Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat Nå Januar


Mirai
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke skjønne dere som har under 20 grader inne. Det er jo bare tull!

Altså, noen av oss har varmepumper som lever sitt eget liv, sånn at vi ikke har noe valg. :aww:

Jeg har åpenbart ikke fått lastet ned alt av Game of thrones. Hva skjedde med typen og ungen til Dany?? What? Jeanette? ?

Såret til Drogo blei infisert, og for å redde han ba Dany heksa om hjelp. I bytte mot Drogos liv tok heksa livet fra barnet til Dany (som var født med skjell over hele kroppen), mens Drogo blei liggende i en vegetativ tilstand.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 7.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Æsj! Mannen ringte og sa at de andre bydde 250 tusen over det han gav, og han dermed ikke kunne by mer på det. Han var litt lei seg, og spurte om jeg var skuffet. Jeg sa neida, for å ikke gjøre han me

Hunden min er HD-friiiiii! Resultatet B tikket inn på dogweb i dag

Nixepixen er pen hun!! BIR-valp i dag :D

Posted Images

My trusty car startet idag også, selv med tom tank :aww:

Æsj, det var jo det verste idag, nesten helt tom tank her også, så måtte fylle - og det syns jeg det var altfor kaldt til å gjøre :P men vil jo ikke ha diesellukt på vottene mine!

Titter på yr.no og ser at gradene stiger på Tenerife mot da vi reiser. 22 PLUSSgrader gjør meg ingenting :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Toyota, den starter uansett (bank-i-bordet) :D Selv om den knirker og knaker fælt for tiden da, for slemme "matmor" har ikke motorvarmer :P

Ikke ****! :lol: Stakkars bilen har jo gatt 350 000 eller no, så er kanskje å tide å spandere på han noen tennplugger :lol: Nå står han inni låven og varmer seg :wub: Han starte etterhvert igår da, bare ikke akkurat når jeg skulle på jobb :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpenbart ikke fått lastet ned alt av Game of thrones. Hva skjedde med typen og ungen til Dany?? What? Jeanette? ?
Han er død, og det er barnet også. Og da ble Dany så vred på denne heksedamen som anbefalte ritualer hun skulle utføre for å holde mannen ved live. Han var hardt skadet og Dany gjorde hva som helst for at han skulle beholde livet, så hun bet på og joda, hjertet slo, men han var ikke tilstede i verden. Så det var lite vits. Prisen hun måtte betale, var livet til barnet.

Hun brant sin kjære på bålet (det er sånn sjelene går fri) og hun slang heksekonen like så godt på også som straff. Og så tuslet Dany selv etter inn i flammene.

Edit: Dany er rett og slett kick-as, både på lerret og irl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

My trusty car startet idag også, selv med tom tank :aww:

Æsj, det var jo det verste idag, nesten helt tom tank her også, så måtte fylle - og det syns jeg det var altfor kaldt til å gjøre :P men vil jo ikke ha diesellukt på vottene mine!

Titter på yr.no og ser at gradene stiger på Tenerife mot da vi reiser. 22 PLUSSgrader gjør meg ingenting :D

Mhmm. Lampa lyste hele veien til jobb så må tanke før ikveld :-P

Og btw plass i kofferten? Tar gjerne litt varme nå altså :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så savner jeg sommer og den mest spektakulære fjellturen jeg noengang har vært på:

*klippe litt*

Og vi visste å slaske oss på hytta:

548_10152233083180301_2030994424_n.jpg

quote]

Jeg har det med å få flokken samlet rundt meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh God said to Abraham, "Kill me a son"
Abe says, "Man, you must be puttin' me on"
God say, "No." Abe say, "What ?"
God say, "You can do what you want Abe, but
The next time you see me comin' you better run"
Well Abe says, "Where do you want this killin' done ?"
God says. "Out on Highway 61".

Jeg koser meg med kaffe og Bob Dylan. Sjefen ble ikke sinna for at vi ikke fikk den jobben jeg hadde priset, det var bra. Så da kan jeg nyte at det ikke er så mye å gjøre akkurat nå og rydde litt på kontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser på bildet av Marvin lengre opp i tråden her, så får jeg nesten helt frysninger av hvor vakker han er. Har dere SETT en penere hund, eller?!? :heart::wub:

Og jeg må smile. Det er greit at Imouto er utstillingshunden min og mer korrekt, men fy flate så vakker hun der trollbolla er. I øynene hennes ser du all verdens visdom, kjærlighet og faenskap på en gang. Hun er bare helt utrolig, den hunden. :heart: Den måten hun hilser flokken på om morran, etter å ha humpa ned trappa, siste hund til å stå opp. Et rolig suss til Dany, verdig inspisering på lillesøster og forsiktige vipp på halen mens hun lukter Marvin i øret. Finingene våre!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 grader inne, og jeg fryser (tror kroppen min vet det er altfor kaldt ute :lol: )... Jeg kan ikke skjønne dere som har under 20 grader inne. Det er jo bare tull!

