Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Jeg hater NSB så inderlig. 5 tog innstilt, så vi stod bom fast på stasjonen og vi (jeg og Pim) frøs nesten livet av oss. Så kom det er tog, men dette var jo så stappfullt at folk ga opp å få plass bare ved synet av dørene. Så hele flokken med mennesker som hadde ventet i evigheter måtte bare tusle videre, jeg, Tia og Pim inkludert. Nå er vi hjemme og varmer oss mens vi venter på taxi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakenskrekken har tatt meg i dag tror jeg. Skulle legge meg for 2 timer siden men så ble jeg sittende å fylle ut søknad om arbeidsavklaringspenger og egenvurderingsskjema. Så tok panikken meg litt for jeg trodde jeg kun fikk 66% av min tidligere inntekt men etter å ha lest meg opp litt så ser det ut som om jeg får 2,44G siden jeg er under 26år og over 20år. Har sendt mail til saksbehandleren for å få dette bekreftet. Hadde i hvert fall vært veldig bra siden jeg ikke akkurat hadde veldig godt lønnet arbeid før og ikke akkurat får for mye utbetalt selv om jeg får 2,44G, og enda mindre hvis jeg bare får 66% av tidligere inntekt. Tror jeg kan puste ut nå og ikke være redd for å ha skikkelig dårlig økonomi om någen mnd når jeg går over på arbeidsavklaringspenger.

Tror du bør gå ut i fra at det 66% av inntekten din siste år, eller 66% av gjennomsnittet for de tre siste årene.

2.44G er vel for den lille andelen av befolkningen som har en alvorlig diagnose med lite håp om bedring.

Så det kommer i allhovedsak an på hvilken diagnose og fremtidsutsiktene mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj sånt er ekkelt. Doffen stakk hodet i en bøtte jeg trodde hadde salmiakk eller klorin og drev og ringte t for å høre hva det var o vannet og om jeg måtte til veterinær. Men var heeeldigcid bare vann :-P

.. Er jeg trøtt og ting tar tid.

Superguffent! Du, forresten, jeg beklager, men det ble spontantur til Trøgstad i går og jeg glemte helt bort å si fra til deg, og fikk ikke Sonen til å fungere på iPhonen så jeg fikk ikke meldt deg og så glemte jeg å spørre om kyllinghalser :( Skal huske på det neste gang jeg skal dit - lover :)

Vi delte opp 20 kg vom & hundemat på kjøkkenet i går. Hundene syntes det var kjempestas og vek ikke fra vår side! :P

DSC_0292_zps49673385.jpg

I morgen skal vi i bryllup... Jeg lurer på hva jeg skal ha på meg. Er det okay med sort kjole? For jeg har bare sorte kjoler og den ene er veldig fin, altså. Og så har jeg en veldig pen grønn cardigan jeg kan ha over. Det er vel greit det? Ja. Da må jeg stryke. Phew. Og så har jeg et berg med rent tøy i kjelleren som må brettes. Det er vel bare å gå i gang, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på noe. Det er noen FB-venner som jeg lurer på om er tatere. Heter det tater lenger, eller er det feil sånn som neger? Kan man spørre folk om de er tatere, eller hva det nå heter, eller kan de bli sure. Særlig hvis de ikke er det. Eller hvis de er det, men ikke syns jeg har noe med det. Jeg syns jo det hadde vært spennende og endelig ville jeg hatt noe å prate med dem om, for særlig den eldre generasjonen må jo ha opplevd masse, men fordommer, eller frykt for fordommer kommer litt i veien her :) Råd?

Er det meg du mener? Spør i vei i såfall :lol:

Kødda hehe.

Jeg er ikke tater, jeg er sigøyner. Også heter det "reisende" ev romfolk. Jeg er ikke av romfolk sånn egentlig da, men en gruppe som visstnok kaller / kalte seg spansk-franske sigøynere. Ikke vet jeg noe særlig om det heller siden jeg vokste opp "vestlig" og ikke er akkurat fullblods. Men vi fikk beskjed om hva vi hadde i oss fra vi var små og beskjed om at det ikke var noe å skamme seg over.

