Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

I hvilket fag ble det vist? Jeg kommer på plenty grunner til at den ble vist jeg, både kristendom/religion, samfunnsfag, historie, norsk osv osv.

Ja det gjør jeg å! Det var bare så utrolig herlig, for jeg tror ungene kommer til å huske både budskapet og filmen veldig godt :) Er neppe sikkert at de andre foreldrene ser humoren i det der, men jeg lo godt når barnet kom hjem å fortalte det.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå har jeg litt lyst til å kjøre bort på Obs!, for jeg handler der et par ganger i måneden, og har aldri lagt merke til Elkjøp. Så jeg blir litt bekymret over meg selv og nysgjerrig på omgivelsene. Jeg trodde jeg begynte å bli litt lokalkjent, jeg har tross alt bodd her to år og ti dager nå.

:lol: Da kan du tro jeg surret rundt der med adressen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør jeg å! Det var bare så utrolig herlig, for jeg tror ungene kommer til å huske både budskapet og filmen veldig godt :) Er neppe sikkert at de andre foreldrene ser humoren i det der, men jeg lo godt når barnet kom hjem å fortalte det.

Det er en veldig sterk film, på mange måter, og kan fint sammenlignes med ting som skjer i det norske samfunnet idag. Men jeg må innrømme at jeg digga svaret til læreren, det hadde vel jeg også svart om unga ikke klarte å trekke konklusjoner selv :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig sterk film, på mange måter, og kan fint sammenlignes med ting som skjer i det norske samfunnet idag. Men jeg må innrømme at jeg digga svaret til læreren, det hadde vel jeg også svart om unga ikke klarte å trekke konklusjoner selv :P

Jah, så utrolig herlig upedagogisk! *ler*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke få "førerkort" for hund på mine to pinnedyr fordi de kan ikke sitt, dekk og bli når jeg går ifra :mellow:

Rottisen kan jeg, selv om jeg vil påstå at pinnedyra er mer "samfunnsvennlig"..

Vet ikke helt hva jeg skal tro om saken jeg :lol:

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superglad! Trenger ny jobb så sendte inn en søknad til en av interiørbutikkene som selger hotellputer med dun og det tok to minutter så ringte de. Så nå skal jeg på intervju neste uke. Håper jeg får den så jeg kan fortsette å jobbe med interiør :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader så deilig det er å se ut, og se verden komme til livet!

Jeg elsker snø og vinter, men når den først er på vei vekk så kan ikke gjørmeslapset forsvinne fort nok altså. Fra pulten min har jeg utsikt rett ut på et helt tørt og fint område. Også gleder jeg meg til å få satt opp agility i hagen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet og luftet issi. Issi hentet frisbee en i bilen så kastet jeg den og der var supergøy. Såpass gøy at det er best å ligge 50 meter unna og leke med dem og ikke levere tilbake for da bare logrer man og leker blond :-P Også glemte jeg brille etuiet i bilen så jeg må ut igjen(for jeg tror ikke å gå med solbriller inne er gøy veldig lenge. :-P) . Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten og trøtt, og på vei hjem fra jobb. Lurer på om jeg skal være gal og dra på Ålesundsutstillingen alene og bo på campingen eller ikke. Marvin har en god sjanse nemlig. Lille Mus er en annen ting. Men det hadde vært gøy å dra. Bare veldig kjedelig og dyrt med den bilturen alene :P

På den andre siden får jeg sikkert løst mange verdensproblemer oppi hodet mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh... velkommen etter :P Forøvrig er de helt fantastiske live. Vi var på Wembley og så de og det var helt magisk :D skal på ullevål og se de nå i sommer og det blir nok en skuffelse å skal på så liten arena kontra de hundre tusen folkene vi var i england :P

Jo, "velkommen etter" får jeg høre ja :lol: Og pokker at jeg skal være blåhval i sommer da :gaah: Konsert er moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten og trøtt, og på vei hjem fra jobb. Lurer på om jeg skal være gal og dra på Ålesundsutstillingen alene og bo på campingen eller ikke. Marvin har en god sjanse nemlig. Lille Mus er en annen ting. Men det hadde vært gøy å dra. Bare veldig kjedelig og dyrt med den bilturen alene :P På den andre siden får jeg sikkert løst mange verdensproblemer oppi hodet mitt :P
når var det igjen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker også en is, men ikke den du tenkte på (tror jeg?!) :lol:

Jeg spiste Deli de Luca is i natt. :aww: To kuler. Kirsebær og lakris. :P Eneste som slår det, er vel skikkelig italiensk is! :D Men den er ikke åpen på natta. :P

Og nirm: det skal MYE til for å få en betalingsanmerkning og så lenge du leser brevene dine og betaler innkassoregningene, er sannsynligheten liten for at du har noen :-P

Det er en "venn av en venn av onkelen til tanten til naboens søskenbarn". :whistle:

Nei. Jeg har ganske stålkontroll på min økonomi og betalingsanmerkninger, så jeg skal love deg at jeg ikke har det selv. :lol: Men det er det som er visstnok det er det merkelige her. Så da lovte jeg å spørre soniser, siden soniser vet alt. :aww: Og at man ikke akkurat ønsker å spørre om hjelp til slikt på FB. :P

kredittopplysningen v/Soliditet på tlf. 22459340 mellom kl 09-14 på hverdager.

