Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

40 kilo hund i langline surret rundt mellom tommel og hånd som trakk i et hard røkk fordi det kom folk og hund gjør VONDT, bare nevner det.

Svære brannsår på anklene av samme grunn gjør også vondt, bare nevner det :thumbsdown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg dratt inn til byn for å bytte piercingen min i tungen, og for å ta labret på nytt igjen..

Men det er tiltak, og kjedelig aleine.. :P Prøver å få tak i en venninne som bor i byn, men hun er nok litt sliten etter å ha reist i 36 timer fra Australia :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har akkurat hatt en heftig runde hopptrening etterfulgt av vår aller første FVF-trening. Gikk veldig bra inne i heimen her og Khela holdt kontakten hele tiden. :D Tror lineføringa spiller en stor rolle. Spent på hvordan det blir når vi tar det ut med hundegård full av huskyer på ene siden og fjøs fult av kyr på andre siden. Også må vi få fiksa på den helvetes utgangsstillinga, da. :rolleyes:

Men jo! Under FVF, hvor greit er det at bikkja går typ 15-25 cm fra foten? Ho er jo litt redd for å bli tråkka på, noe jeg skjønner siden ho er så lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..har akkurat hatt en heftig runde hopptrening etterfulgt av vår aller første FVF-trening. Gikk veldig bra inne i heimen her og Khela holdt kontakten hele tiden. :D Tror lineføringa spiller en stor rolle. Spent på hvordan det blir når vi tar det ut med hundegård full av huskyer på ene siden og fjøs fult av kyr på andre siden. Også må vi få fiksa på den helvetes utgangsstillinga, da. :rolleyes:

Men jo! Under FVF, hvor greit er det at bikkja går typ 15-25 cm fra foten? Ho er jo litt redd for å bli tråkka på, noe jeg skjønner siden ho er så lita.

om hun går der konsekvent er det greit, men da må hun også ha sittene sine der. det blir trekk om sittene er limt innatt foten men så kommer fvfen langt ut.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om hun går der konsekvent er det greit, men da må hun også ha sittene sine der. det blir trekk om sittene er limt innatt foten men så kommer fvfen langt ut.

Takk! :D Siden vi ikke har utgangsstilling helt på plass enda, så tror jeg vi skal få til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige dere som skal på jobbintervju :) Jeg håper det snart gjelder meg også.

Akkurat nå spiser jeg middag. Hundene har fått en fin tur i scooterløyper, men jeg savna skiene lell så i morgen skal vi på skitur :) Har fri også så slipper å tenke på alt jeg må rekke før jeg skal på jobb.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

68594_498228300244375_1160751367_n.jpg

Min først tanke - hvorfor gjorde jeg aldri det her :lol:

Fantastisk! Og billigere enn enhver engangsgrill - bare en tier :D

Passert 500 ord i dag, må være ny rekord de siste dagene. Hater å være lite produktiv like mye som jeg hater å skrive svada...

Jeg måtte teste hva 500 ord er... Jeg skriver på en roman som tidsfordriv, og har i løpet av helga skrevet over 5.000 ord... Men - jeg kan tro det er noe morsommere å skrive om det en vil hvordan en vil, enn en eksamen.

Og apropos eksamen - naboen pusser opp, bruker støyende verktøy, og jeg får ikke konsentrert meg om bøkene. Men den er grei, jeg kan lese på natta, jeg, jeg fungerer da også, jeg, jeg må bare slutte å stå opp så tidlig som 12 da...

Nå skal jeg lage frokost til meg og jentene.

Oh, funny story: Jeg har en puff stående midt mellom TV'en og stuebordet, og på den puffen lå det en liten apotekpose med et par kvitteringer. X'en ble så innmari lykkelig over tanken på frokost, og logret som besatt over puffen - og dermed seilet posen en drøy meter gjennom lufta og dalte nydelig inn i den ene hylla i TV-benken. I kid you not! Jeg kunne tatt bilde, men jeg kan jo også bare legge posen i hylla før jeg tar bildet for dere som er mistroiske.

Kan vi få samme presisjon fra rumpa hennes for ruta etter hvert også, tror dere?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg sur på NKK. Lest av HD-bilder for to tollere - men ingen av dem er Bris. Mulig bildene hennes ligger såpass langt nede i bunken at de ikke blir tatt før på torsdag. Ventetiden er grusom!

Og så har fått telefon om kanskje muligens noe jobbing fra slutten av april til september, med greie arbeidstider og trivelig arbeid. Håperhåper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D Siden vi ikke har utgangsstilling helt på plass enda, så tror jeg vi skal få til det.

Personlig ville jeg jo heller jobbe med å få fvfen tettere, og alt generelt tettere, dette kommer ofte med tid, og det er også viktig å ikke gå etter hunden, min vingler lett ut og det er ikke rart da jeg ofte vingler etter hun, så jeg øver på å gå skrått mot høyre så hun trekker inn og jeg belønner posissjonen der.

