Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Vi sier at vi dater. :) Og vi er kjærester når vi er sammen, ellers ikke. (Og det har ingenting med behovet for å ligge rundt å gjøre). :P

Høres ut som en fin løsning :) Den er dog IKKE så fin når èn tror at man er kjærester (hele tiden), og den andre mener at man bare dater... *Bitter* :lol:

I dag har jeg fått et spark i trynet av NAV. Ikke visste jeg at de kan bli vanskelige fordi man blir gravid. Men regner med det ordner seg etterhvert :) Har folk på min side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Nå har jeg laget to langpanner med levergodis. Jeg håper det holder en stund. Det går vanvittig mye godis når man går på kurs! Første kvelden holdt det med en middagspølse, andre gangen var det for lite med to middagspølser. Hjemme funker det fint med frolic, men den er ikke god nok med forstyrrelser :P

Edit: Lever stinker like mye som jeg husket :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hun driver også med sånt. Der kan du se. :P Jeg venter fortsatt... Du kan jo dele egne tanker også?

Gjorde jeg ikke det i går? :lol: Jeg liker Studsa, hun er en energisk frøken med masse kamplyst og lekelyst, og hun har gått en gjennomført en fin MH til puddel å være, og slettes ikke verst sånn til hund å være (hun syns, som mange andre pudler, at det er unødvendig med trusler, det er ekkelt, så hun skvetter max 5 meter på overraskelse og rygger lengre enn båndets lengde på spøkelsene, og trenger litt hjelp til å gå bort og sjekke disse), men hun avreagerer fint og hun er ikke lydberørt (gjør unnamanøver uten å vende bort blikket på skrammelet og har 1 på skuddet). Eneste negative med henne, er at hun ligger litt høyt i stress (4 på aktivitet, og hun er veldig snakkesalig når hun girer seg opp). Malin startet sånn kjapt med henne i agility i sommer, og fikk 2 pinner på 2 forsøk (hopp og agility kl.1). Hun trener også rapport (bruks, en ikke-praktiserende gren i Norge), uten at jeg veit helt hvordan det ligger an der. Hun er i tillegg til det viltsporchampion og sånn passe pen (nordisk champion). Bare Studsa er grunn nok til å ville ha en valp herfra, så sant man takler litt stress (og etter 4.5 år med Nora, så tør jeg påstå at jeg gjør det.. hehe).

Greia er at jeg stoler på Malin, så selv om vi ikke veit all verdens om hannen mentalt (han er ikke mentaltestet og har ikke startet i noe), så tror jeg på at han er så bra som hun sier at han er, uten å måtte ha bevis for det. Det hun skreiv i bloggen om han i går, var bl.a. at han har en utmerket avknapp, så han kan gå fra å ligge på gulvet i en full utstillingshall og leke med barna i familien, til å settes på bordet for å klippes og børstes, før han ble lagt på gulvet, og der lå han rolig løs på gulvet uten å bry seg noe om ståk og bråk som er i sånne haller, for så bli tatt inn i ringen der han var akkurat så energisk som en krøllebølle skal være. Moren hans har bestått finsk mentaltest, og det er flere agilitychampions i hennes slekt (halvsøsken står det, men ikke om det er halvsøsknene til moren eller halvsøsknene til hannhunden).

Hun ønsker å selge til folk som vil ha en puddel å jobbe med, og hun veit hva hun snakker om når hun snakker om arbeidsegenskaper, så når hun sier at det blir det her, så igjen - jeg stoler på henne. Hun er en sånn oppdretter jeg skulle ønske at alle med bruksraser var, hadde det ikke vært for at jeg vil ha puddel, hadde det vært leit at hun ikke dreiv oppdrett på belger, på en måte.

Sånn i forhold til kullene hun skal ha til neste år, så veit jeg jo ikke stort enda. Det blir enten fra en av døtrene til Studsa, eller så blir det fra moren til Leah. Døtrene til Studsa er bra puddelfrøkner de også, men den ene er litt mindre sosial enn pudler pleier å være (omtrent så sosiale som belgere pleier å være :P ), og den andre er på grensa til å være dvergpuddel, det er ulempene med de. Ikke det at jeg mener at den usosiale er for usosial, men moren er sosial, liksom. Og vil jeg ha dvergpuddel, så kjøper jeg meg jo dvergpuddel, ikke sant, men jeg ønsker meg mellompuddel, sååå.. Ingen gode grunner egentlig. Jeg aner ikke noe om hva slags hannhund hun finner til de, men igjen - jeg stoler på Malin, så det hadde helt sikkert vært noe jeg ble fornøyd med og litt til det også.