Når jeg kom hjem i går var det 3,3 grader inne, guttungen ble sittende i dressen sin en stund :lol: Tror det der må være ny rekord hjemme altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmm. Lampa lyste hele veien til jobb så må tanke før ikveld :-P

Og btw plass i kofferten? Tar gjerne litt varme nå altså :brr:

Jeg har drøyd og drøyd med å fylle, men i dag måtte jeg bare :(

Apropo i disse kuldedager.. Må være j***** upraktisk å røyte nå..

B0F949BF-49EF-4800-93BD-9CEB2D11B164-429

Innen vi reiser har været snudd seg helt her (=plussgrader og regn, men takker meg til et tosifret tall når det kommer til plussgrader, samt soool :D ).

Og seeee, reisekartet vårt :D

522C53BF-18AE-45A4-A95A-A34330D76B16-429

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha moment: Dany = Khalessi (Har bare sett serien på tv uten norsk tekst, ikke fått med meg noe Dany-navn på henne)

Her er det -16 grader ute og det er fryktelig kaldt til å være her. Det er 14 grader på kjøkkenet og 16 i stua. Jeg tror jeg må legge varmekabler i gulvene her. Tulledama som bodde her før oss sa det ikke var gulvkaldt! Jugepave!!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er død, og det er barnet også. Og da ble Dany så vred på denne heksedamen som anbefalte ritualer hun skulle utføre for å holde mannen ved live. Han var hardt skadet og Dany gjorde hva som helst for at han skulle beholde livet, så hun bet på og joda, hjertet slo, men han var ikke tilstede i verden. Så det var lite vits. Prisen hun måtte betale, var livet til barnet.

Hun brant sin kjære på bålet (det er sånn sjelene går fri) og hun slang heksekonen like så godt på også som straff. Og så tuslet Dany selv etter inn i flammene.

Edit: Dany er rett og slett kick-as, både på lerret og irl :P

Ah. Plutselig hadde hun føda og ungen var død og fyren grønnsak. Fikk ikke med meg noe infisert sår eller ritualer. ..

Mulig ungen forstyrret...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg helt :D:jump::jump::bananas::bananas::frantics::frantics: og bittelitt :|:fear::blink:

601271_457092677679221_1785524210_n.jpg

Denne snuppeluppa flytter visst inn om 17 dager :jump:

Ååå, så spennende :D Gratulerer!

Våken og sulten. Jeg har lyst på rundstykker med sjokoladepålegg! Varme rundstykker hvor smøret smelter og sjokoladen blir varm! Mmm! Men det har jeg ikke. Det får holde med grovbrød skive og servelat og litt majones :aww:

Noen soniser fra Bergen som vil gå tur med meg og Blondie i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polarbånd :wub:

Vurdert og forkastet - rett og slett fordi lusepusa ryker dem og (garantert :lol:) Og jordingen er såpass dårlig at jeg vet ikke om den vil holde tl det heller. Men til våren så SKAL det slårs ned stolper og settes opp nettinggjerder til vinterpadokken. Også får jeg prøve alle skitne triks på sommerbeitene for å få Lusa til å holde seg der hun skal være. :lol: Men har ikke råd til mange km polartrådbånd og vi er avhengige av flyttbare sommergjerder.

Nå er gjerdet forsterket med nylontau. Så får vi se om Lady holder seg der hun skal. Planen er uansett å la dem gå løse på gårdsområdet tirsdag, torsdag og helg, for da kommer det ikke tankbil, og jeg kan sette på grinda foran veien. DE koooooooooooooooooooooooooooooooooooooser seg så innmari med store områder :wub: Spesielt nå som de ikke blir brukt så må de få litt større plass å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdert og forkastet - rett og slett fordi lusepusa ryker dem og (garantert :lol:) Og jordingen er såpass dårlig at jeg vet ikke om den vil holde tl det heller. Men til våren så SKAL det slårs ned stolper og settes opp nettinggjerder til vinterpadokken. Også får jeg prøve alle skitne triks på sommerbeitene for å få Lusa til å holde seg der hun skal være. :lol: Men har ikke råd til mange km polartrådbånd og vi er avhengige av flyttbare sommergjerder.

Nå er gjerdet forsterket med nylontau. Så får vi se om Lady holder seg der hun skal. Planen er uansett å la dem gå løse på gårdsområdet tirsdag, torsdag og helg, for da kommer det ikke tankbil, og jeg kan sette på grinda foran veien. DE koooooooooooooooooooooooooooooooooooooser seg så innmari med store områder :wub: Spesielt nå som de ikke blir brukt så må de få litt større plass å gå på.

