Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

*Sikle* Jeg synes du skal kjøpe en Studsa datter jeg. :) Men jeg har ingen god begrunnelse annet enn at jeg synes Studsa og Santtu er lekre og alle i hele verden burde ha sin helt egne puddel. ;)

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

Huff, det er ikke noe godt å se har hunden sin er syk og ute av balanse, men 40 kg mot 3 kg er så urettferdig som det kan bli. Håper den på 3kg har mulighet til å komme seg unna - har du mulighet til å skjerme de fra hverandre slik at du ikke blir sittende med to stykker som er syke/alvorlig skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Phuh, da er jeg ferdig med to do-lista, og det hele ti minutter for dagens timeplan. Så da kan jeg sose her litt, før 1600-programmet mitt starter (og da blir nok jentene glad, for det innebærer fôring av dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

:hug: Han som er skikkelig godklump, regner med at han bare blir godere og godere basert på sånn han var i valpeformat :)

Nå har jeg meldt meg på treningssamling med Chico, blir godt å få trent litt med gamlefar :) Også har jeg fått rydda og vaske litt og i samme slengen så knuste jeg visst glasshylla i dusjen.. så mye for å ta på seg drittjobben å vaske plastikkdører skinnende rene. Jaja, bare å gjøre seg ferdig der nå tenker jeg. Ellers tror jeg kjøkken og gang er ferdig, det betyr kun bad og stue igjen. Stuen trenger bare rydding på stuebordet (=sortere hva som skal i boden) og badet har vel bare dusjen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den kanskje'n da, for kanskje jeg ikke gjør det, ikke sant? :P

haha.. Jeg syns jeg var sånn passe balansert nå jeg, egentlig :P Det er like mange gode grunner for å vente som å kjøpe :)

Jeg bytter rase, jeg, så får vi se hvordan det går. Hvis pudlene er sjuke også, så tror jeg at jeg skaffer meg katt neste gang..

.. Skal jeg dele opp 20 kg V&H.. Det har jeg fortrengt i hele formiddag :P

Hva slags redskap bruker du for å dele?

Jeg heier alltod på hund nå jeg.. Venting er oppskrytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som både bader og blåser hundene. Hvordan gjør dere det inne nå? Blåser og venter til all pelsen har landet før dere støvsuger? *forberede seg mentalt til bading av valp i morgen*

Nå skjer det meste av mitt pelsstell i forbindelse med utstilling, og dermed gjerne kvelden før eller samme morgen - så jeg lar støvsugeren bero til jeg er tilbake fra utstillingen, i håp om at mest mulig har landet.

Nå er hunderommet også gjesterom, så har jeg gjester må jeg nesten støvsuge når pelsstellet er ferdig, så gjestene kan få sove uten å våkne med en kvart berner i munnen. Men det blir jo fremdeles pels rundt omkring som lander, eller gjemmer seg i hjørnene.

Uææh! Foenix har blitt VOKSEN! Hun har fått sin første løpetid, snart 19 måneder gammel. SHIT! :D Nå er spørsmålet om hun får samme syklus som sin mor, det hadde vært deilig og praktisk.

Det betyr jo også at Foenix er cirka høyløpsk når vi skal på biltur med Toril, Gross og Jäger... Nice... Not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som både bader og blåser hundene. Hvordan gjør dere det inne nå? Blåser og venter til all pelsen har landet før dere støvsuger? *forberede seg mentalt til bading av valp i morgen*

Jeg blåser i dusjen for å minimere hår over alt. Funker fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv dag i dag :D

Luftet dyner og puter, vasket og skiftet sengetøy, ryddet og vasket kjøkken, trent, ryddet soverom og pakket til i morgen :)

Så nå er det full slækk og taco resten av dagen, og i morgen skal jeg noen få ærend før jeg setter nesa mot gardermoen for en trivelig helg i selskap av flotte hundemennesker (og aaaalt for mye softis og popcorn :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, fineste hunden som det alltid er så koselig å ha besøk av på butikken. Føler med deg! :(

Ja, han er jo veldig fin og god og alt det der, den tiden han er frisk. Er bare dritt at han skal være så mye syk :(

Huff, det er ikke noe godt å se har hunden sin er syk og ute av balanse, men 40 kg mot 3 kg er så urettferdig som det kan bli. Håper den på 3kg har mulighet til å komme seg unna - har du mulighet til å skjerme de fra hverandre slik at du ikke blir sittende med to stykker som er syke/alvorlig skadet?

Nei, det er absolutt ikke noe godt. De små har flere muligheter til å komme seg unna, både under bord og i bur, men det er ikke som at han angriper de hver dag altså, ikke misforstå, og han har aldri skadet de fysisk. Men mye lyd og legger seg gjerne oppå de om han får "muligheten". Så hyggelig er det ikke. Men vi passer ekstra godt på om de har vært litt fra hverandre, og de spiser aldri i samme rom. De er egentlig gode venner, og ligger og koser på puta/sofaen. Men når han har vondt er han ikke helt god, dessverre :(

:hug: Han som er skikkelig godklump, regner med at han bare blir godere og godere basert på sånn han var i valpeformat :)

Ja, han er det, enkleste hunden jeg har hatt mht å gå pent i bånd og generell lydighet. Men sykdom og dårlig psyke er dessverre en fryktelig dårlig kombinasjon :(

Nå er det bestilt veterinærtime hos en som visstnok skal være veldig god på hudproblemer, så da får jeg satse på at de kommer frem til noe som går ann å gjøre noe med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

Noen ganger ergrer det meg grønn at jeg synes pudler er så ekle å ta på..

