Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Åh, nå fikk jeg litt ekstra vondt i hjertet mitt pga savn. :hmm: En uke virker veldig lenge akkurat nå.

Sånn bortsett fra det, så synes jeg det er bittelitt spes å skrape issvuller fra asfalten på denne tida av døgnet. :blink:

Og vi er svært optimistiske mtp varmepumpa! Tidligere i kveld blei det beslutta i felles rønne-råd (enstemmig hos de to tobeinte og de fire firbeinte, bortsett fra at shibaene etterhvert fant ut at det var mye kulere å henge på stua aleine i kulda og mørket) at alle måtte forflytte seg ut av stua for ikke å få koldbrann i utstikkende lemmer. Mens jeg farga håret (og faktisk hadde selskap av jentene mine, kryss i taket!) ringte det en varmepumpemann. Med han på øret, telefonen innklint i rød hårfarge og hutrende i slåbrok trykka jeg det jeg var god for gjennom hele feiltestinga (som ikke overraskende overhodet ikke gikk som forventa, pumpa ER jo helt på styr!), og det ser nå ut til at det funka litt. Blir spennende å kjenne på tempen i morgen. :P

Mhm, og det er derfor avstandsforhold er kjipt, for vi går alltid en uke mellom å se hverandre. Savn. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Arielle - om det får deg til å føle deg ENDA bedre så er det ekstremt sjeldent jeg gidder å trene hund mer enn 1 time, og jeg gidder iallefall ikke å bake bolledeig. Da sitter jeg i koma på soffaen. Så thumbs up for masse energi og viljestyrke til å gjennomføre ting! :)

Men cola er en fin ting, nå begynner jeg endelig å våkne etter å ha stått opp alt for tidlig i dag. Bare synd at arbeidsdagen nesten er over...... :lol:

Nå ble det ikke trening mer enn 1 time her i dag da men joda i dag har jeg hatt en bra dag :) For å si det sånn så tror ikke jeg det hadde vært ofte jeg hadde bakt og trent hunder hvis jeg jobbet. :)

Hadde noen fantastiske hunder på trening i dag og jeg så hvor stor fremgang vi faktisk har hatt selv om det har blitt lite trening de siste 10månedene. Så kom jeg hjem og fylte margben og kongene med vom og hundemat. Bakte sørlandsboller, kremboller eller hva det nå heter. :drool: og her er resultatet:

post-2805-0-42940300-1358374138_thumb.jp

Nå er jeg rimelig sliten og det kjennes godt ut å faktisk legge seg i dag. Er herlig å legge seg når enn faktisk har fått gjort noe i løpet av dagen. I morgen blir det ikke gjort mye her for jeg må passe på å gjøre det jeg kan for at jeg skal klara å reise til øyelegen på fredag. Skal bli godt å ligge å se på tven under dynen en heeeel dag, i hvert fall når de har meldt -10 grader her.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:cry::heart:

Det høres veldig koselig ut, fikk nesten lyst på en gammel hund her nå når du skrev så fint.

Forferdelig trist at du aldri har opplevd det selv om du har hatt mange hunder. :console:

Jeg har hatt en gammel hund, Gubbelille ble jo nesten 13 år gammel han :ahappy: Og han var virkelig gubbete, med dårlig syn (hørselen er jeg litt usikker på, den var selektiv hele hans liv, liksom), småstive bein og en anelse senil. Det er en egen sjarm med de, syns jeg :heart:

Å kjenne den litt sånn bittersøte gleden ved å dele et langt liv med verdens beste selskap unner jeg deg virkelig.Igjen og igjen,de er fantastiske i alle aldre disse dyrene våre! :hug:

Takk :ahappy: Alle aldre har sin sjarm, men jeg syns det er noe eget med gamle hunder. De er bare søte.. Selv hunder som ikke har vært spesielt søte som unghund og voksen, blir søte når de blir gamle :ahappy:

Takk for klemmer :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Takk :ahappy: Alle aldre har sin sjarm, men jeg syns det er noe eget med gamle hunder. De er bare søte.. Selv hunder som ikke har vært spesielt søte som unghund og voksen, blir søte når de blir gamle :ahappy:

Du begynner å bli blaut.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er et problem og vondt å få sånne kommentarer som du forteller om SFX, men jeg syntes ikke det blir riktig å la en person ta på seg det 'hele verden gjør galt'.