Jeg har faktisk ikke jordingspinne i bakken i det hele tatt om vinteren jeg. Bare en ståltråd med jording, og en med strøm. Funker det altså, men hestene må være borti begge trådene samtidig. Polarbånd var som sagt aldri no tess her, selv om de funker på samme måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke jordingspinne i bakken i det hele tatt om vinteren jeg. Bare en ståltråd med jording, og en med strøm. Funker det altså, men hestene må være borti begge trådene samtidig. Polarbånd var som sagt aldri no tess her, selv om de funker på samme måte :P

men hvordan jorder du ståltråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvordan jorder du ståltråden?

Nei, det gjør jeg vel ikke :lol: Jordinga går som sagt på en tråd. Rører jeg bare den tråden med "vanlig" strøm merker jeg ingenting, tar jeg borti begge smeller det :P Jeg er ingen elektriker, så jeg aner ikke hvorfor det er sånn, og jeg trodde også før at jeg måtte ha jording i bakken. En bonde jeg jobba for som fortalte meg at jeg kunne gjøre det på denne måten, og det funker :)

Edit: jeg har testet gjerdet med både sånn strømtestedingseboms, og ved å ta på det, og det er godt med strøm i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg vel ikke :lol: Jordinga går som sagt på en tråd. Rører jeg bare den tråden med "vanlig" strøm merker jeg ingenting, tar jeg borti begge smeller det :P Jeg er ingen elektriker, så jeg aner ikke hvorfor det er sånn, og jeg trodde også før at jeg måtte ha jording i bakken. En bonde jeg jobba for som fortalte meg at jeg kunne gjøre det på denne måten, og det funker :)

Edit: jeg har testet gjerdet med både sånn strømtestedingseboms, og ved å ta på det, og det er godt med strøm i det.

Høh! Men har du bare en strømdtråd over som er koblet til strømapparatet og så en ståltråd under som ikke er koblet til noe? Jeg skjønner meg heller ikke på sånt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh! Men har du bare en strømdtråd over som er koblet til strømapparatet og så en ståltråd under som ikke er koblet til noe? Jeg skjønner meg heller ikke på sånt :lol:

Nei, jeg har en strømtråd koblet til strømapparatet på vanlig måte, og en koblet til der man kobler til jordinga :) Jeg stusset veldig første gangen altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles litt rart å være den som har minst lyst på hund faktisk. Jeg har veldig lyst på hund jeg også, men jeg vil vente i hvertfall 3-4 år før jeg prøver igjen. Uansett.

Typen tenker at hvis alt går bedre i sommer og vi endelig får tatt disse blodprøvene ordentlig burde det ikke være noe i veien for en puli eller bedliss om et års tid.

Hsn har aldri opplevd Ask allergisk da , han var jo helt symptomfri innen de fikk møtes. Han kan ha vokst det fra seg alt , eller ikke. Jeg vil være 110 % sikker.

Også blir det i såfall bedliss først for tenk. De er mye tøffere mentalt.

Ikke for å være negativ, men var ikke mye av problemet at Mozza hadde pollen i pelsen osv. ?

Jeg håper selvfølgelig at dere får mulighet til å få hund igjen :)

Jeg husker hvordan vi sto med strå på strømgjerdet da jeg var liten og kjente det tikke i hele armen. I dag hadde jeg aldri turt. :lol:

Jeg hadde en lærer jeg likte veldig dårlig... Jeg tok i strømgjerdet med vilje, for å så ta henne i armen :innocent:

... synes jeg kroppen kan skjerpe seg litt. Jeg har til fysot. før jobb. Akkurat nå har ikke kroppen planer om å gjøre noe, og det er litt dumt :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har en strømtråd koblet til strømapparatet på vanlig måte, og en koblet til der man kobler til jordinga :) Jeg stusset veldig første gangen altså :lol:

Tror kanskje du må ta bilde og tegne og forklare :lol: Høres ut som vi er omtrent like flinke på dette :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
    • Haha, jeg skjønner ikke at folk takler det. Hadde en venninne som bodde i 5. etg med valp, uten heis. Hvordan går det an, liksom? Vi bodde i leilighet med én trapp ned/ut da vi fikk Odin, med Kovu hadde vi hus og hage så døren stod stort sett åpen ut. Og uten mulighet for inngjerding hadde jeg ikke vurdert en gang. Selv om man kommer langt med langline da. Men å kunne ha hagedøra åpen og bare la hundene gå inn og ut som de vil er så deilig.
    • Jo takk. Flytter i løpet av sommeren, håper jeg har nogenlunde renslig valp innen den tid.  Det som er dumt at jeg får ikke lov til å gjerde inn tomta, det er dritt. Er så vant til inngjerdet hage, det blir nok ny vane jeg må tillegge meg. Håper naboene er greie.  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...