Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Mhm, og det er derfor avstandsforhold er kjipt, for vi går alltid en uke mellom å se hverandre. Savn. :(

Jeg personlig har ikke noe imot en uke i mellom, for hverdagene mine er så fulle av ting uansett, men det som gjør dette litt ekstra vemodig, er at dette er oppstarten på hans mer permanente flytting til Hellas. Da kommer vi nok bare til å se hverandre omtrent en gang i mnd eller så, og da blir det jo bare enda viktigere med fullt fokus og mye takknemlighet for den tida vi får sammen, heller enn å legge all energi i lengsel i mellomtida. Han sier at det er bra med litt savn. I så fall er det mye bra på gang hos meg nå. :teehe:

Bakte sørlandsboller, kremboller eller hva det nå heter. :drool: og her er resultatet:

attachicon.gif184471_10152441318115089_172048102_n.jpg

De ser HELT fantastiske ut, mye bedre enn den jeg kjøpte til 29 kr! :drool:

Bare for å være full av kontraster, så har jeg lest om hannhunden Leahs oppdretter har valgt å bruke på tispa si (ikke mammaen til Leah :P ), og det burde jeg ikke gjort. Jeg er veldig begeistret for Studsa, hun er en kul puddel, og hannen hun har valgt burde gi sånne valper som jeg vil ha, så nå har jeg bedt henne om å minne meg på hvorfor det er lurt å vente et år. Hun skulle sove på det til i morgen, så skulle hun nok komme på noen.. Eller noen grunner til å ikke vente.. Så nå er jeg en anelse ambivalent, jeg har jo bestemt at jeg ikke skal ha valp før neste år egentlig..

Jeg regner med at oppdretter er ferdig med å sove på det nå, så kom igjen, do share hvorfor du burde vente et år... :lol:

Det er ikke så digg å dusje når det kjennes ut som du har hentet dusjsåpen fra kjøleskapet, og det varmeste vannet fra krana ikke er varmt nok til å fjerne gåsehuden engang... Elsker britiske hus! :rolleyes: Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

Kjære deg, du har min dypeste og varmeste medfølelse. :console: Jeg kunne sagt noe om at vi til tross for beinkulde i resten av huset i det minste har varmt vann, men jeg tør ikke av frykt for å jinxe varmtvannstanken. :teehe:

Enda jeg har gått ned 12 kg i rent fett så har jeg ikke krypet så mange størrelser :P (ja sånn fettprosent måler sandra :lol: bare en fancy maskin)

Kom hit, så skal jeg måle deg litt klypa mi! :lol: *Smekk smekk* Men du, så fantastisk at du har gått ned så mye! Flinka! Snart begynner det å synes og merkes også, veit du! :flowers:

Haha! For et liv...! Men håper det fungerer! Kalde hus er noe av det værste jeg vet om... Tror hele hundesonen unner dere skikkelig varme!

Jeg må bare innrømme at jeg holdt på å begynne å grine av glede i morges da det var som å tre inn i en tropisk (minus luftfuktigheten riktignok) oase da jeg åpna døra til stua. Vi kommer ikke til å daue av forfrysning denne helga heller. :lama:

Jeg brukte balsam etter at jeg farga håret i går. Så nå har jeg sånn flatt, glatt hår som jeg hater. Hadde det ikke vært for at det er signalrødt, så hadde jeg glidd rett inn i Smiths venner, liksom.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg brukte balsam etter at jeg farga håret i går. Så nå har jeg sånn flatt, glatt hår som jeg hater. Hadde det ikke vært for at det er signalrødt, så hadde jeg glidd rett inn i Smiths venner, liksom.

