hadde sikkert syntes det var greit at en fremmed mann hadde kastet seg rundt halsen din og gitt deg et smask midt på truten sånn helt uten videre. Men det var ikke det samme mente hun. For det er nemlig helt vanlig og helt greit at hunder hilser på hverandre på denne måten, det måtte jeg da skjønne........

:o *Fnis* Da skulle de møtt kahlo når hun ble lukta i rompa et brøkdels sekund forlenge - da skrudde v8ern seg på gitt. Man skal være høfflig selv om man er hund og mann. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye før ørene detter av........

Står pent og pyntelig langs gangveien med mine vakre jenter når det kommer en kjekkas krypende bortover med ørene lukket for eiers plystring. Brått hadde han tredd nesegrevet sitt langt oppi rompa på Mocca som da seff ble en smule irri og snakket høyt om det. Kjekkas bakker unna, men prøver seg igjen og eier kommer og fisker han med seg. Ingen skade skjedd og alt ble greit igjen. Da smeller det fra en av de jeg sto sammen med at jøsses så sinna hun ble da, det er jo helt vanlig at hunder hilser på hverandre ved å lukte i rompa. Je rait, du hadde sikkert syntes det var greit at en fremmed mann hadde kastet seg rundt halsen din og gitt deg et smask midt på truten sånn helt uten videre. Men det var ikke det samme mente hun. For det er nemlig helt vanlig og helt greit at hunder hilser på hverandre på denne måten, det måtte jeg da skjønne........

CM sier det vet du, og da er det klart det stemmer! :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...