Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Fin tur i skogen i dag. Tøfflus hadde tatt sin død av alle vannene jeg krysset, stakkars. Tenkte veldig på myndene som hadde kost seg der ute, likevel jeg. Om de hadde hørt på meg, så skulle jeg kidnappet de gitt. Heldig for Tøfflus er det nesten 100% sikkert at jeg hadde vært totalt uten kontroll. Tenk som de hadde fått strukket ut!

Men nå er det jo kaldt-kaldt så vannene er vel frosset? Men ja, jeg har litt noia for å gå på vann.

Og skrangleverkene hører på deg for tenk så du kunne igrunn bare kidnappet dem kunne du. De trenger strekke ut litt. Men idag skal de få lov da, men ikke på et vann ;)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utslitt etter å ha prøvd å selge inn regnskapsføreryrket på yrkesmesse i går gitt :P

Lexi er med på jobb i dag, er så rolig og flink den lille frøkna :wub: Hun skal få være med til Hønefoss i helga, og jeg håper vi får tid til noen skiturer på Krokskogen i løpet av helga.

Og så er jeg sinna på Kiri. Den burugla som har oppført seg veldig fint en god stund føyk på Birk i går, og han er litt mørbanka i dag stakkar.... Den kjerringa er ikke riktig skrudd sammen til tider altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg og kunne tatt med frøken langbein på jobb.. Hadde vært koooselig med et lite kontor og plass til hund!

Nå har vi vært på tur, og droppet kløven. Mana fikk løpe tulling på lekeplassen nedi her. Gøøøøøy for tenk! Nå skal jeg dusje og så lese mer om portrettfotografering og lyssetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... har jeg fått oppklart litt rundt en stilling jeg har søkt på, så er det bare å vente spent på neste uke og om det blir intervju eller ikke. Utenfor det jeg utdanner meg til, men de jobbene vokser ikke på trær (spesielt ikke når jeg er så lite flyttbar som jeg er) og stillingen der hadde passet utmerket når jeg etterhvert skal ta master (pga feilvalg og sånt så har jeg brukt opp lånekassens goodwill snart, akk DET lånet *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexi er med på jobb i dag, er så rolig og flink den lille frøkna :wub: Hun skal få være med til Hønefoss i helga, og jeg håper vi får tid til noen skiturer på Krokskogen i løpet av helga.

Ååå Krokskogen! Må komme meg på hytta snart for å få gått litt turer :) Også syntes jeg du skal ta turen til Sørsetra, der inne er det så koselig :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Spiste jeg for mye til lunch så nå har jeg hatt en halvtime hvor jeg har vært helt ute av spill.......... ugg.... Nuh skal jeg ta en røyk og så skal jeg jobbe videre frem til klokken to, da får vi fredagskake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er jeg sinna på Kiri. Den burugla som har oppført seg veldig fint en god stund føyk på Birk i går, og han er litt mørbanka i dag stakkar.... Den kjerringa er ikke riktig skrudd sammen til tider altså.

Akkurat det der skjønner jeg bare ikke. :icon_confused: Hva skjedde? En kan vel kanskje sammenligne med forholdet mellom Aiko og Marvin, og det hadde ALDRI skjedd at Marvin hadde blitt flydd på av Aiko. Sjøl om hun blir oppgitt når han er litt mannsgris, så prater hun jo bare til han med både lyd og litt skumle tenner på tørk, og så er de like blide igjen. Begge jentene elsker sin Marvinius. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånt er tøft - jeg gruer meg til vi må begynne med sånne diskusjoner. *klem*

...du er enda ung...... (hens andres lemfeldige omgang med prevansjon med de resultater det har medført he he he)

Alvorlig talt, hvor stor bolle med godterier har du?

Hva er egentlg greia med å få noja hver gang hundene har fått i seg ett mikrogram av noe som "er farlig" for dem?

Utrolig hvor mye dritt bikkjene mine har spist opp gjennom uten at jeg har taua til vetten i vill panikk av den grunn.

Hauger av sjokolade - golden retrieveren min satte til livs fire konfektesker i løpet av en natt - det var FØR det ble hylt om hvor farlig sjokolade var så vi stod ut med diareen som fulgte og ellers var hunden pigg.

Nåværende hunder har aldri fått sjokolade så de liker det ikke - men jeg hadde ikke fått hetta om de satte til livs litt uansett. Man ser jo om bikkja blir dårlig liksom.

LØK - ikke dævva av det.

SOKKER - og da snakker vi nittitallets USA sokker som var av tjukk bomull og laaaange - kom ut den også uten vet.besøk.

Steiner

Forspist seg på for - det er forøvrig den eneste gangen jeg har vært bekymret og vurdert å dra til veterinær. Bikkja så ut som ei sprengt tromme og hadde tydelig ubehag - men det gikk over det også, den var jo ikke døden nær.

