Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Oj da, godt det gikk bra med dere begge! (sjåførene) Skummelt det der, håper det var såppass lite at det ikke er fare for senskader eller noe da. Det kan kommme krypende i ettertid, hvis man har fått en sleng på nakken eller noe.

Jeg tror det gikk fint, kom bare litt vel sent på jobb i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Takker for god bedring ønsker. Har fått snakket med pasienten, og han er ikke veldig mye bedre enda . Snurt er han også, siden dumme mammaen lovte han at han skulle slippe mer medisiner i rumpa, men hvordan skulle jeg vite at han kastet opp av flytende ibux?

Teit og skummel dag i dag. Mormor skal begraves og vesle niesa mi skal operere mandlene. . Samtidig.

Slenger noen klemmer til 2ne :hug:

Retunerer :hug: jeg, det ser ut som du og trenger en :)

Spennende 2ne ....valp eller vente .....

Tvi tvi

Det er koselig med gamle hunder. Toya er blitt 11,5 år og både hører og ser bra fortsatt. Ganske sprek også. Løper selvsagt ikke så fort lengre, men hun jobber jevnt og trutt. Løper utenfor stien og holder på med sitt. Jaggumeg finner hun fugl noen ganger også. Søte gamlemor :wub: Gamle hunder har helt klart sin egen sjarm, grå på snuta og en verdighet som bare gamle hunder har. Sier høylytt i fra om hun fortjener en godbit eller at middagen er sen :lol: Og blåser helt i hva gutta driver med og lever i sin egen verden.

Håper jeg har henne i mange år til.

Ja.. Jeg har ikke hørt noe enda, så jeg veksler mellom å håpe at hun har glemt at hun skulle sende meg mail med pro og cons, og glede meg til å lese hva hun mener om å vente/ikke vente.. Skal ikke være lett *ler*

Det er veldig koselig med gamle hunder. Gubbelille ble voksen og forholdsvis fornuftig tidlig, så jeg fikk mange år med "ferdig" hund med han. Han var også sånn de siste årene at han tusla for seg sjøl, brydde seg ikke så mye om hva vi dreiv med (han brydde seg egentlig aldri så mye om hva vi dreiv med, men tusle gjorde han ikke før han ble over 10 år gammel), så lenge han fikk holde på med sitt. Han var forøvrig 11 år siste gangen han nedla og spiste en gnager (ekle dyret).

I går fikk Amigo løpe litt løs og det satte mr. runner pris på.

Sårene hans gror bra og det er flott. Han er like glad som han alltid har vært. Litt ubehagelig å ha de så mye i bur, men de overlever for en periode. Neste torsdag skal vi til en på Oslo Hundeskole som jeg har fått anbefalt. Spennende

Er utrolig glad i hundene mine, de er verdens beste :wub:

Godt det går bra med Amigo, jeg krysser fingrene for at dere får ordna opp med disse gutta så alle kan leve i fred og fordragelighet igjen :ahappy:

:hug: Noen hunder er sånn at det kryper lengst inn i hjertet ditt, og blir der. Dina sin sønn var også sånn. Selvom vi bare fikk to og et halvt år sammen, kommer han bestandig til å ha en stor og spesiell plass i hjertet mitt :)

Ja, de tar sin plass, disse svartingene. Sånn er det når man er av kongelig blod, vet du ;)

Men du, hva er argumentet ditt for ikke få valp nå da? Når dette er en kombinasjon du syns er veldig spennende, mener jeg det bør veie tyngre enn alle argumenter for ikke å få valp nå :)

Nei altså.. Dette skulle liksom være Nora sitt år, på en måte.. hehe :P Jeg tenkte jeg skulle satse på henne, konkurrere og stille litt, så vi kanskje får noen opprykk og et utstillingschampionat. Hun er bare 4.5 år gammel, liksom.. Men disse valpene er jo ikke leveringsklare før i mai, så jeg er litt usikker på om det er noe argument, den valpen kan jo ikke trenes stort i år, og den får ikke vært med på valpeshow før i juli, sååå.. På den andre siden, så er hun ikke mer enn 5.5 år til neste år, fortsatt ingen gammel hund, og har nok fortjent litt mer trening og aktivitet enn hva hun får nå om dagen, så det jeg er "redd" for, er at vi fortsetter det latmannslivet vi har nå, og at en evt treningslyst blir brukt på en hund som forhåpentligvis ikke er miljøberørt og derfor klarer å konsentrere seg selv om det er bråk og ståk rundt oss..