Men så må du jo velge selv også, om du skal til elite eller bare kose dere og da hvor mye du vil legge i det :)

nå skal jeg straks på fysio! wrooooooom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederland og gjeterhundkurs med Serge van der Sweep neste! Vi er bare 2 stk som skal på kurs, så det blir vel nok av treningstid :P Klarer ikke å gjøre noe fornuftig når jeg vet jeg skal dra (gleder meg!!!), så kan like godt reise og trene litt lydighet på gardemoen. Må man ta med ormkur fra Norge, eller er det like greit å kjøpe det på en klinikk i Nederland?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederland og gjeterhundkurs med Serge van der Sweep neste! Vi er bare 2 stk som skal på kurs, så det blir vel nok av treningstid :P Klarer ikke å gjøre noe fornuftig når jeg vet jeg skal dra (gleder meg!!!), så kan like godt reise og trene litt lydighet på gardemoen. Må man ta med ormkur fra Norge, eller er det like greit å kjøpe det på en klinikk i Nederland?

God tur :D virker kjempespennende!

ormkur kanskje er billigere i nederland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

O'lord!! Rottisen i flexi sammen med gamle damen er tilbake :lol:

Er forresten den store Flexiline dagen, først en hund på tvers av grusveien som ser vi kommer syklene, går av sykkelen og har ca 0,5 meter før det er snøskavl å passere på. Ber eier hanke inn hunden som ligger flat og "jakter" slik at jeg kan passere (hunder festet i sykkel enda), eier vil gjerne at de skal hilse. Fikk da brukt, "ettersom mine har skabb så kanskje ikke det er så lurt", skal si det ble fart på Flexi innhanking da :P

Også møtte jeg gamledamen med rottis i Flexi når jeg kom ned på bilveien, takk og lov for det. Så jeg fikk svingt ut på bilveien og på motsatt side av sykkelstien. Der står det 3 gamle damer og prøver holde rottis fast i flexi linen så ikke den løper ut i bilveien. Alle tre ble forflyttet ut i grøften. Greit at jeg kanskje ikke var på sykkelstien kjenner jeg :P

Gøy med vår :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O'lord!! Rottisen i flexi sammen med gamle damen er tilbake :lol:

Er forresten den store Flexiline dagen...

Gøy med vår :lol:

Gikk tur med hundene her om dagen, og ser at en mann på tur med en hund er på vei inn på en sidevei fra den veien vi går på. Han får øye på oss, og stopper opp. Idet vi er på vei forbi slipper han hunden bort til oss(har selvsagt flexibånd på). Etter han har gjort det, så spør han "Er det hannhunder du har der? Hun har løpetid".

:rolleyes::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var på sin plass, jeg :)

(også veier jeg opp med litt glede og godt humør ellers, sånn bortsett fra å sitte å mugde(mugne?) dagen lang :D )

Interessant å se hvor ulikt man oppfatter ting.

Æsj, ser nå at en av bikkjene (antagelivis Talli) har prøvd å skrape på døren ut til gangen i går, men ikke så mye. Men altandøren har fått seg en runde selv om det ikke har gått igjennom lakken. Helt ny altandør og det irriterer meg litt, men samtidig får jeg bare enda mer dårlig samvittighet for hun har faktisk prøvd å komme seg ut der også i små panikk for å ikke drite inne :(

Æsj... :(

:lol: En stund til løvetannen og løvet spretter hos dere og kanskje... Men vi har nyyyydelig vært stort sett om dagen da, til bondens frustrasjon. Han mener vi bruker opp høytrykkene han har bestilt i sommer. :lol:

:lol:. Jeg har tenkt som bonden - vi kommer jo til å bruke opp alle høytrykkene NÅ - og da blir det vel en sedvanlig regnfull sommer å glede seg til :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg skal selge ene bilen til pappa, og har dermed fått lånt den en del i det siste. I dag var inget unntak, men klarte selvfølgelig å kantkjøre felgen! Felgen er ripete og dekket har ballong, så det må kasseres. Skal legge ut bilen for salg i løpet av uka, så må nok investere i et nytt piggdekk. *sukk* I morgen må jeg skifte over til sommerdekk, så da håper jeg at været holder seg stabilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte teste hva 500 ord er... Jeg skriver på en roman som tidsfordriv, og har i løpet av helga skrevet over 5.000 ord... Men - jeg kan tro det er noe morsommere å skrive om det en vil hvordan en vil, enn en eksamen.

Definitivt! Er jo ikke den store miljøforkjemperen selv heller, så bærekraftig samfunn med filosofi er kanskje ikke det helt store :P

Nå nærmer vi oss 1000 ord i dag og 10 sider totalt, så ikke så mye mer jeg må greie ut om i det minste :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol:. Jeg har tenkt som bonden - vi kommer jo til å bruke opp alle høytrykkene NÅ - og da blir det vel en sedvanlig regnfull sommer å glede seg til :).