....mitt poeng, sålenge bikkja ikke er sjuk så er det jo ingen grunn til å dra til vetten å bruke fleretusen på brekkmiddel. Det går som regel bra. Og det er ikke sånn at de blir bråsjuke og dævver heller - og at hunden er litt uggen etter å ha gaflet inn på ulovligheter er jo normalt, man ser jo fort om det er alvorlig.

Mulig jeg har en litt lemfeldig holdning til ting som kan være farlig - men det va'kke farlig når jeg fikk mine første hunder og det gikk alltid bra da så jeg ser ikke noen grunn til at det skal gå til h..... nå plutselig fordi man har lest at det er farlig.

Helt enig! Bikkjene våre har fått i seg masse "farlig" uten at vi får panikk av den grunn...

Skolen! Snart ferdig med en oppgave, tror jeg.... Hesten er visst bedre i beina i dag, sa stalleieren. Så da får vi stole på han, til jeg får kommet meg dit etterpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo kaldt-kaldt så vannene er vel frosset? Men ja, jeg har litt noia for å gå på vann.

I hear you! Jeg har også noia for islagte vann... Da nabo'n fortalte at de brukte å gå på ski PÅ ELVA nedafor der jeg bor, fikk jeg helt sjokk... Herregud så uansvarlige folk, azz :|

At elva ikke er veldig dyp og at man nok bare blir våt på beina om man går gjennom isen er ikke nok til å få lurt meg utpå der altså.

... har jeg fått oppklart litt rundt en stilling jeg har søkt på, så er det bare å vente spent på neste uke og om det blir intervju eller ikke.

Og der leste jeg at du hadde søkt på en utstilling og kunne ikke skjønne hva man søkte på ifm en utstilling, liksom :lol:.

Har jeg hatt besøk av to av dem som vasker her i huset - og hun ene ble helt i fyr og flamme over bildene jeg har av hundene på veggen her, og ville ha med seg kopier av flere av bildene slik at hun kunne forsøke å male dem. Endelig fikk hun inspirasjon til å male igjen, som hun sa :D. Sånt er moro!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå Krokskogen! Må komme meg på hytta snart for å få gått litt turer :) Også syntes jeg du skal ta turen til Sørsetra, der inne er det så koselig :)

Oppvokst med tur til Sørsetra hver søndag som liten, så dit må man jo bare :) I tillegg går jeg litt den andre retningen (jeg starter ved Kleivstua, som ikke er langt unna der jeg kommer ifra), og inn til Retthella, der jeg bodde og jobba en sommer. Elsker skogen min jeg :wub:

Akkurat det der skjønner jeg bare ikke. :icon_confused: Hva skjedde? En kan vel kanskje sammenligne med forholdet mellom Aiko og Marvin, og det hadde ALDRI skjedd at Marvin hadde blitt flydd på av Aiko. Sjøl om hun blir oppgitt når han er litt mannsgris, så prater hun jo bare til han med både lyd og litt skumle tenner på tørk, og så er de like blide igjen. Begge jentene elsker sin Marvinius. :wub:

Nei, du får spørre hu... Hun er jo veldig glad i Birk (nussing og vrikking på rumpa er standard), og han er jo bare veldig søt og snill mot madammen sin, men av og til får hun bare noen fakter. Mat og leker er jo ryddet vekk, han surrer i sin egen verden, så hun hadde ingen grunn til bli morsk altså. Mistenker at det kan være noe innbilt som kommer snikende nå. Veldig irriterende (og sårt) til tider at hun kan gå fra engel til drage på et øyeblikk.

Kiri er nå for seg sjøl, og Birk får trøst av sin datter ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig begynner armen å føle seg fin igjen. Men jeg kjenner jeg begynner å få litt klaustrofobi av å ha på meg den støtta med skinne i. I natt måtte jeg bare ta den av meg, og de andre gangene jeg føler det sige på. Medisinen klarer jeg ikke å ta, får så himla vondt i magen, selv om jeg spiser noe ved siden av.

Gutta har fått en kalkunhals hver til frokost. Pøbel må nok få litt mer litt senere, men det får mette magen en liten stund, i alle fall. Jeg satser på at det metter Kamarmagen en god stund.

Kanskje se om jeg finner meg noe frokokst selv også ... kjøpte jo knekkebrød, leverpostei og agurk i går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var seint! :blink:

Vi har lunsj om en time. Men jeg kan spise hele dagen om jeg vil...

Vi spiser vanligvis når kantina er åpen og deler oss i to. Men i dag er det samling for hele firmaet, så da skal det passe med programmet. Ble 12:15 faktisk. Men godt å bli påspandert lunsj da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry: Vi hilser til Birkefanten og hytter med neven til dronninga! :heart:

Det rare er jo at de er like gode venner etterpå. Hopper rundt, dulter hverandre på ryggen og knurrer frydefullt. Så det sitter jo ikke noe dypt i det hele tatt, heldigvis :) Men får holde henne litt under oppsikt framover, hun blir jo litt utafor når hun blir litt innbilt stakkars (men det er ikke en god unnskyldning for ufin oppførsel mener jeg!).

Birk takker for støtten :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...