Æsj, gleder meg ikke til håret har vokst helt ut igjen, for da får jeg sånt flatt og kjedelig hår som bare henger rett ned. Liker ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pose får du uansett sant? Spørsmålet er bare om du får sekk i tillegg :D

Jooo.. Meeeen.. :P

Jeg regner med at oppdretter er ferdig med å sove på det nå, så kom igjen, do share hvorfor du burde vente et år... :lol:

Oppdretteren har en sånn der jobb, er det ikke det dere kaller det? :P Så enten så jobber hun på den jobben sin, eller så kommer hun ikke på noen argumenter hverken for eller i mot vente eller ikke vente :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdretteren har en sånn der jobb, er det ikke det dere kaller det? :P Så enten så jobber hun på den jobben sin, eller så kommer hun ikke på noen argumenter hverken for eller i mot vente eller ikke vente :lol:

Ah, hun driver også med sånt. Der kan du se. :P Jeg venter fortsatt... Du kan jo dele egne tanker også?

Æsj, gleder meg ikke til håret har vokst helt ut igjen, for da får jeg sånt flatt og kjedelig hår som bare henger rett ned. Liker ikke det!

Det er bare å farge det jevnlig og aldri gre seg eller bruke balsam, altså, da slipper du Pantene Pro V-hår og får mer sånn "kom, skal vi leke"-fest der oppe. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye å legge til enn det SEC sa, men jeg kan jo forklare hvorfor jeg svarte (jeg var den første som svarte, men det har vel ikke akkurat vært hylekor og lynsjestemning her inne heller? Then again, hvor mange brukere argumenterte mot SECs standpunkt? Flere enn tre.) - men dette handler ikke om å ofre en person for det kollektivt symbolske. Jeg VET at jeg ikke kan endre hele verden, samme hvor inbitt idealistisk og engasjert jeg er. Men kanskje kan jeg gi en og annen rundt meg et annet perspektiv og en mer nyansert forståelse. Derfor valgte jeg å svare den ene personen. Jeg kan jo ikke akkurat gå til Stoltenbeg eller Obama for å få de til å endre folks holdninger, en må jobbe i det små og håpe det sprer seg.

Men det er forskjell på å få høre "du er så [insert personal quality], du høres ut som en fantastisk mor" - og at en midt i en argumentasjonsrekke mot SECs personlige standpunkt argumenterer for at hun burde få barn fordi et barn ville være tjent med henne som mor. Du ser forskjellen på et isolert kompliment og en forholdsvis skjult dårlig samvittighetsinduserende argumentasjon i en diskusjon?

Det er det jeg reagerer på, og jeg trenger å få understreke det, derfor velger jeg å svare nok en gang - ikke for å tverre diskusjonen videre, den kan legges død for min del, men jeg måtte få legge til dette, som hittil var usagt i diskusjonen.

Siri, som forøvrig deler ditt standpunkt tror jeg - spøkte med SEC og etter det kom det flere tulle innlegg (som jeg godt skjønner kanskje ikke er så morsomme likevel) men også flere støttende innlegg til SEC om hvor håpløst det er for de som ikke vil ha barn å få slike kommentarer hele tiden. (Noe jeg forøvrig er helt enig i.)

Det var flere støttende innlegg enn motsatt, og Lijenta kom bare med den ene kommentaren.

Så nei, jeg syntes fortsatt ikke det var noen grunn til å svare henne så skarpt!

Men nå skal jeg slutte å svare for andre, for det er ikke så bra det heller.

Det er problemet når man får lyst til å forsvare noen, man må liksom fortsette å dra ut diskusjonen i det uendelige på vegne av noen andre og det kan fort bli vel så feil. Så jeg gir meg også her uansett nå.

... har jeg vært på kontroll og skal ut å gå tur med svigermor. Det blir litt rart, ikke så ofte vi er bare vi to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var flere støttende innlegg enn motsatt, og Lijenta kom bare med den ene kommentaren.

Så nei, jeg syntes fortsatt ikke det var noen grunn til å svare henne så skarpt!

Men nå skal jeg slutte å svare for andre, for det er ikke så bra det heller.

Det er problemet når man får lyst til å forsvare noen, man må liksom fortsette å dra ut diskusjonen i det uendelige på vegne av noen andre og det kan fort bli vel så feil. Så jeg gir meg også her uansett nå.