Så bare spør dem. Stoltheten har alle reisende til felles og av hva jeg har fått med snakker de gjerne. Men ikke kall de tatere , det blir litt som å spørre "er du neger" :lol:

SFX : det der er et av mine største mareritt! Jeg setter alltid bilen i gir og bruker håndbrekket når jeg parkerer. Uff, ekkel opplevelse.

I dag vil jeg skikkelig ikke på jobb. Det skjer sånn ca en gang i året. Jeg må be om ferie kjenner jeg. 2 uker på 1 1/2 år er for lite. Tror jeg er sliiiiiiten nå...

Det finnes da også en gruppe som heter tatere, som er noe annet enn sigøynere. De er/var reisende av skandinavisk opprinnelse og er stolt av å kalle seg tatere. Min sønns svigermor er tater, datteren er halvt tater og barnebarnet mitt er kvart tater. :) Jeg ble behørlig informert første gang jeg var på besøk og det verste de vet er å bli kalt sigøynere for det er de ikke.

Så til syvende og sist kan det være at du fornærmer de uansett, fordi du spør om de tilhører 'feil' gruppe :D Men sender du meg navnet så kan jeg sjekke om de er venn med de taterne jeg kjenner. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jobb, og alt er krise her for systemene detter ned en etter en, jeg får ikke gjort noe, og må bare vente på at andre skal fikse opp i det, så jeg får sitte her og titte ut i lufta imens...

HELG! Og det blir digg for både jeg n har frihelg, har begge bartehundene i helga, det blir stas, Oscar ser kjempe, kjempe ustelt ut og skal bades og klippes tenkte jeg :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes da også en gruppe som heter tatere, som er noe annet enn sigøynere. De er/var reisende av skandinavisk opprinnelse og er stolt av å kalle seg tatere. Min sønns svigermor er tater, datteren er halvt tater og barnebarnet mitt er kvart tater. :) Jeg ble behørlig informert første gang jeg var på besøk og det verste de vet er å bli kalt sigøynere for det er de ikke.

Så til syvende og sist kan det være at du fornærmer de uansett, fordi du spør om de tilhører 'feil' gruppe :D Men sender du meg navnet så kan jeg sjekke om de er venn med de taterne jeg kjenner. :)

Jeg lurer på noe. Det er noen FB-venner som jeg lurer på om er tatere. Heter det tater lenger, eller er det feil sånn som neger? Kan man spørre folk om de er tatere, eller hva det nå heter, eller kan de bli sure. Særlig hvis de ikke er det. Eller hvis de er det, men ikke syns jeg har noe med det. Jeg syns jo det hadde vært spennende og endelig ville jeg hatt noe å prate med dem om, for særlig den eldre generasjonen må jo ha opplevd masse, men fordommer, eller frykt for fordommer kommer litt i veien her :) Råd?
Er det meg du mener? Spør i vei i såfall :lol:

Kødda hehe.

Jeg er ikke tater, jeg er sigøyner. Også heter det "reisende" ev romfolk. Jeg er ikke av romfolk sånn egentlig da, men en gruppe som visstnok kaller / kalte seg spansk-franske sigøynere. Ikke vet jeg noe særlig om det heller siden jeg vokste opp "vestlig" og ikke er akkurat fullblods. Men vi fikk beskjed om hva vi hadde i oss fra vi var små og beskjed om at det ikke var noe å skamme seg over.

Så bare spør dem. Stoltheten har alle reisende til felles og av hva jeg har fått med snakker de gjerne. Men ikke kall de tatere , det blir litt som å spørre "er du neger" :lol:

SFX : det der er et av mine største mareritt! Jeg setter alltid bilen i gir og bruker håndbrekket når jeg parkerer. Uff, ekkel opplevelse.

I dag vil jeg skikkelig ikke på jobb. Det skjer sånn ca en gang i året. Jeg må be om ferie kjenner jeg. 2 uker på 1 1/2 år er for lite. Tror jeg er sliiiiiiten nå...

