Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Realist heter det :P

Back to you :fish:

Gi meg et skikkelig drap, med påfølgende mysterier, intriger og spenning som kan ha noe med virkeligheten å gjøre, så er jeg med. Sånne med lange tenner, spisse ører og overnaturlige evner kan dere ha for dere sjøl :aww:

:P

Om du finner ut hvem det er, vil jeg gjerne vite det så jeg kan banke vedkommende :getlost:

Nå røyter ikke Supra mye enda, men det er såpass at man blir ganske hårete av å kose med henne. Skjønner ikke noe av denne pelssyklussen hennes. Nå er hun vært fullpelsa i en måneds tid, også begynner hun å røyte. Hun er definitivt ikke som de andre belgerne jeg har hatt.

Røyte? M i s t e r de pelsen, ass? Så pelsen ligger igjen på gulvet og sånn? :shocked: Seriøst, gjør deres hunder det? :|

Ertabertasukkererta. :P:lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

Neh, Ingen avgjørelse enda. Det skulle kaaaanskje komme med andre bud (det var signaler om at noen kanskje kunne komme til å legge inn bud, men ingen faktiske bud) så da ville selger vente. Synd for selger :P Budet vårt får stå til i morgen da. Er de som må ha to hus imens liksom :lol:

Er litt happy med at jeg motsto presset til å by over meg selv til tross for mas fra megler, selv om jeg er fersk på det her :ahappy:

Så spennende! Jeg husker da vi drev og skulle kjøpe hus for første gang, jeg hadde alltid møblert alle rom og planlagt hagen i hodet mitt før det ble klart at vi måtte gi oss på budrundene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, er 15,80 kr pr kg v&h dyrt? :P

Hvor? :)

Fortsatt vond på NESA! Den er ikke rød, så noen Rudolf får dere ikke kalle meg, den er derimot blek og beige liksom. Litt død...

Om nesen er hvit/blek på tuppen, så er det forfrysning. Man blir først rød når det er kalt, og deretter begynner man å få en liten hvit prikk. Om man da er kjapp med å skjerme nesen, kan man "redde" seg fra forfrysninger. Vi lærte på hundekjøringen i Alta å følge med hverandres ansikt ofte, og så man at en annen fikk en hvit prikk på kinn, eller nese, så var det begynnende forfrysning.

"Behandlingen består i forsiktig oppvarming av det forfrosne området. Temperatursansen i nedkjølt hud er forandret, lunkent vann kan kjennes som meget varmt. Forfrosset hud varmes mot varm hud (aldri massasje eller gniding av det forfrosne området), i varmt rom (ikke rett foran peisbål, varmeovn eller lignende), eller i lunkent til varmt vann. Verken vann- eller lufttemperaturen må overstige 40 °C under oppvarmingsfasen, da hud med dårlig blodforsyning kan bli brannskadet ved høyere temperaturer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsugd, hvem søren har finni på at det er ***** lurt å røyte når det er i gjennomsnitt 25- ute hver dag?? :gaah:
Den som har funnet på det har snakket med bikkjene mine også. Skikkelig lite lurt å slippe all pelsen nå! Eller kan de se inn i fremtiden? Kommer det brått vår? Og de gjør seg klare? Jeg håper det er grunnen!

Nå har jeg kjøpt inn til kyllinggryte til middag, og kjøpt inn så jeg evt kan lage milkshake om vi måtte få lyst på det i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de ser inn i fremtiden og ser sol og sommer! Det er ikke noe annet som kan unnskylde denne oppførselen her :gaah: Tjukt teppe med svarte hår og hår overalt! titta nedi bunnen på skittentøys kurven, det skulle jeg aldri gjort! :blink:

Og dere som ikke har røyteraser hold kjeft! :sint_01:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Jeg husker da vi drev og skulle kjøpe hus for første gang, jeg hadde alltid møblert alle rom og planlagt hagen i hodet mitt før det ble klart at vi måtte gi oss på budrundene! :P

