Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Kiter lever på lånt tid. Hans 4. selvmordsforsøk er utført - falle utfor kanten over trappa der han stadig slapper av. Jeg løper ned med hjertet i halsen og ser for meg det værste... Opp trappa kommer Kiter og legger seg på hylla igjen... Herregud, hva gjør man med sånne dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemningsbilde fra Hodalen:

8389068377_671897b7e9_z.jpg

Og en kjapp innføring i hvordan man har minst mulig bein nedi iskal snø:

Når man står stille, er det greit med tre bein.

8390149518_b27d343497_z.jpg

Viktig å ha bakbeina høyest mulig over snøen:

8390153788_fce76fca44_z.jpg

Og så overtar 1benslandinger:

8389066755_a082f050dc.jpg

8389065641_ec59527403_z.jpg

Bildene ble tatt i 20 minus med en basenji hengende på armen. KALDT! :lol:

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg traff toppen av latmannslufting idag. Møtte T på veien hjem, kjørte utti sørkedalen, det var så mørkt så jeg satt i bilen med varmen på og radio og halvsov med langlys og tåkelys på mens jeg slapp mann og hunder ut av bilen og de løp rundt på området og kastet frisbee og lekte :P

Vi lo veldig godt over latskapen, det gjorde det veldig komplett å fnise hysterisk over det :P

post-6328-0-73498600-1358441759_thumb.jp

Nå er jeg hjemme og skal legge meg i senga for jeg er veeeldig sliten og kroppen sier det er natta nå.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiter lever på lånt tid. Hans 4. selvmordsforsøk er utført - falle utfor kanten over trappa der han stadig slapper av. Jeg løper ned med hjertet i halsen og ser for meg det værste... Opp trappa kommer Kiter og legger seg på hylla igjen... Herregud, hva gjør man med sånne dyr?

Man gir dem enten et svært begrenset liv, ellers så må man bare ha tillitt til at dem faktisk tåler det. Yaris smalt jo inn i vinduet et par ganger her hos meg, og lever som jeg forstår i beste velgående.

Chico har også hatt noen selvmordsforsøk, bl.a. rase ned en skavl på 10 meter uten så mye som en skramme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har hundene og jeg gått et par timer i fjellet. Det er så deilig å komme hjem, og se hundene liste seg stille inn på soverommet og legger seg sammen i sengen min fordi de er så slitne :wub: Jeg elsker å ha slitne hunder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur unnagjort, middag på vei ned, slappe av litt så tusle ned i kjelleren. Nok et rom skal til pers - står bare noen esker der riktignok, men de må gjennomgås, sortere og kaste, og så sette det som skal tas vare på i en bod. Etterpå skal jeg fylle bilen med skrot, så jeg kan kjøre på dynga før jobb i morra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser HELT fantastiske ut, mye bedre enn den jeg kjøpte til 29 kr! :drool:

Jeg ble så kvalm av 1 et jeg lå i flere timer i går og lurte på om jeg måtte kaste opp... kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg småspiste hele tide under bakingen også. :| men ja de var alt for gode! :drool:

hopper over masse sider bare for å si at jeg har vært vill og gal! Har bestilt meg ny valp! :drool: Fra en tispe jeg liker veldig veldig godt. Hun er fin å se på og veldig oppegående i hode. Så valgte selvsagt oppdretteren å bruke en hannhund jeg har sett på i over 1 år nå. Jeg er så forelsket i i den hannhund og når oppdretteren har valgt å bruke denne så måtte jeg bare ringe. Skulle ikke ha valp igjen med det første jeg. Hadde planer om ny valp om noen år eller vente til eventuelt Lea skulle ha kull.. Nå har jeg i hvert fall bestilt en hannhund og hvis alt går etter planen så blir det valp. Først må tispa ta seg, valpene komme, de må se virkelig bra ut, og jeg må finne ut hvor den hunden skal være hen. Holder Ivo seg frisk og i live til valpene kommer, og viser det seg at Lea har alt jeg vil at hun skal ha så må den nye valpen ut på fôr. Skal det være noe med Lea eller Ivo ikke er her lengre så blir den hos meg. Hannhund er planen men det kan være det blir tispe. Førstevalget har jeg også. :drool: Oppdretteren var virkelig gira på at jeg skulle ha valp fra kombinasjonen og det var h*n sitt forslag at jeg skulle si jeg ville ha valp og heller si i fra hvis ting ikke ordner seg sånn at jeg han ha valp for h*n fikk solgt de uansett så.

Jeg er gaaaal. :icon_redface: Nei sove litt var det!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor jeg ikke lager fiskemiddag litt oftere...

Har nå gumla i meg kveite, eggesmør, smørdampet brokkoli og potetbåter bakt i ovnen med Maldoonsalt på *yummi*.