Også er nok de kombinasjonene som gjøres til neste år, sannsynligvis like interessante. Det blir enten fra en av døtrene til Studsa, eller fra moren til Leah. Døtrene til Studsa kan gi grå og hvite avkom, og jeg har jo litt lyst på noe annet enn sort, selv om farge ikke er det viktigste. Jeg er, som dere kanskje har fått med dere, veldig fornøyd med Leah, så en evt halvsøster hadde ikke vært å forakte det heller. Hvis jeg ikke finner noe jeg liker på de to kullene, så har jeg jo planer om å ha kull på Leah, så sant hun er frisk (jeg går ut fra at hun ikke er det, siden jeg ikke finner noen store mentale brister på henne, da er hun jo nødt til å ha HD, AA eller PL, ikke sant? Eller noe dritt på øynene..), og en Leahdatter hadde også vært kjekt å ha, selv om jeg - hvis vi har kull på henne - tror at den blir satt ut på fôr.

Ironisk nok så har jeg brukt mer tid og energi på å finne riktig puddel enn jeg noen gang har brukt på belgerne, de har det bare med å ramle i fanget på meg, de.. Lurer på om det er fordi jeg har lært noe disse årene, eller om det bare er overanalytikeren i meg som har slått ut i full blomst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg på vei til sentrum for å hente en mobiltelefon som ligger til reparasjon. I dag og i morgen er det jobb, og så er det heeelg helt frem til onsdag!

Ikke at jeg har noe med det, er bare nysgjerrig - men har du hoppet av studiene?

2ne - vent til neste år du, så kanskje du får både i pose og sekk :D

Startet dagen på bilverksted, og nå sitter jeg på jobb og korrigerer elevlister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lå vi i senga dårlig i dag også. Jeg begynner virkelig å bli stressa for praksisen min jeg nå. Får håpe læreren er litt romslig.

Sent from my GT-I9100

God bedring! :hug: hvor lenge skal du være i praksis og hvor mange fraværsdager kan du ha?

Jeg skal være i praksis i 4 uker. Hovedregelen heter 100% oppmøte, men lov me litt fravær me gyldig grunn. Der er det ikke satt noen grense. At jeg er borte et par dager nå, er ikke så ille. Men vi har noe obligatoriske opplegg vi må igjennom, som jeg selvfølgelig harbi dag og i morgen. Men læreren sa at det var mulig jeg måtte gjøre det etter praksisen.

Det som dog stresser meg er at får vi ikke bestått, må vi gå året på nytt. Siden det ikke er tid for å ta det samtidig som 3. Året. Og vi får bare to sjanser. Så får vi ikke bestått to ganger, får vi ikke utdanne oss ferdig.

Men det virket greit på læreren enda, heldigvis :)

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være i praksis i 4 uker. Hovedregelen heter 100% oppmøte, men lov me litt fravær me gyldig grunn. Der er det ikke satt noen grense. At jeg er borte et par dager nå, er ikke så ille. Men vi har noe obligatoriske opplegg vi må igjennom, som jeg selvfølgelig harbi dag og i morgen. Men læreren sa at det var mulig jeg måtte gjøre det etter praksisen.

Det som dog stresser meg er at får vi ikke bestått, må vi gå året på nytt. Siden det ikke er tid for å ta det samtidig som 3. Året. Og vi får bare to sjanser. Så får vi ikke bestått to ganger, får vi ikke utdanne oss ferdig.

Men det virket greit på læreren enda, heldigvis :)

Sent from my GT-I9100

Så bra at det ikke er så firkantet hos dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alltid på henne når det er rev i nærheten! Og hvis vi møter dem i parken om kvelden er hun jo løs, så da jager hun dem. Men hun gir seg etter et parhundre meter :P Mammadalten. Revebæsj er det beste som finnes å rulle seg i :x Første uka jeg var her gjorde hun det 3 (!) ganger! Men vi ser/hører/lukter reven daglig, så det er spennende men ikke manisk kult lenger :)

Jeg kjenner at jeg hadde blitt litt stresset hvis mine hadde tatt etter en rev :P Vi har faktisk ganske mye rev i område, men jeg har ikke møtt noen uten den ene gangen når hundene var i bånd.

