Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Han ble skodd i dag, så det kan jo ha skjedd noe der. Hovslager kunne komme å sjekke i morgen sa han. Men det skal jo litt til for å ødelegge alle beina på en hest. Han halter rimelig mye både foran å bak, ser ut som det er alle beina. De har byttet fòr i det siste, så kanskje forfangenhet? En på stallen skal sjekke han når hun kommer tilbake fra sprangtrening, så får vi se.

Oi! Håper virkelig ikke det er det. :(

(Isåfall ville jeg tatt av han skoene og bare latt han stå inne på mye flis så han kan avlaste hælene, + få hjelp av en flink veterinær..)

Har en jeg kan anbefale isåfall.

Krysser fingeren veldig!

Nei altså, jeg er på AAP, og aktivitetsplanen min går ut på at jeg skal fullføre forkurs til ingeniør nå i vår, og gå videre på byggingeniør fra høsten. NAV har godkjent at de skal dekke 3 års studier. Planen min var å fullføre forkurset før jeg går ut i permisjon. For så å fortsette med bachelor etter det, noe jeg innbilte meg var helt uproblematisk :P Folk blir gravide liksom, det er sånt som skjer. Men så ringte saksbehandleren min i stad og sa at nå hadde jeg "brutt aktivitetsplanen", så nå var det ikke sikkert de kunne støtte meg med AAP engang, og langt mindre studier :icon_confused:

Hmm. Det høres jo ut som noe som burde være mulig å ordne opp i, for de vil jo ha folk ut i studier og arbeidsliv? Men jeg aner ikke noe om sånt, håper det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Oi! Håper ikke nav her blir like vanskelig... Har liksom regnet med at ting bare blir forskjøvet et år?

Var det jeg og trodde, nemlig :icon_confused: Mulig han jeg snakka med bare var litt ekstra kjip og vanskelig. For hun jeg snakka med på telefonen tidligere denne uka, var kjempehyggelig og gratulerte og i det hele tatt :P Han her virka veldig fordomsfull, og det lyste igjennom at jeg sikkert ikke kom inn på ingeniørstudiet uansett. Men jeg er på ingen måte alene, og har snakka med en dame i dag som skulle ringe han og spørre hva de driver med der borte :P

kanskje du skulle kontakt med de med en gang du ble gravid? eller gjorde du kanskje det?

Jeg er bare 10 uker på vei, og det er absolutt i tidligste laget å si det til noen som helst, egentlig. Hun jeg snakka med tidligere sa at jeg egentlig ikke trengte å ta kontakt med NAV før jeg var over 26 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det gikk bra med alle, siden du skriver det sånn. Men gud så skummelt!!

Seff :aww: Og det var ikke sååå skummelt, vi ble like overraska begge to, både han som kjørte Forden og jeg - men det er kanskje litt skummelt, at ingen av oss tenkte på at vi var så nær :P Ødela nederst på speilet hans, ingenting ødelagt på Fransoas, så jeg veit ikke helt hvordan det blir med forsikring og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje du skulle kontakt med de med en gang du ble gravid? eller gjorde du kanskje det?

Man er ikke pliktig å informere noen som helst om graviditet før 3 mnd før man skal ut i barselpermisjon, så den kan de faktisk ikke komme med. Er uansett ikke normalt å informere noen om sånt før man er passert minst 12 uker, så hun sier i grunnen fra tidlig.

Jeg sa fra til nav da jeg var nede med sykemeldingen, og da fikk jeg bare god bedring og gratulerer liksom. Syntes det var greit å si i fra så de ikke skulle tro det hadde noe med jobben min å gjøre. For det har det jo ikke, sånn bortsett fra at jeg spyr av fjøslukt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det jeg og trodde, nemlig :icon_confused: Mulig han jeg snakka med bare var litt ekstra kjip og vanskelig. For hun jeg snakka med på telefonen tidligere denne uka, var kjempehyggelig og gratulerte og i det hele tatt :P Han her virka veldig fordomsfull, og det lyste igjennom at jeg sikkert ikke kom inn på ingeniørstudiet uansett. Men jeg er på ingen måte alene, og har snakka med en dame i dag som skulle ringe han og spørre hva de driver med der borte :P

Bra! :hug: Ordner seg!

Åhh martine! Håper det ordner seg med hesten, og det ikke er noe farlig! :hug: Men skummelt med alle beina... Håper dere får sjekket og eventuelt tatt av skoene fort om det er forfangenhet. Er det den normale hovslagern? For skal litt til å sømstikke på fire bein liksom. God bedring!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra! :hug: Ordner seg!