Men altså 2ne, i ånden "man vet hva man har og ikke hva man får" og alle planer med Jeanette som endte opp på F før det ble en liten Shy etc osv så synes jeg at du skulle simpelthen gripe sjansen hvis den er der..

Så kommer det en egnet valp nå, så tar du den - og kommer det ikke noen valp, så har du en plan B og C neste år..

Dine pros og cons er sånne som til en stor grad nuller hverandre ut mener jeg.. så la skjebnen avgjøre! (Og det hørtes dramatisk ut :lol: )

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsen gikk så bra som en begravelse kan ha gå.

Sliten kjenner jeg.

10 min før lille niese skulle møte opp til operasjon ringte sykehuset og lurte på om hun skulle opereres i dag. Hun var nemlig strøket av lista.

Etter å ha forberedt den lille 3 åringen (og seg selv) mentalt+ å ha fastet denne lille kroppen var ikke søsteren min helt klar for å få den telefonen. I hvertfall ikke på vei til en begravelse. ..Min sindige lillesøster var plutselig ikke sindig lengre. Mannen hadde jo allerede dratt til sykehuset med vesla.

Hun ble operert da, og er våken nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsen gikk så bra som en begravelse kan ha gå.

Sliten kjenner jeg.

10 min før lille niese skulle møte opp til operasjon ringte sykehuset og lurte på om hun skulle opereres i dag. Hun var nemlig strøket av lista.

Etter å ha forberedt den lille 3 åringen (og seg selv) mentalt+ å ha fastet denne lille kroppen var ikke søsteren min helt klar for å få den telefonen. I hvertfall ikke på vei til en begravelse. ..Min sindige lillesøster var plutselig ikke sindig lengre. Mannen hadde jo allerede dratt til sykehuset med vesla.

Hun ble operert da, og er våken nå <3

Høres ut som at norske sykehus trenger nye rutiner :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant :) Tenkt hvordan verden ville ha blitt me oss to som presidenter :aww::teehe:

Helt fantastisk for oss, og langt fra fantastisk for de fleste andre, vil jeg tro :lol:

Løp og kjøp sier jeg altså :lol:

*Sikle* Jeg synes du skal kjøpe en Studsa datter jeg. :) Men jeg har ingen god begrunnelse annet enn at jeg synes Studsa og Santtu er lekre og alle i hele verden burde ha sin helt egne puddel. ;)

Jeg synes 2ne skal få seg krøllevalp altså! For de foreldrene der var jo bare lekre som få :wub: GO for it!!!

Man kan alltid stole på soniser til å heie seg frem til noe *ler*

Hva slags redskap bruker du for å dele?

Jeg heier alltod på hund nå jeg.. Venting er oppskrytt..

Jeg bruker tid og varme, og når det er sånn passe tina, så bruker jeg brødkniv :aww: Innimellom bruker jeg pappa og sag også, men det var ikke ledig i dag :P

Noen ganger ergrer det meg grønn at jeg synes pudler er så ekle å ta på..

Men altså 2ne, i ånden "man vet hva man har og ikke hva man får" og alle planer med Jeanette som endte opp på F før det ble en liten Shy etc osv så synes jeg at du skulle simpelthen gripe sjansen hvis den er der..

Så kommer det en egnet valp nå, så tar du den - og kommer det ikke noen valp, så har du en plan B og C neste år..

Dine pros og cons er sånne som til en stor grad nuller hverandre ut mener jeg.. så la skjebnen avgjøre! (Og det hørtes dramatisk ut :lol: )

Du må seriøst få hilse på krøllebølle snart, jeg kan ikke se for meg at du syns hun er ekkel å ta på når du bare får kjent på henne *ler* Og jeg veit at ting kan forandre seg, men jeg har ikke økonomi til å være impulsiv, så litt planlegging må det bli :) Men jeg er enig i at pro og cons nuller hverandre ut, det var derfor jeg var spent på hva Malin hadde å si om pro og cons.. Venter fortsatt på den mailen *ler*

.. Er det visst nyttårsaften på Kløfta igjen, sånn ca rett utenfor kjøkkenvinduet mitt.. Det ser jeg jo poenget med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kande fine trøndersonisene forklare meg hvor hoppbygget i granåsen ligger? :P

Ja. Rett ved hoppbakken. :P Hehe. Hvis du følger veien som går rett til høyre for hoppbakken og holder til venstre når veien deler seg, finner du fram. Ligger klin inntil tribunene i bakken. :)

Nå har jeg spist fantastisk god middag (eller det smakte meg fantastisk godt akkurat nå i alle fall) og skal spise en brukbar dessert mens jeg ser en episode til av HIMYM. Så skal jeg på tur, og så kan det kanskje bli quiz i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg skulle ønske det var lov med hunder i matbutikken slik at jeg kunne tatt med meg Mana med kløv på, istedet for å måtte gå tur først og SÅ dra alene til butikken.. Det er kjedelig!

Vi har ikke vært på tur enda.. :whistle: Heldigvis er Mana bare god og snill og chillern da.. Sover i sofaen <3

Dette er så typisk Mana btw.. Hun er så vittig..... :lol: Hu har personlighet altså..!

http://www.youtube.com/watch?v=C8BDAZ8riHg&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...