Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet
Jeg fant ut at jeg rekker hjemom å dusje selv om jeg drar på spinning, så da er jeg litt mer matcho og gjør det. :aww: Så får jeg psyke meg opp og tørre å gå på zumba en annen dag. :lol: Noen ganger hadde det vært superkjekt å kunne dusjet på treningsstudio, og slippe å dra hjem, men men. Jeg får være glad jeg har muligheten til det bare. :P

Kan du ikke dusje på treningsstudioet?

Kjøp Toyota, den starter uansett (bank-i-bordet) :D Selv om den knirker og knaker fælt for tiden da, for slemme "matmor" har ikke motorvarmer :P

Ene toyotaen til pappa har hatt problemer med å starte i kulden de siste årene! :lol: De fant ikke ut hva som var galt før nå, så nå starter den uansett :D

Cookies baking så snart smøret er romtemperert :D

149558_10151342123295256_1551864045_n.jp

Ja takk! :D

Spist frokost, og nå skal jeg snart rydde. Tror jeg....

• Svar 7k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Skrevet

Å herreguuud, så vanskelig det skal være å få avlyst en avtale. Nå har jeg blitt satt over til omtrent alle avdelingene på sørlandet sykehus før jeg kom til den riktige. Og når grunnen til at jeg vil avlyse er at jeg har intens hodepine, så ække det så kult! Kvalm er jeg og. Urk.

Skrevet
Kan du ikke dusje på treningsstudioet?

Nei. Det hadde det nok blitt litt styr av. :lol: Så beste er at jeg dusjer hjemme. :P

Men hjemme nå, og fått dusjet før jeg snur og drar videre igjen. Ble 50 minutter på spinning ca, og 15 minutter på tredemølla. Får si meg fornøyd med den økta, for da gikk tiden litt i fra meg.

Så fikk jeg brev idag om en time jeg skulle hatt den 14.1. Det ble sendt 2.1., så jeg trur vi har funnet norgesrekord i postgang. :lol: Det ble tross alt sendt fra herifra i byen, så man må anta at den skal bruke 21 dager på den turen. :lol:

• Like 2
Skrevet
Nåmmen, så søt! Gratulerer! Hun har visst samme bestefar som Blaze også tror jeg :)

Nå skal jeg finne fram børster og gjøre ferdig jobben jeg begynte med i går. Tipper Blaze blir kjempefornøyd da.

Japaro By Design? Han er i allefall en flott kar :wub: Jeg liker veldig godt stamtavla hennes :ahappy:

Nå har jeg bestilt billetter, er enda mer :frantics::frantics: 16 dager igjen :frantics:

(dere kommer til å bli så lei av meg etterhvert :lol: )

• Like 5
Skrevet

Synes det er så flott å se at sjefen (ja, en av de høyest på strå her) drar på seg boblejakke og lue for å dra hjem i lunchen pga hundene sine :).

• Like 10
Skrevet
Jeg husker hvordan vi sto med strå på strømgjerdet da jeg var liten og kjente det tikke i hele armen. I dag hadde jeg aldri turt. :lol:

Eller få lurt broren sin til å tisse på det :lol::icon_redface:

Du, det er fantastisk hvordan en bare tar alt som skjer på strak arm når en er inne i det universet! :D

Enig, var veldig merkelig å se en episode sammen med pappa- han syntes alt var sært og rart.

Det ble ikke så mye bedre etter 12 :aww: Godt at det ikke er kroppen som er sjefen her i huset :aww:

De siste to ukene har vi hatt sol nesten hver dag :D

Her er et bildet fra i går:

734873_483640235016276_1726467752_n.jpg

Vi har hatt mer sol de siste 14 dagene, enn det vi hadde hele sommerhalvåret i fjor... Det er jeg sikker på!

For et nydelig bilde, og misunnlig på dere som har sol, og ikke snø:)

Skrevet

Samme her Marthe - hadde det vært like stabilt høytrykk i sommer som det har vært i vinter hadde vi hatt en skikkelig knallsommer...