Det andre alternativet til neste år, er jo mammaen til Leah, og siden jeg digger Leah så virker kanskje det som det mest åpenbare valget, men jeg tenkte jo litt på å drive puddelavl, og da er det greit å ha litt forskjellige linjer, evt beholde noe av det man lager selv fra de linjene, ikke sant. Her aner jeg heller ikke hva for slags hannhund hun har tenkt til å bruke, men.. Det er Malin, hun finner noe som blir bra :P

Eller så kan jeg jo vente enda et år, og beholde noe hjemme etter Leah, om alt er friskt og fint med henne. Fordi, jeg digger jo Leah, hun er en av de kuleste hundene jeg har kjent. Malin skal hjelpe meg med å finne hannhund, så jeg regner med at vi blir fornøyde til slutt der også, men det er jo 2 hele år til :P

Grunner til å vente, er jo dette med Nora. Hun fortjener mer enn hun får nå, hun har egentlig aldri fått noen reell sjanse som konkurransehund, hun har vært dårlig/lite trent, og jeg har startet med henne på stevner som er litt for bråkete for ei som er miljø- og lydberørt. Det jeg er redd for, er jo at om jeg tar en valp fra dette kullet, så blir hun pensjonert, og det er hun for ung til. Og om jeg ikke tar en fra dette kullet, så må jeg avlive Nora pga kløa vi ikke får kontroll over, så sitter jeg der plutselig uten hund. Det syns ikke jeg at jeg har fortjent. Men jeg veit ikke om jeg bare overtenker fordi det er et år siden jeg måtte avlive Dina og jeg egentlig er lei meg for det fortsatt, så jeg sitter litt på gjerdet og vil ikke gjøre noe forhastet den ene eller den andre veien..

Sånn, slipp på en 5'er, liksom.. :lol:

Vet du hva? Jeg har faktisk tenkt den tanken noen ganger at den dama skulle ha blitt tvangssterilisert.. Jeg vet det er stygt, men ja.. Barna har det heldigvis bra, men det er pga fedrene og dems familie og ingenting annet.

Jeg tenker det innimellom om menn og jeg, faktisk.. Oftere om menn enn damer, egentlig :P

.. Har jeg delt opp 20 kg V&H, vært ute og røyka og "trent" 2 sekunder med jentene.. Da kan jeg slippe å gjøre noe den neste timen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva jeg elsker? Det er når hunden min skjønner at jeg ikke har planer om annet enn å sitte (halvveis ligge) i sofaen i mange timer, og at han derfor bare chiller'n og tar det helt med ro. Flink bisk.

Jeg har fått turselskap til i kveld en gang, da skal kompis og jeg ut i skogen med hodelykta mi. Også må jeg rydde litt her i dag, for det ser ikke helt bra ut her nå. Egentlig har jeg lyst til å ommøblere, men da må jeg få litt hjelp tror jeg. Men først skal jeg bare slappe av i noen timer til og se om jeg finner en passe hjernedød tv-serie å se på.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin løsning :) Den er dog IKKE så fin når èn tror at man er kjærester (hele tiden), og den andre mener at man bare dater... *Bitter* :lol:

Haha, herregud nei. :D Vår ordning krever meget høy grad av mental disiplin, sjøltillit og det å evne å være fullstendig tilstede med hverandre når vi er sammen. Det passer meg helt utmerket. :)

Tusen takk for flotte skussmål på mail, forresten! Bare få inn noen andre "testimonials" også, så er jeg klar til å gå online. :teehe:

Gjorde jeg ikke det i går? :lol:

Sånn, slipp på en 5'er, liksom.. :lol:

Jo, du gjorde det i går, men ikke så bra som nå! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe diskusjonen me seg sjøl* :P

Jeg tenker det innimellom om menn og jeg, faktisk.. Oftere om menn enn damer, egentlig :P

*klipp*

Jeg må si at jeg har tenkt det oftes om damer enn menn, men jeg tror absolutt at det finnes slike menn også :P

nå har vi fyrt opp i ovnen :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du gjorde det i går, men ikke så bra som nå! :D

Nei, jeg følte vel ikke helt at det var nødvendig før du spurte :lol:

Jeg må si at jeg har tenkt det oftes om damer enn menn, men jeg tror absolutt at det finnes slike menn også :P