Min slekt stammer fra tatere, å å si sigøynere eller reisende blir feil i vår familie :P når er ingen i slekten lenger tatere, emn det var visst mye av det før i tiden. Så jeg hadde ikke blitt fornærmet eller noe om noen sa reisende eller sigøynere, hadde bare opplyst dem opp tater var rett betegning på "oss" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nå sitter jeg å venter på broren og søsteren min. Vi skal ha et lite "møte" om hva vi skal gjøre i forhold til vår gamle mor. Hun er ikke såååå gammel, 77 i mars, men hun er ganske skrøpelig og har blitt litt rørete i det siste. Her om dagen kom min bror inn til henne og da satt hun og sov med tre plater på komfyren på full guffe :no: Hun tar mye medisiner som gjør henne litt fjern, og hun har en flere ganger kjørt bil etter hun har tatt disse medisinene. Hunkjører stort set bare frem og tilbake til butikken, og er vel aldri over 40 km/t, men veien hun ferdes på brukes også av masse små skolebarn. Dette blir vanskelig :(

Uff, sånt er tøft - jeg gruer meg til vi må begynne med sånne diskusjoner. *klem*

Får ikke multisitert, så jeg gjør sånn her:

1) Siri: Jeg kommer aldri til å få barn, og skal heller ikke gifte meg. Ferdig snakka. :D

2) Marie: Fordet om jeg er invitert, er det slett ikke sikkert at det blir noe av, altså. :)

3) Ane: Stolt av deg, det høres jo helt fantastisk ut! :icon_clapping: Får litt samme følelsen som da jeg tusla rundt i ulike staller og styra med hestene. :heart:

Venter på toget. Kaldt. Sulten. Middag snart håper jeg.

...du er enda ung...... (hens andres lemfeldige omgang med prevansjon med de resultater det har medført he he he)

Å, nå så jeg for meg utflukt til veterinær og dyre regninger her, altså! Det sto en skål smågodt på stuebordet som det var igjen litt i da jeg gikk og la meg i går. Da jeg kom ned i dag var den tom. Det virket som om den var slikket ren, for det var ikke rester av sånn sukkergreie i bunnen engang... Jeg prøvde å ringe mannen som var dratt på jobb, men han svarte selvfølgelig ikke, og det var like før jeg brøt ut i hysterisk anfall over at bikkjene hadde tømt skålen da mannen ringte tilbake. Heldigvis var det han som hadde tømt den mens jeg var ute med hundene før vi skulle legge oss i går! :sweat:

Alvorlig talt, hvor stor bolle med godterier har du?

Hva er egentlg greia med å få noja hver gang hundene har fått i seg ett mikrogram av noe som "er farlig" for dem?

Utrolig hvor mye dritt bikkjene mine har spist opp gjennom uten at jeg har taua til vetten i vill panikk av den grunn.

Hauger av sjokolade - golden retrieveren min satte til livs fire konfektesker i løpet av en natt - det var FØR det ble hylt om hvor farlig sjokolade var så vi stod ut med diareen som fulgte og ellers var hunden pigg.

Nåværende hunder har aldri fått sjokolade så de liker det ikke - men jeg hadde ikke fått hetta om de satte til livs litt uansett. Man ser jo om bikkja blir dårlig liksom.

LØK - ikke dævva av det.

SOKKER - og da snakker vi nittitallets USA sokker som var av tjukk bomull og laaaange - kom ut den også uten vet.besøk.

Steiner

Forspist seg på for - det er forøvrig den eneste gangen jeg har vært bekymret og vurdert å dra til veterinær. Bikkja så ut som ei sprengt tromme og hadde tydelig ubehag - men det gikk over det også, den var jo ikke døden nær.

....mitt poeng, sålenge bikkja ikke er sjuk så er det jo ingen grunn til å dra til vetten å bruke fleretusen på brekkmiddel. Det går som regel bra. Og det er ikke sånn at de blir bråsjuke og dævver heller - og at hunden er litt uggen etter å ha gaflet inn på ulovligheter er jo normalt, man ser jo fort om det er alvorlig.