Jeg trur du kommer til å bli en flott løvemamma, Marie! :heart::flowers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandyyyy? Jeg bare lurer på en ting, fordi jeg lurer, og jeg har prøvd å finne ut av det selv utifra hva du har skrevet når du har skrevet om deg og din.. ehm.. Ja, nå kommer jeg egentlig til poenget: Hvaderenåenner? Hvis noen spør, hva kaller dere dere, liksom? For, sånn jeg oppfatter det du skriver, så ville jeg kalt det kjærester, hvis det hadde vært meg. Derfor skjønner jeg liksom ikke helt, og derfor spør jeg. :P Helt ok om du ikke vil svare altså, vet du har fått mye pes, eller hva man skal kalle det. :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å farge det jevnlig og aldri gre seg eller bruke balsam, altså, da slipper du Pantene Pro V-hår og får mer sånn "kom, skal vi leke"-fest der oppe. :lol:

Det verste er at ikke det engang hjelper. Håret bare er glatt, flatt og henger rett ned. Sprayer jeg, rufser, tuperer, ja, uansett hva, så henger det rett ned etter kort tid.

Godt permanenten henger i lenge hos meg, så det blir NOE der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er like mye meninger om avl på mennesker som det er på hund?

Bør alle damer få en valp sånn at de roer seg ned, eller hva nå unnskyldninga var for å avle på alt var? Burde tisper (unnskyld, damer) som ikke skal gå i avl kastreres, så de slipper å slite med hormoner?

Veit dere hva ei venninne av meg kaller det når damer blir forbanna og hisser seg opp? "Ras i eggstokka".. Syns det er litt morsomt jeg :P

Men ja, jeg må si meg enig med Marie.. At det kan bli såpass mye fuzz av noe som sannsynligvis var ment som et kompliment og ihvertfall ikke en fornærmelse, vel.. Det er en jente-greie å reagere sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er like mye meninger om avl på mennesker som det er på hund?

Bør alle damer få en valp sånn at de roer seg ned, eller hva nå unnskyldninga var for å avle på alt var? Burde tisper (unnskyld, damer) som ikke skal gå i avl kastreres, så de slipper å slite med hormoner?

Veit dere hva ei venninne av meg kaller det når damer blir forbanna og hisser seg opp? "Ras i eggstokka".. Syns det er litt morsomt jeg :P

Men ja, jeg må si meg enig med Marie.. At det kan bli såpass mye fuzz av noe som sannsynligvis var ment som et kompliment og ihvertfall ikke en fornærmelse, vel.. Det er en jente-greie å reagere sånn..

Vet du hva? Jeg har faktisk tenkt den tanken noen ganger at den dama skulle ha blitt tvangssterilisert.. Jeg vet det er stygt, men ja.. Barna har det heldigvis bra, men det er pga fedrene og dems familie og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ikke noe imot en uke i mellom, for hverdagene mine er så fulle av ting uansett, men det som gjør dette litt ekstra vemodig, er at dette er oppstarten på hans mer permanente flytting til Hellas. Da kommer vi nok bare til å se hverandre omtrent en gang i mnd eller så, og da blir det jo bare enda viktigere med fullt fokus og mye takknemlighet for den tida vi får sammen, heller enn å legge all energi i lengsel i mellomtida. Han sier at det er bra med litt savn. I så fall er det mye bra på gang hos meg nå. :teehe:

Sånn apropos dette med langdistanseforhold, så har et par i familien min drevet med det i 20 år nå... de har aldri bodd i samme by, og ser hverandre en gang i måneden ca. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Og jeg tror det forholdet er like varmt som det var da det startet jeg, flammen har liksom aldri slukket. Jeg synes det er fantastisk!

--

Herregud nå sliter jeg med eksamen merker jeg... jeg klarer ikke begynne! Har skrevet en side med stikkord (håndskrift) på to timer, og jeg tror ikke jeg kan bruke dem til noe særlig... og jeg har så ekstremt dårlig fokus! Blir sittende å se på fingrene mine istedenfor, eller hundesonen, lager meg kaffe, vasker opp... skriver på sonen hvor udugelig jeg er, alt annet enn å faktisk gjøre noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ingenting :icon_confused:

Det var over 16 grader i stua da jeg sto opp - mens den siste uka har det vært 13, 11 og 9 grader. Det er ikke så mye varmere ute nå, så hva gjør forskjellen? Jeg fylte vedovnen da jeg la meg, men jeg sov jo i borti ti timer, så det hjelper neppe noe de siste åtte timene, i hvert fall.