Får vel ta en runde i skiløypa igjen i dag, kanskje, må bare "justere" litt på den først, så da er det på med truger, ta med en spade - og jobbe i vei litt :D. Håper jeg får tid til å jobbe litt med framskapet mitt også nå når det ikke er fullt så kaldt ute :). Kjenner det er et langtidsprosjekt, det der. Også skal jeg forsøke å få inn den skjenken jeg kjøpte i går... DET kan bli en utfordring, tror jeg :). Jaja, på med uteklær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Har jeg vært i min første front-til-front-kollisjon, bortsett fra at det ikke var front mot front, men speil mot speil.. Og veit dere? Når Ford Transit møter Chrysler Grand Voyager, så er det Ford der, der og der :aww: Viva la Chrysler! Hun tåler en smell hun :D

Endret av 2ne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt deilig å kjenne at man kan være en del av studentmiljøet og få mange venner på ulike hold uten å måtte anstrenge seg i det hele tatt. Det er vel noe av det jeg liker best med Ås, tror jeg.

Nå er jeg inne fra tur med kompis og skal i grunnen bare skifte og drikke litt vann, så skal jeg på quiz på Samfunnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiter lever på lånt tid. Hans 4. selvmordsforsøk er utført - falle utfor kanten over trappa der han stadig slapper av. Jeg løper ned med hjertet i halsen og ser for meg det værste... Opp trappa kommer Kiter og legger seg på hylla igjen... Herregud, hva gjør man med sånne dyr?

Han der ass! Hva skal vi gjøre med han :P

Dany har "bare" forsøkt å ta livet sitt 2 ganger, så hun ligger heldigvis langt etter. Hun har "bare" prøvd å hoppe ned fra verandaen og rett ned i asfalten et par ganger da hun var liten valp. Og hadde det ikke vært for mitt største brøl noen sinne kanskje, så hadde hun sikkert hoppet. Bare fordi hun kunne liksom. Men da jeg brølte så fikk jeg en liten reaksjon ved at hun snudde på hodet med et blikk som sa "er'e med deg a muttern, klikka for deg nå eller?"

Så snudde hun hodet til bake og tok en ny avgjørelse på om hun skulle hoppe eller ikke. Og da hadde jeg kommet så nærme henne at hun heller kom tilbake til meg.

Heldigvis har hun sluttet med selvmordsforsøk da, værre for deg.. :P

.. Har jeg vært i min første front-til-front-kollisjon, bortsett fra at det ikke var front mot front, men speil mot speil.. Og veit dere? Når Ford Transit møter Chrysler Grand Voyager, så er det Ford der, der og der :aww: Viva la Chrysler! Hun tåler en smell hun :D

Jeg antar at det gikk bra med alle, siden du skriver det sånn. Men gud så skummelt!!

Nå har Dany blitt tenåring, som innebærer at de glade og uproblematiske dagene nå bærer preg av "fortidens" utfordringer. Du kan si ting til Dany så mange ganger du vil, poengtere, fjerne, you name it. Du taper uansett, for Dany's motto er tilbake; "Jeg gjør hva jeg vil og driter i følgene det får".

Men det går over, bare vent. Mamsen er også sta nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur du kommer til å bli en flott løvemamma, Marie! :heart::flowers:

Takk, så koselig skrevet! :)

Håper det, selv om jeg helst ikke vil ha bruk for det da!

I dag har jeg fått et spark i trynet av NAV. Ikke visste jeg at de kan bli vanskelige fordi man blir gravid. Men regner med det ordner seg etterhvert :) Har folk på min side :P

Hva skjer?

De er litt trege, så lurer på når jeg får penger av dem...

Kiter lever på lånt tid. Hans 4. selvmordsforsøk er utført - falle utfor kanten over trappa der han stadig slapper av. Jeg løper ned med hjertet i halsen og ser for meg det værste... Opp trappa kommer Kiter og legger seg på hylla igjen... Herregud, hva gjør man med sånne dyr?

:|

Håper han har mer enn 9 liv, det vil han antagelig trenge!

Stokk halt hest, både foran og bak... Hurra.

Å, aldri morsomt. Hva har skjedd?

Gikk tur med hundene og svigermor som var koselig. :)

Hjemme var jeg full av energi og lurte på hva jeg skulle gjøre resten av den lange dagen som var igjen. Startet med å støvsuge alle gulv sånn enda mer nøye enn vanligvis, og så vaske alle gulvene vi har og i alle kroker. Nå er det fint til baby kommer og barselbesøk. :)

Superfornøyd med å ha så mye energi så sent i svangerskapet. Så tok jeg en dusj og lagde middag, og da kjente jeg at jeg var helt oppbrukt og endte opp med nesten to timer på sofaen. Så den dagen gikk fort likevel gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så koselig skrevet! :)

Håper det, selv om jeg helst ikke vil ha bruk for det da!