Mulig jeg har en litt lemfeldig holdning til ting som kan være farlig - men det va'kke farlig når jeg fikk mine første hunder og det gikk alltid bra da så jeg ser ikke noen grunn til at det skal gå til h..... nå plutselig fordi man har lest at det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sånt er tøft - jeg gruer meg til vi må begynne med sånne diskusjoner. *klem*

Det er ikke noe moro, nei. Det største problemet er at hun ikke ser problemet og hun føler seg overkjørt. Nå er hun bare sint og lei og vil ikke snakke med oss :no:

Alvorlig talt, hvor stor bolle med godterier har du?

Det tenkte jeg også - og når jeg leste at mannen hadde tømt den mens hundene ble luftet, ville jeg blitt bekymret for han :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater NSB så inderlig. 5 tog innstilt, så vi stod bom fast på stasjonen og vi (jeg og Pim) frøs nesten livet av oss. Så kom det er tog, men dette var jo så stappfullt at folk ga opp å få plass bare ved synet av dørene. Så hele flokken med mennesker som hadde ventet i evigheter måtte bare tusle videre, jeg, Tia og Pim inkludert. Nå er vi hjemme og varmer oss mens vi venter på taxi...

Tror det var meldt det skulle være kaos idag? Alt i østfold står elns. Ene på jobben brukte 2,5 time å komme seg hit (Fra askim)

Superguffent! Du, forresten, jeg beklager, men det ble spontantur til Trøgstad i går og jeg glemte helt bort å si fra til deg, og fikk ikke Sonen til å fungere på iPhonen så jeg fikk ikke meldt deg og så glemte jeg å spørre om kyllinghalser :( Skal huske på det neste gang jeg skal dit - lover :)

Ah,det går bra. Jeg kunne jo vært smart og gitt deg nr mitt også :P

.. er jeg på jobb etter tidenes lengste bilkø og biler som stod overalt. snart til legen og høre om han har noen logisk forklaring på at jeg får mer og mer vondt i magen igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal, skal ikke???? :blink:

Herregud mann, det spørs jo helt! Begynne på drømmestudiet? SKAL!! Voldta en meitemark? SKAL IKKE!

(Jeg er så sjeldent i akkurat nå for tiden at jeg stiller meg kulturelt uforstående til den automatiske skal, og lar heller fornuften seire!)

Vi delte opp 20 kg vom & hundemat på kjøkkenet i går. Hundene syntes det var kjempestas og vek ikke fra vår side! :P

Props for slanke DSG'er! Dette er andre gang i hele min hundehistorie jeg ser slank DSG.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooookost... Hive på kløven å gå tur snart.. Synes det er teit at jeg må jobbe til 9, for jeg vil ha med meg idol :P Men men.. to dager og så er det helg igjen gitt. Tida går fort!

Og så kom jeg på at neste mnds EFIT kan bli interessant :P Jeg skal faktisk prøve å få tatt bilder undeveis!

Og nå har jeg fått kjøpt meg sovepose og! Nå mangler jeg bare en balaklava. Og batteri og minnekort til kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten! Og vi har lunsj 13 i dag..... Det er jo ikke menneskelig?

Edit: Oki, 11.30 er det visst. Bedre, men da får jeg helle innpå med kaffe og be magen holde fred så lenge :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt, hvor stor bolle med godterier har du?

Hva er egentlg greia med å få noja hver gang hundene har fått i seg ett mikrogram av noe som "er farlig" for dem?

Utrolig hvor mye dritt bikkjene mine har spist opp gjennom uten at jeg har taua til vetten i vill panikk av den grunn.

Hauger av sjokolade - golden retrieveren min satte til livs fire konfektesker i løpet av en natt - det var FØR det ble hylt om hvor farlig sjokolade var så vi stod ut med diareen som fulgte og ellers var hunden pigg.

Nåværende hunder har aldri fått sjokolade så de liker det ikke - men jeg hadde ikke fått hetta om de satte til livs litt uansett. Man ser jo om bikkja blir dårlig liksom.

LØK - ikke dævva av det.

SOKKER - og da snakker vi nittitallets USA sokker som var av tjukk bomull og laaaange - kom ut den også uten vet.besøk.

Steiner

Forspist seg på for - det er forøvrig den eneste gangen jeg har vært bekymret og vurdert å dra til veterinær. Bikkja så ut som ei sprengt tromme og hadde tydelig ubehag - men det gikk over det også, den var jo ikke døden nær.