Jeg har hatt på en vifteovn på svak varme i kjelleren, fordi der var det bare åtte pluss, og jeg var redd for frosne rør. Der er det nå 13 grader, så jeg slo av ovnen for en stund igjen. Kan den ene, lille vifteovnen ha klart å varme opp førsteetasje, så den ble til og med varmere enn kjelleren der ovnen står? Kan varme stige så langt, så mye, så effektivt?

For i så fall kjenner jeg at jeg omfavner denne oppdagelsen med glede - jeg sitter i stua mi med frokost og morgenritulaler uten ullstilongs, fleecegenser og ullpledd for første gang på lenge.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet min fyr uendelig lenge og i flere omganger. Tilsutt ble jeg lei for han ville ikke være kjærester. Jeg ble fryktelig usikker av å ha det sånn så da måtte jeg spørre han om han synes det hadde vært greit om jeg klina med noen på byen feks. Det mente han bestemt ville vært utroskap, for vi hadde jo en forpliktelse til hverandre. I min verden kalles det å være kjærester, og da ble vi enige om at da var vi det :P

Nå skal jeg lage levergodis til Sansa, gruer meg litt for det demrer for meg at det stinker! :x

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos dette med langdistanseforhold, så har et par i familien min drevet med det i 20 år nå... de har aldri bodd i samme by, og ser hverandre en gang i måneden ca. Noen ganger oftere, andre ganger sjeldnere. Og jeg tror det forholdet er like varmt som det var da det startet jeg, flammen har liksom aldri slukket. Jeg synes det er fantastisk!

Det er akkurat det vi satser på også. Vi gir hverandre den stormende fjortisforelskelsen ingen av oss hadde da vi var tenåringer. :lol:

Sandyyyy? Jeg bare lurer på en ting, fordi jeg lurer, og jeg har prøvd å finne ut av det selv utifra hva du har skrevet når du har skrevet om deg og din.. ehm.. Ja, nå kommer jeg egentlig til poenget: Hvaderenåenner? Hvis noen spør, hva kaller dere dere, liksom? For, sånn jeg oppfatter det du skriver, så ville jeg kalt det kjærester, hvis det hadde vært meg. Derfor skjønner jeg liksom ikke helt, og derfor spør jeg. :P Helt ok om du ikke vil svare altså, vet du har fått mye pes, eller hva man skal kalle det. :)

Vi sier at vi dater. :) Og vi er kjærester når vi er sammen, ellers ikke. (Og det har ingenting med behovet for å ligge rundt å gjøre). :P

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo det, og skal til optiker på lørdag, men legen syns ikke det hørtes ut som verken det ene eller det andre, så jeg har fått henvisning til MR, for å utelukke ting der. Så har jeg fått beskjed om å ta det med ro, fikk resept på migrenemedisiner som jeg skal prøve, men han trodde kanskje ikke de kom til å hjelpe. Så får bare se, da.

Jeg vet bare at synet har ekstremt mye å si på hodet også, om jeg går uten briller får jeg vondt og blir svimmel. Nå har jeg jo i tillegg migrene og diverse dritt i hodet mitt :lol: men jeg bare kom på at du nevnte det og det kan hende å få nye briller ol hjelper masse. T sluttet iallefall å ha vondt i hodet når han fikk nye briller.

Kom hit, så skal jeg måle deg litt klypa mi! :lol: *Smekk smekk* Men du, så fantastisk at du har gått ned så mye! Flinka! Snart begynner det å synes og merkes også, veit du! :flowers:

Hahah, klypa di ja :lol: har vist byttet mye ut i muskler sa hun, hun målte i våres og nå i høst (og mtp hvor mye muskler og alt jeg mistet i sommer og var en 90 åring i muskelsammensetning så må jo det være bra å få de igjen :lol: ) noen buksestørrelser har jeg krypt ned også :D men det synes ikke så bra lengre :aww: sakte men sikkert er min metode :P ser jo ut til å fungere bra. Og sååå gøy å handle klær igår og bare finne ting som passer :P