I kommunikasjon er det ikke bare den som skriver sin feil når ting blir litt skjevt, og her syntes jeg hun ble tolket på verst mulig måte. Greit å bli gjort oppmerksom på hvordan det hun skrev kan bli tolket, men da kan man jo si fra på en måte som står i forhold til det som ble skrevet.

Etter det tredje krasse svaret følte jeg for å forsvare henne litt, hun har sikkert skjønt det nå!

Jeg har ikke så mye å legge til enn det SEC sa, men jeg kan jo forklare hvorfor jeg svarte (jeg var den første som svarte, men det har vel ikke akkurat vært hylekor og lynsjestemning her inne heller? Then again, hvor mange brukere argumenterte mot SECs standpunkt? Flere enn tre.) - men dette handler ikke om å ofre en person for det kollektivt symbolske. Jeg VET at jeg ikke kan endre hele verden, samme hvor inbitt idealistisk og engasjert jeg er. Men kanskje kan jeg gi en og annen rundt meg et annet perspektiv og en mer nyansert forståelse. Derfor valgte jeg å svare den ene personen. Jeg kan jo ikke akkurat gå til Stoltenbeg eller Obama for å få de til å endre folks holdninger, en må jobbe i det små og håpe det sprer seg.

Om noen hadde sagt noe ala "ungen som får deg som mor er heldig", så hadde jeg ikke tatt det som noe annet enn et koselig kompliment om jeg ønsket unge eller ei. Jeg syns det sier mye om hvordan inntrykk folk har fått av deg som person :) Så trekk til dere tærne (eller polstre dem godt), og si heller takk, men nei takk ;)

Men det er forskjell på å få høre "du er så [insert personal quality], du høres ut som en fantastisk mor" - og at en midt i en argumentasjonsrekke mot SECs personlige standpunkt argumenterer for at hun burde få barn fordi et barn ville være tjent med henne som mor. Du ser forskjellen på et isolert kompliment og en forholdsvis skjult dårlig samvittighetsinduserende argumentasjon i en diskusjon?

Det er det jeg reagerer på, og jeg trenger å få understreke det, derfor velger jeg å svare nok en gang - ikke for å tverre diskusjonen videre, den kan legges død for min del, men jeg måtte få legge til dette, som hittil var usagt i diskusjonen.

Forutenom det er siste nytt fra Bunes Dyrepark at den ene katten er visuelt bekreftet full av mark (æææææsj). Så nå har hele hurven med hale (unntatt Murermannen) fått markkur. Æsj altså, så særdeles lite lekkert!

Bare sånn til kontrast til siste tidens sukker-bombe-bolle-babling

Ikke visste vi at Murermannen har hale!

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

:console:

Ang barn igjen. Jeg har fått høre at jeg virkelig ikke burde få barn, for jeg ville ikke bli noen god foreldre. :lol

Enkelte folk burde fått slik stemmebåndsfjernende operasjon de tilbyr til hunder i Junaiten.

Nå har jeg nådd 21 grader i stua, og siden det er 2 grader mer enn jeg hadde håpet på, velger jeg å sende de over til SEC og Marianne. Det høres ut som om de trenger dem.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nora egner seg ikke sånn veldig som pelsterapihund, så her har det vært tomt. Det blir dobbelt så tomt når det er støttekontakten som er borte, fordi jeg veit at det er hun som ville ligget inntil meg og bare vært der når jeg er trist, om det ikke var det at det var henne jeg var trist for. Men jeg håper at det ikke er sånn fremover, for da tror jeg ikke at jeg orker å ha hunder mer, mine stryker jo med altfor tidlig alle sammen, liksom.. Skal Nora fortsette å klø sånn som hun gjør nå, så blir ikke hun gamle jenta heller - og jeg ønsker meg det jeg. En hund som blir gammel og klok, halvblind og dauhørt, som du kjenner ut og inn fordi du har levd med de et helt hundeliv. Det høres koselig ut..