....mitt poeng, sålenge bikkja ikke er sjuk så er det jo ingen grunn til å dra til vetten å bruke fleretusen på brekkmiddel. Det går som regel bra. Og det er ikke sånn at de blir bråsjuke og dævver heller - og at hunden er litt uggen etter å ha gaflet inn på ulovligheter er jo normalt, man ser jo fort om det er alvorlig.

Mulig jeg har en litt lemfeldig holdning til ting som kan være farlig - men det va'kke farlig når jeg fikk mine første hunder og det gikk alltid bra da så jeg ser ikke noen grunn til at det skal gå til h..... nå plutselig fordi man har lest at det er farlig.

Det var ikke en bolle, det var en skål :P Ikke stor, men... sånn vanlig størrelse godteskål, liksom. Og jo, jeg vet jo at de aller fleste hunder overlever å få i seg det aller meste, men jeg ble nå litt bekymret for det.

Props for slanke DSG'er! Dette er andre gang i hele min hundehistorie jeg ser slank DSG.

Takk! Så hyggelig (altså, ikke at du ikke har sett så mange slanke, men takk for props´en!), for jeg fikk nemlig beskjed av en for litt siden om at han (den eldste) var ALT for tjukk. Men fikk heldigvis bekreftet av oppdretteren hans at det bare var tull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlg greia med å få noja hver gang hundene har fått i seg ett mikrogram av noe som "er farlig" for dem?

Jeg har også ofte lurt på det der... EN gang har jeg vært bekymra liksom, og det var da guttungen som valp hadde spist ei hel skål med sjokoladegodis (og ja, skåla var stor og jeg hadde ikke spist nevneverdig mye av den). Hadde det skjedd 10 år tidligere, så hadde jeg neppe reflektert stort over at det kunne være farlig, engang :lol:. Mine tidligere hunder har gaflet innpå med løk også, og spist masse rart. For noen dager siden mesket Willy seg med beina etter pinnekjøttet jeg hadde på tallerkenen (ja, han stjal *ler*). Det har nå så langt gått fint, det også :D. Hunder med sokker gjennom tarmene har også gått bra - er det det som kalles tarmskylling kanskje? :lol:. Nesten 1 kg hundekjeks gikk fint, det også - det bare kom litt mye ut på en gang liksom :).

Neida, det er bra man følger litt med på hva de får i seg i tilfelle det går galt, men som regel går det jo fint, heldigvis :).

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå hvorfor er valpen oppladbar under aktivitet? Nei hun er ikke overstimulert, det er slik uansett mengde tur. Dette synes jo Asti er stor stas, så han hjelper ikke til for å si det slik! Full fest og ulven fra Langedrag dør en sakte død her nå.

Fin tur i skogen i dag. Tøfflus hadde tatt sin død av alle vannene jeg krysset, stakkars. Tenkte veldig på myndene som hadde kost seg der ute, likevel jeg. Om de hadde hørt på meg, så skulle jeg kidnappet de gitt. Heldig for Tøfflus er det nesten 100% sikkert at jeg hadde vært totalt uten kontroll. Tenk som de hadde fått strukket ut! Uta har som vanlig gledet seg hele turen, men forelsket seg totalt i en samojed og er så søt der hun flørter hemningsløst :wub:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag :bananas:

Skal på hytta i helga, det blir deilig. Gleder meg

Vært noen rolige uker på bikkjene pga skadene. Både Dirk og Toya har lagt på seg litt, så blir godt å kunne trimme de igjen.

I går kveld fikk den gamle damen helt raptus :wub:

Hun spant ut fra under stuebordet, bort til lekekurven, hentet en dra leke og kom tilbake i en fart så hun skled på parketten. Da måtte vi bare leke litt og hun tok helt av. Ikke noe tvil om at hun er i god form om dagen :wub:

Herlig å se gamlemor så full av liv og sprek, hun har virkelig blomstret den siste tiden. Trodde ikke ærverdige gamle damer fikk raptus, men så feil kan man ta :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...