Snart ferdig for i dag. Hjem og ture bikkjer og så vaske kjøkken i kveld. Litt her og litt der, og jammen ser det lovende ut!

Skrevet

Fysioen sa jeg hadde ødelagt begge armene igjen,merker det idag da det kjennes ut som armen revner fra skulderen og i alle ledd utover :aww:

Nå har jeg ordnet masse med billån og oppgjør og greier og blir litt sånn her :blink: av det hele. Og doffen har fått dato til røntging :D En stund til da, men kjekt å være tidlig ute :aww:

• Like 1
Skrevet
Japaro By Design? Han er i allefall en flott kar :wub: Jeg liker veldig godt stamtavla hennes :ahappy:

Nå har jeg bestilt billetter, er enda mer :frantics::frantics: 16 dager igjen :frantics:

(dere kommer til å bli så lei av meg etterhvert :lol: )

Stemmer :) Skjønner godt at du gleder deg, sånne små fleeceballer er jo bare uberherlige! Misunner deg litt nå altså.

Nå er det ikke lenge til jeg skal på jobb. Gutta skal få en luftetur før jeg drar og så må jeg lage matpakke. Knekkebrød, noe godt pålegg og en yoghurt får vel duge?

Skrevet

I dag skulle søster komme og hjelpe meg litt her, så da måtte jeg jo rydde begge stuer og kjøkken så det var fint her da hun kom. Hun hadde med seg berlinerboller, så nå har vi hatt kaffeslabberas i stedet. Så da sitter jeg her da, har det ryddig og pent rundt meg og skal bare slappe av og kose meg resten av dagen. Bare avbrutt av noen øvelser med beinet som fysioterapeuten (han med varme brune øyne, direkte blikk og mops med mariusgenser) har pålagt meg.

• Like 4
Skrevet

Blondie har vært lilla fra topp til tå i dag på tur :ahappy:

dI7Ht8u.jpg

Det var en veldig fin tur! Det var is på vannet, og Blondie syntes det var supergøy, for det var sikkert det lengste og flateste strekket hun hadde sett i sitt liv! :D Hun løp rundt og koste seg :ahappy: Jeg fikk testet min nye turbukse, og den var veldig behagelig å gå med ihvertfall. Nå er jeg bare spent på om den holder meg tørr når Bergen viser seg på sitt beste :lol:

Nå skal jeg robbe meg selv for litt penger, fikse meg, og så blir det cafe med min bror sin kjæreste og noen venner av henne, deretter dansekurs :D Å, hvor jeg gleder meg til å danse igjen! :D

• Like 5
Skrevet
Du, det er fantastisk hvordan en bare tar alt som skjer på strak arm når en er inne i det universet! :D

Men det universet kommer jeg ikke inn i. Mulig jeg mangler et eller annet fantasigen, men jeg har aldri klart å sette meg inn i slike historier. Jeg syns det blir både dumt og kjedelig. Jeg har sett en halv ringenes herre-film, ikke et sekund med Harry Potter, (heller ikke lest noen av bøkene) og vet vel egentlig ikke hva dette Games of Thornes er for noe, men med det sammendraget du ga, frister det ikke særlig å finne mer ut av det heller.

Jeg husker i min ungdom ( :P ) at jeg begynte på sagaen om isfolket, for alle leste jo det, så da måtte jo jeg også. Etter nesten fire bøker ga jeg opp. Da ble det for mye "tusser og troll" og overnaturlige hendelser, at jeg rett og slett ikke orket mer :lol:

Skrevet

Nå har jeg skrivd opp alle hundebøkene jeg har, som jeg ikke trenger (fordi det ikke har blitt lest til nå, og heller aldri kommer til å bli lest :lol: ). Så får prøve å få lagt de ut for salg i morgen tenker jeg! Er vel rundt 19 stk :P

Skrevet
Men det universet kommer jeg ikke inn i. Mulig jeg mangler et eller annet fantasigen, men jeg har aldri klart å sette meg inn i slike historier. Jeg syns det blir både dumt og kjedelig. Jeg har sett en halv ringenes herre-film, ikke et sekund med Harry Potter, (heller ikke lest noen av bøkene) og vet vel egentlig ikke hva dette Games of Thornes er for noe, men med det sammendraget du ga, frister det ikke særlig å finne mer ut av det heller.