.. har jeg spist en kokosbolle til 1-kaffen :P

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det er fullt mulig å lære hunden å leke og ta leke som belønning. Jeg hadde en hund lik din, og fikk ham like fokusert på lek. I hovedsak gjøres det ved å belønne fokus på lek med mat. Legg en leke på gulvet, vent til hunden ser på den, belønn. Vent videre til han tar borti den med snute eller pote, så til han plukker den opp, osv. Bruk mat med "lav" verdi. Bruk tørrfôr som belønning, og jobb mye med ro når mat er involvert. Jeg tenker at her spiller mange faktorer inn. Hvordan er det på stuegulvet, hjemme? I hagen, på kjente områder? Begynn i lette omgivelser uten distraksjoner for hunden. Start med lave kriterier, enkle øvelser han kan. Hvis du bor i nærheten av en god hundeskole, sjekk om de har kurs i belønningsutvikling eller kan hjelpe deg med dette kanskje med en privattime eller to?  
    • Jeg tror nok løsningen her er å være tålmodig, og gi ham tid til å forstå hva som er forventet av ham. Du har åpenbart en matmotivert hund, som i seg selv er en stor fordel i lydighetstrening Vær nøye med å ikke gi godbit før han viser ønsket atferd, og gjør nok repetisjoner slik at han forstår mønsteret.    Gi det litt tid, så forstår han at det ikke hjelper å hoppe etter godbiten for å få den, iallfall!
    • Jeg har en hund som er veldig glad i mat og alt med mat skaper stress. Lydighet er vanskelig fordi uten godbiter så vil han ikke gjøre noe og med godbiter så blir han så stressa og kun opptatt av godbit og da hører han ikke etter hva han skal gjøre. Hvordan kan jeg trene lydighet da? Han liker ikke leker så det utgår. Han er ikke stresset uten mat men med en gang mat er med i bildet så stresser han fullt. 
    • Han raser opp i vekt han der. I går var vi på miljøtrening med valpekurset, og fikk veid han inne på en dyrebutikk. Nå veier han 10,3 kg 🤯 Kan ikke tro at den lille valpen er så tung allerede! Vi har hatt mange gode dager i det siste, og noen utfordringer. Som gjeterhund så har han altså begynt å reagere på biler, joggere, syklister, folk på sparkesykler. Men vi har jobbet masse med det, og det er allerede blitt mye bedre ☺️ Vi må bare fortsette å jobbe med det tenker jeg. Ellers har han hatt mange dager uten uhell inne, og han er begynt å gi beskjed ved å skrape på enten altandøren eller ytterdøren. Så det er bra! 😄 På tirsdag er siste dagen av valpekurset. Kjedelig! Det har gått så fort. Syns det har vært fint å ha en fast ting i uken å dra på med han, i tillegg til noen som setter øvelser som skal trenes på, slik at vi må trene på de øvelsene til neste kurskveld. Så jeg er litt gira på å lete frem et nytt kurs allerede. Vi får se hva jeg finner. Det er sikkert ingen kurs før etter sommerferien uansett.
    • Du sier at hunden ikke har vist aggresjon, men at den har knurret flere ganger. Og blitt oversett eller irettesatt for det. Her har det kommet så mange advarsler og så mye undertrykking av signalene at det til slutt har tippet over. Hunden trenger en eier som forstår og leser signalene dens, og respekterer grensene. Og det kan ta lang tid å bygge opp igjen den tilliten som er brutt. Hvis eier er villig til å lese seg opp, gå kurs og få veiledning innen språk og adferd, så kan det nok gå. Men de begynner ikke på scratch, men på en ganske dårlig negativ. En dominant hund er ikke stresset og utrygg, og dette har ingenting med det å gjøre. Jeg ville omplassert, med mindre eier OG familie er innstilt på en vesentlig endring og jobb med hunden. Og da til noen som kan og er innstilt på de samme kriteriene. Problemet er nok bare at det er mange nok omplasseringshunder med de problemene og for få folk med kompetansen til at det er realistisk å finne noen.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...