Endelig helg :D Hva skal vi finne på? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være i praksis i 4 uker. Hovedregelen heter 100% oppmøte, men lov me litt fravær me gyldig grunn. Der er det ikke satt noen grense. At jeg er borte et par dager nå, er ikke så ille. Men vi har noe obligatoriske opplegg vi må igjennom, som jeg selvfølgelig harbi dag og i morgen. Men læreren sa at det var mulig jeg måtte gjøre det etter praksisen.

Det som dog stresser meg er at får vi ikke bestått, må vi gå året på nytt. Siden det ikke er tid for å ta det samtidig som 3. Året. Og vi får bare to sjanser. Så får vi ikke bestått to ganger, får vi ikke utdanne oss ferdig.

Men det virket greit på læreren enda, heldigvis :)

Sent from my GT-I9100

Så bra at det ikke er så firkantet hos dere! :)

Ja, det er veldig bra, synes jeg :) i alle fall når man har et lite ansvar og ikke smitte pasientene også. Spesielt avdelingen jeg skulle være på i dag og i morgen, så hadde ikke det vært heldig :)

Sent from my GT-I9100

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså.. Dette skulle liksom være Nora sitt år, på en måte.. hehe :P Jeg tenkte jeg skulle satse på henne, konkurrere og stille litt, så vi kanskje får noen opprykk og et utstillingschampionat. Hun er bare 4.5 år gammel, liksom.. Men disse valpene er jo ikke leveringsklare før i mai, så jeg er litt usikker på om det er noe argument, den valpen kan jo ikke trenes stort i år, og den får ikke vært med på valpeshow før i juli, sååå.. På den andre siden, så er hun ikke mer enn 5.5 år til neste år, fortsatt ingen gammel hund, og har nok fortjent litt mer trening og aktivitet enn hva hun får nå om dagen, så det jeg er "redd" for, er at vi fortsetter det latmannslivet vi har nå, og at en evt treningslyst blir brukt på en hund som forhåpentligvis ikke er miljøberørt og derfor klarer å konsentrere seg selv om det er bråk og ståk rundt oss..

Også er nok de kombinasjonene som gjøres til neste år, sannsynligvis like interessante. Det blir enten fra en av døtrene til Studsa, eller fra moren til Leah. Døtrene til Studsa kan gi grå og hvite avkom, og jeg har jo litt lyst på noe annet enn sort, selv om farge ikke er det viktigste. Jeg er, som dere kanskje har fått med dere, veldig fornøyd med Leah, så en evt halvsøster hadde ikke vært å forakte det heller. Hvis jeg ikke finner noe jeg liker på de to kullene, så har jeg jo planer om å ha kull på Leah, så sant hun er frisk (jeg går ut fra at hun ikke er det, siden jeg ikke finner noen store mentale brister på henne, da er hun jo nødt til å ha HD, AA eller PL, ikke sant? Eller noe dritt på øynene..), og en Leahdatter hadde også vært kjekt å ha, selv om jeg - hvis vi har kull på henne - tror at den blir satt ut på fôr.

Litt morsomt å lese innlegget ditt, for du slår ihjel dine egne argumenter for ikke å få valp nå :D

Ironisk nok så har jeg brukt mer tid og energi på å finne riktig puddel enn jeg noen gang har brukt på belgerne, de har det bare med å ramle i fanget på meg, de.. Lurer på om det er fordi jeg har lært noe disse årene, eller om det bare er overanalytikeren i meg som har slått ut i full blomst?

Vil tippe at du har lært noe etter å ha hatt noen vonde opplevelser.

Det har hvertfall jeg gjort, og siden min kunnskap ikke strekker seg så langt, så har jeg bestemt at jeg aldri skal ha valp igjen. OM jeg skal ha ny hund, sånn om en ti års tid når Supra ikke en mer, så blir det en voksen hund igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt hva du mener med bare sokkel, men uansett; det er ni norske oljearbeidere som er kidnappet fra en gassinstalasjon i Algeri. Samboer har aldri vært der, men i Angola og det er vel ikke særlig bedre der. Men nå er'n i Stjørdal og der er det vel ganske trygt, og regner ikke med at han blir kidnappet der :D

:lol: Tipper stjørdal er trygt. Nei, altså - jeg lurte fordi stefar jobber for statoil i nigeria, men han jobber på kontor ikke på anlegg. Men fikk lest meg opp, og selv om det er fryktelig det som skjer i algeri, så er jeg innmari glad for at det ikke er i nigeria.