Jeg husker i min ungdom ( :P ) at jeg begynte på sagaen om isfolket, for alle leste jo det, så da måtte jo jeg også. Etter nesten fire bøker ga jeg opp. Da ble det for mye "tusser og troll" og overnaturlige hendelser, at jeg rett og slett ikke orket mer :lol:

Du er LITE ikke kjedelig, da! :D

Skrevet

Jeg sitter i styret i beardisklubben, det betyr at jeg får en epost fra alle hundeklubber om alle de hundeklubbene som har glemt å svare alle hundeklubber om tillatelse til å ta med rasen på alle hundeklubbers utstillinger. Dette får jeg selv om vår rase har orden i sysakene. For et utrolig tungvint system! Hvorfor kan det ikke finnes en webside hos NKK der alle raseklubber kan gi generell tillatelse med unntak for de datoene de skal ha spesialer (+ eventuelle andre unntak) så kan alle hundeklubber gå inn der og hente info?

Hvorfor må jeg tenke ut alle glupe løsninger? :P

• Like 1
Skrevet

Diskuterer pris med selger via megler nå, det er kun vi som har bydd, vi syns ikke huset er verdt mer så det så! Ny samtale om ti min. Men deres tap, vi har andre å se på vi :)

• Like 7
Skrevet

Nå har jeg ryddet, vasket og ommøblert på soverommet! Jeg klarte til og med å fikse skyvedørene så de funker nesten ordentlig :D

Akita er fryktelig frustrert da. Hun vil leke med Santo, men herjingen hennes er ikke lov inne! Så derfor kaster hun seg ned i lekestilling bortover hele stuegulvet, og blir trist når jeg ber henne slutte.... Mishandling, altså.

Nå skal jeg hente E i barnehagen, og så rydde mer :)

Skrevet

OMFG!!

Tidenes samtale med min mor. Hun var dypt skuffet over at jeg ikke hadde gidd beskjed om at jeg kjørte til Sandefjors i helgen. Hun mente faktisk at jeg burde rapportere til henne hvergang jeg var ute på "lengre" turer og gi beskjed om t jeg var vel framme. Jeg ble litt NEI så mye som jeg er på farten så er ikke det aktuelt. Nå, 15 år etter at jeg flyttet hjemmefra og 15 år siden vi bodde i samme kommune (og nesten fylke) skal jeg begynne rapportere til mamma. Det sa jeg ikke var aktuelt så da måtte hun spille på ALLE dårlig samvittighet knappene hun fant. :gaah:

Det er faktisk urettferdig å bruke sykdom til slike ting!!

Edit: faktisk et det 17 år sidn jeg flyttet.

Skrevet
OMFG!!

Tidenes samtale med min mor. Hun var dypt skuffet over at jeg ikke hadde gidd beskjed om at jeg kjørte til Sandefjors i helgen. Hun mente faktisk at jeg burde rapportere til henne hvergang jeg var ute på "lengre" turer og gi beskjed om t jeg var vel framme. Jeg ble litt NEI så mye som jeg er på farten så er ikke det aktuelt. Nå, 15 år etter at jeg flyttet hjemmefra og 15 år siden vi bodde i samme kommune (og nesten fylke) skal jeg begynne rapportere til mamma. Det sa jeg ikke var aktuelt så da måtte hun spille på ALLE dårlig samvittighet knappene hun fant. :gaah:

Det er faktisk urettferdig å bruke sykdom til slike ting!!

Edit: faktisk et det 17 år sidn jeg flyttet.

Er det lov å le litt? :lol:

• Like 1
Skrevet

I hear you!

Jeg prøvde meg på en HP film, men sovnet like før halvveis :lol:

• Like 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...