Ja :D Og skummelt da, er mye penger altså.. Men er glad vi ikke har et sted vi må ut av innen da og da, så vi faktisk kan ta den tida vi trenger :) Syns meglertelefonene er skumle da, meglerdyra er rare dyr :P

Huff, men ja, kjenner igjen det der med litt vel ivrig planlegging.. Har brent meg på det når vi har sett på utleieleiligheter, det svir litt, men har blitt vant med det nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt en sms til Sara for å spørre om Symra virker glad, var så redd for at hun var deppa og savnet meg. :icon_redface: Fikk til svar at Symra leker og logrer og har det supert. (Er det ingen som savner meg da!? :lol: )

Dessuten hadde hun fått løpetid, bare sånn at Sara skulle få litt mer å bale med (hun må dusjes av og til under løpetiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de fineste bissevofsene i verden! :heart:

Er så utrolig glad for å ha dem...

408558_10151422739186399_902543497_n.jpg

549973_10151422738581399_745678822_n.jpg

208341_10151422738931399_575752572_n.jpg

Det er så herlig å ligge lenge i sengen og kose, og så gå ut i vintersolen med dem!

Skikkelig fine dager i ventetiden. :ahappy:

(Ja jeg har forresten begynt på ørene til Ellie og lever enda, såvidt. :aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganzie har verdens beste "bestemor" :ahappy: Snilleste svigermor har strikket enda en genser til sitt firbeinte barnebarn :lol:

Hun fant ut at nå var det på tide med noe nytt i garderoben til dyret, så hun kom innom en kveld og tok mål, og dagen etter var den ferdig. Hun er bare rå :D (og veldigveldigveldig snill :heart: )

602784_457451284310027_1547812626_n.jpg

406016_457451374310018_1702925033_n.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyte? M i s t e r de pelsen, ass? Så pelsen ligger igjen på gulvet og sånn? :shocked: Seriøst, gjør deres hunder det? :|

Ertabertasukkererta. :P:lol:

X 2 :lol:

Hvis dere vil, så kan vi godt snakke litt om pelsstell, altså. Antall bad i løpet av et år, antall timer brukt på klipping/napping og børsting :lol: :lol:

Så ertabertasukkererta :P

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om nesen er hvit/blek på tuppen, så er det forfrysning. Man blir først rød når det er kalt, og deretter begynner man å få en liten hvit prikk. Om man da er kjapp med å skjerme nesen, kan man "redde" seg fra forfrysninger. Vi lærte på hundekjøringen i Alta å følge med hverandres ansikt ofte, og så man at en annen fikk en hvit prikk på kinn, eller nese, så var det begynnende forfrysning.

"Behandlingen består i forsiktig oppvarming av det forfrosne området. Temperatursansen i nedkjølt hud er forandret, lunkent vann kan kjennes som meget varmt. Forfrosset hud varmes mot varm hud (aldri massasje eller gniding av det forfrosne området), i varmt rom (ikke rett foran peisbål, varmeovn eller lignende), eller i lunkent til varmt vann. Verken vann- eller lufttemperaturen må overstige 40 °C under oppvarmingsfasen, da hud med dårlig blodforsyning kan bli brannskadet ved høyere temperaturer."

Ja regnet med at det var noe slikt. Lite å gjøre med det nå, annet enn å smøre inn med A-creme og beskytte så godt jeg kan.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere vil, så kan vi godt snakke litt om pelsstell, altså. Antall bad i løpet av et år, antall timer brukt på klipping/napping og børsting :lol: :lol:

Så ertabertasukkererta :P

Nå følte jeg meg brått veldig splitta :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det for jeg slår hode mitt i veggen for å IKKE ha dårlig samvittghet over noe så absurd!! :lol:

Nå spise en kjapp middag på Måken så skal jentene til sin årlige fysio sjekk. (og siden jeg spanderer det på jentene så kan jeg dra på Måken å spise junk :P )

Trur de egentlig alltid ser på oss som barna. :lol: Jeg må sende SMS om at jeg er framme om jeg skal langt selv. :P Om ikke vet jeg at hun ringer og lurer på om jeg har krasha eller ikke. :lol:

Realist heter det :P

Back to you :fish:

Gi meg et skikkelig drap, med påfølgende mysterier, intriger og spenning som kan ha noe med virkeligheten å gjøre, så er jeg med. Sånne med lange tenner, spisse ører og overnaturlige evner kan dere ha for dere sjøl :aww:

:P

Bare å lese nyhetene, så er det nok av drap og intriger i det minste. :lol:

Nå kan Ullevål gå og ta seg en bolle. Akkurat snakket med en meget frekk ansatt der, som satt og løy også. Jeg har ikke akkurat lyst å betale over 300 kroner for en time jeg skulle vært på den 14, som jeg fikk brev om idag. Men han mener jeg skal det, og satt og påstod at jeg hadde takket ja til den nye timen per telefon da jeg ringte å snakket med de. Hvorfor folk gidder å lyve ser jeg ikke helt poenget med, da jeg sendte mail til de om det.... Man burde vært mer voksen enn han når man jobber med kundekontakt på et sykehus faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart tur med tøfflus i kalde, fine været.

Superdupertur i to timer i 16 blå, litt bortover, litt oppover og litt nedover og to stk brune skrangleverk som fikk frest av seg litt overskuddsenergi, herlig :D Indiana syntes det er høyst unødvendig å gå lengre enn at hun får gjort det hun skal så hun snur hver gang vi stopper, helt til vi er rett over halvveis, da begynner hun å dra. Merkelig at den hunden vet hvor halvveis er, hun har aldri gått der før, men sånt sitter i henne, hun tar aldri feil heller, rare greier.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ja jeg har forresten begynt på ørene til Ellie og lever enda, såvidt. :aww:)

Jeg så det :o og jeg ble litt :fish: Fine Ellie med frynseørene :wub:

Doffen har et sterkt ønske om å jobbe i opppakking, pakking, shipping og ødelegge ting :P

270864_10152421131820464_1884026290_n.jp

184696_10152421130625464_628174746_n.jpg

59503_10152421129510464_1716475916_n.jpg

550051_10152421126690464_1369567316_n.jp

Vel å merke så samlet jeg opp bitene med hans hjelp, knøyt posen, ga han posen og så gikk vi ut i gangen og la den ved døra og gikk inn igjen ;) Så litt flink har han vært ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superdupertur i to timer i 16 blå, litt bortover, litt oppover og litt nedover og to stk brune skrangleverk som fikk frest av seg litt overskuddsenergi, herlig :D Indiana syntes det er høyst unødvendig å gå lengre enn at hun får gjort det hun skal så hun snur hver gang vi stopper, helt til vi er rett over halvveis, da begynner hun å dra. Merkelig at den hunden vet hvor halvveis er, hun har aldri gått der før, men sånt sitter i henne, hun tar aldri feil heller, rare greier.

Det gjorde hun jo faktisk i går å! Nesten nøyaktig halvveis begynte hun å trekke. Rare dyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det universet kommer jeg ikke inn i. Mulig jeg mangler et eller annet fantasigen, men jeg har aldri klart å sette meg inn i slike historier. Jeg syns det blir både dumt og kjedelig. Jeg har sett en halv ringenes herre-film, ikke et sekund med Harry Potter, (heller ikke lest noen av bøkene) og vet vel egentlig ikke hva dette Games of Thornes er for noe, men med det sammendraget du ga, frister det ikke særlig å finne mer ut av det heller.

Jeg husker i min ungdom ( :P ) at jeg begynte på sagaen om isfolket, for alle leste jo det, så da måtte jo jeg også. Etter nesten fire bøker ga jeg opp. Da ble det for mye "tusser og troll" og overnaturlige hendelser, at jeg rett og slett ikke orket mer :lol:

Høres ut som meg, det der :lol:. Ok - jeg så HELE første filmen av Ringens Herre (og hadde lest bøkene på engelsk i min ungdom), men ellers er det der helt far out for meg altså! Jeg har ikke engang forsøkt å lese Sagaen om Isfolket :lol:.

