Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

:o *Fnis* Da skulle de møtt kahlo når hun ble lukta i rompa et brøkdels sekund forlenge - da skrudde v8ern seg på gitt. Man skal være høfflig selv om man er hund og mann. :aww:

Nemlig. Grisegutt var han. Mocca ante ikke at han var der en gang før han hadde borra seg inn. Men han var heldigvis en hyggelig kar da, ble bare litt småforelsket, og det skjønner jeg jo, Mocca er jo så søøøøøøt, hihi. Det mest "morsomme" var jo at det var hverken jeg eller andre hundeeieren som mente dette, han ble litt flau og jeg bare smilte siden han tok ansvar og "ryddet" bort hunden sin med en gang. Møtte dem en gang til og da han så meg kalte han den inn a.s.a.p. og satte den i sitt til vi var forbi :)

CM sier det vet du, og da er det klart det stemmer! :aww:

Og der datt virkelig ørene av, hehe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal høre mye før ørene detter av........

Står pent og pyntelig langs gangveien med mine vakre jenter når det kommer en kjekkas krypende bortover med ørene lukket for eiers plystring. Brått hadde han tredd nesegrevet sitt langt oppi rompa på Mocca som da seff ble en smule irri og snakket høyt om det. Kjekkas bakker unna, men prøver seg igjen og eier kommer og fisker han med seg. Ingen skade skjedd og alt ble greit igjen. Da smeller det fra en av de jeg sto sammen med at jøsses så sinna hun ble da, det er jo helt vanlig at hunder hilser på hverandre ved å lukte i rompa. Je rait, du hadde sikkert syntes det var greit at en fremmed mann hadde kastet seg rundt halsen din og gitt deg et smask midt på truten sånn helt uten videre. Men det var ikke det samme mente hun. For det er nemlig helt vanlig og helt greit at hunder hilser på hverandre på denne måten, det måtte jeg da skjønne........

Da har Tuva misforstått helt, hun synes ikke det er ok med neser langt oppi ræva i mer enn 2 sek, da kommer Terrieren frem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuuuuuuffa! Nye fonen min virker ikke ordentlig. :( Funksjonstastene lyser bare om jeg holder telefonen opp ned i en bestemt vinkel. Det er ikke helt aktuelt på en helt ny telefon... Riktignok en eldre modell, men fonen er flunka ny. *snurt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuuuuuuffa! Nye fonen min virker ikke ordentlig. :( Funksjonstastene lyser bare om jeg holder telefonen opp ned i en bestemt vinkel. Det er ikke helt aktuelt på en helt ny telefon... Riktignok en eldre modell, men fonen er flunka ny. *snurt*

flunka ny fra leverandør? Da har du DOA rett, ring de med en gang, returner den og få ny tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du det er dyrt eller billig..? :P

Nja, på GD er det vanlig med kun parringsavgift, ikke noe valpepris el i tillegg. Så da blir feks ikke 8000 så ille om kullet er stort (6 el flere).

Positivt eller negativt?

Det kan jo fort lønne seg for tispeeier. I min rase er det vanlig å ta et spranggebyr, og deretter 10 prosent av valpeinntektene. Så med 1500 i sprang og 14.000 i valpepris, er det ikke mange valpene det skal fødes før du har de samme beløpene som du nevner. Et gjennomsnittkull på seks valper gir hannhundeier 9.900 kroner.

Jeg synes det er rarere at det ikke tas høyere pris for en hannhund med bruks-/jaktmeritter, med tanke på hva slags rase du har.

Er det gratis omparring om tispa går tom?

Jeg ser jeg formulerte meg dårlig. Det var ikke selve prisen som var grunnen til forundring, det var heller den abnorme verdien av noe så "lite verdifullt som et cert jeg reagerte på. Nå skal jeg ikke leke ekkel, men å få cert på min rase er vel ikke akkurat det samme som å få et cert på en berner. Hadde det derimot vært andre meritter som var tellende, hadde jeg forstått det mye bedre.

Forøvrig, dagens spørsmål. Har noen av dere andre hunder som skummer i nesa når de jobber litt effektivt fysisk, eller går spor?

155697_10152720322330191_401912448_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flunka ny fra leverandør? Da har du DOA rett, ring de med en gang, returner den og få ny tilbake!

Ehm ja, eller ny fra butikk hvertfall. Kjøpte den på torsdag og har bare ladet den siden, simkorte begynte å virke i dag. Nååå virker den da, men tror jeg skal klage uansett. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt irritert på firmaer som bare sender regning annen hver månde, og inkassovarsel annen hver månde. :getlost: Først trudde jeg at jeg hadde glemt den, men nå ser jeg jo at jeg bare får regning annen hver månde fra de. Så klagemail sendt. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innser at "litt matrester" for å rydde i frysen, var litt mer enn litt. Spiste knapt halvparten liksom :P

attachicon.gifbilde.jpg

Åååååå, snadder :).

Har vi vært på årets første sykkeltur - nesten 9 km og det var nesten ikke is på veien heller :). Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer inn fra et fjøs, og bonden går til et annet. :aww: Vi er ikke helt samkjørte.

Dagens lærdom er forøvrig at jeg trenger ikke støvsuge før jeg skal i fjøset - fullstendig unødvendig, hilsen bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Åååååå, snadder :).

Har vi vært på årets første sykkeltur - nesten 9 km og det var nesten ikke is på veien heller :). Deilig!

Håper ikke Willy ser like sølete ut som mine var :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm ja, eller ny fra butikk hvertfall. Kjøpte den på torsdag og har bare ladet den siden, simkorte begynte å virke i dag. Nååå virker den da, men tror jeg skal klage uansett. :(

Gå tilbake i butikken imorgen! Forklar problemet. Da tar de den inn med en gang og gir deg ny. Du har 7 dager på deg fra kjøpsdato for å kunne registrere en doa :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke Willy ser like sølete ut som mine var :lol:

Det gjorde han antakelig - ut fra all sanda som lå igjen i badekaret...

Det er deilig med vår og at snøen smelter, sant? :P

Jeg gjentar: ALL SANDA I BADEKARET.... nei, det er ikke deilig. Mye reinere med snø :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det gjorde han antakelig - ut fra all sanda som lå igjen i badekaret...

Jeg gjentar: ALL SANDA I BADEKARET.... nei, det er ikke deilig. Mye reinere med snø :P.

:lol: Mine får jo ikke bade nå ettersom det er under en uke siden Strongholden ble tatt på. Brukte en evighet med føneren for å få de først tørre igjennom leiren også blåse av den tørre leiren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Mine får jo ikke bade nå ettersom det er under en uke siden Strongholden ble tatt på. Brukte en evighet med føneren for å få de først tørre igjennom leiren også blåse av den tørre leiren :lol:

Herlig :lol: Her var det bare sand, heldigvis - og finstøv blandet med vann... *urk*. Jeg hadde ikke hjerte til å spyle av ham med kaldt vann ute, så da måtte han i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anlagt sandstrand på gulvene mine, jeg. Min feil når jeg ikke gidder å dusje hunden min når vi kommer inn fra tur. Det er verdt det da, for å kunne dra på sykkelturer og herje litt i gjørma. :)

Nå spiller jeg Candy Crush og hører på Backstreet Boys, først og fremst for å gjøre noe annet enn å skrive oppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...