:hug:

Også får jeg samtidig litt dårlig samvittighet for at jeg suttrere over at jeg må begynne følge med Blaze i skogen for hun hører meg ikke og bare går sine egene veier så jeg må drive jogge etter..

...skal jeg faktisk ta meg en pille så jeg sovner når jeg skal. Sliter med å snu døgnet etter natt helgen og skal tidlig på jobb i morgen etter kveldsvakt i dag. Har vært trøtt i hele dag, men NÅ er jeg lys våken *hurra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hater det når hele kroppen IKKE hare NOE lyst til å sitte med tegnebrettet, men jeg VET at jeg bare måååå bli ferdig! Skulle ønske jeg hadde en krææææmbolle jeg kunne motviert meg selv med :whistle: Alt dette bollesnakket har gått innpå meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, og det er derfor avstandsforhold er kjipt, for vi går alltid en uke mellom å se hverandre. Savn. :(

Avstandsforhold er dritt! Vi hadde nesten to år hvor jeg var i Alta i 9 mnd, og han et halvt år etter jeg kom hjem dro i militæret et år. Når jeg var i Alta møttes vi bare i høstferien, jula, og påsken, gjennom de 9 mnd. jeg var der oppe. I militæret var det oftere, men da var det jeg som satt hjemme og han som opplevde ting, så da syntes jeg det var mye mye verre. Men det er verdt å holde ut! Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god venn av min bror som jeg også kjenner jobber i Algerie for Statoil. Måtte inn og sjekke hans frues fb, og der står det at han var ventet hjem forrige uke *puh*

Når jeg ser på nyhetene, er jeg ganske glad for at samboer jobber på norsk sokkel og er ferdig med å reise rundt på anlegg i utlandet.

Ikke fått med meg nyheter - gjelder det bare sokkel? *littebitt bekymra*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner å bli blaut.. :P

Jeg veit. Det bekymrer meg :P

:hug:

Også får jeg samtidig litt dårlig samvittighet for at jeg suttrere over at jeg må begynne følge med Blaze i skogen for hun hører meg ikke og bare går sine egene veier så jeg må drive jogge etter..

Det skal du ikke ha, det er koselig å lese om gamle hunder (selv om Blaze ikke er veldig gammel enda) :ahappy:

Bare for å være full av kontraster, så har jeg lest om hannhunden Leahs oppdretter har valgt å bruke på tispa si (ikke mammaen til Leah :P ), og det burde jeg ikke gjort. Jeg er veldig begeistret for Studsa, hun er en kul puddel, og hannen hun har valgt burde gi sånne valper som jeg vil ha, så nå har jeg bedt henne om å minne meg på hvorfor det er lurt å vente et år. Hun skulle sove på det til i morgen, så skulle hun nok komme på noen.. Eller noen grunner til å ikke vente.. Så nå er jeg en anelse ambivalent, jeg har jo bestemt at jeg ikke skal ha valp før neste år egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid rett, det har jeg sagt så mange ganger nå at det burde snart gå inn :aww: Neida ;) Men det er ikke nå jeg skal si at jeg sleit med senebetennelser i mange år før jeg begynte å slite med leddbetennelser, sant?

Jeg skylder på klippingen av bikkja. :aww: Aldri hatt det før, og medisinen ser ut til å fungere. Pluss den støttebandasjen med skinne i. Jupp. Så det så! Satser på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skylder på klippingen av bikkja. :aww: Aldri hatt det før, og medisinen ser ut til å fungere. Pluss den støttebandasjen med skinne i. Jupp. Så det så! Satser på det.