Tja.. Det er mulig jeg bare husker negative historier, men det er en betydelig mengde menn som puler på seg unger og vil ha minst mulig med de å gjøre etterpå, og oppfører seg som idioter når de må ta ansvar for gammel moro - som i å nekte å betale barnebidrag, fordi at mor ikke skal få penger, eller nekte å ha ungen, eller ikke overholde avtaler når det kommer til henting og levering (henter for sent og leverer for tidlig, f.eks). Jeg tenker jo at alle sånne burde vært kastrert.. Særlig de som gjør sånt mer enn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det italiensk pizza til middag, for jeg orker ikke gå innom noen butikk idag med det hodet. Så det holder i massevis å komme meg til typen, så kan han ta med mat på vei hjem fra jobb :D Han var heldigvis ikke så vond å be om det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selge 5 Borisbarn :) oppdretter sliter helsemessig og er ikke særlig teknisk av seg, så da var letteste om jeg fikk de til meg :) kan sikkert poste noen bilder :)

Selvfølgelig skal du legge ut bilder! :D

Og nå fikk jeg nesten lyst på Puddel, Studsa høres jo ut som en perfekt hund! Litt stress er da vel aldri negativt? Så lenge man kan håndtere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Akkurat nå er jeg så uendelig glad i den lille flokken min. :wub: Jeg elsker den lille reka og den innpåslitne mannen i brun, krøllete frakk. Rart å tenke på at Ulla var den valpen jeg absolutt ikke under noen omstendigheter skulle velge, men likevel var den som krøp opp i fanget mitt, inn i hjertet mitt og så til slutt på mystisk vis inn i bilen min. Man kan ikke velge sine barn, som min mor så fint sier. Jeg blir mer og mer fjortis-forelska i hundene etterhvert som jeg blir eldre, jeg. Jeg trodde ærlig talt jeg skulle få et litt mer normalt forhold det hele med årene. :teehe: Nei, nå tror jeg vi skal gå ut og få oss litt frisk luft.

017800x536_zps8e2b010c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå fikk jeg nesten lyst på Puddel, Studsa høres jo ut som en perfekt hund! Litt stress er da vel aldri negativt? Så lenge man kan håndtere det :)

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg følte vel ikke helt at det var nødvendig før du spurte :lol:

Tja.. Det er mulig jeg bare husker negative historier, men det er en betydelig mengde menn som puler på seg unger og vil ha minst mulig med de å gjøre etterpå, og oppfører seg som idioter når de må ta ansvar for gammel moro - som i å nekte å betale barnebidrag, fordi at mor ikke skal få penger, eller nekte å ha ungen, eller ikke overholde avtaler når det kommer til henting og levering (henter for sent og leverer for tidlig, f.eks). Jeg tenker jo at alle sånne burde vært kastrert.. Særlig de som gjør sånt mer enn en gang.

Ja, det er sant :) Tenkt hvordan verden ville ha blitt me oss to som presidenter :aww::teehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress er ikke så ille, stress med lyd derimot.. hehe ;) Men joda, Studsa er ei fin jente hun! Både Belgerpia, Carina og jeg er veldig enige om at hun er kul, og det er et kvalitetestempel altså :aww:

Sånn ser hun ut, btw:

studsadanmrk.jpg

Og pappaen ser sånn ut:

santtusa.jpg

Må reklamere litt, ikke sant? At det ikke er mer enn tre uker siden paring og man ikke veit helt sikkert at det blir noe, er likegyldig :lol:

Løp og kjøp sier jeg altså :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at jeg begynner å bli alvorlig sliten av å ha syk hund. Selv om han "bare" klør seg til blods går det utover psyken hans da han blir sååå stressa og har flydd på Elias to ganger i dag av uvisst grunn. 40 kg mot 3 kg er en dårlig match dessverre :/

Jeg har lovt meg selv at jeg skal gi han til han blir 2 år, sålenge han ikke blir verre enn det han er nå. Men er redd jeg kommer til å måtte ta ett veldig tungt valg når det kommer til gullklumpen.

Uff da, fineste hunden som det alltid er så koselig å ha besøk av på butikken. Føler med deg! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står bare planer for 2012, og ingenting om kullet du skal selge for henne andre, og heller ikke oppdaterte bilder av Kiiiriii! :heart:

:lol:

I know! Har ikke nye bilder av Kiripiri som er pene dessverre :(

Kullet jeg selger for andre legger jeg ikke inn, men endre til 2013 må jeg jo! :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...