Åhh martine! Håper det ordner seg med hesten, og det ikke er noe farlig! :hug: Men skummelt med alle beina... Håper dere får sjekket og eventuelt tatt av skoene fort om det er forfangenhet. Er det den normale hovslagern? For skal litt til å sømstikke på fire bein liksom. God bedring!

Jeg syns det er vanskelig å se om han halter på alle fire beina, men det er minst to bein. Det skal litt til å sømstikke to bein også... Eller å verke flere bein alt for mye. Nei, det er første gang jeg bruker han på min hest, men han har skodd flere andre på stallen før og de har alltid vært fornøyde. Takk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, er bare nysgjerrig - men har du hoppet av studiene?

2ne - vent til neste år du, så kanskje du får både i pose og sekk :D

Startet dagen på bilverksted, og nå sitter jeg på jobb og korrigerer elevlister.

Friår! :-) Begynner igjen for fullt i august :-)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det mørkt når jeg var på jobb gitt, nesten hele sentrum mistet strøm i en time :P men det var ingen hindring for noen av kundene det, de kunne jo skimte siluetten sin i prøverommet så da fikk vi solgt litt selvom det var mørkt.. :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk Shy rundt og tygget på noe som knaste noe skrekkelig.. og det var en tann! Hun er skikkelig snackattack om dagen men i skrivende stund prøver hun å grave ut vannskålen... Jeg er så glad for den lille frekkasen, for frekkas er hun altså. Hun driver og perfeksjonerer "intim-tigging" til en kunstform rett og slett, og det er særlig gubben det går utover. Plutselig har han en liten sort bylt på fanget og så er middagstallerken plutselig fullt av et sort lite kelpiehode med et enormt tungespenn.. :lol: Hun prøver seg på meg også, hun sliter visst med å akseptere at nei betyr nei og ikke "ja, litt"! Men vi gir oss ikke.. ellers så får Casa Deepeyes justere litt..

Og idag var det bare -6 grader og vi hadde en skikkelig fin spaser-tur i det gamle skisporet. Det er morsommere å gå på beina enn på ski synes jeg, mye lettere å trene hunder på veien. Og begge hunder får øvd på å stå bundet og se på den andre bli trent - og begge er så flinke altså!

Jaja, får begynne å gjøre klart til jobb imorgen - kjøkkenet må ryddes og smøres inn i tabasco - imorgen skal hundene være alene 4,5 timer!

Blir ikke Casa DeepEyes lengre da vel? Eller kanskje det blir det, er jo Kelpiemafiosa..

Ellers får det bli Bootcamp DeepEyes og Sgt.Kelpie :lol:

Kommer alle valpekjøpere til å beynytte seg av dette i fremtiden? :|:lol:

...har jeg kommet tidlig hjem fra jobb etter litt forskjøvet arbeidstid pga møte og planlegger duppe i badekaret og legge meg tidlig. Jentene får ikke kveldstur, men skal ta det igjen med en god skitur i dagslys i morgen *sjekke været*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg fryktlig lyst på ei lita lapphundtispe. Den skal hete Sambis. Jeg kan kalle den hva som helst, for det blir ikke noe av :)

lapphundtisper er veldig fine, så du må ikke slå fra det den idéen altså..

nå har ikke jeg tispe da, men de er ekstremt uimotståelig søte som valper, tispe eller hanne... bare se her:

også er de ikke så værst når de vokser til heller, her sammen med 2 tisper ;)

også er de skikkelig flotte og herlige hunder sånn uten om utsende også :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig fikk jeg fryktlig lyst på ei lita lapphundtispe. Den skal hete Sambis. Jeg kan kalle den hva som helst, for det blir ikke noe av :)

Jommen iiida!

260468_10150652244145341_549948_n.jpg

253839_10150652244570341_7088098_n.jpg

lapphundtisper er veldig fine, så du må ikke slå fra det den idéen altså..

nå har ikke jeg tispe da, men de er ekstremt uimotståelig søte som valper, tispe eller hanne... bare se her:

attachicon.gifIMG_1246.JPG

også er de ikke så værst når de vokser til heller, her sammen med 2 tisper ;)

7633025432_cf0ba15a26.jpg

også er de skikkelig flotte og herlige hunder sånn uten om utsende også :D

Ånommonååååh :heart:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*søte hunder*

*enda flere søte hunder*

Altså, nabotispa bjeffer noe grassat fra hun går ut av døre til hun kommer inn igjen. Hun bjeffer inne også, men det plager ikke meg.