Alltid like artig å våkne av en hysterisk bug som roper og roper og roper på lus. :lol: Men innen jeg kom meg opp og ut, så var lusa her igjen, så jaget henne inn og da fikk de løpekick begge to. :wub: Hadde hjerte i halsen da Lukisen ble med dem, men han er rimelig enkel å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten nevne det, hadde mareritt i natt. Pappa mente at når Aris passerte 8 år var det på tide med et siste farvel hos dyrlegen. Han var helt frisk, men pappa mente han hadde gjort sin nytte. Så jeg smugla han av gårde :cry:

Altså, er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten nevne det, hadde mareritt i natt. Pappa mente at når Aris passerte 8 år var det på tide med et siste farvel hos dyrlegen. Han var helt frisk, men pappa mente han hadde gjort sin nytte. Så jeg smugla han av gårde :cry:

Altså, er det mulig?

godt det bare var en drøm :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig bra, synes jeg :) i alle fall når man har et lite ansvar og ikke smitte pasientene også. Spesielt avdelingen jeg skulle være på i dag og i morgen, så hadde ikke det vært heldig :)

Sent from my GT-I9100

Vi kunne bare være borte 3 dager på 8 uker, vi... Uansett grunn. Og det på kirurgisk avdeling. Det blir litt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne - vent til neste år du, så kanskje du får både i pose og sekk :D

Det er den kanskje'n da, for kanskje jeg ikke gjør det, ikke sant? :P

Litt morsomt å lese innlegget ditt, for du slår ihjel dine egne argumenter for ikke å få valp nå :D

haha.. Jeg syns jeg var sånn passe balansert nå jeg, egentlig :P Det er like mange gode grunner for å vente som å kjøpe :)

Vil tippe at du har lært noe etter å ha hatt noen vonde opplevelser.

Det har hvertfall jeg gjort, og siden min kunnskap ikke strekker seg så langt, så har jeg bestemt at jeg aldri skal ha valp igjen. OM jeg skal ha ny hund, sånn om en ti års tid når Supra ikke en mer, så blir det en voksen hund igjen :)

Jeg bytter rase, jeg, så får vi se hvordan det går. Hvis pudlene er sjuke også, så tror jeg at jeg skaffer meg katt neste gang..

.. Skal jeg dele opp 20 kg V&H.. Det har jeg fortrengt i hele formiddag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig bra, synes jeg :) i alle fall når man har et lite ansvar og ikke smitte pasientene også. Spesielt avdelingen jeg skulle være på i dag og i morgen, så hadde ikke det vært heldig :)

Sent from my GT-I9100

Vi kunne bare være borte 3 dager på 8 uker, vi... Uansett grunn. Og det på kirurgisk avdeling. Det blir litt feil...

Ja, det blir veldig feil ja.

Sent from my GT-I9100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det ikke være øynene? mener du pratet om øyetest til helga :aww:

Kan jo det, og skal til optiker på lørdag, men legen syns ikke det hørtes ut som verken det ene eller det andre, så jeg har fått henvisning til MR, for å utelukke ting der. Så har jeg fått beskjed om å ta det med ro, fikk resept på migrenemedisiner som jeg skal prøve, men han trodde kanskje ikke de kom til å hjelpe. Så får bare se, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonishundmølje fra nyttårsaften :)

IMG_1769.JPG

Se på de der, da! :wub: Nei guri, nå fikk jeg faktisk litt Tinka-savn igjen, selv om hun er verdens rareste og mest uinteressante hund. :lol: Men hun er jo så søøøt!

Jeg er fryktelig glad for at vi ikke har skole i dag, ettersom jeg var på Mexican Fiesta i går (ordentlig gjennomført! Tequila, pinata, sombreros og ponchoer). Eller, ja. Formen er egentlig nokså fin, jeg bare er litt trøtt (men får ikke sove mer). Kanskje det hadde vært greit med skole egentlig, for da hadde jeg i alle fall hatt noe å fylle dagen med. Nå aner jeg jo ikke hva jeg skal gjøre resten av dagen. Kanskje høre om noen vil være med på tur, hvis de klarer å karre seg opp etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...