Yep! Kald våt sommer i år også. Håper dog at snøfonna på fjellet her forsvinner i løpet av sommern, det gjorde den ikke i fjor, DET er et dårlig tegn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det var vell klart at jeg skulle ha han som var mest lik moren sin, eller? Si hei til Lynwyr Pod, etter Pil og barnebarn av Lyn
    • Hva er det raseklubben i Finland gjør? Genetikknerden i meg har veldig lyst til å teste alt som kan testes, men avventer en stund, til jeg vet at andre helsetester er ok før eventuell avl. 
    • Dette blir et langt innlegg, men jeg vil gjerne fortelle om et problem vi hadde med hunden vår, og løsningen vi fant, i tilfelle det er nyttig for noen andre.  Hunden vår var ca 5-6 mnd da han begynte å få urolige perioder på ettermiddagen/kvelden. Han var urolig, intens og jaget halen/baken sin. Det var ikke mulig å distrahere han. Det varte kanskje 15-45 minutter hver gang, og skjedde nesten bare på kveldstid. Jeg søkte råd fra veterinær og hundeinstruktør, og prøvde "alt": mer aktivitet, mindre aktivitet, be han gå og legge seg osv. Ingenting hjalp. Ofte spiste han pels fra bakenden og halen sin, og vi fant pels i avføringen hans. Jeg vurderte muligheten for at det var analkjertlene som plaget han, men han hadde normale analkjertler på 6-månederskontroll, aket seg ikke og avføringen hans var stort sett normal. Derfor slo jeg det fra meg. Dette pågikk i noen måneder frem til vi dro til dyrlegen etter en periode med løs avføring og hun tømte kjerlene hans. De var fulle, men ikke betent, og lot seg enkelt tømme. Da vi kom hjem fra veterinæren var han utrolig intens i halejagingen sin. Enda mer intens enn vanlig, og dette var tidlig på dagen (vanligvis hadde han bare disse periodene på kvelden). Da skjønte jeg endelig at det var analkjertlene som var problemet. For en lettelse! Etter veterinærbesøket har vi brukt litt tid på å finne riktig fôr og kosttilskudd, og halejagingen og de urolige periodene er helt borte. Hunden vår får nå ca 50/50 råfor og kaldpresset tørrfor. Han får også litt "Proflax Bottoms Up" som tilskudd.  Det var fortvilende å se at hunden vår ikke hadde det bra, for det var tydelig at det var ubehagelig for han. Jeg følte virkelig at jeg googlet meg ihjel mens det sto på. Håper derfor denne posten kan være til hjelp for andre. Hvis du har opplevd det samme med din hund, er jeg veldig interessert i å høre deres erfaringer/løsninger 😊 Og som et tilleggsspørsmål: Er det noen av deres hunder som synes det er utrolig ubehagelig å få tømt ikke-betente analkjertler? Veterinæren tømte analkjertlene igjen på 1-årskontrollen. Da var de halvfulle og ikke bentente. Han oppfører seg fint ved tømming, men begynte å jage halen/baken sin etterpå. Veterinæren ble veldig overrasket over hvordan han oppførte seg og hvor intens han ble. Hun trodde kanskje at det kom av han at han synes det var ubehagelig å ha analkjertelvæske i pelsen/rundt anus, siden hun ikke fikk vasket han godt på veterinærkontoret. Jeg tror ikke det stemmer, da vi har ekperimentert med å vaske han mer/mindre rundt anus. Jeg tror det rett og slett kommer av ubehag, kanskje han rett og slett er litt sensitiv.   
    • Drar opp denne for å se om flere har erfaringer idag. Jeg synes genetikk er spennende. Brukte nesten laboklin på Limit når vi var i herning i fjor siden de hadde stand der, men ble litt uforutsette utgifter på den turen så tok meg ikke råd der og da.  Kunne tenkt meg å teste den genetiske variasjonen på dem, men kommer til å avvente svar fra NKK på forespørselen fra NCK. Tilfelle raseklubben får til noe ala det de gjør i Finland via er det embark tro. 🤔 Kunne også tenke meg å se merle lengden på Karma bare fordi jeg er nerd. 😂 I tillegg til de typiske collie greiene på begge som MDR1, CEA, PRA osv. Har jo en god anelse via opphav, men ja spennende og nerd. 😂 
    • God idé! Kanskje vi gjør det, så er vi plutselig startklare før vi vet ordet av det 😁 Etter tur på lørdag ble han plutselig halt, uten at han hylte av noe der og da. Jeg syns det kanskje er blitt litt bedre, så regner med det er en strekk eller noe som går over. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...