I grunnen dømte jeg rasen nord og ned på grunn av bråkefrøkna. Fløy på Fibi to ganger, gjorde hun også. Eller var det tre.

Men på lørdag sto jeg på perrongen på T- banen på Jernbanetorget med Scilos og tjue meter bortafor sto verdens herligste lappefrøken. Mamman hennes fikk henne i sitt og ga henne godbit ogdå gjorde jeg det samme og så sto vi der med våre to sittehunder som ikke brydde seg med hverandre, bare titta litt og var veldig flinke og jeg smelta litt. Det var nok en unghund, helt stille og passe nysgjerrig og passe flink :heart:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nabotispa bjeffer noe grassat fra hun går ut av døre til hun kommer inn igjen. Hun bjeffer inne også, men det plager ikke meg.

I grunnen dømte jeg rasen nord og ned på grunn av bråkefrøkna. Fløy på Fibi to ganger, gjorde hun også. Eller var det tre.

Men på lørdag sto jeg på perrongen på T- banen på Jernbanetorget med Scilos og tjue meter bortafor sto verdens herligste lappefrøken. Mamman hennes fikk henne i sitt og ga henne godbit ogdå gjorde jeg det samme og så sto vi der med våre to sittehunder som ikke brydde seg med hverandre, bare titta litt og var veldig flinke og jeg smelta litt. Det var nok en unghund, helt stille og passe nysgjerrig og passe flink :heart:

Leo bjeffer så og si ikke :aww: og ikke har han flydd på noen heller, bare barsket seg litt i en slik barske seg periode han hadde før sommeren :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nabotispa bjeffer noe grassat fra hun går ut av døre til hun kommer inn igjen. Hun bjeffer inne også, men det plager ikke meg.

I grunnen dømte jeg rasen nord og ned på grunn av bråkefrøkna. Fløy på Fibi to ganger, gjorde hun også. Eller var det tre.

Men på lørdag sto jeg på perrongen på T- banen på Jernbanetorget med Scilos og tjue meter bortafor sto verdens herligste lappefrøken. Mamman hennes fikk henne i sitt og ga henne godbit ogdå gjorde jeg det samme og så sto vi der med våre to sittehunder som ikke brydde seg med hverandre, bare titta litt og var veldig flinke og jeg smelta litt. Det var nok en unghund, helt stille og passe nysgjerrig og passe flink :heart:

Huff, jeg skjønner at sånne opplevelser gjør deg skeptisk :( Men heldigvis er ikke alle sånn altså, helt sant :) Min lille tass er en sånn en som går på sykehjem og koser på folk og er veldig snill og god :) Og bjeffer så og si ikke han heller. Men det finnes utskudd og utrivelig hunder blant lapphunder også. Min ble jo flydd på av et mindre hyggelig eksempel av egen rase på trening en gang :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha sgt.kelpie :P

Fikk litt dårlig samvittighet over den dårlige reklamen jeg gav go'jenta mi i stad. Hun er ikke sååå umulig altså, bare litt innimellom :P

Og så er jeg teit som ikke klarer å formidle dag og dato for jobbfesten sånn at jeg klarer å samkjøre litt med tilsyn av pelsene mine. Så jeg kan jo bare takke meg selv for at jeg ikke får vært med på den i morgen. *bli flinkere neste gang*

Trøøøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zappa over reprise av "Nårje" Freddy Dos Santos i sånn Brokebac kMountain stil er så kleint å se på.. Jeez

Forøvrig har jeg å "samboer" hatt Sex & the city maraton i dag. Quote of the day "Kan pikken lage bulker i babyen?". Miranda om å ha sex mens hun er gravid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha sgt.kelpie :P

Fikk litt dårlig samvittighet over den dårlige reklamen jeg gav go'jenta mi i stad. Hun er ikke sååå umulig altså, bare litt innimellom :P

Og så er jeg teit som ikke klarer å formidle dag og dato for jobbfesten sånn at jeg klarer å samkjøre litt med tilsyn av pelsene mine. Så jeg kan jo bare takke meg selv for at jeg ikke får vært med på den i morgen. *bli flinkere neste gang*

Trøøøt!

Å, hadde du sagt i fra litt før kunne de fått være hos meg/jeg kunne kommet og passet, men nå er jeg satt opp til å jobbe. Du får si ifra en annen gang. :) Ikke noe i mot å stille opp med litt hundepass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...