Ja, altså.. Man kan få senebetennelse uten å bli revmatiker :P Jeg hadde senebetennelse med veldig jevne mellomrom fra jeg var 15 år jeg, så du trenger ikke å stresse, liksom *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så digg å dusje når det kjennes ut som du har hentet dusjsåpen fra kjøleskapet, og det varmeste vannet fra krana ikke er varmt nok til å fjerne gåsehuden engang... Elsker britiske hus! :rolleyes: Sent from my GT-S5830 using Tapatalk 2

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du ikke ha, det er koselig å lese om gamle hunder (selv om Blaze ikke er veldig gammel enda) :ahappy:

Nei egentlig er hun bare gammel inni ørene sine :teehe:

Bare for å være full av kontraster, så har jeg lest om hannhunden Leahs oppdretter har valgt å bruke på tispa si (ikke mammaen til Leah :P ), og det burde jeg ikke gjort. Jeg er veldig begeistret for Studsa, hun er en kul puddel, og hannen hun har valgt burde gi sånne valper som jeg vil ha, så nå har jeg bedt henne om å minne meg på hvorfor det er lurt å vente et år. Hun skulle sove på det til i morgen, så skulle hun nok komme på noen.. Eller noen grunner til å ikke vente.. Så nå er jeg en anelse ambivalent, jeg har jo bestemt at jeg ikke skal ha valp før neste år egentlig..

:lol: litt lyst til å gjøre slik :fish: Men så har jeg enda mer lyst til å gjøre slik :icon_clapping::icon_clapping::icon_clapping::lama: Også må jeg inn å se om dette klendiumet av en hannhund og sjekke at den ikke er brun bærer. :ustol:

Skulle jeg forresten noe uke 23? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså.. Man kan få senebetennelse uten å bli revmatiker :P Jeg hadde senebetennelse med veldig jevne mellomrom fra jeg var 15 år jeg, så du trenger ikke å stresse, liksom *ler*

Oida. :console: Dette er jo en fillesak i forhold, men fillesaken er ikke no' behagelig (av og til får jeg nesten lyst til å grine når jeg prøver mitt beste med å pusse tenner, liksom). Kan tenke meg at gjentatte senebetennelser suuuger i smertenivået (pluss det å være revmatiker uten at jeg kan forestille meg smertene), og du fortjener en stor, få bort alt vondt-klem, du! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler av alt bolle-, kjæreste- og hale-snakket deres. Godt jeg har sonen en kjedelig onsdagskveld :D

Og JEG får kanskje mulighet til å få valp i juni allikevel.. Er det rart man blir hakke, steike sprø!? Jeg ser portiser i søvne.. akkurat som sauer som hopper over gjerdet. Gah!!

Seeee daaaaah...

Mini-Chessea

133_3308.JPG

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann: hvorfor gidder du å være så kort?

Meg: fordi jeg har lyst.

Mann: men hvorfor? Er der ikke fælt da?,

Meg: nei.

Mann: *babler en masse om høyda mi*

Meg: bedre å være kort i høyden, enn mellom øra.

Mann: *babler videre mens jeg gikk og forstod ikke hva jeg så*

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei egentlig er hun bare gammel inni ørene sine :teehe:

:lol: Det er ofte der de blir gamle først :P

:lol: litt lyst til å gjøre slik :fish: Men så har jeg enda mer lyst til å gjøre slik :icon_clapping::icon_clapping::icon_clapping::lama: Også må jeg inn å se om dette klendiumet av en hannhund og sjekke at den ikke er brun bærer. :ustol:

hehe.. Det hjelper ikke om han er bærer av brunt, for Studsa er dominant sort :P Men det blir interessant å høre pro og cons for i år eller til neste år, om ikke noe annet..

Skulle jeg forresten noe uke 23? :lol:

Jeg har glemt å se på det :P Men nei, du skal ikke det, det er Sarpsborg helgen etter :P

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...