Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Oooh, det er moro du :lol: My griset ned hele kjøkkenet når hun fikk sånn pasta, måtte over på pille :P

HAha, jeg skal bare bruke opp pillene så er det rett over på pasta. Sist måtte jeg nesten på legevakta, katten blir jo farlig! :P

:| tragedie, det "beste" på tv er faktisk Sex dager. :|

Hundehviskeren, typisk deg eller nattpatruljen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra og jeg har vært i fjæra, og der fant vi en stein som jeg tror er flint, og den er forma som en kniv ...ish. Og ettersom det ikke finnes flint der naturlig, så er jeg nokså sikker på at den er forma av menneskehånd, og ikke akkurat i dette tusenåret, for å si det sånn. Skal ta bilde av den og sende til vitenskapsmuseet. Det eneste problemet er at det området lå under vann i steinalderen, så da må den ha falt ut fra en båt, eller blitt flyttet på. Jeg blir litt gira av sånt.

Flint001.jpg

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde min andre kjøretime i dag, og kan fortsatt ikke helt tro at jeg har kommet igang :lol:

Men jeg får jo panikk i trafikken da, slipper alt som er eller trykker inn alt som er, takk og pris for at læreren har egne bremser. Også sa han at jeg skulle rygge bilen på plass, og det var drittrangt liksom, masse biler! Og jeg klarte det! Var ikke så veldig smooth akkurat, men det der var jo faktisk første gangen jeg rygget og... ble litt overrasket over at han bare ba meg gjøre det sånn, så for meg å øve en time på det på en naken parkeringsplass først (tror vi må det og altså... :P )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
HAha, jeg skal bare bruke opp pillene så er det rett over på pasta. Sist måtte jeg nesten på legevakta, katten blir jo farlig! :P

Hundehviskeren, typisk deg eller nattpatruljen! :D

Dalen vår :heart:

Har ikke de kanalene eller syns ikke noe om de programmene :P

Så da er det bare vente på 21 nyhetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har anlagt sandstrand på gulvene mine, jeg. Min feil når jeg ikke gidder å dusje hunden min når vi kommer inn fra tur. Det er verdt det da, for å kunne dra på sykkelturer og herje litt i gjørma. :)

Det har jeg og... helt ******. Og Casper ser og helt ****** ut nå. Var på kafè i gågaten i dag, og da er det jo mange som skal snakke med ham, og da mååå han bare deise i bakken og gnikke seg på ryggen da...

Nå spiller jeg Candy Crush og hører på Backstreet Boys, først og fremst for å gjøre noe annet enn å skrive oppgave...

Nå måtte jeg og høre på bsb, og jeg kan visst fortsatt alle tekstene :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| tragedie, det "beste" på tv er faktisk Sex dager. :|

Stakkars... :P

Symra og jeg har vært i fjæra, og der fant vi en stein som jeg tror er flint, og den er forma som en kniv ...ish. Og ettersom det ikke finnes flint der naturlig, så er jeg nokså sikker på at den er forma av menneskehånd, og ikke akkurat i dette tusenåret, for å si det sånn. Skal ta bilde av den og sende til vitenskapsmuseet. Det eneste problemet er at det området lå under vann i steinalderen, så da må den ha falt ut fra en båt, eller blitt flyttet på. Jeg blir litt gira av sånt.

Flint001.jpg

Sånt er kjempespennende :).

Er det litt krise her. Jeg har mistet vanntrykket... tror det skjedde da jeg skrudde på utevannet litt tidligere i kveld... Også aner jeg ikke hvordan man får fylt sånn trykktank med luft igjen heller. Må vel ty til profesjonell hjelp da *sukk*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra og jeg har vært i fjæra, og der fant vi en stein som jeg tror er flint, og den er forma som en kniv ...ish. Og ettersom det ikke finnes flint der naturlig, så er jeg nokså sikker på at den er forma av menneskehånd, og ikke akkurat i dette tusenåret, for å si det sånn. Skal ta bilde av den og sende til vitenskapsmuseet. Det eneste problemet er at det området lå under vann i steinalderen, så da må den ha falt ut fra en båt, eller blitt flyttet på. Jeg blir litt gira av sånt.

Flint001.jpg

Herreguuud så glad jeg er at jeg ikke går arkeologi lenger :lol:

edit: så søt Symra er med den klippen, ser ut som en unghund jo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud så glad jeg er at jeg ikke går arkeologi lenger :lol:

edit: så søt Symra er med den klippen, ser ut som en unghund jo :D

Til det første: Arkeologi er jo kjempefascinerende! Til det andre: Gjett om jeg bruker det da, når vi går forbi noen og hun står på to bein og hopper fordi hun vil hilse, så kniser jeg bare og sier at hun er så leken ennå. :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye reinere med snø :P.

Ja, jeg hører du sier det, og jeg er jo forsåvidt enig, så lenge det er nysnø og kaldt i været :aww:

I dag fløy det første gåsetrekket over Enebakks skoger bird-watching-smiley-emoticon.gif
Her kom de for et par uker siden, til Supras store lykke, eventuelt irritasjon :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt engasjert i denne steinen til PippinogSymra, og følte meg som en fryktelig udugelig liksom-geolog som ikke kunne gjøre meg opp en mening om dette var en flint eller ikke. Er den ikke litt for grovkornet? Den skal vel også ha glassaktig glans og muslige brudd (her eksampel hos obsidian: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/ObsidianOregon.jpg/180px-ObsidianOregon.jpg). Og som du sa finnes ikke flint naturlig i Norge, men er fraktet av gamle isbreer/drivis fra områder blant annet rundt danmark og videre avsatt i hovedsak ved gamle strandsoner. Spent på hva du får som svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en form for chert? Har hatt omtrent samme bruksområde som flint her i Norge.

Er litt usikker på formen, da. Jeg tenkte at den kan være sånn naturlig, men at det også kan være et vannrullet redskap... Stein og steinalder er litt utafor mitt fagområde, kan man si. :P

Flint har forresten sannsynligvis vært frakta oppover norskekysten av mennesker også, og ikke bare av isen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt engasjert i denne steinen til PippinogSymra, og følte meg som en fryktelig udugelig liksom-geolog som ikke kunne gjøre meg opp en mening om dette var en flint eller ikke. Er den ikke litt for grovkornet? Den skal vel også ha glassaktig glans og muslige brudd (her eksampel hos obsidian: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8c/ObsidianOregon.jpg/180px-ObsidianOregon.jpg). Og som du sa finnes ikke flint naturlig i Norge, men er fraktet av gamle isbreer/drivis fra områder blant annet rundt danmark og videre avsatt i hovedsak ved gamle strandsoner. Spent på hva du får som svar!

Jo, det er mulig den er for grovkornet. Men den er veldig hard, glansfull og finkornet til å ikke være flint, for å si det sånn. Spent på svar jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ja, jo... Jeg får sikkert låne en turkamerat, men til konkurranser kreves det jo litt trening, og det hadde jo vært gøy med noen kurs innimellom. Det føles ikke som at jeg kan styre sånt selv når det ikke er min egen hund, men det kan jo hende det finnes en perfekt liten treningskamerat der ute.
    • Sikkert mange som sier ja takk til en sånn ordning så lenge man blir litt kjent først hvertfall. 
    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...