Jeg sitter i styret i beardisklubben, det betyr at jeg får en epost fra alle hundeklubber om alle de hundeklubbene som har glemt å svare alle hundeklubber om tillatelse til å ta med rasen på alle hundeklubbers utstillinger. Dette får jeg selv om vår rase har orden i sysakene. For et utrolig tungvint system! Hvorfor kan det ikke finnes en webside hos NKK der alle raseklubber kan gi generell tillatelse med unntak for de datoene de skal ha spesialer (+ eventuelle andre unntak) så kan alle hundeklubber gå inn der og hente info?

Hvorfor må jeg tenke ut alle glupe løsninger? :P

*Der kjente jeg at jeg er veldig glad jeg ikke sitter i noe styre lenger :lol:*

OMFG!!

Tidenes samtale med min mor. Hun var dypt skuffet over at jeg ikke hadde gidd beskjed om at jeg kjørte til Sandefjors i helgen. Hun mente faktisk at jeg burde rapportere til henne hvergang jeg var ute på "lengre" turer og gi beskjed om t jeg var vel framme. Jeg ble litt NEI så mye som jeg er på farten så er ikke det aktuelt. Nå, 15 år etter at jeg flyttet hjemmefra og 15 år siden vi bodde i samme kommune (og nesten fylke) skal jeg begynne rapportere til mamma. Det sa jeg ikke var aktuelt så da måtte hun spille på ALLE dårlig samvittighet knappene hun fant. :gaah:

Det er faktisk urettferdig å bruke sykdom til slike ting!!

Edit: faktisk et det 17 år sidn jeg flyttet.

*Ler*. Jeg slutta å si fra når jeg reiste noe sted jeg også - ikke fordi det kosta så mye å si fra, men det var den innigamperæva lange formaningen og alle gode råd og advarsler om ALT som kunn gå galt jeg bare ikke orka. Hun fikk vite om turen ETTER at jeg kom hjem som regel, hun :D (jepp - jeg var vel både til København og Stockholm uten å si fra).

Nå spise en kjapp middag på Måken så skal jentene til sin årlige fysio sjekk. (og siden jeg spanderer det på jentene så kan jeg dra på Måken å spise junk :P )

MÅÅÅÅKEEEEEN!!! *savne litt*

Neh, Ingen avgjørelse enda. Det skulle kaaaanskje komme med andre bud (det var signaler om at noen kanskje kunne komme til å legge inn bud, men ingen faktiske bud) så da ville selger vente. Synd for selger :P Budet vårt får stå til i morgen da. Er de som må ha to hus imens liksom :lol:

Er litt happy med at jeg motsto presset til å by over meg selv til tross for mas fra megler, selv om jeg er fersk på det her :ahappy:

Bare ikke gi etter :D. Slike etternølende budgivere er sikkert bare en trussel for å presse dere til å legge inn et høyere bud :).

Gi meg et skikkelig drap, med påfølgende mysterier, intriger og spenning som kan ha noe med virkeligheten å gjøre, så er jeg med. Sånne med lange tenner, spisse ører og overnaturlige evner kan dere ha for dere sjøl :aww:

:P

Helt enig :).

Røyte? M i s t e r de pelsen, ass? Så pelsen ligger igjen på gulvet og sånn? :shocked: Seriøst, gjør deres hunder det? :|

Ertabertasukkererta. :P:lol:

*Fniser og humrer*

Har startet prosjekt "Tømmer fryser'n" før man handler inn mer middagsmat, så i dag ble det medisterkaker med stekt egg og potetbåter stekt i ovnen med nykvernet pepper, maldoonsalt, litt rosmarin og en dæsj viltkrydder. Mmmmmmm :D.

Nå skal vi straks ut og gå oss en lang tur, Willy og jeg.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde hun jo faktisk i går å! Nesten nøyaktig halvveis begynte hun å trekke. Rare dyret

Ja ikke sant, og der har hun jo heller aldri gått før. Smart den der :D Og egentlig veldig greit for meg om vi går et sted jeg ikke er kjent. Om jeg er sliten og lurer på hvor langt det er igjen kan jeg jo bare stoppe og se om hun snur eller trekker videre, da vet jeg :lol:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...