:)

Takker. :)

Synes det er morsomt at Vida skakker på hodet og følger med på "Viva la Vida" til Coldplay. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det mest sannsynlig en cocker hit snart for litt trening og rehabilitering. Høhøhø :aww: føler meg som Cesar Milan! Men det er en veldig usikker hund som trenger å bygge litt selvtillit :) Den er ikke blitt mishandlet altså!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det rare man skal savne selv om jeg har tre hunder i hus (fire)... Men savner å kunne ta med meg en hund i fjøset... Hadde med kahlo endel, og henne parkerte jeg i døråpningen inn til fjøset og kastet noen gobiter til innimellom, og der lå hun og hadde jobben med å passe på døråpningen - en meget viktig jobb for en Snuser det ( at hun ble fra seg av glede og ikke slapp inn folk før de hadde kost med henne de få gangene det kom folk, deeet snakker vi ikke om). Men ingen av de jeg har nå vil ha noe glede av det, med untak av basenjien, men da vil ikke jeg ha noe glede av det, for han er "dum" nok til å gå inn i binger og sånt, og risikerer å bli tråkka paddeflat. :aww: Lukisen syns sånne store dyr er ekle, og renger med totten også syns det. Gleden med å "bare være med mamsen" kan liksom ikke sammenligens på dem. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig sterk film, på mange måter, og kan fint sammenlignes med ting som skjer i det norske samfunnet idag. Men jeg må innrømme at jeg digga svaret til læreren, det hadde vel jeg også svart om unga ikke klarte å trekke konklusjoner selv :P

Vi snakker barneskoleelever - jeg synes ikke man kan forlange at de skal skjønne hvor læreren vil hen med den filmen av såpass unge elever. Synes faktisk det er et pluss at ungene faktisk spør! :)

Straks middag - hjemmelaget tomatsuppe av cherrytomater med fersk mozzarella og stekt bacon.... :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg elsker de flotte naturprogrammene som har gått en stund sånn i femtiden på NRK1 i det siste. I dag handler det om Galapagos, 17:50. Løp og se! :ahappy:

Broren min er der nå, og jeg er litt sjalu :P Sett mye rare dyr virker det som!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker barneskoleelever - jeg synes ikke man kan forlange at de skal skjønne hvor læreren vil hen med den filmen av såpass unge elever. Synes faktisk det er et pluss at ungene faktisk spør! :)

Det er snakk om 10-12 åringer? Da har de vært inne på temaer som mobbing, språk, kultur osv har de ikke? Bare derfra kan det dras endel konklusjoner om hvorfor den filmen ble vist, selv om det kanskje ikke relatert til lærerens fag. Bare noe så enkelt som "(norsk) historie" hadde vært en grei konklusjon de burde klare å ta på den alderen?

Såklart er det flott at de spør, men jeg synes fortsatt at svaret til læreren var genialt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om 10-12 åringer? Da har de vært inne på temaer som mobbing, språk, kultur osv har de ikke? Bare derfra kan det dras endel konklusjoner om hvorfor den filmen ble vist, selv om det kanskje ikke relatert til lærerens fag. Bare noe så enkelt som "(norsk) historie" hadde vært en grei konklusjon de burde klare å ta på den alderen?

Såklart er det flott at de spør, men jeg synes fortsatt at svaret til læreren var genialt!

Nettopp - det er mange forskjellige temaer. Hva var det læreren ville med det? Språk? Kultur? Mobbing? Annet?

Svaret til læreren var helt greit det, og han oppnådde elevinteresse :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa!! Jeg bestod arbeidskrav 2 også! Og der var det MANGE som ikke fikk godkjent altså! Da var det kanskje ikke bare flaks at jeg sto på det første og da :D Men irriterende at det ikke er karakterer, jeg aner ikke hvor jeg ligger på skalaen, og lærerne vil ikke si det heller, men eksamen blir jo karakter. Og jeg må klare å karre til meg MINST en C hvis jeg skal overleve, kommer sikkert til å rote det til på den muntlige delen, så må ha noen bokstaver å gå på ja...

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...