Hva skjer?

De er litt trege, så lurer på når jeg får penger av dem...

:|

Håper han har mer enn 9 liv, det vil han antagelig trenge!

Å, aldri morsomt. Hva har skjedd?

Gikk tur med hundene og svigermor som var koselig. :)

Hjemme var jeg full av energi og lurte på hva jeg skulle gjøre resten av den lange dagen som var igjen. Startet med å støvsuge alle gulv sånn enda mer nøye enn vanligvis, og så vaske alle gulvene vi har og i alle kroker. Nå er det fint til baby kommer og barselbesøk. :)

Superfornøyd med å ha så mye energi så sent i svangerskapet. Så tok jeg en dusj og lagde middag, og da kjente jeg at jeg var helt oppbrukt og endte opp med nesten to timer på sofaen. Så den dagen gikk fort likevel gitt!

Han ble skodd i dag, så det kan jo ha skjedd noe der. Hovslager kunne komme å sjekke i morgen sa han. Men det skal jo litt til for å ødelegge alle beina på en hest. Han halter rimelig mye både foran å bak, ser ut som det er alle beina. De har byttet fòr i det siste, så kanskje forfangenhet? En på stallen skal sjekke han når hun kommer tilbake fra sprangtrening, så får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer?

De er litt trege, så lurer på når jeg får penger av dem...

Nei altså, jeg er på AAP, og aktivitetsplanen min går ut på at jeg skal fullføre forkurs til ingeniør nå i vår, og gå videre på byggingeniør fra høsten. NAV har godkjent at de skal dekke 3 års studier. Planen min var å fullføre forkurset før jeg går ut i permisjon. For så å fortsette med bachelor etter det, noe jeg innbilte meg var helt uproblematisk :P Folk blir gravide liksom, det er sånt som skjer. Men så ringte saksbehandleren min i stad og sa at nå hadde jeg "brutt aktivitetsplanen", så nå var det ikke sikkert de kunne støtte meg med AAP engang, og langt mindre studier :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg er på AAP, og aktivitetsplanen min går ut på at jeg skal fullføre forkurs til ingeniør nå i vår, og gå videre på byggingeniør fra høsten. NAV har godkjent at de skal dekke 3 års studier. Planen min var å fullføre forkurset før jeg går ut i permisjon. For så å fortsette med bachelor etter det, noe jeg innbilte meg var helt uproblematisk :P Folk blir gravide liksom, det er sånt som skjer. Men så ringte saksbehandleren min i stad og sa at nå hadde jeg "brutt aktivitetsplanen", så nå var det ikke sikkert de kunne støtte meg med AAP engang, og langt mindre studier :icon_confused:

Oi! Håper ikke nav her blir like vanskelig... Har liksom regnet med at ting bare blir forskjøvet et år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, jeg er på AAP, og aktivitetsplanen min går ut på at jeg skal fullføre forkurs til ingeniør nå i vår, og gå videre på byggingeniør fra høsten. NAV har godkjent at de skal dekke 3 års studier. Planen min var å fullføre forkurset før jeg går ut i permisjon. For så å fortsette med bachelor etter det, noe jeg innbilte meg var helt uproblematisk :P Folk blir gravide liksom, det er sånt som skjer. Men så ringte saksbehandleren min i stad og sa at nå hadde jeg "brutt aktivitetsplanen", så nå var det ikke sikkert de kunne støtte meg med AAP engang, og langt mindre studier :icon_confused:

kanskje du skulle kontakt med de med en gang du ble gravid? eller gjorde du kanskje det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk Shy rundt og tygget på noe som knaste noe skrekkelig.. og det var en tann! Hun er skikkelig snackattack om dagen men i skrivende stund prøver hun å grave ut vannskålen... Jeg er så glad for den lille frekkasen, for frekkas er hun altså. Hun driver og perfeksjonerer "intim-tigging" til en kunstform rett og slett, og det er særlig gubben det går utover. Plutselig har han en liten sort bylt på fanget og så er middagstallerken plutselig fullt av et sort lite kelpiehode med et enormt tungespenn.. :lol: Hun prøver seg på meg også, hun sliter visst med å akseptere at nei betyr nei og ikke "ja, litt"! Men vi gir oss ikke.. ellers så får Casa Deepeyes justere litt..

Og idag var det bare -6 grader og vi hadde en skikkelig fin spaser-tur i det gamle skisporet. Det er morsommere å gå på beina enn på ski synes jeg, mye lettere å trene hunder på veien. Og begge hunder får øvd på å stå bundet og se på den andre bli trent - og begge er så flinke altså!

Jaja, får begynne å gjøre klart til jobb imorgen - kjøkkenet må ryddes og smøres inn i tabasco - imorgen skal hundene være alene 4,5 timer!

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...